je moet is weten hoeveel bedrijfjes ongevraagd in een soort Gouden Gids wordt vermeld, en daar een hoop (incasso)problemen van ondervinden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Als die mensen gewoon hun rekeningen betalen hoeven ze geen "woekertarieven" te betalen.
't Is werkelijk ongehoord, en die mensen bepalen ook nog 'ns zélf hun prijzen?? Het moet toch niet gekker worden in dit land. Gelukkig wordt deze misstand eindelijk aangepakt, ik heb er graag wat extra belastinggeld voor over om mensen die hun rekeningen niet betalen te helpen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:29 schreef ExTec het volgende:
Het land der Incassoburo'tjes is totaal ongereguleerd. Elke jan doedel kan zich inschrijven bij de kvk, en je bent het. Geen papieren nodig, niks.
ik zie het meer als een soort boete. Daar moet wel iets van ratio en normering aanhangen. Daarom is er ook een rapport; commissie voorwerk oid dat prijzen aangeeft.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
't Is werkelijk ongehoord, en die mensen bepalen ook nog 'ns zélf hun prijzen??
wat stel je voor dan?quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:ik heb er graag wat extra belastinggeld voor over om mensen die hun rekeningen niet betalen te helpen.
Een incassobureau heeft geen poot om op te staan als bedrijven (hun klanten) rekeningen sturen voor ongevraagde diensten.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:36 schreef NLweltmeister het volgende:
je moet is weten hoeveel bedrijfjes ongevraagd in een soort Gouden Gids wordt vermeld, en daar een hoop (incasso)problemen van ondervinden.
Klopt, daar zweeft achter de schermen hier nog een topic van rond.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:36 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
je moet is weten hoeveel bedrijfjes ongevraagd in een soort Gouden Gids wordt vermeld, en daar een hoop (incasso)problemen van ondervinden.
Dat als eerste maar het wordt wat anders als je een jaar lang lastig gevallen wordt voor een openstaande rekening die je niet kunt plaatsen en waar de opdrachtgever (die het incassobureau inschakeld) niet kan aantonen waar die openstaande rekening betrekking op heeft.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Als die mensen gewoon hun rekeningen betalen hoeven ze geen "woekertarieven" te betalen.
Deurwaarder?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:05 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik zie het meer als een soort boete. Daar moet wel iets van ratio en normering aanhangen. Daarom is er ook een rapport; commissie voorwerk oid dat prijzen aangeeft.
15% is nogal raar; een nota van 30 euro kan je dan ongestraft niet betalen want voor 4,50 kan mn nog geen brief sturen.
[..]
wat stel je voor dan?
Ik stuur altijd facturen naar bedrijven voor administratiekosten als ze mij foutieve rekeningen sturen.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:03 schreef Chewie het volgende:
Eigenlijk zou je incassobureau/opdrachtgever de kosten in rekening moeten kunnen brengen voor de tijd dat je hiermee bezig bent geweest.
Ook maar eens proberen dan, UPC heeft nu al 2 verschillende incassobureautjes op mijn "zaak" gezet zonder dat ze duidelijk kunnen maken waar die volgens hun openstaande rekening betrekking op heeft.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik stuur altijd facturen naar bedrijven voor administratiekosten als ze mij foutieve rekeningen sturen.Tot nu toe heb ik die altijd gekregen.
kan wel zijn maar het levert toch niet zo leuke situatie opquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een incassobureau heeft geen poot om op te staan als bedrijven (hun klanten) rekeningen sturen voor ongevraagde diensten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |