abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63255041
quote:
Op zondag 16 november 2008 02:02 schreef mcDavid het volgende:
Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n muziektelefoon-negert meegemaakt in het openbaar vervoer.

Echt, dat rechtvaardigt alle middelen!
Ik kan er eigenlijk altijd wel smakelijk om lachen, als er door de Rotterdamse metro weer zo'n hele stoere Karl-Kani-neger met z'n luidruchtige telefoon in z'n overdadig gewatteerde jas, muts stevig over het hoofd terwijl het 15 graden is buiten en dan heel breed door het metro-stel heen en weer lopen.
pi_63256890
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:57 schreef Megumi het volgende:
Ik hoop dat die man die jongen de tram uit smeet voor jaren de cel in gaat wat helaas niet zal gebeuren. Want als we allemaal maar voor eigen rechter gaan spelen. Is dat een verloedering van de maatschappij. Iets waarvan ik vindt dat het niet getolereerd kan worden.
Bedankt voor je.
Antwoord ik zal er.
Rekening mee houden
pi_63256903
sinterklaasgedichten is ergens anders man
  zondag 16 november 2008 @ 10:09:59 #204
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63257128
quote:

[..]

Jij hebt duidelijk nog nooit zo'n muziektelefoon-negert meegemaakt in het openbaar vervoer.

Echt, dat rechtvaardigt alle middelen!
En een wijsvinger die verticaal voor de lippen gehouden wordt kunnen blijkbaar velen niet normaal overbrengen? Die bullshit dat 'ze' nergens meer naar luisteren en dat dáárom geweld gerechtvaardigd zou zijn lijkt haast normaal te worden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 16 november 2008 @ 12:18:04 #205
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63258781
Strakke actie

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 16-11-2008 12:24:09 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63261832
quote:

[..]

ONOES! Een buitenlander! Aanwezig! Met... MUZIEK!

Ik zeg: donder 'm de tram uit, mishandel hem, geef 'm een mep.
  zondag 16 november 2008 @ 14:20:27 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63262163
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:57 schreef Megumi het volgende:
Ik hoop dat die man die jongen de tram uit smeet voor jaren de cel in gaat wat helaas niet zal gebeuren. Want als we allemaal maar voor eigen rechter gaan spelen. Is dat een verloedering van de maatschappij. Iets waarvan ik vindt dat het niet getolereerd kan worden.
Ik vind dat de verloedering juist bestaat uit het feit dat mensen niet meer het fatsoen kunnen opbrengen om met anderen rekening te houden. En als er dan een keer iemand boos wordt en zo'n ventje een gooi geeft kan ik dat wel begrijpen. De hersenschudding lijkt me collateral damage.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_63264968
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mja, ik snap je punt wel hoor. Maar god allejezeus wat is het een walgelijk fenomeen, die keiharde, blikkerige debiele takkeherrie op mobieltjes. Ik snap de frustratie.

En laten we wel wezen, het is puur provocatiegedrag, die muziek. Dat is gewoon een feit.
idd al laat ik tegenwoordig schitterende orgelklanken horen uit mijn mobiel dan komt de boodschap ook wel over
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63267551
En terecht, irritante muziek ook.
pi_63267633
Ik kan me helemaal indenken in de reactie van die man. Ik zal wel oud aan het worden zijn, maar ik kan weinig begrip opbrengen voor het soort gedrag dat sommige jongeren in de tram / metro / trein vertonen. Die debiele kuttelefoons op de speaker e.d. Vaak doen ze het erom, zie je ze om zich heen kijken in de hoop dat íemand er iets van zegt zodat ze een grote bek kunnen geven.
pi_63280583
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

ONOES! Een buitenlander! Aanwezig! Met... MUZIEK!

Ik zeg: donder 'm de tram uit, mishandel hem, geef 'm een mep.
Je begint al aardig op die accuzuur zuipende gelly te lijken met je overdreven reacties.

Wat voor de één muziek is kan voor de ander enorm lawaai zijn.

En als zo'n kutkoter met zijn amoebe brein niet begrijpt dat niet iedereen tegen wil en dank verplicht is naar zijn pokkeherrie te luisteren heb ik er geen moeite mee dat hij de tram of waar dan ook overlast veroorzaakt eruit wordt geflikkerd.

Wat je blijkbaar ook al niet weet is dat lawaai agressie kan opwekken.
  maandag 17 november 2008 @ 07:35:24 #212
3542 Gia
User under construction
pi_63280640
Je hoort eigenlijk ook alleen de aanleiding en de afloop. Wat in tussentijd gebeurd is, moeten we zelf maar bedenken.

Voor hetzelfde geld heeft die man eerst gevraagd of het joch de muziek uit wilde zetten en kreeg hij daarop een grote bek van deze welopgevoede jongeman. IK kan me in elk geval niet voorstellen dat hij direct, zonder woorden, het joch eruit gegooid heeft.
  maandag 17 november 2008 @ 07:38:56 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63280655
quote:
Op maandag 17 november 2008 07:35 schreef Gia het volgende:
Je hoort eigenlijk ook alleen de aanleiding en de afloop. Wat in tussentijd gebeurd is, moeten we zelf maar bedenken.

Voor hetzelfde geld heeft die man eerst gevraagd of het joch de muziek uit wilde zetten en kreeg hij daarop een grote bek van deze welopgevoede jongeman. IK kan me in elk geval niet voorstellen dat hij direct, zonder woorden, het joch eruit gegooid heeft.
Ik kan me eerlijk gezegd al niet voorstellen dat iemand dusdanig gefrustreerd raakt door muziek dat een persoon geweld gaat gebruiken. Dus als het een enigszins normaal persoon zou zijn, zou ik inderdaad ook verwachten dat er nog ergens een ruzie aan vooraf gegaan moet zijn. Zoals eerder gezegd heb je kans dat het inderdaad provocatie is, die muziek. Dan is er niets 'leukers' dan dat er iemand gaat happen. Maar geweld blijft altijd not done. Dat mensen het hier vervolgens goedkeuren omdat er iemand 'muziek' (geluid!) laat horen, is wel erg .
pi_63280671
Goedkeuren en begrijpen is niet hetzelfde. Ik zou zelf nooit zo reageren, maar ik kan wel begrijpen dat iemand die elke dag in de tram zit, een moment heeft waarop 'ie het helemaal gehad heeft met dat achterlijke gedrag.
  maandag 17 november 2008 @ 07:46:57 #215
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63280697
quote:
Op maandag 17 november 2008 07:42 schreef Isegrim het volgende:
Goedkeuren en begrijpen is niet hetzelfde. Ik zou zelf nooit zo reageren, maar ik kan wel begrijpen dat iemand die elke dag in de tram zit, een moment heeft waarop 'ie het helemaal gehad heeft met dat achterlijke gedrag.
TS roept al om een lintje, dat is niet begrijpen maar ook goedkeuren en aanmoedigen. Ik vind dat triest en zo ongeveer kamper-achtig. Ik maak het zelf ook wel eens mee, dat een persoon semi-gefrustreerd gaat schreeuwen of de muziek niet <insert scheldwoord> uit mag. Maar als je het gewoon normaal en rustig vraagt, doet ongeveer iedereen zijn muziek wel uit. De beste methode is in mijn ogen nog steeds door gewoon een radio aan te zetten in de tram, bediend door de trambestuurder.
pi_63280705
Of anti-geluid op de speakers.
  maandag 17 november 2008 @ 07:58:45 #217
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63280746
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd al laat ik tegenwoordig schitterende orgelklanken horen uit mijn mobiel dan komt de boodschap ook wel over
Dat is inderdaad ook een goede methode. Symfonie nr.7 van Beethoven is ook een aanrader.
  maandag 17 november 2008 @ 08:01:26 #218
3542 Gia
User under construction
pi_63280768
quote:
Op maandag 17 november 2008 07:38 schreef Yildiz het volgende:

Dat mensen het hier vervolgens goedkeuren omdat er iemand 'muziek' (geluid!) laat horen, is wel erg .
Dat is ook zo, daarom denk ik dat er meer is gebeurd.

Ik juich overigens wel toe dat mensen ingrijpen als jeugd in het OV zich belachelijk gedraagt. En dan heb ik het dus inderdaad over herrie schoppen, brutaal zijn, dreigende taal uitslaan, zaken kapot maken enz.... Als een persoon zo iemand de bus of tram uitzet, prima!!
  maandag 17 november 2008 @ 08:05:16 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63280782
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daarom denk ik dat er meer is gebeurd.

Ik juich overigens wel toe dat mensen ingrijpen als jeugd in het OV zich belachelijk gedraagt. En dan heb ik het dus inderdaad over herrie schoppen, brutaal zijn, dreigende taal uitslaan, zaken kapot maken enz.... Als een persoon zo iemand de bus of tram uitzet, prima!!
Kan zijn, maar het gaat hier niet over zaken kapot maken maar over 'muziek', en de persoon werd niet uit de tram gezet maar gewelddadig de tram uitgegooid.

Ik ben er inderdaad ook voor dat mensen andere mensen durven te corrigeren. Maar dan wel normaal.

En inderdaad, je zou haast zeggen dat er wel meer gebeurd móet zijn.
  maandag 17 november 2008 @ 10:46:04 #220
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63283163
Nog even een vraag, hoe komt het dat die telefoontjes van die gasten allemaal zo hard kunnen ?
Ik heb speciaal voor dit soort gelegenheden een schitterende mp3 van Maria Schneider - "Yodeling ouvertures",
maar uit mijn IPhone krijg ik echt niet zo veel lawaai als die gastjes uit hun telefoon lijken te krijgen !
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')