abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:41:19 #126
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_63696183
Ze was begin dit jaar nog op de crematie van mijn oom, overleden aan kanker.. Toen zag ze er nog zo goed uit.

Je gunt het echt niemand.
The Most Incredible, Baby
pi_63720574
quote:
Op maandag 24 november 2008 04:24 schreef kraaksandaal het volgende:
Tegenwoordig hebben ze zo'n chemo op hoog niveau, het is wel afzien maar met wat medicinale weed is dat te overleven.
Weet je in godsnaam wel waar je over praat? Ooit zelf een chemokuur moeten volgen?
live life
pi_63731468
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:17 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Weet je in godsnaam wel waar je over praat? Ooit zelf een chemokuur moeten volgen?
Tja, niet dat het nog een pretje zal zijn maar ik ken ook iemand die t niet zo veel vond voorstellen. Het kan toch zo zijn dat het heel erg verbeterd is onderhand?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_63744865
domme opmerkingen zeg. Er is niet 1 soort chemo, er zijn ontzettend veel verschillende kuren de 1 met verschrikkelijke bijwerkingen, de ander relatief mild. Maar het is een verwoesting in je lijf. De kerngedachte van de chemo is; vernietig de kankercellen, en diezelfde vernietiging hakt in op de gezonde cellen
pi_63747234
quote:
Op donderdag 4 december 2008 02:24 schreef Meds het volgende:
domme opmerkingen zeg. Er is niet 1 soort chemo, er zijn ontzettend veel verschillende kuren de 1 met verschrikkelijke bijwerkingen, de ander relatief mild. Maar het is een verwoesting in je lijf. De kerngedachte van de chemo is; vernietig de kankercellen, en diezelfde vernietiging hakt in op de gezonde cellen
Dat is inderdaad wat chemo doet. Maar dat zijn alleen de fysieke aspecten. En die zijn al ontzettend heftig. Maar er komt mentaal gezien ook heel wat bij kijken, dat wordt veelvuldig onderschat, ook door mij toentertijd.
live life
pi_63764953
quote:
Op donderdag 4 december 2008 08:59 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat chemo doet. Maar dat zijn alleen de fysieke aspecten. En die zijn al ontzettend heftig. Maar er komt mentaal gezien ook heel wat bij kijken, dat wordt veelvuldig onderschat, ook door mij toentertijd.
Moeilijk te vergelijken allemaal, ieder mens is anders en ieder mens gaat anders met dingen om.
pi_63765882
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:41 schreef Samson het volgende:

[..]

Moeilijk te vergelijken allemaal, ieder mens is anders en ieder mens gaat anders met dingen om.
idd is alles anders maar er zijn ook gewoon feiten en een feit is dat chemo slopend is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 6 december 2008 @ 06:12:30 #133
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_63800197
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:48 schreef gimme.shelter het volgende:
Wat een vreselijke pech dit! Echt erg.. Hoop dat ze er een beetje vrede mee heeft!

En voor al die mensen die hier ongepast de rookdiscussie weer aangaan: niet iedereen die rookt krijgt longkanker. In mijn familie zijn er hele oude mensen die nooit zoiets hebben gekregen.

Kortom, alle sterkte voor Ria!
Ik zou zeggen, waag de gok eens....

Wat Ria betreft, die overleeft dit helaas niet.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:03:32 #134
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_63805999
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Het voelt als een beetje flauw om nu iets aan te willen tonen door een individueel geval (en dat kan ook niet natuurlijk), maar ik wil toch wel kwijt dat ik mede zo pessimistisch ben over Brieffies doordat mijn moeder binnen zes weken na diagnose was overleden. Nu heb je tig variaties, tig gradaties en evenzoveel mensen met hun eigen sterke of niet sterke lijf, maar over het algemeen is het niet zo rooskleurig, longkanker.
Ole schrijft het hierboven ook al.

De pest is dat het zich vaak pas openbaart als de boel al in een behoorlijk vergevorderd stadium is, bijvoorbeeld als gezwellen op aderen, zenuwen of andere organen gaan drukken. Een lijf is aardig flexibel en werkt makkelijk zijn weg rondom obstakels, dus als een gezwel tóch pijn of problemen oplevert, is het vaak groot, verwoekerd en agressief. Tot die tijd hoeft de patiënt nauwelijks ergens last van gehad te hebben, of althans niet in die mate dat er alarmbellen afgaan.

Kut maar waar.
Ook mijn vader is vorig jaar vijf weken na de diagnose overleden aan deze ziekte, dus ook ik ben redelijk pessimistisch als ik hoor dat iemand longkanker heeft.

In elk geval wens ik Ria en haar familie veel sterkte. Het is namelijk behoorlijk k*t allemaal om dat mee te maken.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
  † In Memoriam † zaterdag 6 december 2008 @ 16:51:34 #135
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63806811
frank sanders (van jos brink) had toch ook longkanker?
die leeft nog steeds.
het kan dus wel
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:42:13 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63807677
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 16:51 schreef lady-wrb het volgende:
frank sanders (van jos brink) had toch ook longkanker?
die leeft nog steeds.
het kan dus wel
Ja klopt!

En gelukkig kan het. We moeten Ria Brieffies ook niet het graf inpraten natuurlijk. Ik denk alleen wel dat het bij veel mensen iets pessimistisch losmaakt omdat het in veel gevallen nu eenmaal flink mis is.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:21:04 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63868063
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 06:12 schreef Noax het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, waag de gok eens....

Wat Ria betreft, die overleeft dit helaas niet.
Ja wat een leuke truth or dare doe je daar. Godverdomme zeg, meen je dit nou echt? Natuurlijk moet een mens niet roken, want daar ga je op een nare manier dood van, als je pech hebt. Maar ik vind het volkomen hartvochtig om te stellen dat rokers dús maar genoegen moeten nemen met longkanker.

Doe eens even normaal. De meeste rokers hebben niemand vermoord en geen mens kwaad gedaan. Ze hebben alleen verkeerd ingeschat wat een genotsmiddel met ze deed. En dan vind jij het wel terecht dat ze met een ellendige ziekte worden opgezadeld.

Je zou je moeten schamen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 10 december 2008 @ 11:11:22 #138
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63900506
quote:
Dolly Dot Ria Brieffies wacht op uitslagen.

Dolly Dots-zangeres Ria Brieffies (51), die kanker heeft, krijgt binnenkort te horen waar de tumor zich precies bevindt.

„Het is nog niet bekend of het om longkanker of longvlieskanker gaat”, vertelt haar collega Esther Oosterbeek. „Omdat er nog wat extra tests zijn gedaan, laten de uitslagen langer op zich wachten.”

Zodra de artsen hebben vastgesteld welke plek behandeld moet worden, wordt gestart met chemotherapie. „Hoe gek het misschien ook klinkt, Ria voelt zich steeds beter”, zegt Esther. „Ze eet goed en is heel sterk, ondanks dat ze weet dat chemo zwaar is.” Lovend: „Ria is niet van plan zich zomaar gewonnen te geven. Wát een oerkracht heeft ze… Bewonderenswaardig!”
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_63900970
Als ik dat lees Static, geef ik haar toch een goede kans om hier uit te komen!
Als ze zich nu goed voelt en goed eet enzo, zal ze een chemo lichamelijk beter aankunnen.
pi_63904842
Juist gezien de te starten chemo vrees ik toch dat het puur een levensrekkende behandeling is. In geval van longkanker wordt in het meest gunstige geval nl geopereerd. Over het algemeen wordt de kanker echter te laat ontdekt waardoor het wegens uitzaaiingen geen zin meer heeft de longtumor te verwijderen.
Bij uitgezaaide longkanker leeft minder dan 20% van de patienten na 1 jaar nog en minder dan 2% na 5 jaar.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 14:20:46 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63905321
bah, al dat gespeculeer hier.

ik wens haar het allerbeste.
  woensdag 10 december 2008 @ 14:29:29 #142
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63905529
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:20 schreef lady-wrb het volgende:

Helemaal met jou eens, met al dat gespeculeer
IK wens Ria, haar man, en kinderen veel sterkte!!
pi_63906212
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:20 schreef lady-wrb het volgende:

Tja, wat verwacht je nu op een forum. Daar kun je op wachten natuurlijk. Het is geen gastenboek waarin iedereen haar sterkte wenst
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2008 @ 15:01:48 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63906347
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:57 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, wat verwacht je nu op een forum. Daar kun je op wachten natuurlijk. Het is geen gastenboek waarin iedereen haar sterkte wenst
dat is wel zo, maar het lijkt wel of we kunnen inzetten op hoe lang ze nog te leven heeft.
ik vind het naar.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:22:49 #145
15080 static
pi_63906903
Persoonlijk vind ik het raar dat er nóg heen uitsluitsel is over het hoe en wat.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_63908338
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:22 schreef static het volgende:
Persoonlijk vind ik het raar dat er nóg heen uitsluitsel is over het hoe en wat.
Ik vind dat ook best raar, hoe lang geleden is het nu ontdekt, en hoe kan het nu dan nog zo zijn dat ze de precieze plek nog moeten lokaliseren? Lijkt me nogal vreemd om eerlijk te zijn.
pi_63909287
Voor alle duidelijkheid; ik leef met haar mee en wens haar enorm veel sterkte! Weet helaas maar al te goed wat deze ziekte inhoudt vandaar mijn misschien negatief overkomend bericht.
  vrijdag 12 december 2008 @ 01:56:06 #148
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_63951286
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 01:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja wat een leuke truth or dare doe je daar. Godverdomme zeg, meen je dit nou echt? Natuurlijk moet een mens niet roken, want daar ga je op een nare manier dood van, als je pech hebt. Maar ik vind het volkomen hartvochtig om te stellen dat rokers dús maar genoegen moeten nemen met longkanker.

Doe eens even normaal. De meeste rokers hebben niemand vermoord en geen mens kwaad gedaan. Ze hebben alleen verkeerd ingeschat wat een genotsmiddel met ze deed. En dan vind jij het wel terecht dat ze met een ellendige ziekte worden opgezadeld.

Je zou je moeten schamen.
Zeg, gedraag je es even, wat denk jij nou?!

Wanneer je dr niet uitkomt dan lees je het opnieuw, mocht dat nog niet lukken, dan zou s-p-e-l-l-e-n voor jou misschien een uitkomst zijn.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 12 december 2008 @ 04:47:35 #149
15080 static
pi_63952079
En nokken maar weer. Allemachtig zeg.
pi_63958204
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:22 schreef static het volgende:
Waarom, ben je familie van haar ?
Laat haar toch met rust...

Misschien is er al lang uitsluitsel maar heeft ze geen zin JOU dat te vertellen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')