En neem maar van mij aan dat hier een stel kinderen een trauma for life wordt aangeluld.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:19 schreef klein_spookje het volgende:
Neem maar van mij aan dat hier werkelijk sprake is van sexueel misbruik waar alle slachtoffers veel last van hebben.
Grappig argument voor iemand die volledig vertrouwd op het woordgebruik van de Telegraaf...quote:Op woensdag 12 november 2008 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat -ie helemaal geen punt heeft: ik vind het een drang naar sensatie.
Genuanceerder, omdat het AD alleen een GGD-woordvoerder aan het woord laat, terwijl de Telegraaf zich beroept op een anonieme bron die tot een andere klassificering komt. In elk geval zijn de gepleegde feiten wel dermate ernstig dat het meldpunt Kindermishandeling erbij betrokken wordt. Ook toont de AD-tekst dat het begon als 'doktertje spelen', maar dat het uit de hand is gelopen. Het gaat dus verder dan alleen doktertje spelen.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:27 schreef Casos het volgende:
Een stuk genuanceerder dan het artikel uit de Telegraaf en geeft wel duidelijk aan dat Rosbief terecht naar meer details vraagt. Dit artikel geeft imo een beter beeld en minder vraag om verdere details.
Als het aan jou had gelegen hadden de ouders al in Guantanomo Bay gezeten. Je wéét dat je bij artikelen in de Telegraaf alle superlatieven weg moet laten om een reeel beeld te krijgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Genuanceerder, omdat het AD alleen een GGD-woordvoerder aan het woord laat, terwijl de Telegraaf zich beroept op een anonieme bron die tot een andere klassificering komt. In elk geval zijn de gepleegde feiten wel dermate ernstig dat het meldpunt Kindermishandeling erbij betrokken wordt. Ook toont de AD-tekst dat het begon als 'doktertje spelen', maar dat het uit de hand is gelopen. Het gaat dus verder dan alleen doktertje spelen.
Het nut van allerlei 'sappige' details zie ik totaal niet in.
De directie van de school heeft het AMK erbij betrokken.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Casos het volgende:
En er is een groot verschil tussen "uit de hand lopen" en zwaar seksueel misbruik. Zie ook het dikgedrukte stukje in mijn quote van de AD site. Dat het Meldpunt kIndermishandeling erbij betrokken wordt, zegt alleen dat de ouders misschien van ergste zijn uitgegaan.
Ik vertrouw helemaal niet volledig op het woordgebruik van de Telegraaf, maar die krant was de eerste die erover berichtte. Ik heb ook een bericht van TV West aangehaald, waarin eveneens over 'seksueel misbruik' wordt gesproken. Het AD komt pas vandaag met het nieuws.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef Ichiko het volgende:
Grappig argument voor iemand die volledig vertrouwd op het woordgebruik van de Telegraaf...
Ook goed, maar het is het AMK dat niet wil spreken over seksueel misbruik en dus al helemaal niet over ernstig seksueel misbruik, afschuwelijke geheim, etc.etc.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De directie van de school heeft het AMK erbij betrokken.
De *anonieme getuige* heeft de Telegraaf gebeld denk ik.
quote:Een aantal kinderen heeft elkaar dit schooljaar een aantal keren ontmoet op een toilet in de school, bevestigt Rachel Levy namens de GGD.
Levy wil in dit verband liever niet spreken van ‘seksueel misbruik’. „Het is echt een spelletje dat op een gegeven moment uit de hand is gelopen. Om hier te spreken van misbruik, is voor ons twijfelachtig. ’’
Mijn opmerking over de ouders heb ik niet voor niets ingetrokken. Ik vind het wel uiterst vreemd dat een kind van 7 dit soort ideeën heeft en uitvoert en bovendien aan zijn slachtoffers vertelt dat ze er met niemand over mogen praten. Vooral dat laatste is iets dat je zou verwachten bij een kind dat zelf slachtoffer van seksueel misbruik is. Het lijkt me erg stug dat een kind van 7 zoiets zelf bedenkt.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Casos het volgende:
Als het aan jou had gelegen hadden de ouders al in Guantanomo Bay gezeten. Je wéét dat je bij artikelen in de Telegraaf alle superlatieven weg moet laten om een reeel beeld te krijgen.
En er is een groot verschil tussen "uit de hand lopen" en zwaar seksueel misbruik. Zie ook het dikgedrukte stukje in mijn quote van de AD site. Dat het Meldpunt kIndermishandeling erbij betrokken wordt, zegt alleen dat de ouders misschien van ergste zijn uitgegaan.
Levy spreekt namens de GGD, niet namens het AMK dat vast niet voor niets door de school bij deze zaak is betrokken. Overigens wordt de GGD-arts afzonderlijk van Levy genoemd, dus dat suggereert dat Levy een woordvoerder is, geen arts. Woordvoerders zijn doorgaans nogal sterk in het sussen van de zaak.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:03 schreef Casos het volgende:
Ook goed, maar het is het AMK dat niet wil spreken over seksueel misbruik en dus al helemaal niet over ernstig seksueel misbruik, afschuwelijke geheim, etc.etc.
Wat een complete onzin. Kinderen die stiekem doktertje spelen hebben áltijd een *geheimpje* en vertellen dit doorgaans NIET aan anderen dus is het juist erg logisch dat ook in dit verhaal de kinderen onderling niets vertellen aan anderen en zeker niet aan volwassenen aangezien die dit áltijd zullen veroordelen (opblazen...)quote:Op woensdag 12 november 2008 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn opmerking over de ouders heb ik niet voor niets ingetrokken. Ik vind het wel uiterst vreemd dat een kind van 7 dit soort ideeën heeft en uitvoert en bovendien aan zijn slachtoffers vertelt dat ze er met niemand over mogen praten. Vooral dat laatste is iets dat je zou verwachten bij een kind dat zelf slachtoffer van seksueel misbruik is. Het lijkt me erg stug dat een kind van 7 zoiets zelf bedenkt.
Daar het je gelijk in, maar ze werken nu wel samen aan dit voorval. Die anonieme ouder had nooit naar de pers moeten gaan, zie hieronder.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Levy spreekt namens de GGD, niet namens het AMK dat vast niet voor niets door de school bij deze zaak is betrokken. Overigens wordt de GGD-arts afzonderlijk van Levy genoemd, dus dat suggereert dat Levy een woordvoerder is, geen arts. Woordvoerders zijn doorgaans nogal sterk in het sussen van de zaak.
Een verklaring van een anonieme ouder lijkt me in dit kader zeker niet te verwaarlozen. Het is zo dat anonieme bronnen soms dingen zeggen die officiële instanties liever verzwijgen of sussen. Dat hoeft in deze zaak niet zo te zijn, maar het is in de praktijk wel vaak zo.
Die zouden ze dus aan moeten pakken. Het feit dat het nu breed uitgemeten in de pers komt, is misschien nog wel schadelijker voor de kinderen dan het vermeende seksuele misbruik.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef klein_spookje het volgende:
De persoon die anoniem wil blijven heeft de pers ingelicht zowel telegraaf als sbs 6.
de school de hulpverlening.
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:27 schreef Xenomaniac het volgende:
Trouwens ook leuk voor die 'slachtoffertjes' dat alles zo lekker op straat ligt. Extra fijn is het straks als ze uit school komen en door een haag van zwijgende en vol medeleven toekijkende afhaal-ouders moeten.
Zal ze ook vast goed doen.![]()
... als ik het woord 'privacy' in de mond neem?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |