En houdt dat uniform je warm 's nachts? Geeft het je water? Geeft het licht? Medicijnen? Radio? Een fluitje?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:00 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik heb een uniformnee ik heb men ouders gemotiveerd om ook dingen weg te zetten.
Mijn telefoon heeft een radio.quote:Het noodpakket
Het noodpakket bevat de belangrijkste zaken die u zéker in huis moet hebben. Ze vergroten uw kansen om een ramp goed te doorstaan. U kunt het noodpakket uitbreiden met de zaken die onder ’En verder’ genoemd worden.
* Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
Knijpkatgevalding. Geen batterijen nodig lutsers.quote:* Zaklamp met extra batterijen.
Checkquote:* Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
35 aanstekers, inclusief 2 zippo's.quote:* Lucifers in waterdichte verpakking.
Checkquote:* Waxinelichtjes.
Dekens zát maar in het ehbo-setje zit ook zo'n isolatiedeken dus checkquote:* Warmhouddekens.
En dan niet zeggen wat er in moet zitten hč?!quote:* Gereedschapsset.
Checkquote:* Waarschuwingsfluitje.
Daar gaat het mis.quote:En verder
* Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
Checkquote:* Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
We hebben allebei een setje. Checkquote:* Reservesleutels van huis en auto.
Telefoon en tomtom en natuurlijk een oplader op zonne-energie, check.quote:* Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
Checkquote:* Desinfecterende handgel.
Op dit moment staat er 30 liter.quote:* Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
Hier trek ik de grens. Houdbaar eten.quote:* Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
Checkquote:* Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband![]()
, tandpasta, tandenborstels.
quote:* Lichte regenponcho per gezinslid.
No shit. Drie liter water per persoon én iets om dat in te vervoeren?quote:* Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).
ouders hebben dat dacht ik wel voor elkaarquote:Op donderdag 13 november 2008 10:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie zelf ook zo'n pakket dan?
daar hoort dus nog aardig wat inquote:
de duitsers vallen overmorgen Nederland inquote:
onze Tukker ging toch eerst voor Weerselo?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:44 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
de duitsers vallen overmorgen Nederland in
Komt het door Davids 'ik verover de wereld' plannen?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:44 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
de duitsers vallen overmorgen Nederland in
maar de duitsers willen m voor zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
onze Tukker ging toch eerst voor Weerselo?
quote:Op donderdag 13 november 2008 11:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Komt het door Davids 'ik verover de wereld' plannen?
Alleen voor die medicijnen heb ik al een weekendtas nodig.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
daar hoort dus nog aardig wat in
slik je zoveel medicijnen?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Alleen voor die medicijnen heb ik al een weekendtas nodig.![]()
En zonder mogelijkheden om bijvoorbeeld water te koken is het natuurlijk nogal een prutspakket.
R.I.P aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:08 schreef rulerofdeath het volgende:
bij ons is de koelkast overleden
dankquote:
Dan moet je ook een matching bruin zadel kopen natuurlijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:02 schreef Samzz het volgende:
Ik heb een heeeuuuul mooi bruin hoofdstel gezien... Alleen heb ik geen matching bruin zadel
Ja dat moet ook, want bruin en zwart is zoooo geen combinatie. Maar ik heb geen geld voor een tweede zadelquote:Op donderdag 13 november 2008 12:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan moet je ook een matching bruin zadel kopen natuurlijk.
Dat ligt een beetje aan hoe het gaat, valt over het algemeen nog aardig mee vind ik maar in zo'n noodpakket moet je natuurlijk wel alles stoppen wat je wellicht nodig zou kunnen hebben. En dan kom ik toch op zo'n 25 pillen/poeders per dag plus voedingssupplementen plus eens in de twee weken een spuit.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:08 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
slik je zoveel medicijnen?
dus daarom gaat hij daarna maar richting Berlijn? daar had hij het toch ook van?quote:Op donderdag 13 november 2008 11:54 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
maar de duitsers willen m voor zijn
mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je al die medicijnen voor slikt?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan hoe het gaat, valt over het algemeen nog aardig mee vind ik maar in zo'n noodpakket moet je natuurlijk wel alles stoppen wat je wellicht nodig zou kunnen hebben. En dan kom ik toch op zo'n 25 pillen/poeders per dag plus voedingssupplementen plus eens in de twee weken een spuit.
Maar gemiddeld genomen zit ik op ongeveer 4 pillen per dag plus voedingssupplementen plus die spuit dus dat valt best mee.
Wat kost een gemiddeld zadel dan?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja dat moet ook, want bruin en zwart is zoooo geen combinatie. Maar ik heb geen geld voor een tweede zadel![]()
*die dingen kosten een godsvermogen*
Reuma, ziekte van Crohn en een (door de medicijnen veroorzaaktequote:Op donderdag 13 november 2008 12:20 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je al die medicijnen voor slikt?
Goede kwaliteit vanaf 1000 euro nieuw.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat kost een gemiddeld zadel dan?
Behalve dat de riempjes heel smal zijn zie ik eigenlijk geen verschil met anderen.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:22 schreef Samzz het volgende:
Ik slik helemaal niks aan pilletjes, medicijnen of wat dan ook... Ik moet flink in de kreukels liggen wil ik ook maar een asperine slikken
[ afbeelding ]
Issie niet mooi?Hij is er ook in het zwart, denk dat het m in zwart word...
de duitsers hadden door dat ie naar berlijn wou. En nu willen de duitsers voor david weerselo hebbenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
dus daarom gaat hij daarna maar richting Berlijn? daar had hij het toch ook van?
Damn. En wat kost een gemiddeld paard?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goede kwaliteit vanaf 1000 euro nieuw.
balen dat ze hem doorhaddenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
de duitsers hadden door dat ie naar berlijn wou. En nu willen de duitsers voor david weerselo hebben
Ben ik blij dat ik in Groningen zit.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
de duitsers hadden door dat ie naar berlijn wou. En nu willen de duitsers voor david weerselo hebben
bliskemsquote:Op donderdag 13 november 2008 12:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goede kwaliteit vanaf 1000 euro nieuw.
tjah, komt ie vanzelf achterquote:
waar haal je zo'n knijpkat?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik in Groningen zit.![]()
Kan ik nog iemand blij maken met een noodpakket?
De gemiddelde warmbloed kost zo'n 5000 - 6000 euro, maar dan heb je een heel gewoon diertje. Uitschieters rond de 20.000 á 30.000 zijn niet ongewoon en prijzen rond de 50.000 euro worden ook steeds vaker gezien.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Damn. En wat kost een gemiddeld paard?
Bij de Action voor nog geen 3 euro.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:55 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
waar haal je zo'n knijpkat?
hoewel ik zelf 2 maglite's heb
Waarom heet het een warmbloed? Ik mag toch hopen dat ze allemaal warm bloed hebben...quote:Op donderdag 13 november 2008 12:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
De gemiddelde warmbloed kost zo'n 5000 - 6000 euro, maar dan heb je een heel gewoon diertje. Uitschieters rond de 20.000 á 30.000 zijn niet ongewoon en prijzen rond de 50.000 euro worden ook steeds vaker gezien.
Dr zijn natuurlijk ook te toppers van prijzen vanaf 100.000 euro en dan wil ik niet eens beginnen over de arabieren die voor miljoenen van de hand gaan. Natuurlijk zijn er ook goedkoperen, Fjorden, TInkers, Haflingers, kruizingen, paarden zonder papier, van zo rond de 500 tot 3500.
Het is de bedoeling dat m'n zadel toch minstens 20 jaar meegaat.... daarop heb ik m gekocht, duurzaamheidquote:Op donderdag 13 november 2008 12:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat staat gelijk aan 10 jaar iedere thuiswedstrijd in de competitie van Heracles.![]()
quote:Op donderdag 13 november 2008 12:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat staat gelijk aan 10 jaar iedere thuiswedstrijd in de competitie van Heracles.![]()
Dat heeft met de bloedvoering te makenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:59 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom heet het een warmbloed? Ik mag toch hopen dat ze allemaal warm bloed hebben...![]()
Ga je ook een noodpakket samenstellen?quote:Op donderdag 13 november 2008 13:01 schreef Fems het volgende:
Zo kirsten, jij overleeft een ramp wel!
kameraad is als het goed is vannacht ook bij de Media Markt gaan staan, daar verkochten ze hem tussen 00.00 en 01.00quote:Op donderdag 13 november 2008 13:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb WoW: Wrath of the Lich KingDaar gaat mn weekend!
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb WoW: Wrath of the Lich KingDaar gaat mn weekend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |