Ben ik me helemaal van bewust, en mee eens. Dit is wat Swetsenegger ook al zei. Ik heb de onderzoeken ook gelezen! Maar buiten dit zijn er ook vrouwen die niet minder willen werken. En wat dan als je vent niet minder MAG werken van zijn baas? Dan zit je met een probleem.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:55 schreef jellyrose het volgende:
[..]
HO HO HO! Dit is dus echt onzin. Vrouwen willen vaak minder gaan werken als er kinderen komen en mannen accepteren dat zij dan wel fulltime moeten blijven werken. Dat is dus eigenlijk een opoffering aan de kant van de man voor zijn gezin. Er is inderdaad nog wel een verschil tussen de carrierekansen van een man en een vrouw, maar daar wordt over het algemeen gewoon voor gekozen en dat is niet opgelegd door de maatschappij en/of de 'mannen'. En de vrouwen zijn er zelf bij als ze 'inleveren' en carriere opzij zetten, hoorEcht. Als er iets of iemand rollenpatronen en non-emancipatie in stand houden zijn het de vrouwen zelf wel
Dat kan best, maar dat betekent niet dat dat dan de algemene waarheid is.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Nee, En niet alle mannen willen graag van hun papa dag af zoals onze gesjeesde auteur van zweterige pulp romannetjes wil laten geloven.quote:Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Wat een onzin. Als ik 's avonds thuis kom moet ik ook aan de bak.quote:Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt.
Ze moet niks. Van mij mag mijn vrouw direct fulltime aan het werk en blijf ik thuis. de realiteit is dat dat ongeveer 50% gezinsinkomen scheelt. Je zou dus ook kunnen stellen dat veel mannen gevangen zitten in een inkomensval.quote:Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt.
Ja logisch omdat ze meer thuis is heeft ze merer zorgtaken. En waarom zou je je als man niet schuldig voelen? Ik moet met enige regelmaat naar het buitenland en dan voel ik me wel degelijk schuldig tov mijn kinderen.quote:Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.
Ik kom nooit op de vrijdagmiddag borrel. Ik ga gewoon naar huis. Net als alle vaders in dit bedrijf.quote:Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jonge papa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
Maag van mij sowieso wel afgeschaft worden. Maar da's een andere discussie.quote:de vrijdagmiddag borrel
Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:22 schreef Stiemie het volgende:
O ja dat van geen striae na je 30e is kul. Ik was 31 toen Linde werd geboren maar mijn buik zag er op het laatst uit als zo'n enorme watermeloenSchijnt ook een erfelijke factor in te zitten want mijn moeder had er ook zoveel last van vertelde ze.
He ik geef ook alleen maar de info door die ik van mijn verloskundige en in het ziekenhuis te horen heb gekregenquote:Op donderdag 13 november 2008 11:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.
Dat jij het niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het meteen kul is...er wordt nergens beweerd dat je geen striae krijgt, je hebt er alleen minder kans op.
Welke vijandigheidquote:Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Swets, ik vind je vijandigheid een beetje kinderachtig, je kan het ook met iemand oneens zijn zonder diegene persoonlijk aan te vallen toch. Of wordt de frustratie over je kantoorbaan je soms teveel?
Die na 13 kilo afvallen niet meer passen omdat je gewoon je eigen schoenmaat weer hebtquote:Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen.
Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar die post van Cinnamongirl is ook wat kort door de bocht hoor. Vind ik dan.
Bij ons is het nog anders. Ik verdien meer dan mijn man bij een full time salaris, en toch ben ik 20u gaan werken.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom een betere moeder? hij kan ook gewoon een betre ouder zijn of een goede vader.
Ok, dit is nu een beetje zeveren maar ik ken geen een moeder in mijn naaste omgeving die zou willen ruilen met haar man, behalve een vriendin van me die het hoofdinkomen heeft, maar ze verdiend nu eenmaal beter dus hebben ze gekozen dat hij 3 dagen thuis is.
En er zullen vast en zeker vrouwen zijn die wel van de situatie balen, maar dat doen veel mannen net zo goed!
Ik voel me niet aangevallen hoor!quote:Op donderdag 13 november 2008 12:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.
Gutteguttegutquote:Op donderdag 13 november 2008 12:18 schreef Belana het volgende:
en who cares? Ja, die feministische trutten die vinden dat je allemaal en masse carriere moet maken. Nou, daar heb ik schijt aan.
Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke vijandigheid
Daarnaast is het natuurlijk gek dat je iemand vraagt om met persoonlijke aanvallen op te houden en er vervolgens 1 in je eigen post verwerkt.
ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
GutteguttegutDoor wie voel jij je aangevallen? Volgens mij zie jij het verschil niet tussen carrière moeten maken en carrière moeten kunnen maken.
Heb jij oprecht weleens iemand meegemaakt die vond dat je carrière moest maken? Ik bedoel, dat is toch gewoon je eigen keuze, of je dat wilt of niet?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:29 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.
Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:
En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel.
Maar hij begonquote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.
Preciesquote:Op donderdag 13 november 2008 12:13 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangevallen hoor!
Uiteindelijk zijn we het over 1 ding eens: het zou fijn zijn als de man niet altijd kostwinner moet zijn uit (financiele) noodzaak en/of fulltime moet werken omdat de baas parttime werken niet toestaat.
Dat is geen vraag, maar een suggestieve aanval op het persoonlijke vlak of dat probeer je. Hypocriet.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.
Ja, dat post ik ook. Dat jij een fan bent van niets zeggende proza kan IK niets aan doen.quote:En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |