abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63409825
Ik doe het ook vaak zo hoor Liza. Lotte drinkt in principe vaak om de 3/4 uur. Maar als we weggaan of weer thuis komen leg ik haar al eerder aan. Sowieso heeft ze altijd zin in drinken als we thuiskomen, dan maakt het niet uit of ze net een uur ervoor gedronken heeft of niet..

M.b.t. de alcohol zou ik het niet weten, ik heb me er nog niet weer aangewaagd..
Ik wist trouwens niet dat je 1 glaasje wel kon drinken met borstvoeding
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:00:35 #52
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63411746
Liza, voor alcohol vond ik ergens dat je na elk glas 3 uur nodig hebt om het af te breken. Dus 9 uur bij 3 glazen, 12 uur bij 4 etc.

Jepali, kolven zegt niks over je productie hè. En als je echt graag volledig bv wilt blijven geven, zou ik die kunstvoeding schrappen en aanleggen, aanleggen, aanleggen. Dat poepen zegt ook niet alles trouwens, bij bv-babies is alles van 8x per dag tot eens per 2 weken normaal qua ontlasting.
Edit: das dus pas bij babies ouder dan 4 weken daarvoor geldt ook bij bv minimaal 1x per dag.
pi_63437641
ik drink af en toe wel een glaasje. Ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk in de moedermelk komt. Volgens mij kan een glaasje echt geen kwaad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63438016
Alcohol komt zonder belemmeringen in de moedermelk terecht. Je melk wordt immers gemaakt van bloed. Het alcoholgehalte in je melk is daarom net zo hoog als in je bloed. het wordt ook vrij makkelijk weer uitgescheiden, gemiddeld twee tot drie uur na het drinken van één glas bier of wijn is de meeste alcohol uit je lichaam verdwenen, en dus ook uit je melk.
Variety is the spice of life
pi_63438446
ik blijf dat zo raar vinden, dat melk van bloed wordt gemaakt.
pi_63449245
Ik heb de melk toch maar weggegoten. Had iets meer op dan 1 glas per 3 uur + behoorlijk wat passief meegerookt (bah, rokers), dus ik vond het niet echt verantwoord... De eerste melk die Ben weer gaat krijgen zal ongeveer 10 uur later zijn, dus ik hoop dat de meeste schadelijke stoffen dan al afgeborken zijn...
pi_63449326
bedankt voor de tips. Ik heb nu een borstkolf bij de thuiszorg gehaald en ben begonnen met om de twee uur af te kolven en het meest dat ik tot nu toe eruit gehaald heb is 20 cc. Ik heb geloof ik mijn kind toch bijna laten verhongeren. Ze is nu veel meer tevreden nu ze flesjes krijgt. Ik hoop dat het binnekort wel weer op gang komt en dat ze weer aan de borstvoeding kan, of anders afgekolfde melk. Het vaak aanleggen heb ik ook geprobeerd maar op een gegeven moment komt er echt niks meer uit en heb ik een gefrustreerd kind aan mijn borst.
pi_63449517
Jepali bel alsjeblieft een lactatiekundige!!
Of minstens een vrijwilliger van LLL of VBN zie de openingspost. Die zijn gratis en ook in het weekend bereikbaar.
Wat je kolft zegt niets over hoeveel melk je produceerd. Owlet heeft bij Ronja geloof ik zelfs gehad dat ze een mega overproductie had, maar nog nauwelijks er wat uit kreeg met kolven.
Een kindje drinkt aan de borst hoe dan ook veel beter en effectiever dan een kolf. En stimuleerd daardoor ook veel beter je productie.
pi_63449930
Wat p_iglet zegt. Ga alsjeblieft niet af op wat je kolft. Als je graag BV blijft geven, bel dan even een lactatiekundige of vrijwilliger en blijf veel aanleggen. Des te meer voeding jij gaat vervangen door flesjes des te minder drinkt je kindje bij jou en des te sneller gaat je productie achteruit.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63450606
Jepali, wat P_iglet en TearSong zeggen idd.
Als je graag bv wil (blijven) geven zul je er soms wat moeite voor moeten doen, zeker in het begin. Maar als het eenmaal loopt is het zo heerlijk en zo handig! Daar kan niks anders tegen op.

Mrien, ik heb het ook regelmatig gedaan, Devin aanleggen omdat het mij op dat moment beter uitkwam dan bijv. een half uur later.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo van de klok was en nog steeds niet eigenlijk... Okay, de eerste bizarre periode van ineens een pasgeboren kleintje in huis is natuurlijk wat anders, maar al gauw keek ik eigenlijk niet meer op de klok en ging af op wat Devin zelf aangaf (of ik dus )
En nog steeds, op dagen dat ik vrij ben en we geen afspraken hebben check ik ook niet steeds hoe laat het is, hoe lang hij al slaapt, of het tijd is om te eten of dat ik aan het avondeten moet beginnen
Scheelt ook dat ik aan het begin van de zwangerschap mijn horloge niet meer kon verdragen en er sindsdien geen meer draag. Heerlijk hoor!
.... met gevoel voor drama....
pi_63451042
ik lek weer als een gek! Ik ben blijkbaar nog helemaal niet opgedroogd! Net na het zwemmen in het zwembad was Jen enorm moe en ze had vreselijk dorst. Maar ik had dus geen sap bij me. Maar wel mn borsten, dus Jen had heerlijk gedronken. En heerlijk lang.

Jepali bel even! Hoe meer je vervangt door een flesje hoe minder je zelf aanmaakt. Als je bv wilt blijven geven zal ik echt even hulp zoeken.
pi_63453855
Oh ja en Jepali, lees ook dit even:

Ik heb te weinig melk
It's all up to you
pi_63455752
Jepali, bellen, echt! Sterkte, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is zo
pi_63457887
Echt bellen Jepali, als je er kv bij geeft, wordt het steeds moeilijker je productie omhoog te krijgen. Als ik op het kolven af moest gaan, had ik ook veel te weinig, dat zegt helemaal niks. Zeker als je al in de stress zit, gaat kolven vaak helemaal niet goed. Die vrijwilligers zijn er voor, die kun je altijd bellen. Gewoon doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63457962
Nou als het nou nog niet duidelijk is
It's all up to you
pi_63472858
zal ik ook nog even?
BELLEN las je bv wilt blijven geven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63507502
Hoe gaat het nu Jepali? Heb je nog gebeld?

Ben benieuwd hoe de borstvoeding bij Owlet gaat!

Even een stukje
Lotte lag vanmorgen op bed te rollen, rolde opeens tegen m'n borst aan, deed ham tegen m'n t-shirt aan.
Goed, t-shirt omhoog, Lotte drinken. En elke keer rolde ze weer terug, slokje drinken, rollen, slokje drinken, rollen
En een lol dat ze had
pi_63507704
Mrien leuk is dat, Jen heeft zich ook wel eens naar me toe gewurmd, op haar buik. Ze ziet de tepel en doet echt in 1x een grote hap. Ik vond dat zo lief.
pi_63508274
Lotte Dat soort dingen zijn zo lief!

We hadden het hier eerder over die kleintjes die geen genoeg kunnen krijgen van mama's borsten. Het begint hier een beetje extreem te worden, hij word echt BOOS als ik ze wil bedekken. En de hele dag topless rondlopen zie ik ook niet zitten
Gisteravond bijvoorbeeld lag hij op zijn deken op de grond (hij is ziek) terwijl ik naast hem tegen de bank geleund zat. Hij stond op, trok schreeuwend mijn shirt omlaag maar wilde niet drinken en ging weer liggen. Toen ik me weer wilde aankleden werd hij boos, en dit herhaalde zich nog een paar keer. Hij wilde dus gewoon liggen kijken naar mijn borsten, meer niet.
M. vond het hilarisch in ieder geval.
.... met gevoel voor drama....
pi_63508463
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:25 schreef Kersjes het volgende:
Lotte Dat soort dingen zijn zo lief!

We hadden het hier eerder over die kleintjes die geen genoeg kunnen krijgen van mama's borsten. Het begint hier een beetje extreem te worden, hij word echt BOOS als ik ze wil bedekken. En de hele dag topless rondlopen zie ik ook niet zitten
Gisteravond bijvoorbeeld lag hij op zijn deken op de grond (hij is ziek) terwijl ik naast hem tegen de bank geleund zat. Hij stond op, trok schreeuwend mijn shirt omlaag maar wilde niet drinken en ging weer liggen. Toen ik me weer wilde aankleden werd hij boos, en dit herhaalde zich nog een paar keer. Hij wilde dus gewoon liggen kijken naar mijn borsten, meer niet.
M. vond het hilarisch in ieder geval.
Heel herkenbaar. Hier wil hij ze soms ook gewoon nog eens zien voor hij gaat slapen.
Voelt een beetje raar. ''Titti Mamam!'' En dan zo een gelukzalige glimlach op zijn gezicht. Mannen!!
pi_63508507
Das niet alleen bij mannen hoor. Jen doet af en toe gewoon even aan de tepel voelen. Niet drinken, nee kijken en tepel tussen duim en wijsvinger pakken.. Raar kind.
pi_63508595
Oe, daar heb ik dus een hekel aan, Ticootje. Wij hebben zo dikwijls 'ruzie' in bed. ''Niet draaien, Fons!'' ''Ja daai!!! '' '' Neen'' ''Jaaa daaaaaaaai!!!!''
pi_63508847
Dat is hier "niet bijten Jen!!" En ja hoor toch even bijten.. Maar ze doet dat alleen als de borst leeg is en nog een andere kant wilt. Maar ze heeft 1 tand en dat voel je wel.
pi_63508943
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:45 schreef Ticootje het volgende:
andere kant
''aje kan''
pi_63508964
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 15:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

''aje kan''
"Daaaaaa"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')