abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63184795
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:55 schreef jellyrose het volgende:

[..]

HO HO HO! Dit is dus echt onzin. Vrouwen willen vaak minder gaan werken als er kinderen komen en mannen accepteren dat zij dan wel fulltime moeten blijven werken. Dat is dus eigenlijk een opoffering aan de kant van de man voor zijn gezin. Er is inderdaad nog wel een verschil tussen de carrierekansen van een man en een vrouw, maar daar wordt over het algemeen gewoon voor gekozen en dat is niet opgelegd door de maatschappij en/of de 'mannen'. En de vrouwen zijn er zelf bij als ze 'inleveren' en carriere opzij zetten, hoor Echt. Als er iets of iemand rollenpatronen en non-emancipatie in stand houden zijn het de vrouwen zelf wel
Ben ik me helemaal van bewust, en mee eens. Dit is wat Swetsenegger ook al zei. Ik heb de onderzoeken ook gelezen! Maar buiten dit zijn er ook vrouwen die niet minder willen werken. En wat dan als je vent niet minder MAG werken van zijn baas? Dan zit je met een probleem.
Maar goed, het is offtopic, sorry!
pi_63184986
Heerlijk die vooroordelen over rolpatronen.
Dat het ook omgedraaid kan zou meer vanzelfsprekend moeten worden.

Ik kreeg tijdens mijn zwangerschap van de studieadviseur te horen "wie zorgt er dan voor jou kind als je thuis moet studeren". De verbazing was van zijn gezicht af te lezen toen ik zei "nou gewoon de vader van ons kind".

Wij werken nu beide partime, waarnaast ik geneeskunde studeer. Vriendlief zorg dus veel meer voor Pepijn dan ik.
Na mijn studie zal ik eerst nog 3 jaar werkend een vervolgopleiding doen die fulltime is, en vermoedelijk daarna ook (bijna) fulltime werken. Ik heb dan een veel betere opleiding en dus ook salaris dan mijn vriend. Hij zal waarschijnlijk parttime werken en dus meer voor de kind(eren) zorgen dan ik.

Zolang je beide maar een verdeling vind die je samen prettig vind lijkt me dat prima. Vind dat gezeik over dat vrouwen maar carriere moeten maken zo'n onzin. De gelegenheid moet er zeker zijn voor de vrouwen die dat willen, maar dat gezeur in de media erover vind ik maar onzin.
pi_63185129
Ben benieuwd wat onze ouders en grootouders antwoorden op deze vraag.
Van mijn ouders weet ik het wel: 'dat hoort er gewoon bij'.
Mijn oma zegt: 'die kwamen er gewoon'.
Wat was het vroeger makkelijk wat dat aangaat
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 11:21:29 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63185411
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Dat kan best, maar dat betekent niet dat dat dan de algemene waarheid is.
quote:
Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Nee, En niet alle mannen willen graag van hun papa dag af zoals onze gesjeesde auteur van zweterige pulp romannetjes wil laten geloven.
quote:
Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt.
Wat een onzin. Als ik 's avonds thuis kom moet ik ook aan de bak.
quote:
Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt.
Ze moet niks. Van mij mag mijn vrouw direct fulltime aan het werk en blijf ik thuis. de realiteit is dat dat ongeveer 50% gezinsinkomen scheelt. Je zou dus ook kunnen stellen dat veel mannen gevangen zitten in een inkomensval.
quote:
Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.
Ja logisch omdat ze meer thuis is heeft ze merer zorgtaken. En waarom zou je je als man niet schuldig voelen? Ik moet met enige regelmaat naar het buitenland en dan voel ik me wel degelijk schuldig tov mijn kinderen.
quote:
Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jonge papa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
Ik kom nooit op de vrijdagmiddag borrel. Ik ga gewoon naar huis. Net als alle vaders in dit bedrijf.
pi_63185427
Nou het is nog steeds raar hoor als je als man minder gaat werken om voor je eigen kind te zorgen

Wij werken allebei 4 dagen. Gek genoeg kreeg alleen mijn vriend de vraag of hij wel minder kon gaan werken en of dat geen probleem was op zijn werk, terwijl we zo goed als hetzelfde werk doen Ik heb die vraag nooit gekregen. Ik kreeg juist de vraag of 4 dagen blijven werken niet wat veel is...

O ja dat van geen striae na je 30e is kul. Ik was 31 toen Linde werd geboren maar mijn buik zag er op het laatst uit als zo'n enorme watermeloen Schijnt ook een erfelijke factor in te zitten want mijn moeder had er ook zoveel last van vertelde ze.
pi_63185543
quote:
de vrijdagmiddag borrel
Maag van mij sowieso wel afgeschaft worden. Maar da's een andere discussie.
  donderdag 13 november 2008 @ 11:36:54 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63185871
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:22 schreef Stiemie het volgende:

O ja dat van geen striae na je 30e is kul. Ik was 31 toen Linde werd geboren maar mijn buik zag er op het laatst uit als zo'n enorme watermeloen Schijnt ook een erfelijke factor in te zitten want mijn moeder had er ook zoveel last van vertelde ze.
Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.

Dat jij het niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het meteen kul is...er wordt nergens beweerd dat je geen striae krijgt, je hebt er alleen minder kans op.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_63186097
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.

Dat jij het niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het meteen kul is...er wordt nergens beweerd dat je geen striae krijgt, je hebt er alleen minder kans op.
He ik geef ook alleen maar de info door die ik van mijn verloskundige en in het ziekenhuis te horen heb gekregen Die zeiden dat leeftijd niet allesbepalend is en dat er ook een erfelijke factor is
  donderdag 13 november 2008 @ 11:47:25 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63186182
Swets, ik vind je vijandigheid een beetje kinderachtig, je kan het ook met iemand oneens zijn zonder diegene persoonlijk aan te vallen toch. Of wordt de frustratie over je kantoorbaan je soms teveel?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63186280
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 11:54:45 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63186398
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Swets, ik vind je vijandigheid een beetje kinderachtig, je kan het ook met iemand oneens zijn zonder diegene persoonlijk aan te vallen toch. Of wordt de frustratie over je kantoorbaan je soms teveel?
Welke vijandigheid

Daarnaast is het natuurlijk gek dat je iemand vraagt om met persoonlijke aanvallen op te houden en er vervolgens 1 in je eigen post verwerkt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Swetsenegger op 13-11-2008 12:08:29 ]
pi_63186426
Maar die post van Cinnamongirl is ook wat kort door de bocht hoor. Vind ik dan.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:07:44 #238
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63186672
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen.
Die na 13 kilo afvallen niet meer passen omdat je gewoon je eigen schoenmaat weer hebt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 12:07:55 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63186682
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar die post van Cinnamongirl is ook wat kort door de bocht hoor. Vind ik dan.
Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:12:17 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63186773
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom een betere moeder? hij kan ook gewoon een betre ouder zijn of een goede vader.

Ok, dit is nu een beetje zeveren maar ik ken geen een moeder in mijn naaste omgeving die zou willen ruilen met haar man, behalve een vriendin van me die het hoofdinkomen heeft, maar ze verdiend nu eenmaal beter dus hebben ze gekozen dat hij 3 dagen thuis is.

En er zullen vast en zeker vrouwen zijn die wel van de situatie balen, maar dat doen veel mannen net zo goed!
Bij ons is het nog anders. Ik verdien meer dan mijn man bij een full time salaris, en toch ben ik 20u gaan werken.
Nu wil ik graag iets anders doen, maar dat kan bijna niet anders dan full time, en dus stel ik dat nog maar een paar jaar uit. Ik wil dat werk heel graag doen, maar ik wil gewoon niet minder tijd met Sasha doorbrengen.

OH, en ja... ik heb ook gewoon een schoenmaat groter. Ondanks dat de zwangerschapskilo's al weg zijn...

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 13-11-2008 12:23:17 ]
pi_63186788
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.
Ik voel me niet aangevallen hoor!
Uiteindelijk zijn we het over 1 ding eens: het zou fijn zijn als de man niet altijd kostwinner moet zijn uit (financiele) noodzaak en/of fulltime moet werken omdat de baas parttime werken niet toestaat.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:18:30 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_63186920
bij ons was de keuze ook vanwege inkomensverschil, mijn man verdiende meer en bleef dus fulltime werken, ik ben minder gaan werken. Maar het had best anders gekund. Ik wilde inderdaad ook minder werken.
Werken is best leuk hoor, maar ik vind mijn priveleven leuker. Als ik geen kinderen had gekregen had ik nu ws evengoed minder gewerkt. en who cares? Ja, die feministische trutten die vinden dat je allemaal en masse carriere moet maken. Nou, daar heb ik schijt aan.
stormy waters...
sailin'
pi_63187044
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:18 schreef Belana het volgende:
en who cares? Ja, die feministische trutten die vinden dat je allemaal en masse carriere moet maken. Nou, daar heb ik schijt aan.
Gutteguttegut Door wie voel jij je aangevallen? Volgens mij zie jij het verschil niet tussen carrière moeten maken en carrière moeten kunnen maken.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:24:26 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63187086
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke vijandigheid

Daarnaast is het natuurlijk gek dat je iemand vraagt om met persoonlijke aanvallen op te houden en er vervolgens 1 in je eigen post verwerkt.

Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.

En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel .
  donderdag 13 november 2008 @ 12:29:14 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_63187210
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:22 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Gutteguttegut Door wie voel jij je aangevallen? Volgens mij zie jij het verschil niet tussen carrière moeten maken en carrière moeten kunnen maken.
ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.
stormy waters...
sailin'
pi_63187362
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:29 schreef Belana het volgende:

[..]

ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.
Heb jij oprecht weleens iemand meegemaakt die vond dat je carrière moest maken? Ik bedoel, dat is toch gewoon je eigen keuze, of je dat wilt of niet?
Volgens mij is het idee van het feminisme vooral de je de mogelijkheden moet krijgen om carrière te maken, als je dat zou willen. Maar je kunt het moeilijk verplicht stellen, nietwaar?
pi_63187461
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:

En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel .
Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:42:19 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63187514
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.
Maar hij begon .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 12:44:49 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63187591
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:13 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen hoor!
Uiteindelijk zijn we het over 1 ding eens: het zou fijn zijn als de man niet altijd kostwinner moet zijn uit (financiele) noodzaak en/of fulltime moet werken omdat de baas parttime werken niet toestaat.
Precies
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.
Dat is geen vraag, maar een suggestieve aanval op het persoonlijke vlak of dat probeer je. Hypocriet.
quote:
Ja, dat post ik ook. Dat jij een fan bent van niets zeggende proza kan IK niets aan doen.
  donderdag 13 november 2008 @ 12:46:10 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63187628
Jeetje zeg, wat ben je weer verzuurd bezig Swets, zoek het lekker uit!

Het "proza" van Nadine of dat jij haar wel of niet mag stond/staat hier helemaal niet ter discussie, ik vind het jammer dat jij je persoonlijke afkeer daarvan als een azijnzeikende huisvrouw zodanig schijnt te moeten etaleren dat het de aandacht afleidt van de echte discussie, terwijl het imo echt een interessant topic was waarin nu eens NIET op de man werd gespeeld zoals in zoveel soortgelijke topics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')