quote:Bonnie St. Claire opgenomen in ziekenhuis
Het is niet bekend of de zangeres inmiddels alweer thuis is. Bonnie's manager Henk Roelofs heeft laten weten dat het om een controle zou gaan. "Bonnie's partner Arne-Jan heeft me dit weekend laten weten dat Bonnie in het ziekenhuis was", vertelt hij.
"Hij zei dat het niets ernstigs was, maar ik weet niet of ze ook in het ziekenhuis moet blijven. Haar optredens voor komende week zouden gewoon door gaan. Vandaag hoop ik meer te horen."
quote:Situatie Bonnie St. Claire toch ernstig
10 november 2008, Maandag
In tegenstelling tot wat haar manager maandag tegen ShowbiZnewZ.nl verklaarde, lijkt de gezondheidsituatie van Bonnie St. Claire maandagavond toch ernstiger dan gedacht. De zangeres is afgelopen vrijdag opgenomen in het Hoornse Westfriesgasthuis ziekenhuis. Ogenschijnlijk ging het om een routinecontrole, nu blijkt dat de levensliedzangeres is opgenomen op de afdeling oncologie. Volgens RTL Boulevard zijn er problemen met de lever van St. Claire.
De blonde zangeres heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zij een aantal jaar geleden verslaafd was aan de alcohol. Naar eigen zeggen ging het de laatste twee jaar beter met haar. Naar nu blijkt heeft de alcohol toch de nodige schade aangericht en zal de komende weken moeten blijken welke behandeling de zangeres zal moeten ondergaan.
Een leverbeschadiging dus. Ik ben benieuwd of ze nu haar leven gaat beterenquote:Bonnie St. Claire heeft leverbeschadiging
Anne-Jan laat weten dat zijn Bonnie op de verpleegafdeling ligt: „Haar lever blijkt ernstig beschadigd te zijn. Er is zeker wel kans op herstel, maar dan moet ze echt nú stoppen met drinken. Ze zal echter wel voor de rest van haar leven medicijnen moeten blijven slikken. Op dit moment wordt ze volledig doorgelicht en we wachten nog op een aantal uitslagen. We weten nog niet wanneer ze weer naar huis mag.”
Bonnie’s medische problemen kwamen aan het licht nadat ze last bleef houden van een blaasontsteking. De zangeres was geadviseerd om naar het ziekenhuis te komen voor onderzoek, maar toen ze last kreeg van vochtophopingen in haar benen besloot ze om zich zaterdag op te laten nemen.
Inderdaad!quote:Op maandag 10 november 2008 23:51 schreef rena het volgende:
[..]
Een leverbeschadiging dus. Ik ben benieuwd of ze nu haar lever gaat beteren
quote:Bonnie St. Claire heeft leverbeschadiging.
Bonnie St. Claire is opgenomen in het ziekenhuis. Haar man Anne-Jan legt uit wat de zangeres precies scheelt.
Anne-Jan laat weten dat zijn Bonnie op de verpleegafdeling ligt: „Haar lever blijkt ernstig beschadigd te zijn. Er is zeker wel kans op herstel, maar dan moet ze echt nú stoppen met drinken. Ze zal echter wel voor de rest van haar leven medicijnen moeten blijven slikken. Op dit moment wordt ze volledig doorgelicht en we wachten nog op een aantal uitslagen. We weten nog niet wanneer ze weer naar huis mag.”
Bonnie’s medische problemen kwamen aan het licht nadat ze last bleef houden van een blaasontsteking. De zangeres was geadviseerd om naar het ziekenhuis te komen voor onderzoek, maar toen ze last kreeg van vochtophopingen in haar benen besloot ze om zich zaterdag op te laten nemen.
George Best kreeg een nieuwe lever en bleef doordrinken.quote:Op maandag 10 november 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Hopelijk komt het goed en beschouwt ze het als een fikse waarschuwing.
Wat een geweldige en onvoorziene bijdrage.quote:
Terwijl Bonnie meer bier dronkquote:Op dinsdag 11 november 2008 01:22 schreef static het volgende:
[..]
Wat een geweldige en onvoorziene bijdrage.
Verwijderdquote:Op dinsdag 11 november 2008 02:25 schreef Remake het volgende:
Iemand heeft mijn dolle pret post 2 verwijdert
Leverkanker?quote:Op dinsdag 11 november 2008 08:44 schreef Nies het volgende:
Ben ik de engie die het vreemd vindt dat je met een kapotte lever op de afdeling oncologie terecht komt?
Lijkt mij dat als het alleen om die kapotgezopen lever ging ze wel op een andere afdeling was geplaatst.
Sterkte voor Bonnie overigens, ondanks d'r drankgebruik vind ik het een leuk mens.
Die was, als ie er zelf geen end aan had gemaakt, waarschijnlijk nooit zo oud/ouder dan Bonnie gewordenquote:Op donderdag 13 november 2008 01:36 schreef tong80 het volgende:
Herman Brood :
'Ik ben ooit gestopt met drinken, het waren de zwaarste 20 minuten van mijn leven.'
Toen ik en m'n zus nog klein waren, zongen we dat liedje altijd mee: 'Bóónnie, Bóóhonie, Bonnie komme buite pele'quote:Op donderdag 13 november 2008 08:11 schreef fratsman het volgende:
Die komt voorlopig niet buiten spelen...
Ik ook niet hoor. Moest er gisterenavond nog aan denken toen in mijn glaasje rood inschonk.quote:Op donderdag 13 november 2008 01:04 schreef Ole het volgende:
eerlijk is eerlijk, jij en ik krijgen dat niet voor elkaar tong,,
we mogen blij zijn met 4 uur
quote:Jaques Herb: "Ik heb Bonnie nog zo gewaarschuwd"
13 november 2008, Donderdag
Jaques Herb is alles behalve verrast dat zijn collega en vriendin Bonnie St. Claire met een ernstige leveraandoening is opgnomen in het ziekenhuis. "Zij was enige tijd geleden nog bij mij thuis, het was reuze gezellig alhoewel ik mij toen al zorgen maakte over haar consumpties. Om 02.00 uur 's nachts heb ik ze vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik toch wel graag wilde gaan slapen." Aldus de in Duitsland woonachtige Herb.
Herb voelde zich geroepen om enige tijd later Bonnie goed de waarheid te vertellen. "Bonnie weet donders goed hoe ik erover denk, ze is behoorlijk eigenwijs. Ik heb haar gevraagd of ze misschien verslaafd was, ze zei van niet maar ik wist het zeker dat het wel zo was". Aldus een openhartige Herb tegen ShowbiZnewZ.nl.
De zanger die dit jaar 12,5 jaar is getrouwd met zijn vrouw, heeft veel respect voor Arne-Jan, de parter van Bonnie St. Claire. "Ik heb wel eens tegen Arne-Jan gezegd dat ik het knap vond hoe hij met zijn vrouw omgaat, die man houdt zielsveel van Bonnie, ondanks alle problemen die zij dagelijks met zich meedraagt. Hij vond die erkenning, die ik hem gaf fijn."
De zanger hoopt dat Bonnie ook écht de borrel kan laten staan en dat zij de wil en kracht heeft om er bovenop te komen, want zo zegt Herb "Bonnie is en blijft een leuk mens."
Herkenbaar.quote:Om 02.00 uur 's nachts heb ik ze vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik toch wel graag wilde gaan slapen
quote:De zanger die dit jaar 12,5 jaar is getrouwd met zijn vrouw, heeft veel respect voor Arne-Jan, de parter van Bonnie St. Claire. "Ik heb wel eens tegen Arne-Jan gezegd dat ik het knap vond hoe hij met zijn vrouw omgaat, die man houdt zielsveel van Bonnie, ondanks alle problemen die zij dagelijks met zich meedraagt. Hij vond die erkenning, die ik hem gaf fijn."
Nou idd wat een portie aandacht trekken...quote:Op donderdag 13 november 2008 17:07 schreef Elounda het volgende:
Valt me dan weer zo tegen hè van die Herb.
Alsof Bonnie de laatste was die haar probleem ontkende. Sterker nog ze was er altijd openhartig over.
Typisch een gevalletje natrappen en inderdaad Ole: aandacht trekken.
Wat een lul.
Oh ja, dan lag die bij de euh...tandarts, of in de trein ofzoquote:Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef Ole het volgende:
Nee hoor cg, dat stond gewoon in De Telegraaf nog niet zo lang geleden
quote:Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Oh ja, dan lag die bij de euh...tandarts, of in de trein ofzo
quote:za 15 nov 2008, 06:00 Bonnie St. Claire langer in ziekenhuis door Vanessa Bontje
AMSTERDAM - Bonnie St. Claire (59) vreest tóch af te stevenen op een levertransplantatie.
„Na het gesprek met mijn artsen gistermiddag is me duidelijk dat een klein wonder moet gebeuren om mijn eigen lever te kunnen behouden”, vertelt de zangeres vanaf haar ziekenhuisbed. „Als het moet dan moet het. De tijd van keuzes is voor mij voorbij.”
Vorige week werd Bonnie opgenomen. „Ik hield na een medicijnkuur tegen blaasontsteking absurd veel vocht vast, vooral in mijn buik. Ik leek wel zwanger!” Onderzoek wees uit dat Bonnies lever nauwelijks nog functioneert. „Ik heb in mijn leven te veel gedronken”, geeft ze toe. „En dat wreekt zich nu.”
Bonnie moet nu, langer dan haar lief is, in het ziekenhuis blijven. „Dat is een teleurstelling voor me”, vertelt ze. „Want ik ben beperkt in mijn bewegingsvrijheid en begin toch wel heimwee te krijgen. Maar de dokters willen eerst dat de ontstekingen die ik aan mijn lever heb met antibiotica genezen. Dan pas mag ik naar huis
Vanessa Bontje weerquote:za 15 nov 2008, 06:00 Bonnie St. Claire langer in ziekenhuis door Vanessa Bontje
quote:Bonnie St. Claire legt familieruzie bij
Uitgegeven: 17 november 2008 12:19
Laatst gewijzigd: 17 november 2008 12:34
AMSTERDAM - De recente ziekenhuisopname van Bonnie St. Claire heeft de zangeres en haar familie weer bij elkaar gebracht. Bonnie leefde enkele jaren in onmin met haar familie, maar zondag is in het ziekenhuis alles uitgesproken.
"Mijn moeder en zus stonden gisteren plotseling voor mijn neus en we zijn elkaar na jaren weer in de armen gevallen", vertelt de zangeres maandag.
"Als je ziek bent denk je: waar gaat dat gebakkelei nu eigenlijk over. We moeten genieten. Het is alleen jammer dat een ziekte nodig is voor een verzoening."
Leveraandoening
De zangeres, die dinsdag 59 jaar wordt, werd vorige week opgenomen met een leveraandoening. St. Claire mag waarschijnlijk eind deze week naar huis.
"Er zijn nog wat kleine ontstekingen in mijn buik en daarom moest ik het weekend nog blijven van de arts", vertelt ze. "Ik ben wel ziek, maar ik ben niet down. Ik ben wel ontzettend geschrokken, maar dat was ook wel nodig. Ik drink echt nooit meer een druppel."
Medicatie
Bonnie hoopt dat ze haar leveraandoening kan bestrijden met behulp van medicatie, maar ze vreest dat een nieuwe lever nodig is. "De artsen gaan de komende tijd bekijken hoe ik reageer op de medicijnen en of ik het wel volhoud om geen druppel meer te drinken. Afhankelijk daarvan wordt bekeken of een transplantatie nodig is", legt ze uit.
"Maar ik ga het redden, hoor. Ik ben een ander mens geworden. Ik ga bewuster leven en genieten. Ik kan makkelijk zonder drank."
Lieve kaarten
De zangeres, die in de jaren zeventig en tachtig hits scoorde met 'Dokter Bernhard' en 'Bonnie kom je buiten spelen', is in het ziekenhuis naar eigen zeggen overspoeld met lieve kaarten, cadeautjes en bloemen van vrienden en fans.
Ze heeft ook een groot aantal brieven gekregen van mensen die haar ziektebed als een les zien. "Ik heb mensen in een soortgelijke situatie wakker geschud met mijn verhaal. Zij zijn ook naar de dokter gegaan om zich te laten onderzoeken."
Maakt geen moer uit waar je dat leest of ziet, zelfs hier staat Trouw tussen. Overigens had Boulevard een direct lijntje met het ziekenhuis, zag ik. Af en toe die programma's kijken, met de vreethaak los, ontspant enorm, even de hersenpan legen. Maar die verschijnselen zoals ik hierboven beschreef is op randdebielachtige af. Morgen vast in het nieuws, Bonnie wel/niet/misschien thuis, of overmorgen..whatever. En een b-BN-er komt ook nog wel langs, met een beertje of zo. Zou haar moeder/zus nog wat mankeren? Wij wachten met spanning af...quote:Op maandag 17 november 2008 22:43 schreef DrDentz het volgende:
Je moet ook niet elke dag naar SBS Shownieuws kijken.
Misschien moet je proberen de humor en de camp van dingen in te zien soms.quote:Op maandag 17 november 2008 23:26 schreef Suko het volgende:
[..]
Maakt geen moer uit waar je dat leest of ziet, zelfs hier staat Trouw tussen. Overigens had Boulevard een direct lijntje met het ziekenhuis, zag ik. Af en toe die programma's kijken, met de vreethaak los, ontspant enorm, even de hersenpan legen. Maar die verschijnselen zoals ik hierboven beschreef is op randdebielachtige af. Morgen vast in het nieuws, Bonnie wel/niet/misschien thuis, of overmorgen..whatever. En een b-BN-er komt ook nog wel langs, met een beertje of zo. Zou haar moeder/zus nog wat mankeren? Wij wachten met spanning af...
Damn, alles verkeerd ingeschat, nee dan wacht ik, en alle landgenoten, met je mee op de bloedwaarden....quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Misschien moet je proberen de humor en de camp van dingen in te zien soms.Dit is SHObizz.
![]()
Hup Bon! Straks hopelijk weer een update van haar bloedwaarden.
Iedereen daar uit solidariteit zitten te 'kauwen' op een glas water.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Bon vanavond in de studio bij Boulevard.
ze heeft heel erg dun haarquote:Op woensdag 19 november 2008 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Kan íemand het mysterie van de immer door haar gedragen pet ophelderen?!
Dat is ook wel weer zo. Maar toch, als je decennia lang gewend bent jezelf in alcohol te verdrinken (want zover was het inmiddels wel met onze Bon gesteld, volgens mij), dan moet dat pittig worden. Maar zoals ze nu overkomt, wil ik er graag in geloven dat ze 't 'm gaat flikken.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:42 schreef Ole het volgende:
Maar ze dronk toch al 5 weken niet? Omdat ze al niet lekker was?
Daar zit een fles drank onder natuurlijk.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vermoedde al zoiets inderdaadquote:Op woensdag 19 november 2008 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Daar zit een fles drank onder natuurlijk.
Een kratje pils, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:27 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets inderdaad![]()
Zeker gezien het formaat ervan.
Dat vond ik nou ook, gisteravond, toen ze voor het ziekenhuis stond qua interviewtje, zag ze er frisser uit. Mogelijk beseft en voelt ze nu de drooglegging en moet ze idd, zoals haar is geadviseerd, als de donder naar die Brijderstichting. IMO is ze vet verslaafd, nu begint de strijd pas, vooral met de feestdagen in aantocht. Kom op wijffie, je kan 't!quote:Op woensdag 19 november 2008 19:02 schreef Specularium het volgende:
Ze zag er niet echt gezond uit vond ik.
Ze kwam wel iets helderder over qua spraak.
Als ze de feestdagen nuchter kan overleven heeft ze wel een zware slag gemaakt.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:45 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook, gisteravond, toen ze voor het ziekenhuis stond qua interviewtje, zag ze er frisser uit. Mogelijk beseft en voelt ze nu de drooglegging en moet ze idd, zoals haar is geadviseerd, als de donder naar die Brijderstichting. IMO is ze vet verslaafd, nu begint de strijd pas, vooral met de feestdagen in aantocht. Kom op wijffie, je kan 't!
quote:Bonnie St. Claire moet zes maanden clean blijven
19 november 2008, Woensdag
Bonnie St. Claire heeft zes maanden de tijd om zichzelf te bewijzen dat zij van de fles kan afblijven, alvorens er een nieuwe lever wordt geplaatst. Dit meldt Bonnie woensdagavond bij RTL Boulevard.
De zangeres, die er krachtig uit zag zegt dat ze erg geschrokken is van de gesteldheid van haar lichaam. "Ik ga niet ontkennen dat ik niet wist dat ik te veel dronk. Ik was me er altijd van bewust dat ik met vuur speelde. Toch wist ik niet dat het zo erg met me ging."
Er ontstond nogal wat ophef toen bekend werd dat Bonnie waarschijnlijk in aanmerking komt voor een levertransplantatie. Toch krijgt Bonnie niet zomaar een nieuw orgaan. "Ik krijg begeleiding en ik moet een half jaar lang laten zien dat ik me kan gedragen."
Of Bonnie het zonder een transplantatie redt, is nog maar zeer de vraag. "Ik durf niet te zeggen dat het tij kan keren. Op zich moet ik het ook kunnen redden door medicijnen te slikken. Maar mijn lever is beschadigd voor de rest van mijn leven." Aldus Bonnie bij RTL Boulevard.
quote:Op woensdag 19 november 2008 18:38 schreef cinnamongirl het volgende:
quote:Bonnie St. Claire wil niet over alcohol praten
14 januari 2009, Woensdag
Bonnie St. Claire mag naar eigen zeggen dan 'geen druppel' meer drinken, toch heeft de zangeres geen zin om te praten met lotgenoten. Bonnie heeft dan ook geen zin om in een kring te zitten bij speciaal afgestemde bijeenkomsten. "Daar word ik zo depressief van".
"Ik heb een knop omgedraaid en zal nooit meer drinken en daar heb ik die therapeuten van de Brijderstichting niet bij nodig", zegt Bonnie tegen weekblad Prive. November 2008 werd de diva met ernstige leverproblemen opgenomen. Haar leverfunctie was gedaald naar nul, de oorzaak was overmatig alcoholgebruik. Als ze een tranplantatie zou willen, moet ze een half jaar niet drinken. Dan pas komt ze op een jaren lange wachtlijst.
Bonnie hoopt echter te ontkomen aan een transplantatie en haar lever zonder operatie met medicijnen weer aan de praat te krijgen. In de tussentijd is Bonnie alleen aangesterkt in Spanje.
goed gedaan meid!quote:Bonnie geeft voorbeeld hoeveel je mag drinken!
Dit bericht is geplaatst op 22-10-2009 om 10:08:00
Ze leek altijd aardig op de weg te zijn met de fles en het goede daaraan is...
Goed nieuws voor Bonnie St.Claire. Het gaat zo goed met haar gezondheid dat de artsen geen enkele reden zien om haar een nieuwe lever te geven. Bonnie is net op tijd gestopt met drinken, waardoor een deel van haar lever nog wel gewoon functioneert.
Vorig jaar november moest Bonnie worden opgenomen, toen na onderzoek bleek dat haar lever ernstig was aangetast door haar alcoholgebruik. Bonnie bewijst hiermee dat je veel kunt drinken maar als je bijtijds stopt alles weer goedkomt!
Ja, dat is de les die we hieruit kunnen trekken.quote:Bonnie bewijst hiermee dat je veel kunt drinken maar als je bijtijds stopt alles weer goedkomt!
Tegen Patty nog welquote:*do 22 okt 2009, 21:21 Bonnie St. Claire dronk zelfs 's nachts
AMSTERDAM - Bonnie St. Claire was voorheen altijd te porren voor een drankje. "Ik werd altijd midden in de nacht wakker en nam dan een portje."
Ze vertelt tegen Patty Brard: "Ik voel me alsof ik opnieuw geboren ben. Voordat ik in het ziekenhuis belandde wegens leverproblemen, ging het heel anders. Het drinken hoorde zo bij mijn leven. Ik nam een drankje voordat ik moest optreden, boodschappen ging doen, voor een interview, dat soort dingen. Ik werd altijd midden in de nacht wakker en nam dan een portje."
Maar toen Bonnie wist dat ze daardoor in het ziekenhuis terecht was gekomen, stopte ze resoluut. "Ik wil niet dood. Nu gaat alles leuker, lekkerder. Ik geniet veel meer. Volgens mij omdat ik zo dicht bij de dood was."
Het gaat nu zo goed dat ze geen levertransplantatie meer hoeft te ondergaan.
Die gebruikt wel meer dan alleen drank.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:53 schreef Ole het volgende:
Patty staat volgens mij ook regelmatig met een stuk in haar kraag Shownieuws te presenteren. Laatst viel ze bijna om achter die deskZe kon maar net haar ogen openhouden
Die heeft geen neustussenschot meer!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die gebruikt wel meer dan alleen drank.
Dat bedoel ik.quote:
Ik vond de Brabantse van LUV lekkerder.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:11 schreef Hyperdude het volgende:
Patty was ooit, toen Hyperdude nog klein was, kei lekker
Ja. Kwam even niet op de naam.quote:
Ik val niet op negerinnen en die blonde zat geen leven in.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:50 schreef Ole het volgende:
Was dat niet de lelijkste? Net zoals Ria van de Dolly Dots, dat ze erbij zat omdat ze kon zingen?
quote:Bonnie St. Claire heeft nieuwe lever nodig
Gepubliceerd op 20 december 11, 11:20 Laatst bijgewerkt op 20 december 11, 11:25
ROTTERDAM - Bonnie St. Claire houdt tegenwoordig in de gaten hoeveel glaasjes alcohol zij achterover tikt, maar de kans is groot dat de zangeres onder het mes moet voor een levertransplantatie. Volgens het AD heeft de 62-jarige artiest zich erbij neergelegd.
Door overmatig drankgebruik is de lever van Bonnie, bekend van hits als Clap Your Hand and Stamp Your Feet en Pierrot, flink beschadigd. Ze moet waarschijnlijk over 5 tot 15 jaar worden geopereerd. Tot die onvermijdelijke operatie wil ze haar drankgebruik matigen en al helemaal nooit meer dronken worden.
De Aalsmeerse zangeres kwam 2 jaar geleden met acuut leverfalen in het ziekenhuis terecht. Haar fysieke toestand bleek zo erg dat sommigen vreesden voor haar leven.
Lange tijd liet ze de fles staan, maar dit jaar kon ze zich niet beheersen. Dat kwam omdat het slecht ging met haar huwelijk. Ze gaf toe dat ze toen wel weer eens te diep in het glaasje had gekeken. Inmiddels kunnen Bonnie en haar 19 jaar jongere man Anne-Jan Jongebloed het weer prima met elkaar vinden en heeft ze haar drankprobleem onder controle.
Haar huwelijk houdt ook al langer stand dan bookmakers konden voorspellen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |