Leuk, maar ik vroeg dus juist NIET om songs van de band zelf; zie openingspost...quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:14 schreef bas-beest het volgende:
en de mooiste
Black Sabbath met het album Black Sabbath met daarop het nummer Black Sabbath
Warsaw, later Joy Division, is genoemd naar Bowie's nummer Warszawa.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:05 schreef emokid het volgende:
Nu moet ik aan David Bowie denken maar kan ik er geen bands mee associëren, volgens waren er wel bands die naar nummers van hem vernoemd waren.
Dat was het ja, en nog een paar zoals newbie al aangeeft hehe.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Warsaw, later Joy Division, is genoemd naar Bowie's nummer Warszawa.
Kooks ook.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:05 schreef emokid het volgende:
Nu moet ik aan David Bowie denken maar kan ik er geen bands mee associëren, volgens waren er wel bands die naar nummers van hem vernoemd waren.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:35 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Kooks ook.
En Daniel Johnston - The Beatles (Amerikaanse metalband uit de jaren 80)
You got to be kidding! Heb je enig luistermateriaal van dat metalbandje?quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:35 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Kooks ook.
En Daniel Johnston - The Beatles (Amerikaanse metalband uit de jaren 80)
Fight.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:12 schreef Penniewafel het volgende:
Maar om het wat moelijker te maken: kennen jullie ook songs die de naam van een band én een album hebben?
daar ken ik er maar eentje van: Machine Head (song van Bush op sixteen stone, en album van Deep Purple).
Queen (band uiteraard)quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:12 schreef Penniewafel het volgende:
Maar om het wat moelijker te maken: kennen jullie ook songs die de naam van een band én een album hebben?
Motorhead - R.A.M.O.N.E.S.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:08 schreef On het volgende:
Hawkwind - Motorhead,ook niet zo raar aangezien Lemmie in Hawkwind speelde.
Huh?quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:40 schreef ranja het volgende:
Shonen Knife - Redd Kross
Redd Kross - Shonen Knife
Jaquote:Op dinsdag 11 november 2008 17:57 schreef Elfletterig het volgende:
Huh?Bands die nummers naar elkaar hebben vernoemd?
David Bowie - Heroesquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:05 schreef emokid het volgende:
Vergeet Gymn Class Heroes niet, Heroes, Hell is For Heroes, Five o'clock Heroes o ja en de Future Bible Heroes.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:26 schreef PearlySpencer het volgende:
[..]
David Bowie - Heroes
Héroes del Silencio (Spanish Rock Band)
De album variant van dat geintje:quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Huh?Bands die nummers naar elkaar hebben vernoemd?
Bathory is gewoon genoemd naar Elisabeth Bathory, waar ook het nummer van Venom over gaat. In het geval van Mayhem klopt het wel.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:34 schreef Trashcanman het volgende:
Venom - Countess Bathory
Venom - Mayhem with mercy
Deze 2 bandnamen waren dacht ik direct van deze titels afgeleid
I stand corrected, ik meende dat ooit eens ergens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
Bathory is gewoon genoemd naar Elisabeth Bathory, waar ook het nummer van Venom over gaat. In het geval van Mayhem klopt het wel.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:24 schreef methodmich het volgende:
Benji Hughes - I Went With Some Friends To See The Flaming Lips
Waarbij Godsmack ook een Alice in Chains song is. (en zichzelf daar naar vernoemd hebbenquote:
Lul heeft ook een nummer dat Anthrax heetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:15 schreef Nepthys het volgende:
Gang Of Four - Anthrax (metal)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |