quote:Op woensdag 12 november 2008 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vertrouw helemaal niet volledig op het woordgebruik van de Telegraaf, maar die krant was de eerste die erover berichtte. Ik heb ook een bericht van TV West aangehaald, waarin eveneens over 'seksueel misbruik' wordt gesproken. Het AD komt pas vandaag met het nieuws.
?????quote:Op woensdag 12 november 2008 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
Uit de woordkeuze 'seksueel misbruik' en 'zeer ernstige feiten' kun je in elk geval opmaken dat het echt wel wat verder gaat dan 'doktertje spelen'.
Volgens mij is er juist nog helemaal niks wat daar op wijst. Met behulp van wat harde feiten kunnen wij hier op Fok daar pas een echt oordeel over vellen. Die 'details' waar Rosbief al om vroeg lijken mij een welkome verduidelijking.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het verbaast me hoe veel mensen in dit topic de zaak afdoen als 'onschuldig doktertje spelen' terwijl alles erop wijst dat er hier echt wel meer aan de hand is.
Of de pers zelf had hier wat ethischer mee om moeten gaan. Allen die er belang bij hebben dit te weten, hebben kinderen op die school en hoeven dat dus niet in een krant te lezen. Voor de rest van Nederland is dit geheel niet interessant.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef klein_spookje het volgende:
[..]
...
Daar ben ik het helemaal meeens. Gister barste het van de pers zelfs toen de kinderen sint maarten liepen waren ze live bij de school waar je op de achtergrond dus kinderen hoort zingen?
Dit richt meer schade aan dan het goed doet ben ik bang
Die is er niet. Dat is mijn punt.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
'privacy'
Zou ik ook doen wanneer je bij de politie nul op rekest krijgt. Nu moeten ze het wel serieus nemen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef klein_spookje het volgende:
De persoon die anoniem wil blijven heeft de pers ingelicht zowel telegraaf als sbs 6.
de school de hulpverlening.
Dat is idd waar. De ouders van alle kinderen waren op de hoogte er is hulp voor de kinderen en er is vanavond een ouderavond waar iedereen die het aangaat info kan krijgt, de mogelijkheid tot vragen stellen, uitleg en hoe je kinderen nu voor te bereiden om hier mee om te gaan want de pers heeft nu een foto van spelende kinderen op het plein geplaatst.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:47 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Die is er niet. Dat is mijn punt.
Een paar mensen hebben i.s.m. De Telegraaf minstens 3 kinderen, 6 ouders, leraren en een bestuur ernstig beschdigd. Daar kan een al dan niet uit de hand gelopen doktertje spelen niet tegenop.
Het is walgelijk.
En als je er dus verder niets mee te maken hebt. Dus geen ouders van de slachtoffers bent?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:52 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zou ik ook doen wanneer je bij de politie nul op rekest krijgt. Nu moeten ze het wel serieus nemen.
Precies.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:47 schreef Xenomaniac het volgende:
Een paar mensen hebben i.s.m. De Telegraaf minstens 3 kinderen, 6 ouders, leraren en een bestuur ernstig beschdigd. Daar kan een al dan niet uit de hand gelopen doktertje spelen niet tegenop.
Het is walgelijk.
Mij niet. De klassificatie 'seksueel misbruik' en 'ernstige feiten' maken de ernst voldoende duidelijk. En het AMK is ook echt niet voor niets bij deze zaak betrokken. Zelfs de GGD-woordvoerder onderkent dat grenzen zijn overschreden en zegt feitelijk dat het verder ging dan doktertje spelen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef Ichiko het volgende:
Volgens mij is er juist nog helemaal niks wat daar op wijst. Met behulp van wat harde feiten kunnen wij hier op Fok daar pas een echt oordeel over vellen. Die 'details' waar Rosbief al om vroeg lijken mij een welkome verduidelijking.
Je kunt de media niet verwijten dat ze berichten over deze zaak, waarbij een leerling van 7 jaar seksuele handelingen heeft verricht bij klasgenootjes. Dit onderwerp heeft nieuwswaarde en is maatschappelijk relevant. Maar juist het naar buiten brengen van specifieke details zou deze kinderen en andere betrokkenen nu meer beschadigen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:47 schreef Xenomaniac het volgende:
Die is er niet. Dat is mijn punt. Een paar mensen hebben i.s.m. De Telegraaf minstens 3 kinderen, 6 ouders, leraren en een bestuur ernstig beschdigd. Daar kan een al dan niet uit de hand gelopen doktertje spelen niet tegenop.Het is walgelijk.
Euh.......nee?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:08 schreef SCH het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens Gia.
Neuken?
Het was toch de moeder van één van de slachtoffers die naar die instanties was gestapt nadat ze werd weggelachen bij de politie?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:00 schreef klein_spookje het volgende:
[..]
En als je er dus verder niets mee te maken hebt. Dus geen ouders van de slachtoffers bent?
Nope voor zo ver ik weet niet is het een andere ouder geweest die de brief ook gekregen heeft.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:24 schreef PDOA het volgende:
[..]
Het was toch de moeder van één van de slachtoffers die naar die instanties was gestapt nadat ze werd weggelachen bij de politie?
Dat heb ik ook gehoord, èn dat een pooier uit de voormalige DDR erbij betrokken is. Tel uit je winst.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:07 schreef PDOA het volgende:
Ik hoorde net van de neef van de zus van een vage kennis van de slachtoffers dat de dader een tas vol dildo's, glijmiddel en een videocamera had meegenomen!
Of iets 'ernstig misbruik' is is compleet subjectief. Tel daarbij op de sensatiezucht en je hebt een compleet verdraaid verhaal. Dus ja, het is wel degelijk belangrijk om te weten wat er is gebeurt. Feiten, niet hoe een of andere josti er over denkt.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alweer zo'n vreemde conclusie. Deze zaak lijkt echt wel wat verder te strekken dan doktertje spelen. De beschrijving die wordt gegeven is 'ernstig seksueel misbruik'. De relatie tussen dit onderwerp en een vader die zijn eigen kind knuffelt, ontgaat mij compleet. Het gaat hier om een kind van 7 dat kennelijk nogal schokkende seksuele handelingen heeft uitgevoerd bij leeftijdsgenoten.
Idd.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:49 schreef Samson het volgende:
als je als jong kind de sexualiteit aan het ontdekken bent ben je meteen met zwaar misbruik bezig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |