abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63069287
Ik heb gisteren (na lang sparen) twee lcd televieses gekocht bij de media markt. Beide televises zijn van perfecte kwaliteit. Eentje voor in de slaapkamer en eentje voor in de huiskmer. Nou is mijn huiskamer niet zo groot en wou ik een televisie van rond de 80 cm. De verkoper heeft me er van overtuigd dat ik voor 100cm moest gaan.

Nu vind ik de televisie veel groot voor mijn huiskamer en wil ik hem terug brengen, ik wil ergens anders een andere kopen en dus gewoon mijn geld terug omdat ik me lichtelijk bedonderd voel door de verkoper. Nu het probleem:

Het is een showmodel, want ze hadden de tv niet meer op voorraad en op de bon staat, alleen ruilen binnen 14 dagen met aankoopbon en orginele verpakking. De verpakking heb ik er niet bij gekregen en dit is me ook niet verteld. Heb ik nu nog een poot om op te staan of kan ik fluiten naar mijn zuur verdiend centjes?
pi_63069311
Mensen die nog steeds zooi van de mediamarkt oplichters kopen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 9 november 2008 @ 09:38:43 #3
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63069367
Staat er niet op de bon dat je een showmodel hebt? Of heb je je een showmodel voor de volledige prijs laten aanpraten?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63069389
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:38 schreef Iblis het volgende:
Staat er niet op de bon dat je een showmodel hebt? Of heb je je een showmodel voor de volledige prijs laten aanpraten?
Er staat niet op de bon dat het om een showmodel, heb wel een beetje (75,-) korting gekregen. Er staan wel wat afkortingen en nummers op de factuur die verschillen met de andere factuur, misschien kunnen ze het daar aan zien.
pi_63069418
Hoezo voel je je bedonderd door de verkoper? Wat heeft hij verkeerd gedaan dan?

Nu is het zo dat demomodellen inderdaad niet geruild mogen worden. Als je dit echter niet verteld is en het is ook niet op de bon vermeld zou je gewoon flink kunnen gaan zeuren als ze moeilijk gaan doen. Mocht het nu zo zijn dat er op de tv ook maar 1 krasje te zien is (omdat het dus een showmodel was) kan je hem sowieso niet terug brengen.

Die codes zijn er inderdaad om te zien om wat voor reden jij korting heb gekregen.
pi_63069421
75 euro korting op een showmodel? Ik snap dat je je genaaid voelt. Gast _
pi_63069430
Goede les voor de volgende keer.
pi_63069460
[quote]Op zondag 9 november 2008 09:49 schreef Dennis101 het volgende:

Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.

In elk geval voor mij de eerste en de laatste keer dat ik iets koop bij de mediamarkt!
pi_63069478
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
[quote]Op zondag 9 november 2008 09:49 schreef Dennis101 het volgende:

Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.

In elk geval voor mij de eerste en de laatste keer dat ik iets koop bij de mediamarkt!
Ja, daar zijn verkopers voor en je bent er nog altijd zelf bij. En net of dat in andere winkels niet gebeurd.

Je kunt wel nog proberen om hem te ruilen, dus voor een kleiner model. Wellicht zijn ze zo vriendelijk om dat nog wel voor je te doen.
pi_63069535
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:02 schreef Dennis101 het volgende:

Je kunt wel nog proberen om hem te ruilen, dus voor een kleiner model. Wellicht zijn ze zo vriendelijk om dat nog wel voor je te doen.
Ik wil geen kleiner model, ik wil mijn geld terug en nooit meer wat met die lui te maken hebben. Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.
pi_63069554
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:

[..]

Ik wil geen kleiner model, ik wil mijn geld terug en nooit meer wat met die lui te maken hebben. Ik mag uberhaupt hopen dat ze daar morgen een beetje vriendelijk zijn, want anders gaat het escaleren.
Haha, je laat jezelf naaien, leest de algemene voorwaarden niet en gaat dan zeuren. Je mag blij zijn als ze hem willen ruilen voor je.

Maar nogmaals, zit er ook maar 1 krasje op?
pi_63069558
TS is een faler, je stemt zeker ook PvdA? .
pi_63069580
zit geen enkel krasje op. Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
pi_63069598
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
zit geen enkel krasje op. Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
Begrijp jij dan echt niet dat jij diegene bent die hier moeilijk doet?
pi_63069611
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
En daar schiet je wat mee op? Ik snap echt niet waarom je (nu al) zo overdreven reageert. Je hebt de TV helemaal zelf gekocht en zelf je pinpas door die gleuf gehaald. Als je vond dat ie te groot was had je hem gewoon niet moeten kopen.

Welke vestiging moet je heen?
pi_63069615
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:20 schreef Agorias het volgende:

[..]

Begrijp jij dan echt niet dat jij diegene bent die hier moeilijk doet?
nee!
pi_63069640
Dan ruil je die met doos toch om voor een kleiner model
  zondag 9 november 2008 @ 10:29:38 #18
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_63069691
http://consuwijzer.nl/

Even doorlezen maar.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_63069701
Je vraagt om help om je titel dus ik zal je maar gelijk vertellen dat je niet met deze instelling daarheen moet gaan en gelijk een grote mond moet op gaan zetten. Dan kan ik je gelijk vertellen dat je zo weer terug naar huis kan gaan. Als je nou eerst eens rustig probeert om die TV terug te brengen lukt dat misschien al (zou dan wel even naar de afdelingsleider vragen). Lukt dat niet kan je eventueel bedingen om hem om te ruilen voor een kleiner model. Ze zien liever een tevreden klant weggaan waardoor ze een showmodel in moeten nemen dan dat een kwade klant weg gaat. Lukt dat nou niet 123 ga dan niet lopen lopen verkondigen dat je je andere TV ook in komt inleveren als ze het showmodel niet innemen, want dan kan je het helemaal vergeten.

En let wel, ze zijn niets verplicht. Dus het is een beetje geven en nemen.
pi_63069719
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:14 schreef Agorias het volgende:
TS is een faler, je stemt zeker ook PvdA? .
Helemaal mee eens, en dat laatste zal idd waar zijn.

Zeik, zeik, ik wil niet meer naar de Media Markt, oplichter, bla, bla, anders gaat het escaleren...

Je bent zelf zo dom dat je, je om laat lullen, en je kan het heus wel proberen door er langs te gaan ipv alleen maar te huilen.
  zondag 9 november 2008 @ 10:34:28 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_63069725
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_63069742
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:29 schreef Pagan het volgende:
http://consuwijzer.nl/

Even doorlezen maar.
Dat heeft hier niets mee te maken, die 14 dagen staat in de AV van de MM, en is gewoon een stukje coulance. Hoever ze daar in willen gaan is helemaal aan de mensen van de MM!
pi_63069953
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:11 schreef robbie_G het volgende:

[..]

pi_63069981
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:22 schreef robbie_G het volgende:

[..]

nee!
pi_63070025
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:26 schreef robbie_G het volgende:
De verkoper heeft me er van overtuigd dat ik voor 100cm moest gaan.
Dus jij was er van overtuigd dat de beslissing die je nam op het moment van aankoop, de juiste was.
Wat heeft de verkoper verkeerd gedaan waardoor jij nu zo geirriteerd reageert? Jij hebt de keuze gehad om een kleinere of grote TV te kopen en hebt zelfstandig besloten dat je toch maar de grote nam.
Ik zou als ik bij de MM werkte op geen enkele manier meewerken als er een klant zou komen met de melding dat de verkoper hier een fout heeft gemaakt, want dat heeft de verkoper niet.

Dat je je niet in voldoende hebt geinformeerd dat als blijkt dat de TV toch te groot zou zijn voor de woonkamer, dat is jouw probleem.
Dus je staat niet in je recht als je eist dat je het geld terug wil hebben. De MM kan uit coulance meewerken, maar zij hebben jou verkocht wat je zelf wilde hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')