abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93049465
Nederland zit bestuurlijk totaal anders in elkaar. De kans hierop is dan ook echt veel kleiner. Als je weer eens een dramatisch scenario probeert te schetsen is het wel leuk wanneer je een beetje realistisch bent.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93049778
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:00 schreef du_ke het volgende:
Nederland zit bestuurlijk totaal anders in elkaar. De kans hierop is dan ook echt veel kleiner. Als je weer eens een dramatisch scenario probeert te schetsen is het wel leuk wanneer je een beetje realistisch bent.
De schets van LXIV over Rotterdam is niet eens zo heel onrealistisch hoor :{ We gaan nog grote problemen krijgen wat betreft betalers/ontvangers en tot dusver heb ik daar weinig goede oplossingen voor gezien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93050128
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De schets van LXIV over Rotterdam is niet eens zo heel onrealistisch hoor :{ We gaan nog grote problemen krijgen wat betreft betalers/ontvangers en tot dusver heb ik daar weinig goede oplossingen voor gezien.
dat de verhouding betalers-ontvangers door de vergrijzing nog wat schever komt te liggen klopt wel. Maar de steden zijn in Nederland niet de eersten die daar problemen door ondervinden. Zoals ik al aangaf zit Nederland bestuurlijk heel anders in elkaar. Waar in Amerika de grotere steden uit verschillende 'gemeenten' (county's e.d.) bestaan die elkaar bijvoorbeeld beconcurreren op belastingtarieven (waarbij de centrale stad blijft zitten met hoge kosten voor de voorzieningen en minder belastingopbrengsten) zit er in Nederland eerder nog een vergroting van de gemeenten aan te komen. Daarmee heb je een groot deel van dit probleem al niet te pakken.
pi_93872819
Heb bezoek vanavond als die op tijd weg zijn ga ik zeker even kijken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 19:58:56 #156
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_93873829
quote:
Eerder in dit topic al wat links over.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_93878379
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 19:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Eerder in dit topic al wat links over.
Goede docu! :Y
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 08:58:35 #158
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 10 juli 2011 @ 01:25:27 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:11:51 #160
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99431317
Maar toch gebeuren daar ook coole dingen: http://www.palladiumboots.com/exploration/detroit
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:07:54 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99514121
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:50:02 #162
155616 Proximo
For god, king & country
pi_99582482
On the positive side: Renovaties aan Michigan Central Station zijn inmiddels wel begonnen als het goed is :)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 18 juli 2011 @ 12:08:48 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_99614040
Damn, als ik nou eens wat geld had wist ik waar ik het in moest investeren. Onroerend goed in Detroit metro area. Het kan alleen maar beter daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_99614671
Het blijft een bizar verhaal, dat Detroit. Die fotos, echt bizar.

Mooi stukje erover ook in Scary Movie.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117382508
http:// documentary.net/detroit-lives-johnny-knoxville-explores-the-new-d/

Een leuke docu over detroit, maar dan wel de positieve kant, creatieve mensen die wat proberen te veranderen aan de teloorgang van die stad.
pi_117384002
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 10:28 schreef Basp1 het volgende:

Een leuke docu over detroit, maar dan wel de positieve kant, creatieve mensen die wat proberen te veranderen aan de teloorgang van die stad.
Haha vooral leuke referentie naar nederlanders op 2:40

''These dutch assholes''
graag verwijderen
  maandag 1 oktober 2012 @ 02:32:09 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117453253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 10:28 schreef Basp1 het volgende:

^O^
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:01:50 #168
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_117528589
Leuke docu! Ik geloof ook wel dat het wel weer goed gaat komen met Detroit. Zo'n stad in mineur moet toch een enorme aanlonkingskracht hebben op iedereen met een beetje ondernemerszin. New York was er in de jaren 70 en 80 veel erger aan toe als Detroit nu en dat hebben ze zo'n beetje getransformeerd in een nieuw Disneyland. Zoiets zie ik ook wel gebeuren met Detroit.
pi_117691329
Ik betwijfel het daar NYC altijd al een veelzijdige stad is geweest die ook nog altijd de portal was voor toeristen die de VS bezochten. Detroit is/was altijd een echte industriestad,meer niet, dus vrees ik voor de toekomst ondanks alle goede bedoelingen
pi_117691852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef beantherio het volgende:
Leuke docu! Ik geloof ook wel dat het wel weer goed gaat komen met Detroit. Zo'n stad in mineur moet toch een enorme aanlonkingskracht hebben op iedereen met een beetje ondernemerszin. New York was er in de jaren 70 en 80 veel erger aan toe als Detroit nu en dat hebben ze zo'n beetje getransformeerd in een nieuw Disneyland. Zoiets zie ik ook wel gebeuren met Detroit.
Ny is er nooit zo slecht aan toegeweest noch is daar de volledige middenklasse vertrokken.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117692436
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:01 schreef beantherio het volgende:
New York City heeft een enorme dienstensector en heeft er financiëel slecht voor gestaan maar is nooit maar dan ook nooit in zo'n vrije val als Detroit geraakt. Voor Detroit is de enige oplossing fors krimpen; dat wil zeggen complete wijken volledig slopen zodat er geen onderhoud aan wegen e.d. meer nodig is. Misschien dat ze het dan gaan redden.
pi_117730874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:07 schreef popolon het volgende:

Zie ik nou links een regelrechte kopie van de Plaboy mansion? :D
  maandag 22 oktober 2012 @ 16:51:19 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_118287746
Gaat steeds beter. ^O^

Finally, a Downtown’s Upswing

quote:
The reverse exodus has become so pronounced that downtown Detroit can now be fairly accused of imitating such desirable New York addresses as Chelsea or TriBeCa. Yes, it’s gotten so bad — or good — that it’s now nearly impossible to find a vacant apartment to rent in downtown Detroit.
pi_118288450
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
Waar in Amerika de grotere steden uit verschillende 'gemeenten' (county's e.d.) bestaan die elkaar bijvoorbeeld beconcurreren op belastingtarieven (waarbij de centrale stad blijft zitten met hoge kosten voor de voorzieningen en minder belastingopbrengsten) zit er in Nederland eerder nog een vergroting van de gemeenten aan te komen. Daarmee heb je een groot deel van dit probleem al niet te pakken.
Dat was hier in de jaren 70/80 niet anders natuurlijk. De middenklasse trok weg naar omringende gemeentes die de hogere belastinginkomsten inden terwijl de centrale stad de voorzieningen mocht betalen.
Dat is 1 vd redenen geweest voor de Haagsche annexaties.
pi_118289894
Op veel kleinere schaal speelde dit hier ook inderdaad. Onze 'grote' steden zijn ook gekrompen. Maar wat hier naast het planologische beleid hielp om de effecten te dempen was het principe dat gemeenten hier veel meer draaien op geld van het rijk dan op de eigen belastingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')