abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 november 2008 @ 13:25:50 #101
163650 Greys
pi_63402797
Hm. Ligt het nou aan mij of is dat een gek bericht?

Als je zó ziek bent dat je met de ambulance naar het ziekenhuis wordt vervoerd ipv dat je zelf gaat of gebracht wordt, heeft chemo dan nog wel zin? Dan kan je dat lichamelijk toch helemaal niet aan, zo'n behandeling die alleen ter verlenging is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:46:19 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63403405
Tja, dat is wel gek inderdaad. Hoewel ambulancevervoer natuurlijk niet per se 'met loeiende sirenes' is.

Kan natuurlijk zijn dat ze vrij acuut hebben besloten dat het sneller moet dan het einde van de week, willen ze nog een klein beetje haar leven verlengen. Voor hetzelfde geld hebben ze het over een paar weken of zo. Als de patiënt dat wil, dan doen ze het denk ik wel en als je zo jong bent, neem je misschien erg moeilijk afscheid en grijp je je vast aan die paar weken.

Maar ik heb geen idee eigenlijk hoe dit zit.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 november 2008 @ 14:32:55 #103
163650 Greys
pi_63404809
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Tja, dat is wel gek inderdaad. Hoewel ambulancevervoer natuurlijk niet per se 'met loeiende sirenes' is.

Kan natuurlijk zijn dat ze vrij acuut hebben besloten dat het sneller moet dan het einde van de week, willen ze nog een klein beetje haar leven verlengen. Voor hetzelfde geld hebben ze het over een paar weken of zo. Als de patiënt dat wil, dan doen ze het denk ik wel en als je zo jong bent, neem je misschien erg moeilijk afscheid en grijp je je vast aan die paar weken.

Maar ik heb geen idee eigenlijk hoe dit zit.
Wat jij zegt klinkt wel logisch inderdaad, zo zou het kunnen zijn.
Gelukkig, ik was al bang dat ze dit alleen maar zeiden over 'behandelen' om geen paniek te zaaien onder het 'publiek' zeg maar, terwijl het misschien stiekem al een aflopende zaak is... Maar zoals jij het uitlegt zou het kunnen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:56:01 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63409024
Nou, maar ik denk wel dat het een behoorlijk aflopende zaak is eigenlijk. Die chemo geeft Ria en haar naasten misschien een houvast, maar ik geloof nooit dat dit écht nog veel gaat uitmaken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:37:52 #105
130351 jannet1234
keep happy, no matter what
pi_63414382
ik heb mijn vader dit jaar verloren aan deze ziekte. en na wat ik lees ben ik bang dat het niet zo heel lang meer gaat duren. de reden dat ze naar het ziekenhuis is vervoert per ambu kan zijn dat ze het ineens weer benauwd heeft gekregen door vocht achter de longen. en dat dat accuut verwijdert moest worden.
ik wil de familie en Ria heel veel sterkte wensen en probeer nog van elkaar te genieten zolang ze er nog is.
pi_63414413
Dat van die ambulance bleek achteraf helemaal niet waar. Ze is 'gewoon' naar het ziekenhuis gegaan voor een second opinion.
pi_63414944
Wil geen doemdenker spelen... en hoop dat ze nog heel wat little bit`s more mag leven!
Maar vrees dat dit toch heel snel gaat.
Eigenlijk meteen al opgegeven,toen onder voorbehoud de hoop op wat anders...en nu dus toch longkanker.
In de eerste berichten werd al gezegt dat het overduidelijk was dat het niet goed was volgens de doktoren,toen kwam er even een kleine twijfel,en nu dus toch kanker.
Als kanker zo overduidelijk aanwezig is het meestal al ver gevorderd en kwestie van een korte tijd.
Zeker gezien het naar huis,naar het ziekenhuis en nu wat ik op shownieuws hoorde weer naar huis.
Behandeling om het te rekken heeft meestal vrij weinig zin,als de hoop op genezing wegvalt zijn mensen vaak heel snel weg.
Helaas al heel wat keer meegemaakt in mn omgeving....
Vind het vreselijk nieuws,en bedenk me plots dat ik ooit van die soort ijzerenhoepeltjes had met gekleurde plastic dingetjes eraan(was ook dollydot verkoop iets) ben tot op de dag van vandaag er nog niet achter wat ik met die dingen had gekunt of moeten doen...maar het komt plots terug in mn geheugen.

Hoop voor ria dat haar hoepeltje met gekleurde dingetjes wel rond is...en zij wel weet wat ze ermee moet doen of zal kunnen.
  zaterdag 22 november 2008 @ 04:02:32 #108
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63423009
quote:
Dolly Dots zeggen optreden Top 2000 af.

In verband met de ziekte van Ria Brieffies treden de Dolly Dots op 11 december niet op tijdens de Top 2000 in Concert in Amsterdam.

Het management van de groep heeft dit vrijdag bevestigd, zo meldt Novum.

Vrijdagavond werd bekend gemaakt dat Ria weer is ontslagen uit het VU ziekenhuis waar ze donderdagavond werd opgenomen voor verder onderzoek. Maandag zal het onderzoek verdergaan, maar haar artsen vonden het belangrijk dat Ria het weekend thuis met haar naaste familie doorbrengt.

Top 2000 In Concert wordt jaarlijks georganiseerd door de NPS en Radio 2 en is gelinkt aan de gelijknamige ranglijst.
Lijkt me vrij evident, maar goed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:49:50 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63423958
quote:
Maandag zal het onderzoek verdergaan, maar haar artsen vonden het belangrijk dat Ria het weekend thuis met haar naaste familie doorbrengt.
Ik ben echt bang dat dit nu toch wel erg snel zal gaan hoor.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63424126
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:49 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat dit nu toch wel erg snel zal gaan hoor.
Ja, het geeft mij direct de indruk dat er geen redden meer aan is en ze dan toch maar wat tijd met haar familie kan doorbrengen nu het nog kan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 november 2008 @ 18:27:17 #111
163650 Greys
pi_63433346
Telegraaf:
quote:
'Deze week was zwaar', maar...
Dolly Dot Ria Brieffies voelt zich goed

Dolly Dots-zangeres Ria Brieffies, die lijdt aan longkanker, mocht vrijdag het ziekenhuis verlaten om het weekend met haar man en kinderen door te brengen. Dinsdag worden er opnieuw onderzoeken gedaan om tot een plan van aanpak te komen.

De Dolly Dots schrijven op hun website dat Ria zich momenteel heel goed voelt. "Ze reageert goed op de medicijnen, de benauwdheid en de ontstekingen zijn verdwenen. Ria is kalm en mentaal klaar om therapie te ondergaan."

Brieffies laat zelf ook nog een boodschap achter op haar website. "Deze week was zwaar, de uitslagen vielen niet mee, er is veel misgegaan maar ik heb er ook een heleboel bij gekregen." De Dolly Dot is dankbaar voor alle lieve reacties en hulp. "Lieve mensen, bedankt. Het werkt!"

Chela, Anita, Patty, Esther en Angela: "Ria is een geweldig mens, stralend en positief onder alle omstandigheden. Ze heeft een prachtig gezin waar ze nog lang van wil genieten."

De zangeres is sinds 1981 getrouwd met Hans Oldersma en heeft twee kinderen: Maikel (20) en Melissa (14). Afgelopen woensdag werd bij haar longkanker geconstateerd, terwijl er even een sprankje hoop was dat het de ziekte niet zou zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:48:38 #112
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63433783
oh boy...ze ziet er wel echt heel beroerd uit.
pi_63435753
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:48 schreef SHE het volgende:
oh boy...ze ziet er wel echt heel beroerd uit.
Is dit een recente foto dan?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 22 november 2008 @ 21:08:33 #114
163650 Greys
pi_63437343
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 20:11 schreef rena het volgende:

[..]

Is dit een recente foto dan?
Ik kan me niet heugen dat ze er ooit zo slecht uit zag als op deze foto in elk geval
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63438829
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik kan me niet heugen dat ze er ooit zo slecht uit zag als op deze foto in elk geval
Ziet er al langer slecht uit hoor, check maar foto's van de laatste optredens, ondanks een flinke laag make-up er toch nog zo slecht uitzien zegt helaas al een hoop....je zou toch denken dat ze al een tijd moet weten dat het niet allemaal ok was. Maar ja, verder weten we ook niet zoveel natuurlijk. Hopelijk slaat ze zich er doorheen. Volgens mij was ze trouwens de enige Dot die echt een beetje kon zingen

[ Bericht 12% gewijzigd door Samson op 22-11-2008 22:41:57 ]
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Moderator / Miss SHO zondag 23 november 2008 @ 09:12:35 #116
22592 crew  Ole
pi_63443500
samen met angela groothuizen,
de twee die niet alleen op uiterlijk gecast waren toen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 23 november 2008 @ 14:52:50 #117
215581 bondgirl007
Ja, echt waar!
pi_63450268

[ Bericht 100% gewijzigd door static op 23-11-2008 15:46:38 (Ja doei.) ]
Denk erover na.
  zondag 23 november 2008 @ 15:45:56 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63451817
* Algemene oproep tot negeerstand *
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:12 schreef Ole het volgende:
samen met angela groothuizen,
de twee die niet alleen op uiterlijk gecast waren toen
Zij waren (zijn) ook de twee oudsten toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 23 november 2008 @ 21:22:53 #119
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63460825
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zij waren (zijn) ook de twee oudsten toch?
Ria is 2 jaar ouder dan Angela..
pi_63461734
Wat een vreselijke pech dit! Echt erg.. Hoop dat ze er een beetje vrede mee heeft!

En voor al die mensen die hier ongepast de rookdiscussie weer aangaan: niet iedereen die rookt krijgt longkanker. In mijn familie zijn er hele oude mensen die nooit zoiets hebben gekregen.

Kortom, alle sterkte voor Ria!
geniet nooit met mate
  zondag 23 november 2008 @ 22:20:24 #121
130351 jannet1234
keep happy, no matter what
pi_63462933
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 22:21 schreef Samson het volgende:

[..]
.je zou toch denken dat ze al een tijd moet weten dat het niet allemaal ok was.
mijn vader had ook longkanker. wist het niet eerder dan na zijn herniaoperatie. zat er toen al 2 jaar. heeft nog 2 jaar geleefd. en ik ben niet een expert natuurlijk maar gezien het verloop met mijn vader en de verhalen die ik nu lees ben ik bang dat 2009 voor haar het laatste jaar zal zijn.
pi_63468902
Tegenwoordig hebben ze zo'n chemo op hoog niveau, het is wel afzien maar met wat medicinale weed is dat te overleven.
***** Kraak.....
  Moderator / Miss SHO maandag 24 november 2008 @ 14:48:39 #123
22592 crew  Ole
pi_63478492
Ik hoorde gister een interview met Sander Simons. Die vertelde dat na 3 jaar 90% van de longkankerpatienten komt te overlijden. Prognose is dus niet zo best statistisch gezine
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 24 november 2008 @ 16:23:57 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63481211
Het voelt als een beetje flauw om nu iets aan te willen tonen door een individueel geval (en dat kan ook niet natuurlijk), maar ik wil toch wel kwijt dat ik mede zo pessimistisch ben over Brieffies doordat mijn moeder binnen zes weken na diagnose was overleden. Nu heb je tig variaties, tig gradaties en evenzoveel mensen met hun eigen sterke of niet sterke lijf, maar over het algemeen is het niet zo rooskleurig, longkanker.
Ole schrijft het hierboven ook al.

De pest is dat het zich vaak pas openbaart als de boel al in een behoorlijk vergevorderd stadium is, bijvoorbeeld als gezwellen op aderen, zenuwen of andere organen gaan drukken. Een lijf is aardig flexibel en werkt makkelijk zijn weg rondom obstakels, dus als een gezwel tóch pijn of problemen oplevert, is het vaak groot, verwoekerd en agressief. Tot die tijd hoeft de patiënt nauwelijks ergens last van gehad te hebben, of althans niet in die mate dat er alarmbellen afgaan.

Kut maar waar.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63481779
en de ontwikkeling van goede behandeling verloopt erg langzaam... 18 jaar geleden was je prognose al zo slecht..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')