SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef brother52 het volgende:
Ja, de kwaliteit is super maar dat mag ook wel. In totaal is het ook zo'n 4,4 Gb.
Speciaal voor onze Indiaan...
Wat ik mooi vind van de pumpkins is dat ze de oude nummers aanpassen op hun huidige stijl. Mooi gedaan met die jankende gitaar vol reverbquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:36 schreef brother52 het volgende:
Ja, de kwaliteit is super maar dat mag ook wel. In totaal is het ook zo'n 4,4 Gb.
Speciaal voor onze Indiaan...
Naar een concert gaan terwijl je alleen de eerste 3 albums kent en de nieuwe nummers (die meestal worden gespeeld op enkele klassiekers na) niet mooi vindt...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:59 schreef tim. het volgende:
Ik was helaas niet zo onder de indruk. Van mij had het iets korter gemogen, die nieuwe nummers vond ik matig. Ik ken alleen de eerste drie albums, wat ze daarvan speelden vond ik wel degelijk mooi gisteravond.
Dan heb je niet veel bekends voorbij horen komen. Van die albums hebben ze maar 4 nummers gespeeld en die kwamen allemaal van Siamese Dream.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:59 schreef tim. het volgende:
Ik was helaas niet zo onder de indruk. Van mij had het iets korter gemogen, die nieuwe nummers vond ik matig. Ik ken alleen de eerste drie albums, wat ze daarvan speelden vond ik wel degelijk mooi gisteravond. Aan Billy's nog steeds overtuigende zang ligt het niet. Nee, in plaats van de muziek zullen waarschijnlijk zaken als de drukte mijn ervaring weer voor een te groot deel bepaald hebben.
Het gebeurt mij zelden, maar deze keer had ik het nieuwe werk nog niet beluisterd. Er is natuurlijk een belangrijke reden om toch naar Corgan te gaan al ken je de nieuwe nummers niet.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef starla het volgende:
[..]
Naar een concert gaan terwijl je alleen de eerste 3 albums kent en de nieuwe nummers (die meestal worden gespeeld op enkele klassiekers na) niet mooi vindt...![]()
Dit nummer:
Ik vind het niet per se een probleem om onbekend werk te horen, maar dit mij onbekende werk vond ik van een niet zo behoorlijk niveau.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan heb je niet veel bekends voorbij horen komen. Van die albums hebben ze maar 4 nummers gespeeld en die kwamen allemaal van Siamese Dream.
Welke drukte trouwens? Was wel uitverkocht maar zo druk was het nou ook weer niet.
Dat geldt voor heel wat bands die het beste werk er al op hebben zitten. Ik ga naar bijv Metallica voor de oude knallers en ga bier halen bij nieuwer werk. Idem voor SP.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:04 schreef starla het volgende:
[..]
Naar een concert gaan terwijl je alleen de eerste 3 albums kent en de nieuwe nummers (die meestal worden gespeeld op enkele klassiekers na) niet mooi vindt...![]()
Dit nummer:
Wat is er clichématig aan die drums dan? Ik vind dat namelijk nog behoorlijk meevallen. Het is geen standaard vierkwarts boem-tak...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:24 schreef tim. het volgende:
[..]
Het gebeurt mij zelden, maar deze keer had ik het nieuwe werk nog niet beluisterd. Er is natuurlijk een belangrijke reden om toch naar Corgan te gaan al ken je de nieuwe nummers niet.
Ik kan moeilijk naar dat nummer luisteren, vanwege die verschrikkelijke opbouw, die lelijke keyboardgeluiden en die clichématige drums (de drummer deed gisteren ook van die ellendige drumsolootjes). De rest bevalt me wel, dus naar de tweede helft kan ik wel luisteren.
Je bent gewoon raar, Nummers als Quazar, Panoptican en United States kunnen zich met gemak meten met hun werk uit de tijd van Siamese Dream.quote:Ik vind het niet per se een probleem om onbekend werk te horen, maar dit mij onbekende werk vond ik van een niet zo behoorlijk niveau.
Eensch, siamese dream en mellon collie waren erg goed, maar verder hebben ze veel shitzooi gemaakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:29 schreef starla het volgende:
D'r zit wel een vieze smaak aan op één of andere manier. The Beatles zijn ook dood, maar die hebben niet uberkutplaten gemaakt in hun laatste jaren. Lang leve de SP is ook een beetje lang leve de muzikale kots die ze nu maken.
Mayonaisequote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:24 schreef tim. het volgende:
Ik kan moeilijk naar dat nummer luisteren, vanwege die verschrikkelijke opbouw, die lelijke keyboardgeluiden en die clichématige drums (de drummer deed gisteren ook van die ellendige drumsolootjes). De rest bevalt me wel, dus naar de tweede helft kan ik wel luisteren.
Dit nummer:
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eensch, siamese dream en mellon collie waren erg goed, maar verder hebben ze veel shitzooi gemaakt.
Maar Zwan was ook gewoon heel anders dan Pumpkins, totaal niet te vergelijken Zwan was veel vrolijker.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:40 schreef starla het volgende:
Zo lopen veel 'oude' pumpkins fans te kankeren op Zwan, maar godsodeflikker wát een goed album. Dichterbij de oude pumpkins kom je niet.
Dat klopt (niets mis met een degelijke boem-tak overigens), maar tussen 1:07 en 1:32 van die "spannende" slagen, daar kan ik slecht tegen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat is er clichématig aan die drums dan? Ik vind dat namelijk nog behoorlijk meevallen. Het is geen standaard vierkwarts boem-tak...
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:40 schreef starla het volgende:
[..]
Mayonaise![]()
Heb Siamese Dream zo vaak en overal geluisterd dat ik nu m'n 3de exemplaar heb(1 letterlijk kapot gedraaid en 1 kwijtgeraakt omdat ik hem overal mee naar toe nam (jeweetwel, de tijd van de portable CD-spelers eind jaren '90).
Maar het nieuwe werk bevat ook briljante platen en dat is gewoon de nieuwe pumpkins. Dat je daar geen affiniteit mee hebt, tsja, kan gebeuren.
Zo lopen veel 'oude' pumpkins fans te kankeren op Zwan, maar godsodeflikker wát een goed album. Dichterbij de oude pumpkins kom je niet.
Dus je kunt niet tegen spanningsopbouw? Dat maakt juist het verschil tussen een 'standaard' liedje of een goed nummer.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 23:12 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat klopt (niets mis met een degelijke boem-tak overigens), maar tussen 1:07 en 1:32 van die "spannende" slagen, daar kan ik slecht tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |