abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:43:21 #226
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64722772
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:27 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik zit er niet zo mee want lager dan een 4 haal ik toch niet..
Dat zei ik ook, tot ik erachter kwam hoe sommige tentamenantwoorden gewaardeed worden. Er was een vraag 'betoog of Pietje gelijk heeft'. In het standpunt van Pietje stonden lekker veel dubbele ontkenningen en ik had er eentje over het hoofd gezien of teveel geteld. Totaal kon je voor de vraag 1 punt halen, en in een antwoordmodel stond per argument gegeven hoeveel punten dat argument waard was. De eindconclusie zorgde voor 0.1 punt. Alle argumenten had ik exact hetzelfde alleen de eindconclusie had ik verkeerd (Pietje heeft gelijk ipv Pietje heeft ongelijk). Volgens het antwoordmodel zou ik daarom 0.9 punten moeten krijgen voor die vraag. Toch kreeg ik maar 0.3 punten 'omdat uit mijn conclusie bleek dat ik niet wist waar ik mee bezig was'. De rest was op een vergelijkbare manier beoordeeld, en dan kom je zo onder de 4 terwijl je eigenlijk het dubbele verdient.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_64723255
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:27 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Echt nieuw is dat niet toch...

Was op veel andere universiteiten ook al. Ik zit er niet zo mee want lager dan een 4 haal ik toch niet..

Je hebt bedrijfseco morgen dus neem ik aan? Succes! Is doable.
thnx!! En ik ga niet voor het onderdeel bedrijfseconomie, maar voor rechtseconomie.
Ik ben een ramp met grafieken, getallen en formules
Ben nu maar keihard oude tentamens aan het stampen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:46:05 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_64726812
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

thnx!! En ik ga niet voor het onderdeel bedrijfseconomie, maar voor rechtseconomie.
Welke vakken moet je überhaupt nog doen, behalve Rechtseconomie?
Suc6 ook van hieruit natuurlijk!
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_64730246
Middagsss,
Start eind januari met master fiscaal recht aan uvt. Moet tijdens master ook een scriptie gaan schrijven. Heb hier echter tot op heden niets over gehoord, voorlichting of iets dergelijks niet gehad, geen begeleider toegewezen gekregen. Kan iemand mij alvast het een en ander vertellen over hoe dit proces in zijn werk zal gaan. Wat is een goede manier om een en ander aan te pakken? Is het gebruikelijk hiermee al aan het begin van je master te beginnen. Is het gebruikelijk eerst al je vakken te halen en dan pas aan de scriptie te beginnen? Kortom, praat me bij! Licht me in! Alvast bedankt!
pi_64730437
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welke vakken moet je überhaupt nog doen, behalve Rechtseconomie?
Suc6 ook van hieruit natuurlijk!
P is binnen, van B2 alles gehaald behalve economie, van B3 is binnen: een keuzevak en Internationaal en Europees recht. Deze maand hoop ik ook nog BPR en Straf- en Strafprocesrecht binnen te slepen. Als dat lukt, moet ik dus alleen nog de vakken van het tweede semester van B3 en dan kan ik in september aan de Master beginnen .
Magoed, dat rot-economie kan dus flink roet in het eten gaan gooien. Voor geen enkel ander vak ben ik bang!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:19:57 #231
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64730517
StijnH: op https://scriptie.rechten.uvt.nl/ kun je veel informatie vinden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:33:46 #232
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_64731086
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:12 schreef StijnH het volgende:
Middagsss,
Start eind januari met master fiscaal recht aan uvt. Moet tijdens master ook een scriptie gaan schrijven. Heb hier echter tot op heden niets over gehoord, voorlichting of iets dergelijks niet gehad, geen begeleider toegewezen gekregen. Kan iemand mij alvast het een en ander vertellen over hoe dit proces in zijn werk zal gaan. Wat is een goede manier om een en ander aan te pakken? Is het gebruikelijk hiermee al aan het begin van je master te beginnen. Is het gebruikelijk eerst al je vakken te halen en dan pas aan de scriptie te beginnen? Kortom, praat me bij! Licht me in! Alvast bedankt!
Hoi StijnH, in Utrecht was het zo dat je de eerste twee periodes van je master alleen vakken volgt en in de derde en vierde periode maar 1 vak volgt en daarnaast je scriptie schrijft. Een begeleider moet je zelf zoeken, ik heb ze gewoon via email gevraagd of ze er tijd voor hadden. Bij de derde was het raak. Wie je vraagt, hangt af van het rechtsgebied waar je in afstudeert.

Wat ik je wel voor nu kan aanraden, is om zo snel mogelijk een onderwerp te verzinnen. Dit was voor mij (en ik zag het ook bij anderen) het grootste struikelpunt en ik heb er ook echt te lang over gedaan. Als je dat eenmaal hebt, gaat het balletje vaak wel snel rollen. Dus zoek een probleem, iets waar je een goede onderzoeksvraag bij kan verzinnen.
pi_64733574
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:13:57 #234
124676 RobertoCarlos
pi_64735596
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:18 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

P is binnen, van B2 alles gehaald behalve economie, van B3 is binnen: een keuzevak en Internationaal en Europees recht. Deze maand hoop ik ook nog BPR en Straf- en Strafprocesrecht binnen te slepen. Als dat lukt, moet ik dus alleen nog de vakken van het tweede semester van B3 en dan kan ik in september aan de Master beginnen .
Magoed, dat rot-economie kan dus flink roet in het eten gaan gooien. Voor geen enkel ander vak ben ik bang!
Da's best een ambitieus programma. Maar goed je hebt zoiets vorig jaar al gedaan dus het moet kunnen.
En wie weet valt er, ondanks de 'harde knip' toch nog een oplossing te vinden, zodat je wel aan de master kunt beginnen. Wat dat betreft kan er soms veel meer kan dan je denkt op een uni...

En over dat "rot-economie"; wat kun je nou meer doen dan er voor gaan? (cliche omdat het waar is...) Desnoods met hulp van buiten of zo.

Suc6 met stampen en met de "strijd" morgen.
pi_64736114
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Ik heb al een BSc economie dus ik heb gelukkig een vrijstelling .

Denk dat je programma voor dit jaar wel haarbaar is hoor. Ik ga volgend semester Staats en Bestuurs, Inl Straf(kutvak..), Sociaalrecht en Inl. Fiscaalrecht voor fiscalisten (twijfel tussen FiscRecht en NL recht vandaar) doen.. Das ook vrij ambitieus heb ik het idee
  dinsdag 6 januari 2009 @ 17:33:16 #236
124676 RobertoCarlos
pi_64736316
@StijnH: als aanvulling op de adviezen van mijn zeer gewaardeerde Utrechtse, vrouwelijke, draadgenoot, nog wat ideeën:

- een ander argument om zo snel mogelijk een onderwerp te kiezen is dat je dan de opdrachten en papers en zo die je bij vakken krijgt kunt combineren met (delen van) je afstudeeronderwerp. Zo lees je, voor je vak uit de master eigenlijk al literatuur die je anders toch ook voor je afstudeerscriptie-onderzoek zou moeten lezen en schrijf je in feite al delen van je scriptie. Win-win-win dus

- Datzelfde geldt ook voor het bezoeken van congressen, seminars en andere zaken die voorbij komen en die met je afstudeeronderwerp te maken hebben. Dat is een goeie manier om op een andere manier met je onderwerp bezig te zijn en je ontmoet ook nog eens iemand.
Heb je geen onderwerp moet je dat allemaal laten lopen...

- een beetje discutabele tip: kijk ook of je de afstudeerbegeleider een beetje mag.
Zoals ook uit oudere draadjes op Fok is te lezen, is de begeleiding (toch) heel belangrijk. Een begeleider kan moeilijk doen, helemaal niets doen, onbereikbaar zijn, hele sterke ideen hebben over hoe iets moet. Tijdens de mastervakken kun je mooi de docenten bestuderen en kijken of het wat is.
Maar natuurlijk hangt dit ook samen met het onderwerp en soms heb je idd gewoon geen keuze, dat zou kunnen.
- eigenlijk de belangrijkste tip: kies een onderwerp dat je echt leuk vindt !!
Je moet hier namelijk (laten we zeggen) iig een jaar aan werken en als je dat steeds met tegenzin moet doen, levert dat gegarandeerd vertraging op!

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 06-01-2009 18:03:37 ]
pi_64737476
Vooral de laatste 2 punten die je aangeeft zijn echt super belangrijk. Ik had in mijn economie-tijd een begeleider die werkelijk 0 toevoegde aan mijn hele scriptie. Ik vind dat persoonlijk erg vervelend, je krijgt namelijk helemaal niet het idee of je goed bezig bent of niet.
pi_64764958
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Da's best een ambitieus programma. Maar goed je hebt zoiets vorig jaar al gedaan dus het moet kunnen.
En wie weet valt er, ondanks de 'harde knip' toch nog een oplossing te vinden, zodat je wel aan de master kunt beginnen. Wat dat betreft kan er soms veel meer kan dan je denkt op een uni...

En over dat "rot-economie"; wat kun je nou meer doen dan er voor gaan? (cliche omdat het waar is...) Desnoods met hulp van buiten of zo.

Suc6 met stampen en met de "strijd" morgen.
Thnx, ik ben terug, weet 100% zeker dat het geen voldoende is (3 opgaven, waarvan 1 helemaal blanco gelaten). Nu maar hopen op minimaal een 4...
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:26 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Ik heb al een BSc economie dus ik heb gelukkig een vrijstelling .

Denk dat je programma voor dit jaar wel haarbaar is hoor. Ik ga volgend semester Staats en Bestuurs, Inl Straf(kutvak..), Sociaalrecht en Inl. Fiscaalrecht voor fiscalisten (twijfel tussen FiscRecht en NL recht vandaar) doen.. Das ook vrij ambitieus heb ik het idee
Mijn programma is best heftig, omdat ik alles in de avonduren doe, ik werk ernaast gewoon overdag. Maar tot nu toe loop ik nominaal met de voltijders. Jouw programma is doable, Sociaal recht is supereenvoudig, St+Br is pittig maar goed te doen, Inleiding Strafrecht echter heb ik moeten herkansen; dat tentamen is link! Meerkeuze met flinke instinkers.
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:37:39 #239
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_64802377
tvp!
Primum non nocere
pi_64802648
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Thnx, ik ben terug, weet 100% zeker dat het geen voldoende is (3 opgaven, waarvan 1 helemaal blanco gelaten). Nu maar hopen op minimaal een 4...
[..]

Mijn programma is best heftig, omdat ik alles in de avonduren doe, ik werk ernaast gewoon overdag. Maar tot nu toe loop ik nominaal met de voltijders. Jouw programma is doable, Sociaal recht is supereenvoudig, St+Br is pittig maar goed te doen, Inleiding Strafrecht echter heb ik moeten herkansen; dat tentamen is link! Meerkeuze met flinke instinkers.
Dat dacht ik al toen ik even in jouw fotoboek zat te gluren . Wel pittig indeed.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:59:30 #241
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_64819101
Ik heb dat tentamen Goederenrecht (UvT) niet meer, maar wanneer komt de uitslag eigenlijk (uiterlijk) op BlackBoard? Ik irriteer me vaak aan die lange wachttijden. Dat was trouwens het enige leuke aan Belastingrecht van het eerste jaar, dat die mensen er een sport van maakten het zo snel mogelijk na te kijken.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:02:03 #242
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64819170
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik heb dat tentamen Goederenrecht (UvT) niet meer, maar wanneer komt de uitslag eigenlijk (uiterlijk) op BlackBoard? Ik irriteer me vaak aan die lange wachttijden. Dat was trouwens het enige leuke aan Belastingrecht van het eerste jaar, dat die mensen er een sport van maakten het zo snel mogelijk na te kijken.
Ik heb dat tentamen niet gehad, maar 15 januari is de inzage. Ik denk dat de uitslagen maandag gepubliceerd worden.
pi_64819897
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:59 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Dat is in Maastricht precies hetzelfde, behoorlijk irritant. Ze deden er vorig blok zelfs 3 weken over om een met een antwoordmodel te komen, alsof ik nog weet wat ik overal heb ingevuld ...
pi_64836447
UL duurt ook al 3 weken.. Zitten natuurlijk wel feestdagen tussen maar dan nog. Ook geen antwoordenmodel, zeer storend!
pi_64839202
Yeah, een 8 voor mijn take-home tentamen Competition Law!
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_64908773
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:49 schreef ChRoNiC het volgende:
UL duurt ook al 3 weken.. Zitten natuurlijk wel feestdagen tussen maar dan nog. Ook geen antwoordenmodel, zeer storend!
Same here, tentamen was op 18 december. Vind het rijkelijk lang duren. Ok, de 15 werkdagen, wat de maximale termijn is, is pas aankomende dinsdag voorbij maar toch.
pi_64909274
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:12 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Same here, tentamen was op 18 december. Vind het rijkelijk lang duren. Ok, de 15 werkdagen, wat de maximale termijn is, is pas aankomende dinsdag voorbij maar toch.
Is de termijn bij jullie 15 werkdagen? Bij ons hanteren ze maximaal 9 werkdagen, ook voor vakken met 800+ studenten.
pi_64909321
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Is de termijn bij jullie 15 werkdagen? Bij ons hanteren ze maximaal 9 werkdagen, ook voor vakken met 800+ studenten.
Jup, maar liefst 15 werkdagen. En sommige vakgroepen nemen die tijd ook echt!
pi_64909702
Ik moet uiterlijk dinsdag de uitslag krijgen, ze haasten zich nooit. 4 volle weken mogen ze erover doen, dus 4 volle weken doen ze erover...
  zondag 11 januari 2009 @ 13:46:47 #250
124676 RobertoCarlos
pi_64912417
Maar ook al zouden ze er langer over doen: niemand die daar wat van kan/gaat zeggen toch?
Is het wel eens gebeurd dat iemand daar iets van gezegd heeft? En zo ja, wat gebeurde er dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')