abonnement Unibet Coolblue
pi_63154906
Ik hoef niet mijn verhaal hier kwijt, ik ben echter alleen erg benieuwd wat voor een hulp instanties er zijn en welke 'rechten' ze hebben.

Het verhaal. Ik ken een meisje die het leven niet meer ziet zitten. Relatie uitgegaan met haar vriend en het enige wat ze wil is 'weg'. Totaal overstuur, paniek aanvallen, laat bijna niemand meer toe. Het enige wat ze zegt is: ik wil niet meer, ik wil niet meer.

(en misschien hier kort omschreven, maar ze is er zeker van dat ze niet meer wil en praten over dat we haar nodig hebben etc. etc. maakt niet uit, voor alles lijkt ze een weerwoord te hebben voor zichzelf)
Zoals: Als jullie echt van me houden laten jullie me gaan.

Momenteel is ze bij haar ouders thuis en die hebben ook een beetje de hoop laten varen en willen haar 'laten gaan'
(ze wil niet meer eten of drinken om op een ochtend gewoon niet meer wakker te worden).

Op zich is ze nog wel pienter. o.a. heeft ze een brief geschreven waarin ze geen toestemming geeft om aan apparatuur gelegd te worden of dat ze meegenomen wordt. Dit heeft ze ook haar ouders laten beloven dat ze niet mag worden meegenomen. Dat ze in een besloten kring begraven wil worden etc...

De dokter was eergisteren geweest en kalmeringspillen gegeven. De pillen hebben klein beetje invloed (en ze moest drinken om ze in te nemen ). Maar ook nu wil ze de pillen niet meer.

Vandaag komt de dokter weer langs.

Wat als zij duidelijk aangeeft niet weg te willen uit haar ouderlijk huis nu, zodat ze niet opgenomen kan worden cq. behandeld. Dit op schrift heeft staan, en haar ouders achter haar keuze staan?
Kan er dan toch door een instantie ingegrepen worden?

(Ze is trouwens eind 30).
  woensdag 12 november 2008 @ 12:13:57 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63155064
Is het niet gewoon een aandachtsverhaal?
Wel gestoord dat die ouders zo met haar meegaan in plaats van haar eens een goeie schop onder haar hol te verkopen


Sowieso maar eens met een hoofddokter gaan babbelen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 12 november 2008 @ 12:16:39 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63155144
Als ze een gevaar is voor haarzelf dan is een gedwongen opname wel mogelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63155147
Mijns inzien is het niet zomaar een aandachtverhaal en acht ik de kans heel groot dat als niemand ze begeleidt zij inderdaad binnenkort weg is.

Maar ook al zou het wel een aandachtsverhaal zijn (wat je van te voren nooit weet), het risico kan je niet nemen om niets te doen.
pi_63155173
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:16 schreef Re het volgende:
Als ze een gevaar is voor haarzelf dan is een gedwongen opname wel mogelijk
Maar wie heeft het recht daartoe?

Als zij op papier zet niet te willen en haar ouders dat hebben beloofd.
Zijn er instanties die dan boven haar wil en de wil van haar ouders kunnen staan?
pi_63155225
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:17 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Maar wie heeft het recht daartoe?

Als zij op papier zet niet te willen en haar ouders dat hebben beloofd.
Zijn er instanties die dan boven haar wil en de wil van haar ouders kunnen staan?
Volgens mij niet meer als ze meerderjarig is, toch?
Op zich logisch, want wat heeft het anders voor zin om dingen vast te leggen als anderen dat zomaar kunnen passeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 november 2008 @ 12:19:58 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63155238
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:17 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Maar wie heeft het recht daartoe?

Als zij op papier zet niet te willen en haar ouders dat hebben beloofd.
Zijn er instanties die dan boven haar wil en de wil van haar ouders kunnen staan?
het korte antwoord daarop is volgens mij JA
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63155323
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Op zich logisch, want wat heeft het anders voor zin om dingen vast te leggen als anderen dat zomaar kunnen passeren.
Niet alles wat je opschrijft is heilig.

Als jij op papier zet dat ik jou door midden mag hakken dan geeft dat mij nog niet het recht om dat te doen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63155351
Ja, zij mag tegen haar wil (en zelfs haar ouders' wil) opgenomen/vastgehouden worden in een kliniek.

Zoiets heet een IBS (in bewaring stelling).

De psychiater/arts vraagt aan de burgemeester toestemming om haar 3 dagen vast te houden (en ze krijgen altijd toestemming). Na 3 dagen komt de rechter kijken of de vasthouding terecht is of niet.
pi_63155576
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:08 schreef Skorpija het volgende:
..
Het verhaal. Ik ken een meisje die het leven niet meer ziet zitten. Relatie uitgegaan met haar vriend en het enige wat ze wil is 'weg'. Totaal overstuur, paniek aanvallen, laat bijna niemand meer toe. Het enige wat ze zegt is: ik wil niet meer, ik wil niet meer.

(en misschien hier kort omschreven, maar ze is er zeker van dat ze niet meer wil en praten over dat we haar nodig hebben etc. etc. maakt niet uit, voor alles lijkt ze een weerwoord te hebben voor zichzelf)
Zoals: Als jullie echt van me houden laten jullie me gaan.

Momenteel is ze bij haar ouders thuis en die hebben ook een beetje de hoop laten varen en willen haar 'laten gaan'
(ze wil niet meer eten of drinken om op een ochtend gewoon niet meer wakker te worden).

Op zich is ze nog wel pienter. o.a. heeft ze een brief geschreven waarin ze geen toestemming geeft om aan apparatuur gelegd te worden of dat ze meegenomen wordt. Dit heeft ze ook haar ouders laten beloven dat ze niet mag worden meegenomen. Dat ze in een besloten kring begraven wil worden etc...
...
Waat een egoistisch loeder. Niet alleen je omgeving opzadelen met je dood, ook nog eens van diezelfde omgeving vragen je begrafenis volgens jouw voorwaarden te regelen.

Laat het haar zelf uitzoeken, en dump haar stoffelijke restanten bij het grof vuil als de tijd daar is.
Ik heb geen enkel begrip voor dit soort ego-terrorisme.
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 12 november 2008 @ 12:38:12 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_63155726
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:32 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Waat een egoistisch loeder. Niet alleen je omgeving opzadelen met je dood, ook nog eens van diezelfde omgeving vragen je begrafenis volgens jouw voorwaarden te regelen.

Laat het haar zelf uitzoeken, en dump haar stoffelijke restanten bij het grof vuil als de tijd daar is.
Ik heb geen enkel begrip voor dit soort ego-terrorisme.
nicely put
  woensdag 12 november 2008 @ 12:39:32 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63155759
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:32 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Waat een egoistisch loeder. Niet alleen je omgeving opzadelen met je dood, ook nog eens van diezelfde omgeving vragen je begrafenis volgens jouw voorwaarden te regelen.

Laat het haar zelf uitzoeken, en dump haar stoffelijke restanten bij het grof vuil als de tijd daar is.
Ik heb geen enkel begrip voor dit soort ego-terrorisme.
Ze is psychisch ziek .... dan kun je haar dit gedrag niet rationeel verwijten. Ze heeft hulp nodig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63155821
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:17 schreef Skorpija het volgende:
Maar wie heeft het recht daartoe?

Als zij op papier zet niet te willen en haar ouders dat hebben beloofd.
Zijn er instanties die dan boven haar wil en de wil van haar ouders kunnen staan?
De rechter heeft het recht daartoe.
Als ze een gevaar is voor haarzelf en/of haar omgeving, dan is een gedwongen opname mogelijk.

En verder klinkt het nogal naar vragen van aandacht.
Als iemand zichzelf écht iets wil aandoen, doet hij/zij dat, zonder dingen op papier te zetten, anderen dingen laten beloven en pillen slikken om er vanaf te komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:44:25 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63155889
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De rechter heeft het recht daartoe.
Als ze een gevaar is voor haarzelf en/of haar omgeving, dan is een gedwongen opname mogelijk.

En verder klinkt het nogal naar vragen van aandacht.
Als iemand zichzelf écht iets wil aandoen, doet hij/zij dat, zonder dingen op papier te zetten, anderen dingen laten beloven en pillen slikken om er vanaf te komen.
dit gaat natuurlijk wel net iets verder dan alleen vragen om aandacht, lijkt me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 12 november 2008 @ 12:47:36 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63155961
doodhongeren is heel moeilijk als er eten in de buurt is..denk dat wanneer je een trein kopt het sneller voorbij is en je minder pijn hebt...

conclusie aandachtstrekker
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 12 november 2008 @ 12:48:43 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63155988
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
doodhongeren is heel moeilijk als er eten in de buurt is..denk dat wanneer je een trein kopt het sneller voorbij is en je minder pijn hebt...

conclusie aandachtstrekker
altijd wel grappig dat dit soort topics van die internettoetsenbordhelden aantrekt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63156007
Gedwongen opnamen kunnen ook bij meerderjarigen/volwassenen. Wat hierboven al enkele malen is gezegd: wanneer iemand een gevaar is voor zichzelf en/of de omgeving.

Gaat trouwens niet zonder slag of stoot, moet via officiele instanties (RIAGG?) en met toestemming van de burgemeester van de betreffende stad/dorp. Heb dit jaren geleden meegemaakt (van heel dichtbij, en het is niet prettig

Was overigens wel noodzakelijk, en heeft toenertijd diegene z'n leven gered.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:49:51 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63156024
Ik ben gedeeltelijk met spijker eens, tis een roep om aandacht. als iemand echt wil dan doen ze het zonder medeweten van anderen om. neemt neit weg dat dit serieus genomen moet worden.
Bij mijn weten kunnen ouders nog steeds bij een meerderjarig persoon kiezen voor gedwongen opname hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar het kan wel.

Iig sterkte, luister naar haar probeer niet druk op haar te leggen door te zeggen we hebben je nodig oid. maar luister naar haar verhaal, of zit gewoon samen met haar al praat je niet.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_63156026
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:44 schreef Re het volgende:
dit gaat natuurlijk wel net iets verder dan alleen vragen om aandacht, lijkt me
Ik vind het een nogal extreme vorm van aandacht vragen.
Ze schrijft dingen op, zodat andere mensen het lezen.
Ze betrekt de ouders in haar probleem, zodat zij er van weten.

Het klinkt als een niet uitgesproken schreeuw naar hulp.
En er zijn genoeg psychologen en psychiaters die haar helpen kunnen. Maar ja, ze moet daarvoor wel eerst uit dat wereldje dat ze voor zichzelf gemaakt heeft, komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:50:40 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63156040
En dat alles vanwege een verbroken relatie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_63156124
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:49 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ben gedeeltelijk met spijker eens, tis een roep om aandacht. als iemand echt wil dan doen ze het zonder medeweten van anderen om. neemt neit weg dat dit serieus genomen moet worden.
Uiteraard moet het serieus genomen worden. Mensen die in hun eigen wereldje verzeild zijn geraakt, komen er maar moeilijk zonder hulp weer uit. Ze moet de handvaten aangereikt krijgen om haar leven te veranderen. En daar is waarschijnlijk professionele hulp voor nodig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:57:19 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_63156212
Ze kan door de crisisopvang in bewaring worden gesteld, als de dienstdoende psych haar een gevaar voor haarzelf en de omgeving vind.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_63156214
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:50 schreef Copycat het volgende:
En dat alles vanwege een verbroken relatie?
Dat dacht ik ook al.
Maar waarschijnlijk is dat óf een excuus, óf de spreekwoordelijke druppel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_63156243
Wat mij trouwens opvalt: een vrouw van eind 30 die nog bij haar ouders woont?
  Moderator woensdag 12 november 2008 @ 13:01:17 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63156308
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:50 schreef Copycat het volgende:
En dat alles vanwege een verbroken relatie?
Ik weet dat vrouwen labiel ( ) zijn, maar dit is inderdaad wel wat overdreven. Hij zal wel de grote liefde van haar leven zijn geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')