abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63411190
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:27 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ja, want nu doet ie het wel.
als animé meestal fullscreen bekijkt (en je een fatsoenlijke PC hebt), kan je de ondertiteling in veel hogere kwaliteit krijgen als even dubbelklikt op directvobsub (dat groene pijltje in de taakbalk) en onder het "general" tabje even het "resolution"-pulldownmenu op "doubled resolution" zet. Vervolgens wel even het bestand opnieuw openen.

Alle bestanden worden dan op 200% zoom geopend (dus twee keer zo groot venster), maar als je fullscreen bekijkt, is de ondertiteling wel véél scherper.

Je hebt alleen wel een behoorlijke PC nodig, want het is wel vrij zwaar voor je bakkie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63418199
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 18:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

als animé meestal fullscreen bekijkt (en je een fatsoenlijke PC hebt), kan je de ondertiteling in veel hogere kwaliteit krijgen als even dubbelklikt op directvobsub (dat groene pijltje in de taakbalk) en onder het "general" tabje even het "resolution"-pulldownmenu op "doubled resolution" zet. Vervolgens wel even het bestand opnieuw openen.

Alle bestanden worden dan op 200% zoom geopend (dus twee keer zo groot venster), maar als je fullscreen bekijkt, is de ondertiteling wel véél scherper.

Je hebt alleen wel een behoorlijke PC nodig, want het is wel vrij zwaar voor je bakkie.
worden de subs dan niet veels te groot ?
het moet te te opvallend wezen dat het mijn aandacht van de anime afhoud
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_63418677
Nee, de subs worden niets groter. Alleen maar scherper. Je merkt het met name bij de wat meer uitbundige lettertypes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63418817
De subs worden ingekrompen, waardoor ze dichter op elkaar zitten, en dus scherper zijn (omgekeerd geld niet omdat het font vergroot word).
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63419155
Je gaat van:

naar

Dit zijn screenshotjes van een fullscreen-scène op 1680 pixels breedte (originele formaat van de video is 704 x 400).

Exact hetzelfde moment, dus je kan zien dat het formaat van de subs ongewijzigd blijft. Er is aan de plaatjes verder niets vergroot of verkleind, alleen het 2e plaatje is iets kleiner uitgesneden, dus is die kleiner.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat je er niet zoveel van ziet als je series met een hoge resolutie bekijkt (dus 720p of hoger), maar bij DVD-resolutie valt het behoorlijk op.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 21-11-2008 23:16:51 ]
pi_63419750
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:11 schreef Jordy-B het volgende:
Je gaat van:

[ afbeelding ]

naar

[ afbeelding ]

Dit zijn screenshotjes van een fullscreen-scène op 1680 pixels breedte (originele formaat van de video is 704 x 400).

Exact hetzelfde moment, dus je kan zien dat het formaat van de subs ongewijzigd blijft. Er is aan de plaatjes verder niets vergroot of verkleind, alleen het 2e plaatje is iets kleiner uitgesneden, dus is die kleiner.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat je er niet zoveel van ziet als je series met een hoge resolutie bekijkt (dus 720p of hoger), maar bij DVD-resolutie valt het behoorlijk op.
ik kijkt echt alles op 720P ( als het kan ) heb mijn pc op mijn hdtv aangesloten en kan dus lekker op de bank zitten op een groot scherm anime kijken
mn pc ook aan mn reciever gehangen dus heb gewoon surround

dus zal zometeen die optie is aanvinken , bedankt voor de tip
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_63419818
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:59 schreef Quir het volgende:
De subs worden ingekrompen, waardoor ze dichter op elkaar zitten, en dus scherper zijn (omgekeerd geld niet omdat het font vergroot word).
Nou ja... het formaat van de subs is een percentage van de hoogte van de video.

Als je een video hebt die 400 pixels hoog is en stel je sub is 10% van die hoogte, dan is de sub 40 pixels ("blokjes") hoog.
Ga je dit nou vergroten naar fullscreen, dan worden de subs nog steeds door die 40 blokjes hoogte gevormd en dat wordt dus vrij hoekig (door het vergroten wordt het wel iets wazig, maar het blijft hoekig)

Wat er bij dat verdubbelen gebeurt, is dat de video wordt vergroot naar 800 pixels hoogte. De subs worden dan dus 80 blokjes hoog (nog steeds 10%). Als je naar fullscreen gaat, worden de subs dus door 80 blokjes hoogte gevormd en dat is stukken scherper...
pi_63440392
Weet iemand wanneer Chaos;Head Noah voor de X360 uitkomt? Reken maar dat ik die ga kopen.
pi_63455554
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:11 schreef Quir het volgende:
Weet iemand wanneer Chaos;Head Noah voor de X360 uitkomt? Reken maar dat ik die ga kopen.
quote:
Chaos; Head Noah
Platform: Xbox 360
Release Date: December 31, 2009
Release Region: Japan

wie weet waneer die in europa uitkomt dan
pi_63456054
quote:
Op zondag 23 november 2008 00:11 schreef Quir het volgende:
Komt daar een spel van? Vet!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_63456100
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:11 schreef DJ_ het volgende:

[..]

[..]

wie weet waneer die in europa uitkomt dan
Leek me vrij duidelijk.
pi_63456222
Dus de tijd om japans te leren tot eind 2009
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_63456480
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:37 schreef Quir het volgende:

[..]

Leek me vrij duidelijk.
en half jaar later ?
  † In Memoriam † zondag 23 november 2008 @ 21:03:35 #194
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_63460147
net 2 afleveringen Kanon gekeken, ik vind het wel leuk maar ik heb het gevoel dat het weer zo een feel-good animé is die eigenlijk weinig te bieden heeft. Een soort ay yori aoshi of zo. Ik zag dan wel weer bij gerne "supernatural".

En Chaos Head trekt mijn aandacht ook wel, wie hebben de eerste aflevering(en) gezien?
:')
pi_63460528
quote:
Op zondag 23 november 2008 21:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
net 2 afleveringen Kanon gekeken, ik vind het wel leuk maar ik heb het gevoel dat het weer zo een feel-good animé is die eigenlijk weinig te bieden heeft. Een soort ay yori aoshi of zo. Ik zag dan wel weer bij gerne "supernatural".

En Chaos Head trekt mijn aandacht ook wel, wie hebben de eerste aflevering(en) gezien?
Het is eigenlijk Clannad in een ander jasje, maar geen feel-good anime. Ik vond hem toch goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')