abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64330201
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:52 schreef jojohopjes het volgende:

[..]

klopt, alhoewel ik in de rust altijd in het home zit...

ik ben zo'n 10 jaar geleden gekomen, toen het klote ging met utreg... kwame niet voor het voetbal.
pi_64331043
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:52 schreef jojohopjes het volgende:

[..]

klopt, alhoewel ik in de rust altijd in het home zit...

ik ben zo'n 10 jaar geleden gekomen, toen het klote ging met utreg... kwame niet voor het voetbal.
Lopen er bij utregt mensen van buiten utregt rond?
pi_64332704
quote:
Op woensdag 24 december 2008 17:25 schreef Jasza het volgende:

[..]

Lopen er bij utregt mensen van buiten utregt rond?
Jaja blijkbaar...

Ach mijn collega is rasechte ondieper; maar is trouwe 410-er; uit en thuis wedstrijden, daar snap ik nou niets van...
pi_64342785
Ik heb het grootste deel van mijn leven in Nieuwegein gewoond, en woon nu alweer bijna 6 jaar in Ondiep.

Ben wel benieuwd naar zondag trouwens, naar de wedstrijd en naar het publiek.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_64354363
Ben geboren en getogen in Maarssen... maar woon nu in Weesp. Utrecht blijft mn stadje! En de FC mijn club! Ik neem zelfs elke thuiswedstijd van Utreg een Ajaxsupporter mee... hij is al bijna omgeturnd! hihi
pi_64354590
quote:
Op woensdag 24 december 2008 23:11 schreef PBateman1978 het volgende:

Ben wel benieuwd naar zondag trouwens, naar de wedstrijd en naar het publiek.
ik ook
  donderdag 25 december 2008 @ 14:06:19 #257
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_64354845
Wie is volgens jou de beste opvolger voor Willem van Hanegem bij FC Utrecht?

9% Raymond Atteveld

48% Ernie Brandts

5% Ton Du Chatinier

16% Ronald Koeman

7% Aad de Mos

9% Gert Kruys

5% Gerald Vanenbuirg

7719 stemmen

poll op vi.nl

Ik vind Brandts eigenlijk zo nietszeggend, past niet echt bij Utrecht wmb..
  donderdag 25 december 2008 @ 14:24:59 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64355251
Ik heb toch liever Raymond Atteveld.
pi_64361798
quote:
Op donderdag 25 december 2008 14:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb toch liever Raymond Atteveld.
Op basis van wat wil je dat ?

Brandts en Atteveld hoef ik beiden niet.
pi_64374666
Koeman
pi_64388613
Waarom bellen ze Foppe niet ff?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 26 december 2008 @ 23:52:02 #262
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64388724
Iedereen Ernie
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 26 december 2008 @ 23:52:27 #263
80791 crew  Paul
pi_64388733
Koeman
Nooit aan gedacht
Misschien nog niet zo gek, maar vind hem niet passen eik
pi_64389839
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Op basis van wat wil je dat ?

Brandts en Atteveld hoef ik beiden niet.
brandts vind ik een beetje een van hanegem trainer. vriendelijk en aardig voor zijn spelers. veels te soft voor een club als utrecht. zie hier liever een brutaler type.
pi_64395699
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 00:30 schreef voederbak het volgende:

[..]

brandts vind ik een beetje een van hanegem trainer. vriendelijk en aardig voor zijn spelers. veels te soft voor een club als utrecht. zie hier liever een brutaler type.
Atteveld had ruzie met de halve spelersgroep bij Roda geloof ik, dat is weer het andere uiterste.

Een interview met Van Seumeren in het AD :
quote:
'Duikboot? Dat is niet respectvol'
Door HANS WESTERVOORDE & ARD SCHOUTEN
UTRECHT - Hij wilde rustig beginnen bij FC Utrecht, maar inmiddels kent iedereen Frans van Seumeren. De eigenaar ontsloeg deze week Willem van Hanegem eb blikt terug op een tumultueus jaar.

‘Ik ben sinds afgelopen zaterdag in Ameland op vakantie. Helaas is er nog weinig van gekomen,’’ zegt Frans van Seumeren. Hij komt al dertig jaar op het waddeneiland. Ze kennen hem daar. ,,Ik vond zojuist een lekkere haas aan de deur. Dat doet me goed. Lekkere Pauillac erbij.’’

Hij heeft een heftige week achter de rug. Op dinsdag ontsloeg hij hoofdtrainer Willem van Hanegem. Die had in een column in deze krant zijn afscheid, aan het einde van het seizoen, aangekondigd. Van Hanegem had zich een Kop van Jut gevoeld, hij voelde zich niet gesteund door de eigenaar van de club.

Van Seumeren noemde hij zelfs een ‘duikboot’. Van algemeen-directeur Jan Willem van Dop mocht de Kromme blijven. Maar Van Seumeren besliste, nadat hij de commissarissen had geconsulteerd, anders.

,,Van Hanegem is wat ons betreft te ver gegaan in jullie krant. Wat hij schreef in zijn column was op zich al niet te waarderen, maar de kritiek in het interview (in de Utrechtse editie, red.) was niet te aanvaarden. Dat was de druppel. Hij was het gezanik zat, andersom ook.

,,Ik vind dat heel jammer. Met het wegsturen in oktober van de vier assistenten hebben we hard ingegrepen. Volgens Van Hanegem kon het niet langer zo. We hebben de koppen bij elkaar gestoken, het vertrouwen in Van Hanegem uitgesproken. En dan stelt hij ons allemaal ontzettend teleur door die negatieve dingen te roepen. Dat wil ik niet. We moeten juist bezig zijn om van FC Utrecht een mooie club te maken.

,,Van Dop was maandag te voorbarig, toen hij zei dat Willem mocht blijven. Dat is hem niet kwalijk te nemen. Ik zat op het eiland, er moest overleg plaatsvinden met de andere commissarissen. We hebben er geen verschil van mening over: dit was voor ons onacceptabel.

,,Het woord duikboot? Ik ben echt niet zo kinderachtig. Leuk vind ik het niet, dat is wat anders. Die term is niet echt respectvol. Het is wat mij betreft de hele teneur geweest, de negatieve benadering. We hebben Van Hanegem het vertrouwen gegeven en dat heeft hij beschaamd. Dan kun je twee dingen doen: doormodderen tot aan het einde van het seizoen, of een besluit nemen en de positieve weg inslaan.’’

Het ontslag van Van Hanegem levert een nieuw probleem op: een zieke technisch directeur, Piet Buter.

,,Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Zo werkt het nu eenmaal. Wat Buter betreft... hij was het niet met het ontslag eens. Dat kan. En dan is hij ineens ziek. Dat getuigt niet direct van een professionele instelling. We zullen het wel afwachten wanneer hij zich weer meldt. Ik begrijp dat hij begin januari beter denkt te zijn.

,,Ik heb mij voor tien jaar aan deze club verbonden. Ik heb mezelf een taak gesteld en die wil ik vervullen. Dit soort situaties telkens vind ik ook heel vervelend. Maar het is vooral zaak om nu de schouders eronder te zetten. Het is anders gelopen dan dat ik me had voorgesteld.’’

Precies een jaar geleden was Van Seumeren nog niet de grootaandeelhouder van FC Utrecht. Maar hij liep al wel met het idee rond om de club te helpen.

,,Mijn vrouw Gon en ik waren net terug van onze grote wandeling in 2006. Zesduizend kilometer, van Harmelen naar Athene en terug. Ik had besloten om van mijn hobby’s te gaan leven. Schaatsen, fietsen, wandelen, voetbal kijken. Maar al heel snel kwam ik erachter: dat ga je niet redden, je gaat de spanning missen.’’

Van Seumeren werd investeerder in bedrijven van jonge mensen. ,,Mensen met goede ideeën helpen bij de start, was het plan. De ideeën moesten goed zijn, de mensen moesten mij aanspreken. Ik heb natuurlijk behoorlijk wat ervaring in het bedrijfsleven. Door er wat geld in te steken en met een goede coaching vergemakkelijk je de start. Zeven bedrijven zijn intussen zo begonnen.’’

Voor FC Utrecht - waar vriend en commissaris Frans Snijders zat - week Van Seumeren af van zijn pad. FC Utrecht is geen startende onderneming. En de 16 miljoen euro die Van Seumeren er in stopt voor 51 procent van de aandelen, is zelfs voor de kapitaalkrachtige Harmelaar een vermogen.

,,Ik ben sportliefhebber. Van de krant lees ik altijd eerst het sportnieuws, dan pas de financiën. Sport is de rode draad door mijn leven. Zelf ben ik voetballer geweest bij VV De Meern. En schaatsen, fietsen, natuurlijk. FC Utrecht volg ik al heel lang. Ik ben in Utrecht opgegroeid, heb vervolgens twintig jaar over de wereld gezworven. De laatste twintig jaar wil ik weer in Utrecht zwerven. Met FC Utrecht, om mooie dingen op te zetten. En om mensen te helpen.’’

Bijna twee maanden later kreeg Van Seumeren voor zijn miljoenen 63 procent van de aandelen. ,,Natuurlijk had ik terug gekund, er lag totaal geen verplichting. Ik was alleen moreel in een patstelling gekomen. Ik bedoel: je steekt je nek uit. Zakelijk was ik ermee weggekomen door te zeggen dat het een dusdanig financieel risico was dat het onverantwoord was in te stappen.

,,Ik had ook 12 miljoen kunnen betalen voor 51 procent van de aandelen. Zakelijk gezien was dat ook beter geweest. Maar voor de club was 16 miljoen beter, omdat dat bedrag nodig is om aan een gezonde toekomst te kunnen bouwen.

,,FC Utrecht is een club die, als ze goed geleid zou worden, ongelooflijk veel potentie heeft. Recent onderzoek heeft aangetoond dat de club nog de meeste groeipotentie heeft van heel Nederland.

,,Meer dan Heerenveen? Ja, want die club is uitgegroeid, die zit tegen het plafond. FC Utrecht kan qua achterland, qua toeschouwersaantal, qua inzet van het bedrijfsleven nog zoveel groeien. Ja maar de sponsoren zijn er niet, hoor je dan. Dat is een excuusverhaal. Ik laat het om die reden opnieuw onderzoeken.

,,FC Utrecht moet zich breder profileren dan dat het een club is waar je een kaartje voor kunt kopen. Het FC Utrecht-gevoel moet in de poriën zitten van de wijken.

,,Het is misschien een ongelukkig voorbeeld, maar waarom is Hamas zo machtig? Niet omdat iedereen van nature zo pro-Hamas is. Wel omdat Hamas zorgt voor scholing en opleiding, voor sociale ondersteuning.

,,In Engeland zie je dat rijke mensen de clubs overnemen en de kaartjes twee keer zo duur maken. Zo wil ik het niet doen. Precies andersom: eerst de basis van de club vergroten. Mensen moeten van FC Utrecht gaan houden.

,,Ik ben iemand die gezamenlijk iets wil presteren. FC Utrecht was een amateuristische naar binnen gekeerde organisatie. Gevolg van een cultuur die door de jaren heen erin is geslopen.

,,FC Utrecht zie ik niet alleen als voetbalclub, maar ook als band in de samenleving. FC Utrecht moet zich naar buiten toe uitdragen. Dat vergt een volledige mentaliteitsverandering, je kunt het bijna hersenspoelen noemen. Het is wel verklaarbaar. De club was altijd bezig met overleven, met noodverbanden aanleggen. Daardoor is de blik zo naar binnen gericht. Dat moet opengebroken worden.

,,Ik geniet ervan deel uit te mogen maken van de voetbalwereld. Alleen is de opgave groter dan ik verwacht had. Toch ben ik er absoluut van overtuigd dat van FC Utrecht een mooie club te maken, vanuit een goede organisatie. Al zal dat best twee jaar kunnen duren.''
pi_64396417
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:25 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Atteveld had ruzie met de halve spelersgroep bij Roda geloof ik, dat is weer het andere uiterste.

Een interview met Van Seumeren in het AD :
[..]

ja.. alhoewel die limbo jongens natuurlijk hypergevoelig zijn. laten we eerst maar eens zien wat ton voor elkaar krijgt. ben zelf vooral benieuwd naar de nieuwe buter. dat wordt toch de man van de langere termijn.
pi_64397725
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:06 schreef voederbak het volgende:

[..]

ja.. alhoewel die limbo jongens natuurlijk hypergevoelig zijn. laten we eerst maar eens zien wat ton voor elkaar krijgt. ben zelf vooral benieuwd naar de nieuwe buter. dat wordt toch de man van de langere termijn.
limbo jongens bij roda? Heeft limburg een dependence in Afrika dan....
pi_64398722
quote:
Harde kern haalt verhaal op Zoudenbalch

Het was een drukte van jewelste op de parkeerplaats van Kampong zaterdagochtend.
Zo'n 60 leden van de Harde Kern van FC Utrecht verzamelden zich daar om een signaal af te geven aan de spelers van FC Utrecht.

Terwijl op Zoudenbalch de onrust bij de spelers en technische staf toenam stond de groep supporters in de kou de te nemen tactiek door te spreken. Al snel kwamen ook Jan Willem van Dop en Ronald Roelofs een praatje maken.Uiteindelijk werd besloten om na het begin van de training van FC Utrecht aanvoerder Gregoor van Dijk toe te spreken. Om vijf over half elf was het moment daar.

Onder luid vuurwerkgeknal (er werden diverse honderdduizendklappers afgestoken) begaf de groep zich naar Zoudenbalch om in één ruk door te stomen naar het kunstgrasveld waar de selectie de training afwerkte. Al snel werd het Gregoor van Dijk duidelijk dat het zijn taak, als aanvoerder, was om de groep te woord te staan. Belangrijke punten voor dit protest waren de uitspraken die Van Dijk in de krant had gedaan over het in willen leveren van zijn aanvoerdersband. In een gesprek met de groep supporters gaf hij aan dat hij de uitspraken niet gedaan had en dat men niet altijd maar moet geloven wat er in de krant staat.

Al snel kwamen ook interim-trainers Ton du Chatinier en Robert Roest zich bij het gesprek voegen. Ton gaf aan dat hij begrip had voor de actie en dat ook hij er, met het team, voor wilde gaan. Volgens hem heeft de spelersgroep de afgelopen maanden veel voor de kiezen gekregen. Tijdens het gesprek profileerde de interimtrainer zich als een man die voor en met de club wil strijden voor betere tijden en een écht Utregse sfeer. Helaas kwam in het gesprek wel naar voren dat Van Dijk een beetje had gejokt. Du Chatinier: "De uitspraken die Gregoor heeft gedaan over zijn aanvoerdersband waren natuurlijk niet handig en ik heb hem daar ook op aangesproken." Van Dijk gaf toe dat hij de uitspraken in een emotionele bui had gedaan. Wel maakten de heren, door dit gesprek, duidelijk dat ze prof genoeg zijn om zich ook over het vertrek van Willem van Hanegem heen te zetten.

Nadat Du Chatinier en Van Dijk de belofte hadden gedaan morgen, tegen Roda JC, te willen strijden voor elke meter en aangaven dat het team ook de positieve steun van het publiek nodig heeft besloot de Harde Kern van FC Utrecht het trainingsveld weer te verlaten.

Wij hopen dat met dit signaal duidelijk is geworden dat de supporters geen passanten zijn en dat we vanaf nu 100% inzet eisen van elke speler! We hopen ook dat dit soort acties in de toekomst niet meer noodzakelijk zijn.
Hopelijk doet het publiek dan hetzelfde, ook er 100% voor gaan, ikzelf heb daar eigenlijk ook wel weereens zin in, schor zijn op maandag.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 27 december 2008 @ 13:50:33 #269
80791 crew  Paul
pi_64398849
Toch jammer dat van Dijk gaat liegen tegen de supporters
pi_64401618
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:50 schreef paultjuhhh het volgende:
Toch jammer dat van Dijk gaat liegen tegen de supporters
klopt! Wil het niet goed praten, maar waren wel wat verzachtende omstandigheden... als er 60 man op mij af zou komen, probeerde ik ook eerst wel ff wat te sussen... boeie ook verder. As ie d'r morgen maar weer staat!

utreg is van ons!
pi_64402912
Ik vind het goed gedaan zo. Netjes opgelost, en beetje spektabel getrapt om de boel op te porren maar op een nette en goede manier. Ik kan het waarderen.

En het lijkt me dat de spelers ook weer verdergaan langzamerhand. Maar wel apart dat ze vandaag nog trainden, meestal hebben ze een dag vrij voor de wedstrijd. Waarschijnlijk ff wat kerst kilo's kwijtraken nog Voor jongens als Schut geen overbodige luxe

Weet iemand of er nog belangrijke schorsingen of blessures zijn? Neem aan dat Ali weer terug is en Skoubo zoals vanouds zielig op de tribune zit te zijn? Voor de rest niets bijzonders denk ik?
pi_64423451
Vanmiddag maar een flaconnetje cognac mee tegen de bevriezing!! Het word een feestje!!
pi_64425281
Ik heb me ski sokken aan, 3 t-shirts, een trui en een jas. En een lekkere warme sjaal om en een pet op. Mij zal de kou niet krijgen (ik ben een koukleum).
pi_64426776
En wie niet springt....

krijgt het koud....
pi_64435034
Heb het niet eens echt koud gehad. Zeker niet de laatste 25 minuten van de eerste helft, toen er fatsoenlijk gespeeld werd. De 2e helft was belabberd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')