abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:11:39 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63219125
Stop it!!

Straks moet ik huilen!!
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:14:16 #212
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63219173
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:57 schreef SHE het volgende:
Nog een kommetje rijst erbij en mensen gaan eurocenten naar je gooien
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:17:33 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63219228
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:11 schreef SHE het volgende:
Stop it!!

Straks moet ik huilen!!
Ow wacht, daar weet ik ook wel wat voor.
Drie jongens die als een soort gordiaanse knoop overal en altijd over de grond liggen te rollen
Die wel JAAAAAA-HAAAAAAAA zeggen maar nee doen.
hun naam op de pas gesauste muur schrijven en dan glashard beweren dat hun babybroertje dat gedaan heeft
uit bomen vallen, van de fiets pleuren of door de skelter worden overreden.
of om 8 uur verwacht worden in Schubbekutteveen om daar tegen de lokale f1 te spelen. Op zaterdag.

of je krijgt een meisje.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63219259
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:52 schreef SHE het volgende:
Een tuigje??

No way!!
oh bah!!! die mensen vind ik ook vervelend

oh, en waarom? Ik vind ze gewoon vervelend kan er niet tegen, dan gaan mn haren recht overeind staan

in een kinderwagen of op de buik in een draagdoek, soit, maar in een rugzak/-tas nee, daar horen kinderen niet vind ik. Ziet eruit alsof je het als een last ziet (ok, dat vind ik het ook) en dat je er zo min mogelijk mee te maken wilt hebben en het daarom maar achterop je rug hangt
Doei.
pi_63219504
faithy, wat zit jij te zuurpruimen zeg! mocht je ooit kinderen krijgen, ik heb nu al meelij met ze!
pi_63219534
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:30 schreef bixister het volgende:
ik heb nu al meelij met ze!
ik ook

maar kommop zeg omdat ik iets niet leuk vind moet ik meteen maar niet aan kinderen beginnen? Omdat ik ze niet op mn rug zou hangen of als een hond in een tuigje zou hangen?

als dat jouw criterium is dan tsja, dan kan ik denk ik uberhaupt niets goed doen
Doei.
pi_63219535
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:19 schreef Faithy het volgende:
Ziet eruit alsof je het als een last ziet (ok, dat vind ik het ook) en dat je er zo min mogelijk mee te maken wilt hebben en het daarom maar achterop je rug hangt
Op de zwarte piste zie je ze wel eens voorbij suizen, dat soort ouders: diep door de knieën, stokken scherp naar achteren gestoken, neus bijna op de skipunten, en dan op hun rug zo'n fluorescerende rugzak waar een klein mutsje uitsteekt

Leuk, samen op vakantie
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:33:25 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63219574
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:08 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel succes. Heb me een rolling gezocht naar kleding die er niet uitziet als voor een mini-volwassene maar ook vrij is van beren, konijnen en andere truttigheid.
*knip*
Van die 4-jarigen in van die skinny jeans. S

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 14-11-2008 13:41:31 ]
pi_63219605
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:33 schreef Brighteyes het volgende:
Van die 4-jarigen in van die skinny jeans. S
en met strings die erboven uit steken
Doei.
pi_63219666
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:19 schreef Faithy het volgende:

[..]

oh, en waarom? Ik vind ze gewoon vervelend kan er niet tegen, dan gaan mn haren recht overeind staan

in een kinderwagen of op de buik in een draagdoek, soit, maar in een rugzak/-tas nee, daar horen kinderen niet vind ik. Ziet eruit alsof je het als een last ziet (ok, dat vind ik het ook) en dat je er zo min mogelijk mee te maken wilt hebben en het daarom maar achterop je rug hangt
Of het zijn mensen die hun kinderen lang in een draagdoek op de buik hebben gedragen (en dat soms nog doen) maar omdat op de buik dragen wat zwaarder is dan op de rug na een tijdje hun kindje op de rug gaan dragen omdat ze wel graag willen blijven dragen. Sommige van die 'stellages' achter op de rug snap ik niet zo (met van die metalen constructies en een soort campingstoeljes...geen idee ) maar ik zie niet echt het verschil tussen in een draagdoek op je buik en in een draagdoek op je rug. Alsof je dan ineens niks met je kind te maken wil hebben Maar goed, meningen verschillen.

Tis misschien alleen een beetje kort door de bocht om te zetten dat je die mensen vervelend vindt zonder dat je ze kent
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63219703
Nou ja, ik kan me niet bedenken dat ik kinderen wil, en ik heb hier gevraagd om redenen te noemen waarom ik aan kinderen zou beginnen zodat ik ze of kan ontkrachten (de handtas en de rugzak) of kan bevestigen (het zal ongetwijfeld mooi zijn om een kind op te zien groeien en ervoor te zorgen dat 't kind goed voorbereid de evil wereld ingaat ) maar ik ben nogal sceptisch ja!

En dat maakt me misschien een zuurpruim, als het om kinderen gaat. Want ik heb wel zoiets van: als ik ze wil en krijg, dan doe ik het ook precies zoals ik vind dat het goed is (voor mijn kinderen), en in mijn wereldbeeld passen geen tuigjes, rugzakjes, 5 dagen creche en weetikveel wat
Een ieder moet doen wat hij/zij wil met zijn/haar kroost als hij/zij denkt dat dat het beste is, maar ik wil voor mijn kind dan ook wat IK vind dat het beste voor hem/haar is, en ik wil niet dat ik met mijn kind op mn rug loop
Doei.
pi_63219740
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:37 schreef TearSong het volgende:

[..]

maar ik zie niet echt het verschil tussen in een draagdoek op je buik en in een draagdoek op je rug. Alsof je dan ineens niks met je kind te maken wil hebben Maar goed, meningen verschillen.

Tis misschien alleen een beetje kort door de bocht om te zetten dat je die mensen vervelend vindt zonder dat je ze kent
nou, de mensen kunnen an sich wel aardig zijn, maar ik vind 't gewoon zo naar om te zien, een kind op je rug (je kan mn rug op! ) Kan er niets aan doen, vind het gewoon een vervelend beeld.

Een kind op je buik dragen is veel dichter bij jezelf, vind ik dan
Doei.
pi_63219832
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:34 schreef Faithy het volgende:

[..]

en met strings die erboven uit steken
Dat kan en wil ik dus echt niet begrijpen.
Ik weet niet wat voor processen zich in je hoofd moeten afspelen als het je een goed idee lijkt om voor kinderen strings te maken, te kopen of ze bij een kind aan te doen en dat houd ik graag zo.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63219855
Ow heerlijk topic ter vermaak dit

Mijn kind hangt regelmatig op mijn rug,
Mijn kind krijgt al ruim 16 maanden borstvoeding,
Mijn kind zit geen 5 dagen per week op de creche,

maar ik ben wel veel meer dan fulltime bezig met het opbouwen van een carriere.

En toch hopen we over een aantal jaar nog meer kinderen te mogen krijgen. Gedeeltelijk nog voor dat mijn hele carierre opgebouwd is.

In welk hokje pas ik nu??

Die Heleen Mees mogen ze wat mij betreft ene publicatie verbod geven in de media voor wat betreft de onderwerpen partime werken en borstvoeding. Vind haar mening dat vrouwen maar kunstvoeding moeten geven ipv borstvoeding omdat borstvoeding onderdrukking van de vrouw zou zijn een hun carrierre belemmerd op zijn zachtst gezegd nogal stom.
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:44:42 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63219860
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:40 schreef Faithy het volgende:

[..]

nou, de mensen kunnen an sich wel aardig zijn, maar ik vind 't gewoon zo naar om te zien, een kind op je rug (je kan mn rug op! ) Kan er niets aan doen, vind het gewoon een vervelend beeld.

Ja, maar op je rug is dan iig nog dichterbij dan in een wagen.
Live and let live...
Oh... en ik zou Zondagmiddag niet naar Utrecht gaan.
In het kader van de 'International Babywearing Week (ik vraag me nog steeds af of dit correct engels is) is er een draagdoekwandeling door Utrecht georganiseerd.
pi_63219879
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat kan en wil ik dus echt niet begrijpen.
Ik weet niet wat voor processen zich in je hoofd moeten afspelen als het je een goed idee lijkt om voor kinderen strings te maken, te kopen of ze bij een kind aan te doen en dat houd ik graag zo.
ik schrik soms van hoe jong kinderen erbij lopen als een slet/player

tuurlijk, ze zien voorbeelden op tv, in bladen, etc.
Maar dat je als ouder toestaat dat je kind er zo bijloopt vind ik echt onbegrijpelijk.
Kinderen moeten kind blijven, niet al op hun 9e zich kleden alsof ze elk moment een klasgenootje kunnen bespringen
Doei.
pi_63219938
Faithy, de volgende keer dat je hier bent, zal ik Anna op mijn rug knopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63219950
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar op je rug is dan iig nog dichterbij dan in een wagen.
Live and let live...

ja nee prima, maar ik zou het zelf echt nooit doen

ik heb iets tegen het idee dat je kind ergens achter je is, en je het niet in de gaten kunt houden, net als dat ik daarnet postte dat ik het ongelofelijk vind dat je als ouder je slingerende kleuter achter je laat fietsen op de openbare weg, zeg maar

als ik dan toch kinderen heb, dan wil ik ze constant in mn vizier hebben om te kunnen proberen voorkomen dat er iets gebeurt, zeg maar. Als ze achter je fietsen, of ze doen achter op je rug iets raars, of weetikveel wat er niet kan gebeuren, dan heb je daar geen zicht op, of pas te laat, zeg maar
Doei.
pi_63219963
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:47 schreef YPPY het volgende:
Faithy, de volgende keer dat je hier bent, zal ik Anna op mijn rug knopen.
Doei.
pi_63219967
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:40 schreef Faithy het volgende:

Is ook zo Misschien niet letterlijk dichter bij jezelf maar je ziet je kindje, kan makkelijker een lekkere knuffel geven en je kindje aankijken als je er tegen praat Op de rug dragen is wat dat betreft gewoon anders maar je hebt wel continu lichaamscontact.
Als je je kindje in een buggy parkeert...hoeveel contact heb je dan eigenlijk? kind zit met z'n rug naar je toe in een buggy en jij staat er een halve meter achter om de buggy vooruit te duwen)

Het een vervelend beeld vinden vind ik totaal wat anders dan zeggen dat die mensen vervelend zijn, snap best dat je het 'rugzak' idee niet leuk vindt
It's all up to you
pi_63220072
ik ben helaas niet de koningin van de subtiliteit en nuance dus vergeef me mijn soms wat slechte genuanceerde en generaliserende uitspraken
Doei.
pi_63220095
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:38 schreef Faithy het volgende:
Nou ja, ik kan me niet bedenken dat ik kinderen wil, en ik heb hier gevraagd om redenen te noemen waarom ik aan kinderen zou beginnen zodat ik ze of kan ontkrachten (de handtas en de rugzak) of kan bevestigen (het zal ongetwijfeld mooi zijn om een kind op te zien groeien en ervoor te zorgen dat 't kind goed voorbereid de evil wereld ingaat ) maar ik ben nogal sceptisch ja!

En dat maakt me misschien een zuurpruim, als het om kinderen gaat. Want ik heb wel zoiets van: als ik ze wil en krijg, dan doe ik het ook precies zoals ik vind dat het goed is (voor mijn kinderen), en in mijn wereldbeeld passen geen tuigjes, rugzakjes, 5 dagen creche en weetikveel wat
Een ieder moet doen wat hij/zij wil met zijn/haar kroost als hij/zij denkt dat dat het beste is, maar ik wil voor mijn kind dan ook wat IK vind dat het beste voor hem/haar is, en ik wil niet dat ik met mijn kind op mn rug loop
Tuurlijk, dat is ook het hele idee van kinderen krijgen: dat je ze opvoedt zoals jij denkt dat het goed is. Maar soms loopt het ook anders. Ik wilde nooit een speen voor mijn kinderen - niet omdat ik bij de anti-spenenbrigade hoor, maar gewoon, het leek me onzin. Niet dus. Alle drie mijn kinderen hebben (tot hun vierde!!) een speen gehad. Tot het ineens was afgelopen, dus al die vermanende blikken van buitenstaanders waren achteraf nergens voor nodig geweest.

Soms gaat het ook zo met een draagzak. Baby's die enorme krampen hebben (heb ik gelukkig geen ervaring mee) schijnen zich vaak beter te voelen in zo'n zak. Dan wil je er wel aan geloven, hoor - na alle wanhoop die een krijsende baby bij je oproept.
Of je krijgt vrij snel een tweede kind, en dat neemt natuurlijk de kinderwagen in beslag. Wat doe je tijdens de boodschappen met het andere mormel? Dat stop je in een draagzak. (Of je koopt zo'n dubbele kinderwagen, maar dat vind ik dan weer een imago-killer, nog erger dan een draagzak).

Zo zijn er duizend dingen die in de praktijk anders uitpakken. Ik heb me altijd vreselijk geërgerd aan moeders op zo'n bakfiets, maar zelf reed ik uiteindelijk nog veel meer voor lul op een ca. 3 meter lange fiets met twee kinderzitjes achterop, omdat een bakfiets op de gracht onhandig is. Het ding woog ongeveer 1000 kilo, maar ik wilde in de stad toch wel eens ergens naartoe met twee kleine kinderen.

Maar ach, ergens is het ook wel weer grappig om te veranderen in iemand die je eigenlijk niet wilt kennen. Alles voor de kinderen, hè?
pi_63220132
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:48 schreef TearSong het volgende:

[..]

Is ook zo Misschien niet letterlijk dichter bij jezelf maar je ziet je kindje, kan makkelijker een lekkere knuffel geven en je kindje aankijken als je er tegen praat Op de rug dragen is wat dat betreft gewoon anders maar je hebt wel continu lichaamscontact.
Als je je kindje in een buggy parkeert...hoeveel contact heb je dan eigenlijk? kind zit met z'n rug naar je toe in een buggy en jij staat er een halve meter achter om de buggy vooruit te duwen)

Het een vervelend beeld vinden vind ik totaal wat anders dan zeggen dat die mensen vervelend zijn, snap best dat je het 'rugzak' idee niet leuk vindt
en nou ja, buggy-leeftijd is anders dan kinderwagen-leeftijd zeg maar
als je je echt net geboren kind zo op je rug hangt, dan nou ja, ik zou daar een naar gevoel van krijgen, die hoort in mijn beleving dan in een draagzak op de buik of in de kinderwagen waar je zo in kunt kijken als je wandelt..
Buggy is meer open en heb je ook zicht op, al zit het kind met zn rug naar je toe, het kind is wel voor je en niet erachter

hoor mij, en ik wil ze niet eens
Doei.
pi_63220284
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:54 schreef Faithy het volgende:
Ik vind je al erg mama-ig klinken. Komt helemaal goed met jou.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63220309
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind je al erg mama-ig klinken. Komt helemaal goed met jou.
Whehe.. ach, de beste stuurlui staan aan wal, zullen we maar zeggen..

dat ik ze zelf niet zo nodig hoef zegt niet dat ik er geen mening over heb ey!
Doei.
pi_63220387
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:44 schreef p_iglet het volgende:

Die Heleen Mees mogen ze wat mij betreft ene publicatie verbod geven in de media voor wat betreft de onderwerpen partime werken en borstvoeding. Vind haar mening dat vrouwen maar kunstvoeding moeten geven ipv borstvoeding omdat borstvoeding onderdrukking van de vrouw zou zijn een hun carrierre belemmerd op zijn zachtst gezegd nogal stom.
Hear hear en ik heb dan niet eens borstvoeding gegeven
maar ik vind dat we in een tijd zijn aangekomen waarin vrouwen best voor zich zelf kunnen opkomen.
Mochten we de dus meer willen werken dan kunnen we dat toch met manlief overleggen? en regelen!
Mochten we kunstvoeding willen geven ipv borstvoeding dan doe je dat toch gewoon? geef jij erom dat de halve wereld roept dat borstvoeding eerste keus zou moeten zijn.
Allemaal keuzes die jezelf maakt hoor als vrouw. een man heeft immers geen borsten dus als jij niet wilt....
Heeft allemaal niets met onderdrukking te maken imho.
Mama van Isa en Ties
pi_63220407
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:54 schreef Faithy het volgende:

[..]

en nou ja, buggy-leeftijd is anders dan kinderwagen-leeftijd zeg maar
als je je echt net geboren kind zo op je rug hangt, dan nou ja, ik zou daar een naar gevoel van krijgen, die hoort in mijn beleving dan in een draagzak op de buik of in de kinderwagen waar je zo in kunt kijken als je wandelt..
Buggy is meer open en heb je ook zicht op, al zit het kind met zn rug naar je toe, het kind is wel voor je en niet erachter

Ja maar juist die draagzak op de buik is nou zo slecht voor zo'n kleine baby. Al die enge baby bjorn gevallen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_63220447
baby bjorn?
Doei.
pi_63220458
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:44 schreef p_iglet het volgende:
Ow heerlijk topic ter vermaak dit

Mijn kind hangt regelmatig op mijn rug,
Mijn kind krijgt al ruim 16 maanden borstvoeding,
Mijn kind zit geen 5 dagen per week op de creche,

maar ik ben wel veel meer dan fulltime bezig met het opbouwen van een carriere.

En toch hopen we over een aantal jaar nog meer kinderen te mogen krijgen. Gedeeltelijk nog voor dat mijn hele carierre opgebouwd is.

In welk hokje pas ik nu??
In het hokje van de zelfstandig ondernemer/freelancer, schat ik?

Ik krijg tenminste geen heel scherp beeld van jou met een kind op je rug tijdens een managementoverleg bij de ING. Maar... het kan, alles kan. Voor borstvoeding geldt hetzelfde: vrouwen met een fulltime kantoorbaan houden dat geen 16 maanden vol, tenzij niemand er bezwaar tegen heeft dat ze de helft van de werkdag op de wc zitten te kolven.
quote:
[/quote]
Nee, dat vind ik ook een raar argument. Ik wist niet dat ze er zo over dacht, en het lijkt me ook misplaatst - ze heeft zelf geen kinderen. Sowieso vind ik het irritant als mensen een oordeel hebben over de manier waarop vrouwen hun kinderen willen voeden: borstvoeding, kunstvoeding, whatever. Groot worden doen ze toch wel.
pi_63220465
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja maar juist die draagzak op de buik is nou zo slecht voor zo'n kleine baby. Al die enge baby bjorn gevallen
Maar er zijn ook zat draagdoeken/draagmethodes die niet eng zijn en juist ergonomisch verantwoord enzo
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')