abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63317110
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:37 schreef A_Soul1980 het volgende:
Ik ga ervanuit dat dit een serieus topic is.

Ik ben het eens dat je psychische hulp moet gaan zoeken. Dat de risperdal niet werkt, wil nog niet zeggen dat de demonen echt zijn. Er zijn misschien andere medicijnen die beter bij jou aanslaan. Het zal vast levensecht voor je zijn, maar demonen bestaan niet en niemand kan jou besturen. Ik hoop dat je dit enigzins kan aannemen.

Hoe vul je je dagen in? Werk je overdag of heb je andere bezigheden? Of zit je alleen maar thuis te denken? Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk afleiding zoeken. Je problemen gaan daardoor niet weg, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig en hebt dan toch wat meer contact met de realiteit. Succes!
Bij dit soort onderwerpen lopen mentale en niet-mentale verschijnselen nogal eens door elkaar heen.
Een schizofreen kan wel degelijk een demoon ervaren die hem/haar controleert. Deze demon is dan een entiteit in het hoofd van die persoon, die de zelfcontrole van die persoon heeft overgenomen. Medicijnen zijn niet altijd de enige (of beste) oplossing.

Detachment uit het boeddhisme kan werken, of andere methodes uit de verschillende geloofsvormen. Vandaar ook de opmerking over 'jezus redt'. Het zijn methodes om je geest van storende invloeden te zuiveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Legolas op 18-11-2008 14:57:41 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:02:09 #102
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_63329984
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:47 schreef Legolas het volgende:

[..]

Bij dit soort onderwerpen lopen mentale en niet-mentale verschijnselen nogal eens door elkaar heen.
Een schizofreen kan wel degelijk een demoon ervaren die hem/haar controleert. Deze demon is dan een entiteit in het hoofd van die persoon, die de zelfcontrole van die persoon heeft overgenomen. Medicijnen zijn niet altijd de enige (of beste) oplossing.

Detachment uit het boeddhisme kan werken, of andere methodes uit de verschillende geloofsvormen. Vandaar ook de opmerking over 'jezus redt'. Het zijn methodes om je geest van storende invloeden te zuiveren.
Wat versta je hier onder 'entiteit'?
Dasvidanja
pi_63330136
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:02 schreef Verluste het volgende:

[..]

Wat versta je hier onder 'entiteit'?
Een demoon als entiteit in het hoofd van een persoon:

Onder entiteit versta ik een mentale voorstelling van een persoon in je geest, het product van je geest. Van alle mensen met wie je communiceert, maakt je geest een mentale (vaak visuele) voorstelling.

Zo'n entiteit kan bij geestesziektes of bij hallucinaties je aandacht opeisen, je dingen toezeggen, of commando's geven. Bij een gezond persoon is je eigen ego de belangrijkste mentale voorstelling in je hoofd waar je naar luistert.
pi_63487688
Ik denk dat we hier niet bij magie moeten zoeken maar even rationeler en serieuze hierop kunnen antwoorden. Ik ben dan maar een middelmatige student die ergens in de richting studeert van psychologie, maar het zou inderdaad zo kunnen zijn dat er iets mis is met je waarnemingsvermogen, oftewel de prikkels die je krijgt vanuit de omgeving, reuk, geluid, visie, tast etc. worden in je hersenen verkeerd vertaald of opgenomen..hierdoor zie jij bijvoorbeeld demonen en lijkt het allemaal levensecht. Heb je ooit een scan gehad van je hersenen of wat verder onderzoek gehad behalve pillen? En ik kan zeer goed begrijpen hoe het is om niet geloofd te worden maar heb alstublieft wel het respect om mijn reactie óók serieus te nemen en niet meteen mij afdoen als een ongelovige of whatever die het toch niet snapt. Rationeel gezien zou zelf jij niet in dit geloven maar omdat het al zulke lange tijden aan de gang is probeert je lichaam, of betergezegd, proberen je hersenen associaties te maken met dingen die je ziet..zo werkt dat...en misschien geeft het je rust om er van uit te gaan dat je inderdaad demonen ziet maar ik denk dat dit niet de juiste manier is om van je probleem af te komen. Maar wie weet, probeer inderdaad ook wat van die "magische manieren", mits je zo ver heen bent dat je er heilig van bent overtuigd kan een placebo-effect ontstaan. In any case, sorry als ik skeptisch overkom, maar ik wens je succes.
Numbers and figures.
pi_63854997
Beste,

Ik las zojuist je berichtje. Misschien dat je in een mail iets meer kunt vertellen waarbij je hulp nodig hebt en hou oud je ben.

Vr.gr.

Antoine Gordeau
Exorcist
www.exorcisme-catholique.blogspot.com
Katholiek exorcist
  maandag 8 december 2008 @ 17:27:29 #106
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63855991
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:50 schreef Exorcisme-catholique het volgende:
Beste,

Ik las zojuist je berichtje. Misschien dat je in een mail iets meer kunt vertellen waarbij je hulp nodig hebt en hou oud je ben.

Vr.gr.

Antoine Gordeau
Exorcist
www.exorcisme-catholique.blogspot.com
Verdient dat nou een beetje? En heb je ook een pauselijk keurmerk?
pi_63864632
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Wel 1 in je hersenen
laat een paar scans doen i het ziekenhuis, mischien is er iets fout in je hersens.
is dat niet zo, dan ben je de lul en weet ik het ook niet.
[img]http://users.telenet.be/Noxide/lord.gif[/img]
pi_63864871
terugsturen naar waar ze vandaan komen, bemoeizuchtige entiteiten.
pi_63864994
Ik zou voortaan van paddo's afblijven.
  maandag 8 december 2008 @ 23:26:35 #110
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_63865439
-edit- ja leuk

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 09-12-2008 12:21:23 ]
pi_63867850
@hulp gevraagd,

Lijkt me niet prettig dat je dat ziet.
Mag ik vragen sinds wanneer dat is gekomen? Weet je de oorzaak?

Een geestelijk probleem moet met geestelijke middelen worden opgelost.

Ik raad je daarom aan om eens te kijken op de site www.bevrijdingspastoraat.nl .

Sterkte ermee. En laat even weten of je denkt iets aan deze oplossing te hebben.
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:39:15 #112
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63869959
En dit bovenstaande is tenminste ook iets waarbij geen grof geld verdient wordt maar gewoon de hulp wordt geboden die iemand vraagd zonder dat het wordt opgedrongen. En als je niet wilt dat er iets veranderd kan die man ook erg veel uitleggen hoe dingen werken. Hij zal ook echt wel zien als het een niet geestelijk probleem is zodat hij je naar de juiste instelling kan doorsturen. Het is gewoon een hele nuchtere man uit het oosten van het land die mensen wil helpen en daarvoor het hele land afreist en alle bijeenkomsten zijn helemaaal gratis.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63918971
Ik ken iemand die ook zulken dingen ervaart..

Bible Codes Revealed: The Coming UFO Invasion
By Sherry Shriner

Introduction

It would stand at the foot of my bed and stare at me as I lay trying to sleep. Fear and sheer terror would grip every muscle and bone I had. It was at least 7 feet tall, dark, and evil. It wore a pitch black cape that completely covered its body from head to toe. I would shrivel under my blankets and pray for it to go away. I did not know what it was other than feeling it was some evil being straight from hell and I certainly did not know what it wanted.

Night terrors are real.

I continued to be haunted throughout childhood of this evil, demonic being scaring me at night. Often I would also see other shorter, creepy, black shadows move throughout the room whenever I was trying to sleep. I was too scared to move or even breathe for that matter. Going to sleep for me would mean to close my eyes and keep them closed just so I did not have to look at them however I could always feel their presence when they were around. I developed a keen sense to know when demonic beings were around me even if I could not see them and yet I did not know how to get away from them or what to do about it. I would just pray for the Most High to protect me.

Later in life, I would learn as an adult that the tall one was one of Lucifer’s generals sent to kill me. I did not know who they were, but these beings knew who I was. From the time I was born, Lucifer knew I had a prophetic calling on my life, and that as an adult, I would grow up to become one of his arch enemies. I would learn as an adult how to expose, attack, and tear down his strongholds that he would create to control and destroy mankind. To prevent this from happening, he had assigned one of his top ranking generals to kill me.

Lucifer is on a mission to control the world as the Antichrist. I am on a mission to make it as miserable as possible for him. I despise him.

http://www.sherryshriner.com/sherry/intro.htm
  woensdag 10 december 2008 @ 23:32:16 #114
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_63920743
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:33 schreef Menelikboy het volgende:
Ik ken iemand die ook zulken dingen ervaart..

Bible Codes Revealed: The Coming UFO Invasion
By Sherry Shriner

Introduction

It would stand at the foot of my bed and stare at me as I lay trying to sleep. Fear and sheer terror would grip every muscle and bone I had. It was at least 7 feet tall, dark, and evil. It wore a pitch black cape that completely covered its body from head to toe. I would shrivel under my blankets and pray for it to go away. I did not know what it was other than feeling it was some evil being straight from hell and I certainly did not know what it wanted.

Night terrors are real.

I continued to be haunted throughout childhood of this evil, demonic being scaring me at night. Often I would also see other shorter, creepy, black shadows move throughout the room whenever I was trying to sleep. I was too scared to move or even breathe for that matter. Going to sleep for me would mean to close my eyes and keep them closed just so I did not have to look at them however I could always feel their presence when they were around. I developed a keen sense to know when demonic beings were around me even if I could not see them and yet I did not know how to get away from them or what to do about it. I would just pray for the Most High to protect me.

Later in life, I would learn as an adult that the tall one was one of Lucifer’s generals sent to kill me. I did not know who they were, but these beings knew who I was. From the time I was born, Lucifer knew I had a prophetic calling on my life, and that as an adult, I would grow up to become one of his arch enemies. I would learn as an adult how to expose, attack, and tear down his strongholds that he would create to control and destroy mankind. To prevent this from happening, he had assigned one of his top ranking generals to kill me.

Lucifer is on a mission to control the world as the Antichrist. I am on a mission to make it as miserable as possible for him. I despise him.

http://www.sherryshriner.com/sherry/intro.htm
Ik bestempel dit als romantisch escapisme met een voorliefde voor de bijbel, anders kan ik er niets van zeggen
Dasvidanja
pi_63921813
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:06 schreef Re het volgende:

[..]

kom op, er wordt 1 topic uit een ander forum hiernaartoe gehaald, niet zo generaliseren hoor

en niets mis met een discussie wetenschap vs dit soort problematiek...
Tis inderdaad een heel wetenschappelijke discussie geworden.
  donderdag 11 december 2008 @ 03:00:22 #116
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_63923996
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:13 schreef MyOnlyStupidDream het volgende:
Ik denk dat we hier niet bij magie moeten zoeken maar even rationeler en serieuze hierop kunnen antwoorden. Ik ben dan maar een middelmatige student die ergens in de richting studeert van psychologie, maar het zou inderdaad zo kunnen zijn dat er iets mis is met je waarnemingsvermogen, oftewel de prikkels die je krijgt vanuit de omgeving, reuk, geluid, visie, tast etc. worden in je hersenen verkeerd vertaald of opgenomen..hierdoor zie jij bijvoorbeeld demonen en lijkt het allemaal levensecht. Heb je ooit een scan gehad van je hersenen of wat verder onderzoek gehad behalve pillen? En ik kan zeer goed begrijpen hoe het is om niet geloofd te worden maar heb alstublieft wel het respect om mijn reactie óók serieus te nemen en niet meteen mij afdoen als een ongelovige of whatever die het toch niet snapt. Rationeel gezien zou zelf jij niet in dit geloven maar omdat het al zulke lange tijden aan de gang is probeert je lichaam, of betergezegd, proberen je hersenen associaties te maken met dingen die je ziet..zo werkt dat...en misschien geeft het je rust om er van uit te gaan dat je inderdaad demonen ziet maar ik denk dat dit niet de juiste manier is om van je probleem af te komen. Maar wie weet, probeer inderdaad ook wat van die "magische manieren", mits je zo ver heen bent dat je er heilig van bent overtuigd kan een placebo-effect ontstaan. In any case, sorry als ik skeptisch overkom, maar ik wens je succes.
Ik denk dat je avatar TS afschrikt.

Maar ik vind je reply wel mooi geformuleerd en ben het er ook mee eens.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:38:04 #117
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_63982402
quote:
Op donderdag 11 december 2008 03:00 schreef A_Soul1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat je avatar TS afschrikt.

Maar ik vind je reply wel mooi geformuleerd en ben het er ook mee eens.
ik denk dat iedereen hier het er grotendeels wel mee eens is, ik denk alleen dat dit totaal niet binnen komt bij de ts ...
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_64057696
Ik hoop in ieder geval dat TS hulp krijgt. Lijkt me verschrikkelijk om zo te moeten leven. Ik zal mijn avatar in iets wolligs en knuffeligs moeten veranderen denk ik.
Numbers and figures.
pi_64058625
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:48 schreef MyOnlyStupidDream het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat TS hulp krijgt. Lijkt me verschrikkelijk om zo te moeten leven. Ik zal mijn avatar in iets wolligs en knuffeligs moeten veranderen denk ik.
Dat is Hades, de onzichbare man. De Cape maakt hem onzichtbaar.Hij is heerser over het Dodenrijk, de onderwereld.
  donderdag 18 december 2008 @ 05:16:38 #120
211831 A_Soul1980
pi_64109291
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:38 schreef Angst het volgende:
ik denk alleen dat dit totaal niet binnen komt bij de ts ...
Lijkt me ook heel moeilijk om iets wat je zelf waarneemt als heel realistisch te aanvaarden als psychose. Dan kan ik me voorstellen dat TS zijn pijlen liever zou richten op een exorcist, want (1) hij is toch niet gek en (2) de exorcist zou hem van zijn demonen kunnen verlossen.

Maar toch, TS post zijn probleem hier op R&P, wat betekent dat hij niet uitsluit dat zijn waarnemingen het gevolg kunnen zijn van een psychisch ziektebeeld.
pi_64141505
tvp.. nu geen tijd om het hele topic door te lezen
Help me teach her how to fly......
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:49:48 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64141919
even ter info... hallucinaties alleen maken het nog geen psychose, het kan een van de symptomen zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:50:09 #123
172194 Runx
Pas op, Allochtoon !!
pi_64141926
-edit- ga eens ergens anders slowchatten

[ Bericht 95% gewijzigd door Re op 19-12-2008 09:53:20 ]
OOPS! Did my sarcasm hurt your feelings?
get over it.
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:55:40 #124
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_64142065
heb jij niet te veel paddo's genomen?

ik heb het nog nooit mee gemaakt maar ken iemand die het zelfde ondervind als TS.
die ontloopt simpel de locaties waar het voorkomt, niet echt een oplossing maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door renedis op 19-12-2008 10:01:13 ]
maoam is voor bazen!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:00:07 #125
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_64142196
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:55 schreef renedis het volgende:
heb jij niet te veel paddo's genomen?

ik heb het nog nooit mee gemaakt maar ken iemand die het zelfde onvervind als TS.
die ontloopt simpel de locaties waar het voorkomt, niet echt een oplossing maar goed.
De jouwe wordt niet verwijderd Rene
So you think you got an evil mind? Well i'll tell ya honey...
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:00:57 #126
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_64142229
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:00 schreef debbie_19 het volgende:

[..]

De jouwe wordt niet verwijderd Rene
ik heb nog toegevoegde waarde maar die demonen kan je echt zien van paddo's!
maoam is voor bazen!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:02:48 #127
20739 debbie_19
The freaks are rising up
pi_64142284
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:00 schreef renedis het volgende:

[..]

ik heb nog toegevoegde waarde maar die demonen kan je echt zien van paddo's!
Geen idee ik slik geen paddo's
So you think you got an evil mind? Well i'll tell ya honey...
pi_64142326
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:41 schreef duke3d het volgende:
Ik denk dat er geen demonen zijn. Het zijn visualisaties en gedachtenspinsels van jezelf. Waarom? Omdat demonen niet bestaan in mijn optiek.
Misschien dat je last hebt van entiteiten (gestorven mensen die nog niet klaar zijn voor hun overgang) die bang of boos of verdrietig zijn? In dat geval houdt je je er teveel bezig ermee. Probeer je focus meer op het leven hier en nu te verleggen. Duurt een tijd maar dan heb je wel een structurele oplossing. In de tussentijd, zoek een reader die even alles weghaalt bij jou en uit je huis (mocht je al dingen hebben aangetrokken die je liever los laat). Zolang je niet zoekt, zal er ook niks bij jou komen. Wel is het zo dat je datgene aantrekt dat bij jou past. Heb je donkere gevoelens en ben je ook nog eens op zoek naar wat er meer is, dan trek je gemakkelijk een paar verloren zieltjes aan die zich herkennen in jouw angst of donker. Nogmaals: stop dus met zoeken en verleg je focus op het allerdaagse.

Verder raad ik je daarnaast psychologische hulp aan. Meld je bij je huisarts aan en via hem bij een psychologen praktijk of psychiatrische instelling bij je ziekenhuis. Daar krijg je na een aantal weken een diagnose en eventueel ook medicatie mocht je dat willen. Er zijn meer moderne antipsychotica buiten Risperidol om. Uit de diagnose komt een behandelplan. Dus wil je geholpen worden dan zul je sowieso met beide voeten op de grond moeten komen te staan en stappen zetten daarmee. Reguliere stappen dan he, dus niet verstrikt blijven in het esoterische wereldje waar je door de verkeerde mensen een heeeeel verkeerd beeld over hebt gekregen.
Alleen omdat jij zegt dat ze niet bestaan; betekent niet dat ze niet bestaan
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:04:52 #129
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_64142335
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:02 schreef debbie_19 het volgende:

[..]

Geen idee ik slik geen paddo's
ik ook niet maar ik heb een buurjongen die een drug-expert is daar hoor ik alle wilde verhalen van..
TS is mijn buurjongen?
maoam is voor bazen!
  zaterdag 20 december 2008 @ 03:47:22 #130
211831 A_Soul1980
pi_64171705
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:04 schreef OreO het volgende:

[..]

Alleen omdat jij zegt dat ze niet bestaan; betekent niet dat ze niet bestaan
Er zijn verhalen over exorsisme die ik niet direct beschouw als onzin maar me aan het denken brengen. Niet dat ik daardoor meteen aanneem dat die verhalen waar zijn, maar wel dat je verder kan kijken dan "hij/zij ziet dingen die er niet zijn, dus hij/zij is gek".

Maar wat maakt het uit of de zogenaamde demonen bestaan, hersenspinsels zijn of te maken hebben met iets anders? Het gaat erom dat TS zich daar niet door laat leiden. Er is maar één iemand de baas over zijn hoofd en dat is hijzelf. Niets of niemand anders heeft daar macht over en dat is wat TS moet gaan beseffen.

Ik vraag me af of er serieuze behandelingen of therapieen zijn waar mensen met dit soort problemen baat bij kunnen hebben. Dat mensen met psychotische klachten meer grip kunnen krijgen en behouden op hun realiteitsbesef. Er zijn immers ook mensen met randpsychotische klachten; ze zien of horen dingen die er niet zijn, maar ze beseffen wel dat het niet echt is.
  zaterdag 20 december 2008 @ 04:37:30 #131
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_64171851
Calling Buffy the Vampire slayer

and friends....
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_64180642
Nou, tijdens mijn jaarlijkse R&P bezoek heb ik in ieder geval kunnen lachen
  zaterdag 20 december 2008 @ 17:05:43 #133
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_64180698
Hebben kerstdemonen een kerstmuts?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_64205398
Kijk is naar Supernatural zou ik zeggen, daar zie je hoe je die demonen kunt killen. meestal werkt silver ofzo wel om ze te laten verdwijnen. Maar het zou ook een geest kunnen zijn, in dat gevaal moet je onderzoeken van wie de geest is, en dan het lichaam met zout bestrooien en verbranden.
  zondag 21 december 2008 @ 14:24:09 #135
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_64207498
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:29 schreef FOXDIE het volgende:
Kijk is naar Supernatural zou ik zeggen, daar zie je hoe je die demonen kunt killen. meestal werkt silver ofzo wel om ze te laten verdwijnen. Maar het zou ook een geest kunnen zijn, in dat gevaal moet je onderzoeken van wie de geest is, en dan het lichaam met zout bestrooien en verbranden.
verstandig een graf opgraven en verbranden. Staat gewoon vervolging op in nederland hoor
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 21 december 2008 @ 14:45:24 #136
236046 NotYou
tigerblood
pi_64208272
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:24 schreef Angst het volgende:

[..]

verstandig een graf opgraven en verbranden. Staat gewoon vervolging op in nederland hoor
Maar op tv werkt het! Denk jij het beter te weten dan de televisie?

Jij bent zeker ook zo'n demoon, één die online middels slinkse manipulatie argeloze internetgebruikers van het juiste pad wenst te brengen en/of houden. No way dat jij zijn wereldbeeld zo kunt vertekenen dat hij vervolging als zwaarder wegend dan encounters met de duistere keerzijde van het bovennatuurlijke zal zien!

Er is ofwel sprake van 't bovenstaande of anders heb je geen idee waar je het over hebt! Dit zijn serieuze zaken! Deze problemen gaan niet alleen de Nederlandse wet maar zelfs alle natuurwetten te boven! Oppassen dus!
Je suis Charlie Sheen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')