Slaagt toevallig? Hij speelt een paar wedstrijden leuk, maakt hem dat gelijk een toptalent? Die komt terecht bij een of andere middenmotor in Europa. Echt niets bijzonders...quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan kan je ieder jaar wel 15 talentvolle spelers halen met potentie. Elia slaagt nu toevallig, maar hoeveel spelers weten zich niet door te ontwikkelen en belanden op een zijspoor? Heeft Feyenoord weer 60 contractspelers.
Zelfs al gebeurt dat; dan levert ie nog wel een miljoentje of 4 a 5 op, terwijl ie transfervrij kwam. En dat zijn nou juist spelers waarvan Feyenoord er elk jaar een paar moet kopen en verkopen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Slaagt toevallig? Hij speelt een paar wedstrijden leuk, maakt hem dat gelijk een toptalent? Die komt terecht bij een of andere middenmotor in Europa. Echt niets bijzonders...
Je vergeet voor het gemak de 3 spelers die het niet halen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:48 schreef Crane het volgende:
[..]
Zelfs al gebeurt dat; dan levert ie nog wel een miljoentje of 4 a 5 op, terwijl ie transfervrij kwam. En dat zijn nou juist spelers waarvan Feyenoord er elk jaar een paar moet kopen en verkopen.
Bij andere clubs werkt dit ook. Ze verdienen toch blijkbaar meer dan dat het ze kost.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:40 schreef Juk het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak de 3 spelers die het niet halen.
Als Feyenoord 4 spelers koopt en er mislukken er 3 beginnen mensen zoals jij te bleren dat het rendement niet hoog genoeg is.
Dat zegt echter niks. Er zijn zoveel voorbeelden van spelers die na een aanloopje bij een kleinere club beter worden en dan wellicht bij een groter team zouden kunnen spelen. Je moet kijken naar het waarom een speler beter is geworden. Op het moment dat Twente Elia vastlegde, was er voor Feyenoord geen enkele aanleiding om dat te doen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:38 schreef Crane het volgende:
[..]
Omdat je niet veel verstand van voetbal hoeft te hebben om dat nu te zien?
-normaal doen-
Feyenoord is momenteel ook een kleine club natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat zegt echter niks. Er zijn zoveel voorbeelden van spelers die na een aanloopje bij een kleinere club beter worden en dan wellicht bij een groter team zouden kunnen spelen. Je moet kijken naar het waarom een speler beter is geworden. Op het moment dat Twente Elia vastlegde, was er voor Feyenoord geen enkele aanleiding om dat te doen.
Nu vergelijk je het niveau van Ajax en PSV met dat van Feyenoord...quote:Zelfde als met bijvoorbeeld Huntelaar en Suárez naar Ajax, die via Heerenveen en Groningen kwamen. PSV zal achteraf wel eens spijt hebben dat ze Huntelaar zo makkelijk lieten vertrekken. Op dat moment, na een jaar AGOVV, was het voor Ajax (of Feyenoord zo je wilt) ook niet zo logisch om Huntelaar al te halen.
Wat wordt er bij ons gevraagd dan? 6e worden en de finale van de beker halen en het legioen is zoet hoor.quote:Vergeet niet dat bij Feyenoord heel andere dingen gevraagd worden, ondanks het feit dat men de laatste jaren sportief wellicht gelijk staat aan ploegen als Twente.
Wat jij nu zegt geldt voor PSV en Ajax idd. Maar Feyenoord hoort daar niet meer bij. Zelfs niet bij Groningen en Twente. Daarom moeten eerst die clubs weer voorbij gestreefd worden.quote:Kortom, het is makkelijk om nu te zeggen dat ze Elia hadden moeten pakken. Het is echter totaal niet vreemd dat Feyenoord dat destijds niet gedaan heeft, want zo goed speelde Elia bij ADO echt niet. Hij is vooral dankzij Rutten erg veel beter geworden, maar het is zeker niet gezegd dat dit er overal uitgekomen zou zijn. Zo werkt het niet met jonge voetballers. Kijk alleen maar naar het aantal spelers dat qua aanleg moeiteloos prof zou kunnen zijn, maar desondanks toch in de hoofdklasse of lager speelt. En dat is lang niet altijd een kwestie van mentaliteit.
Alleen zouden jij en je mede beroeps-zeikerds dan beginnen over de 3 mislukte aankopen en dat 75% van de investeringen alleen maar geld kost. "Je maakt misschien uiteindelijk winst maar dat kan veel meer zijn als er 2 van de 4 slagen."quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:51 schreef Crane het volgende:
[..]
Bij andere clubs werkt dit ook. Ze verdienen toch blijkbaar meer dan dat het ze kost.
Het gaat voornamelijk om de druk die er bij Feyenoord er wel altijd is en bij een ploeg als Twente minder. Niet alle spelers kunnen daar gelijk tegen en hebben een opstapje nodig. Daarnaast gaan hier gelijk mensen zeuren als een spelers rustig wordt gebracht, zoals over Erasmus en Manteiga toch een beetje laatste tijd, terwijl bij een ploeg als Twente de spelers daar gewoon meer tijd krijgen om zich in te passen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:35 schreef Crane het volgende:
[..]
Feyenoord is momenteel ook een kleine club natuurlijk.
[..]
Nu vergelijk je het niveau van Ajax en PSV met dat van Feyenoord...
[..]
Wat wordt er bij ons gevraagd dan? 6e worden en de finale van de beker halen en het legioen is zoet hoor.
[..]
Wat jij nu zegt geldt voor PSV en Ajax idd. Maar Feyenoord hoort daar niet meer bij. Zelfs niet bij Groningen en Twente. Daarom moeten eerst die clubs weer voorbij gestreefd worden.
Het enige dat jij (en ik) weten van het aankoopbeleid van subtoppers zijn de succesverhalen. Dat een boerenclubje uit friesland goed in de slappe was zit is geen geheim, maar de rest weet ik niet. De spelers die ze daar halen die niet worden opgesteld of slechts n paar x in het eerste spelen kennen we niet.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:47 schreef Crane het volgende:
Toch maken de subtoppers veel meer winst op spelers dan wij. Maar goed, de aankopen van de laatste 2 jaar moeten nog verkocht worden in de komende jaren natuurlijk.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:52 schreef Kopbal het volgende:
http://www.fr-fans.nl/?p=lees&id=5308
Iemand dit al gezien?
Ik verbaas me er serieus over dat wij zo laag staan, als ik Ajax en PSV nu zie spelen...quote:Op zondag 16 november 2008 13:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klote van die blessures, want als we nou de aansluiting konden krijgen met de subtop was dat vandaag. Als we nu verliezen is het +- 9 punten op het linkerrijtje.
PSV heeft ook een heel simpel programma gehad.. van elke noemenswaardige tegenstander hebben ze verloren. Die zullen nog wel een eind wegzakken.quote:Op zondag 16 november 2008 13:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik verbaas me er serieus over dat wij zo laag staan, als ik Ajax en PSV nu zie spelen....
Wat een bankquote:Op zondag 16 november 2008 14:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Henk Timmer
Dwight Tiendalli
André Bahia
Kevin Hofland
Tim de Cler
Karim El Ahmadi
Georginio Wijnaldum
Luis Pedro
Giovanni van Bronckhorst
Michal Janota
Roy Makaay
Wisselspelers Feyenoord: Mols, van Dijk, Wattamaleo, Pattinama, Derijck, Leerdam.
Ik heb zo'n gevoel dat Arnautovic ons gaat nekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |