abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:25:35 #276
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63306656
Ah die zaten natuurlijk allemaal op Noord Paul Matthijs uit te fluiten
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:27:16 #277
126146 Garudo
Kaizo Konpaku
pi_63306668
Toivonen zou bij PSV als bij Groningen een basisplaats krijgen. Anders zou PSV niet zoveel moeite doen, maar Groningen heeft wat dat betreft meer naam opgebouwd in Scandinavië. Het is een moeilijke beslissing voor zo'n speler.

Even terugkomen op dat stem gedoe: Het lijkt erop dat er meer mensen nu bezig zijn. Holla heeft rond de 80% nu!
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:18 schreef venomsnake het volgende:
Maar goed, ik ga pitten .
Slim idee!
pi_63307458
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:18 schreef venomsnake het volgende:
Overigens zitten er wekelijks een hele zooi binnen en buitenlandse scouts bij de FC op de tribune volgens Nijland. Afgelopen weekend 26 stuks uit verschillende landen.
Iek.

Blijft er nog wel een elftal over na de winterstop dan?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63307549
quote:
FC Groningen - De Graafschap

Uitslag stemming:
Danny Holla 79%
Andreas Granqvist 10%
Paul Matthijs 8%
Andere spelers: 3%

Totaal aantal stemmen: 3267
pi_63307787
quote:
Ajax volgt Berg en Van Wolfswinkel intensief

Marcus Berg en Ricky van Wolfswinkel staan op de shortlist van Ajax voor de eventuele opvolging van Klaas-Jan Huntelaar. De spitsen van FC Groningen en Vitesse zijn nog niet door de Amsterdamse club benaderd, benadrukt manager technische zaken Danny Blind dinsdag in De Telegraaf. "Maar ze worden net als een aantal buitenlandse aanvallers intensief gevolgd", aldus het bestuurslid. De belangstelling tekent de enorme ontwikkeling van Van Wolfswinkel. "Ik ben daar niet mee bezig", vertelde de tiener deze week in De Gelderlander. "Het is leuk dat het goed gaat. Je ziet in de Eredivisie niet veel spitsen van 19 jaar die in de basis staan. Dus is het logisch dat clubs je dan gaan volgen. Ik heb nu tien keer in de basis gestaan bij Vitesse. Op zich is dat niet veel. Ik wil hier lekker een heel seizoen in de basis staan. Dat is voor mij belangrijk. Spelen, minuten maken, in de basis staan."

Van Wolfswinkel staat bij Vitesse onder contract tot medio 2012 en heeft met zijn zaakwaarnemer Louis Laros afgesproken dat hij pas een seintje krijgt, wanneer een belangstellende club concreet met hem wil praten. En zover is het nog niet. "Anders had ik het wel gehoord", bevestigde Van Wolfswinkel de woorden van Blind. "Ik ben heel open tegen Louis. Als iets concreet is, dan wil ik het best horen. Maar ik hoef niet op de hoogte te worden gebracht als er een club voor me op de tribune zit."

"Ik weet niet of ik het seizoen bij FC Groningen afmaak", benadrukt Berg vorige maand op zijn beurt. "Dat weet je nooit in het voetbal. Als er een club komt die mij wil kopen, dan is het aan FC Groningen", zo citeerde het weekblad Sportweek de 22-jarige international, die onder leiding van Lars Lagerbäck twee interlands speelde. "En als het echt een topclub is, dan wil ik het misschien wel proberen."

"Een Nederlandse club? Ik weet niet of ik voor Ajax of PSV wil spelen. Voor wie ik zeker wil spelen, is Barcelona. Dat is mijn droomclub. Maar of dat realistisch is? Ach, dromen mag altijd, hè", aldus Berg. In zijn laatste seizoen bij IFK Göteborg toonde Berg met veertien doelpunten al aan toe te zijn aan een hoger niveau.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_63308426
Verrassend..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:37:50 #282
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63308966
20 miljoen of meer. Maakt niet uit. We halen wel weer een betere.
pi_63309049
Dan is het de vraag hoe Berg op Ajax zal reageren... we weten allemaal dat de FC er maar zoveel in te zeggen heeft. (Hoewel Berg godzijdank een Zweed is en geen Uruguayaan)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63309068
Ik zit er niet mee als Berg voor een mooi bedrag vertrekt, maar niet in de winter naar een andere binnenlandse club. Jammer dat ze die regel uit Spanje hier nog niet hebben, om competitievervalsing te voorkomen mag je daar niet binnenlands gaan shoppen in de winter, ja alleen uit een lagere divisie of als het om verhuur gaat. Real Madrid kan nu niet Valencia gaan verzwakken in de winter door Villa daar weg te kapen bijvoorbeeld.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63309575
Al die mensjes op Voetbalzone met het verstand van een doperwt dat Berg maximaal 9 miljoen moet opbrengen
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:09:34 #286
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63309680
ze gaan wel vooruit. Want suarez was ook niet meer dan 4 miljoen waard. Nu verwachten ze ineens allemaal 30 miljoen of meer voor die jankmuil.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:16:04 #287
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_63309822
Nijland die weer eens een paar biertjes opheeft en weer begint te babbelen .
Klinkt goed en ik denk dat het Granqvist is die met een clausule in z'n contract rondloopt, hoewel voor 20 miljoen mag iedereen vertrekken.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_63309903
Mocht Huntelaar naar Madrid vertrekken dan voorspel ik weer een hele soap. Nijland vroeg afgelopen zomer al meer dan 15 miljoen voor Berg, en hij is er niet goedkoper op geworden. In de winterstop zijn spelers sowieso duurder ivm vervanging.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:04 schreef Kerol het volgende:
Al die mensjes op Voetbalzone met het verstand van een doperwt dat Berg maximaal 9 miljoen moet opbrengen
Die mensen op Voetbalzone zijn wel humor altijd, ze zijn zo makkelijk de kast op te jagen daar .
Als ik melig ben post ik daar soms wel eens, even wat Ajacieden de boom in jagen. Alleen worden tegenwoordig mn berichtjes direct weggehaald door een pipo met de naam Oranjeoom oid.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63309917
Een miljoentje of 14 is Berg zeker wel waard.
pi_63309981
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:16 schreef Bullet-tooth het volgende:
Nijland die weer eens een paar biertjes opheeft en weer begint te babbelen .
Klinkt goed en ik denk dat het Granqvist is die met een clausule in z'n contract rondloopt, hoewel voor 20 miljoen mag iedereen vertrekken.
Wel knap dat het Nijland lukt om zo'n enorme cluasule in het contract te krijgen.
Dat is wel wat anders dat die 2.5 mil van Lindgren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:25:32 #291
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_63310045
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:23 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wel knap dat het Nijland lukt om zo'n enorme cluasule in het contract te krijgen.
Dat is wel wat anders dat die 2.5 mil van Lindgren.
Zoals ik het mij kan herinneren was het best nog een langdurige onderhandeling met Granqvist, zal me niks verbazen als Nijland en co zich hier echt hard voor hebben gemaakt.
Hoewel dit voor Manchester City natuurlijk peanuts is .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:38:29 #292
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63310352
sorry hoor, maar wat voor een domme zak heeft granqvist als zaakwaarnemer dan? 20 miljoen voor een verdediger. ik zou het knap vinden, maar denk dat je het wat betreft dat soort bedragen eerder bij andersson moet zoeken.
pi_63310575
quote:
'Boerenbluf'

Jodelend van geluk zwierde de algemeen directeur zondag de persruimte van FC Groningen binnen. Hans Nijland bestelde een pils en las voor uit een ronkend rapport. 'Svejdik, een acht. Sankoh, acht. Stenman, zeven. Granqvist, acht. Berg bleef wat achter vandaag, een zes. Van de Laak. Dikke acht. Waarvan akte.' Also sprach de directie. Of de afgevaardigden van de journalistiek daar maar even aan wilden denken als ze zelf cijfers gingen uitdelen aan de voetballers van FC Groningen.

Die hadden zojuist een paar keer gekucht tegen FC Volendam en de Doornroosjes van de Dijk achteloos met 5-0 verslagen. Nijlands lied van Lang zullen we leven gingen vrolijk verder. 'Dames en heren, FC Groningen heeft na vandaag het beste doelsaldo van het Nederlandse profvoetbal. Waarvan akte.' Er volgde een kleine correctie van zijn gehoor. 'Oké. Dan hebben we het beste doelsaldo van de Eredivisie. Maar ook daarvan: akte.'

Als de camera's van talkshows rechtstreeks op hem gericht staan wil Nijland nog wel eens schuilen achter sluwe bescheidenheid. Maar hier, in de veiligheid van zijn eigen Euroborg, werd hij een tikje baldadig. Blufferig zelfs. Een bejaarde vrouwelijke supporter van FC Volendam kreeg een kaassoufflé in de gerimpelde handjes gedrukt en ook nog wat woorden van troost. 'Mevrouwtje, het is helemaal geen schande om van FC Groningen te verliezen.'

En naar de ranglijst keek Nijland ook allang niet meer met de ogen van de underdog. 'Jammer dat AZ en Ajax ook hebben gewonnen. Dat zijn toch concurrenten. Als er dan toch een andere club kampioen moet worden, dan maar Ajax. Dat levert ons in ieder geval nog een smak geld op van de transfer van Luis Suárez. Twee en een halve ton!'

Zie hier de vermakelijke gevolgen van de boerenopstand in de Eredivisie. Provinciaal voetbal is hip in de Lage Landen, vanuit dorpse steden als Groningen, Heerenveen, Alkmaar, Breda en Enschede komen steeds meer daden van verzet tegen de gevestigde orde van PSV en Ajax. De stadions in de regio worden groter, de budgetten hoger, het zelfbewustzijn groeit. Het mooie is: de subtop legt zich niet meer op voorhand neer bij de suprematie van de multi-kampioenen uit Amsterdam en Eindhoven.

Niet op het veld, niet aan de onderhandelingstafel. Door de subtop ontdekt talent als Luis Suárez en Miralem Sulejmani wordt alleen nog maar verkocht voor bedragen die de helft van de jaarlijkse begroting beslaan. Provinciebaronnen als Dirk Scheringa (AZ) en Yme Kuiper (SC Heerenveen) willen niet eens meer spelers aan Ajax en PSV verkopen omdat ze daarin niet langer een sportieve promotie zien.

Daarom: met de sluimerende burgeroorlog binnen PSV en de al jaren voortslepende identiteitscrisis van Ajax is een kampioen uit de gewesten de komende jaren beslist geen fantasie meer.

FC Groningen presenteerde zich zondag als een voorloper in die aanval op de elite. Natuurlijk, de weerstand was armoedig en de Volendamse spelers kunnen zo het poppenmuseum in, zo passief en soms bewegingloos verhielden ze zich. Maar onmiskenbaar was ook de indrukwekkende wijze waarop FC Groningen zich manifesteerde als een modern en dynamisch elftal. De centrale verdedigers Sankoh en Granqvist hebben behalve een imponerende fysiek ook een goede inspeelpass, middenvelder Van de Laak wervelt over het hele veld, de spitsen Berg en Lovre ruiken waar het doel is en de aanvalsdrift van de backs Stenman en Svejdik maakte dat vier goals over de flanken werden ingeleid. Niet gehinderd door Europese verplichtingen hebben alle spelers bovendien de mentale en fysieke inhoud om negentig minuten lang actief te voetballen.

En dan is er nog iets: over FC Groningen is een gezworen kameraadschap gevallen, de spelers hebben geen ego in de weg zitten en gunnen elkaar het succes. Het was zondag na 23 minuten al 3-0, maar geen voetballer verloor zich in gallery-play. Geconcentreerd bouwde het elftal het overwicht uit. 'Anders dan tegen Sparta deden we het nu wel goed. We kunnen steeds langer dominant voetballen en wedstrijden vroegtijdig beslissen', deelde trainer Ron Jans na afloop in de jubel.

Ahmed Aboutaleb was toen al op weg naar huis. Hans Nijland wist wel wat de toekomstig burgemeester van Rotterdam in Groningen was komen doen. 'Die wilde wel eens een keer echt voetbal zien', luidde de boerenbluf. Waarvan akte.

VI
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63311562
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:47 schreef venomsnake het volgende:

[..]


Prachtstuk
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_63311748
Ja, Nijland zal wel een borreltje achter de kiezen hebben gehad.

Hier nog een stukje vertaling van dat Zweedse artikel op Sportbladet van gister:
quote:
"De Zweden zijn een succes"

Sportbladet bezocht FC Groningen op Ameland en deed enkele interviews met de Zweden, trainer Ron Jans en Hans Nijland algemeen directeur.

" De Zweden zijn een succes " aldus Ron Jans. "In januari zou het zo maar kunnen dat er nog een vijfde Zweed er bijkomt ". De eerste Zweed die voor Groningen speelde was keeper Jan Nordstrom in 1970. Hans Nijland: "de Zweden functioneren hier prima, als je Andreas Granqvist neemt is dat onderhand één van de beste verdedigers van de Eredivisie. Hij is zijn investering meer dan waard geweest. Tijdens de onderhandelingen over Stefan Nijland met PSV probeerde Jan Reker ook Marcus Berg bij de onderhandelingen te betrekken" vervolgt Nijland. "Jan Reker belde mij en zei dat ze Berg wilden kopen. Ik zei oke Jan dan beleggen we een vergadering indien je de prijs betaald van 20 miljoen Euro. En toen was er geen vergadering meer", aldus Nijland. "Ik had wel graag gezien dat Lindgren was gebleven, maar hij had een clausule in zijn contract van 2,5 miljoen euro en Ajax heeft hem hiervoor weggeplukt. Wij staan nu met 17 miljoen euro 7e op de lijst van de begrotingen in de Nederlandse Eredivisie. Hiervan gaan 7,5 miljoen euro op aan salarissen en andere kosten per jaar. Onze ambitie is om te strijden voor een plaats om elk seizoen Europees voetbal te spelen. Maar dan moet de begroting zeker naar de 25-30 miljoen euro per jaar. Dat kan, door een uitbreiding van het stadion van 20.000 naar 30.000 tot 35.000 toeschouwers binnen drie jaar. We hebben overeenstemming met de gemeente daarover die alle medewerking zal geven. We betalen dan 1,2 miljoen euro per jaar aan huur voor het stadion.

Marcus Berg is heel erg tevreden bij FC Groningen. "Groningen maakte mij direct duidelijk dat ze mij wilden hebben. Toen ik er voor het eerst kwam, werden alle lichten aangedaan in het stadion. Tevens waren er al 2 andere Zweden wat het voor makkelijker maakte wat betreft de sociale contacten. We trekken veel met elkaar op prive". Zowel PSV als Nancy wilde Berg graag inlijven, maar het antwoord van de club was een duidelijke nee. Het sterkste gerucht wat nu loopt dat als Huntelaar zou vertrekken bij Ajax de jacht op Berg geopend zal worden. Berg: "Het doel is natuurlijk om naar een grotere club te gaan. Is het een club die vaak in de Champions League speelt is dat een groot voordeel. Het is dan ook zo dat ik dan geconfronteerd wordt met de allergrootste spelers uit Europa. Ajax en PSV spelen vaak in de Champions League " aldus Berg.

Ook Petter Andersson zegt tevreden te zijn. Hij wil absoluut slagen bij FC Groningen en ziet de club als een opleidingstraject. "Hier wordt veel offensiever gespeeld dan bij Hammarby aldus Andersson refelerend aan zijn vorige club en er wordt veel aandacht besteed aan de techniek. De kans om in aanmerking te komen voor het Zweedse nationale elftal wordt groter".


Sportbladet fotografeerde de vier succesvolle Zweedse spelers in Groningse dienst.

Ron Jans, "Scandinavische spelers passen zich snel aan. Ze werken hard. Het zijn droomspelers voor een coach. De Eredivisie is een hele goede opleiding in hun professionele loopbaan. In de loop der jaren worden ze alleen maar beter. We willen nog een linker verdediger als stand in voor Stenman halen. En we zijn ook nog op zoek naar een aanvaller en een centrumverdediger. Ondertussen is er ook weer gekeken naar Ishizaki, het is jammer dat hij nu geblesseerd is. Ook zijn Sigurdsson en Bjärsmyr van Götenborg in beeld bij ons ".

Wanneer Sportbladet op het winderige Ameland praat met Nijland en Jans belt Henk Veltmate op dat moment over Hammarby speler Emil Johansson en Malmo FT speler Ola Toivonen.

Met de laatste vraag aan Ron Jans, kan Groningen meedoen tegen de grote clubs om de titel dit jaar antwoordt Jans, "realistisch gezien nee, maar als wij ons versterken in januari met drie spelers zijn er zeker mogelijkheden ".
Interessante gasten in de euroborg trouwens tegenwoordig:
quote:
"Hij stond er onopvallend bij, maar Huib Morelisse was toch wel in potentie met afstand de belangrijkste man gisteren in de bestuurslounge van FC Groningen. Morelisse is namelijk topman van energiebedrijf RWE, dat voor 2.2 miljard in Harm Post's Eemshaven gaat investeren. En dus een vrijblijvend advies voor FC-directeur Hans Nijland: warmhouden, dit pad!"

DVHN
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:36:04 #296
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_63315301
RWE als sponsor.. Daar kun je alleen maar van dromen. Gasunie en avebe haakten destijds af wegens degradatie en gebrek aan landelijke uitstraling, dat zal nu wel anders zijn. Maar toch.. RWE is huge..
pi_63316981
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:37 schreef Prosac het volgende:
20 miljoen of meer. Maakt niet uit. We halen wel weer een betere.
Precies mijn gedachte, onder de 20 miljoen gaat Berg niet weg. Het bestuur moet nu voet bij stuk houden en alleen nadenken over een bedrag van 20-30 miljoen
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:44:02 #298
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_63317040
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:41 schreef ShinyStar het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte, onder de 20 miljoen gaat Berg niet weg. Het bestuur moet nu voet bij stuk houden en alleen nadenken over een bedrag van 20-30 miljoen
Bij zulke bedragen valt er weinig na te denken hoor.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_63317122
Ligt eraan wanneer het bod komt. Als het bedrag een paar dagen voor het sluiten van de transferdeadline komt, dan moet je afwegen of het wel slim is hem dan nog te verkopen. De kans is wel klein dat je nog een vervanger kan halen (als die er dan al niet is).

Maar verder heb je wel gelijk, mocht zo'n bedrag komen van een club dan moet hij gewoon verkocht worden. 20 miljoen is zoveel geld, dat kan je niet laten schieten
pi_63317578
quote:
FC Groningen is volgens de cijfers beter dan ooit
18/11/2008 14:50

FC Groningen is dit seizoen een van de verrassingen in de Eredivisie. De ploeg van coach Ron Jans bezet de derde plaats én is op weg om enkele clubrecords te breken: de Groningers waren nog nooit zo productief, kregen nog nooit zo weinig goals tegen en hebben nu al bijna het beste doelsaldo ooit.

Minste goals tegen

Na elf wedstrijden heeft doelman Luciano pas zesmaal een bal uit zijn doel moeten halen. Daarmee heeft hij een forse voorsprong op nummer twee Jelle ten Rouwelaar, de keeper van NAC Breda kreeg er tien tegen. In totaal hield Luciano al zes wedstrijden een tegenstander van scoren. Ook daarmee is de Braziliaan koploper, al moet hij deze eer delen met Sergio Romero (AZ) en Michel Vorm (FC Utrecht).

Luciano en FC Groningen zijn op weg naar een clubrecord. Het minste aantal treffers dat de club ooit in één competitie moest incasseren, bedraagt 37. Dat lukte driemaal, voor het laatst in 1992 met Patrick Lodewijks in het doel. Momenteel krijgt Luciano gemiddeld 0,55 doelpunt per wedstrijd tegen. Dat is heel wat minder dan Lodewijks in 1992, die destijds 1,09 tegengoal per duel moest verwerken.



Meeste goals voor

Ook aanvallend maakt FC Groningen indruk. De mannen van Jans hebben al 26 doelpunten gemaakt, alleen AZ heeft meer goals geproduceerd: 27. Marcus Berg is de Groninger met de meeste treffers op zijn naam. Deze Zweedse spits maakte acht doelpunten. Zijn landgenoot Petter Andersson staat op vijf stuks.

In de clubhistorie geldt het seizoen 1981/82 als productiefste. Dat jaar maakte FC Groningen 68 doelpunten. De ploeg van coach Theo Verlangen had destijds twee topscorers: zowel Peter Houtman als Ronald Koeman fabriceerde vijftien goals. Gemiddeld maakten de Groningers die competitie twee treffers per wedstrijd, en dat is minder dan het moyenne van 2,36 waarmee de spelers van Jans momenteel scoren.



Beste doelsaldo

Ten slotte is het doelsaldo van FC Groningen indrukwekkend. Met 26-6 is de club de beste van de Eredivisie. Sterker, het saldo van plus twintig is een van de beste uit de clubhistorie. Slechts éénmaal hadden de Noorderlingen aan het einde van de competitie een hoger saldo dan het huidige. De ploeg van toenmalig coach Hans Westerhof eindigde het seizoen 1990/91 met een saldo van plus 25 (62-37).



VI
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')