Nee die is in mmol per mol HB.quote:
IN oude waarde 9.1 ja. Ja das best hoog. Maar m'n glucose was dus al 1 punt gezakt met mijn zelf gefabriceerde dieet. Dus das bestpositief.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:09 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Yep anderhalve week, max twee en een halve week. En ik hoop het van harte.
Trouwens Swets, dan was jouw Hb1aC dus 9.1. Dat is volgens mij best hoog toch? Hoop dat je niet teveel last heb van de medicijnen. Ben je ook al bij een dietist geweest?
Dat las ik van de week idd in OUD, en ik begrijp je gevoel t.o.v. de keizersnede ook helemaal, ik voel er namelijk precies hetzelfde over. Nare bijkomstigheid van de keizersnede bij mij is dat ik heel veel littekenweefsel heb en 3 weken per maand erge pijn in m'n buik hebquote:En ja... ik kijk ook niet uit naar een bevalling van een 10 ponder ofzo.Meloe door je neusgat enzo. Keizersnede had ik bij de eerst, maar dat was omdat het een stuit was.
Ik bedoelde ook hba1c dat die in mmol aangegeven worden tegenwoordig. Alleen als je zelf prikt zijn de waardes in %.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee die is in mmol per mol HB.
[..]
Oei... Bij mij is het 1 week per maand, dan trekt het en kan ik er niets tegen aan tollereren. Uiteraard zit al je ondergoed precies met dat randje op het litteken.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:25 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat las ik van de week idd in OUD, en ik begrijp je gevoel t.o.v. de keizersnede ook helemaal, ik voel er namelijk precies hetzelfde over. Nare bijkomstigheid van de keizersnede bij mij is dat ik heel veel littekenweefsel heb en 3 weken per maand erge pijn in m'n buik heb
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vond dat de dieetist wel goede tips had zodat je iig nog wel lekker kon blijven eten. Ik gooi overal maar tomaten en komkommer op zodat het meer vult.
Hmz, goede tipquote:Maar ook niet gewoon fruit, maar fruit met yoghurt en als ik trek heb wat cashewnootjes. En idd, volkoren brood, zilvervliesrijst, volkorenpasta. Een tip die ik kreeg was ook olijfmayonaise. Iets zuurder, maar bijna alleen maar goede vetten voor af en toe enzo.
Mijn opa was type 1, mijn moeder al een jaar of 5 type 2 en mijn broer sinds een half jaar type 2. Samen met m'n overgwicht kan je er dan op wachten eigenlijk. Maar toch had ik niet verwacht het nu al te hebben. Zeker omdat ik bewgingsgewijs dit jaar al wel goed bezig was.quote:En een punt gezakt lijkt me heel niet slecht nee. Schrok je dat je diabetes had, of voelde je het al aankomen?
Minimaal 3 keer per jaar naar Taiwan zoals het er nu uitziet. Daarnast dan nog een stuk of 5 korte tripjes binnen Europa dus die zijn wel te doen. Maar 'jetlag reizen' zijn wel lastig ja. Sowieso zijn alle zakenreisjes lastig omdat je dan zelden gezond eet helaas.quote:Moet je trouwens vaak reizen? Dat lijkt me namelijk echt lastig met diabetes. Je eettijden en alles staan ineens op z'n kop.
Je herstelt sneller van een normale bevalling dan van een keizersnee hequote:En ja... ik kijk ook niet uit naar een bevalling van een 10 ponder ofzo.Meloe door je neusgat enzo. Keizersnede had ik bij de eerst, maar dat was omdat het een stuit was.
Bij mij begint het precies met de menstruatie en werkt het nog 3 weken naquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:29 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Oei... Bij mij is het 1 week per maand, dan trekt het en kan ik er niets tegen aan tollereren. Uiteraard zit al je ondergoed precies met dat randje op het litteken.
Jij had al diabetes voor de zwangerschap toch? Was dat moeilijk in toom te houden?
Ik ga die link gelijk opslaanquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:07 schreef Silmarwen het volgende:
http://www.nieuwediabeteswaarde.nl/hoe-reken-ik-de-waarde-om
HA! Dit zou het makkelijker moeten maken...
Ik ben net 2 weken 40quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:47 schreef Silmarwen het volgende:
Hehe, daarom juist! Ik wil graag een normale bevalling!
Toch wel zwaar klote dat je de uitslag diabetes krijgt lijkt me. Bij mij komt het echt amper voor, ik was dan ook echt stom verbaasd. Je bent toch ook nog niet zo oud? Ergens in de 30 toch? Ik hoop iig dat je het snel onder controle kunt krijgen. En ik zou wel een keertje langs de dieetist gaan. Die kan je ook dingen uitleggen. Zoals dat je bijvoorbeeld heel lange hoge waarde houdt door patatje, pizza, pannenkoeken en pasta. Of door alcohol. En ze gaf mij gewoon tips waardoor ik niet het idee kreeg dat ik mezelf uit moest hongeren.
Heb ineens allemaal rare dingen in de kast staan. Vitalu crackers, cashewnoten, olijfmayonaise, gedroogde abrikozen voor door de yoghurt, selleriesalade, tonijn in blik (met beetje olijfmayo op je brood, is echt verbazend lekker!) en zonnatura muesli...
Anyways, tijd om mijn, onderhand blauwe, vingertopjes weer te pijnigen!
Nee, alle soorten pasta zijn langzame koolhydraten, wat betekent dat je tot vier-vijf uur na het eten nog kan doorstijgen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben net 2 weken 40
Ja ik ga ook zeker naar de diëtist. Veel dingen wist ik al, maar van pasta wist ik niet. Maakt zeker wel uit of je volkoren pasta of normale pasta gebruikt?
Daarnaast let ik al jaren redelijk op mijn eten omdat ik overal dik van word. Dus denk ik dat het wel mee gaat vallen. Ik maak me meer zorgen over mogelijke complicaties. Zeker omdat ik nog zo jong ben en ik dus meer tijd heb om nare gevolgen te ontwikkelen.
-edit- Ja normale pasta zijn eenvoudige koolhydraten en volkoren pasta zijn gecompliceerde koolhydraten.
Niet als je diabetes hebt. Stel je spuit Novorapid, die insuline is na twee uur wel uitgewerkt. Toch heeft het eten van pasta minimaal vier uur effect. Dan heb je dus na twee uur een tekort aan insuline en begin je alsnog flink te stijgen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Langzame koolhydraten zijn goed of in ieder geval beter dan snelle koolhydraten. Volkoren pasta is langzamer dan normale pasta, dus lijkt volkoren pasta me een betere keuze toch?
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:05 schreef Dastan het volgende:
[..]
Niet als je diabetes hebt. Stel je spuit Novorapid, die insuline is na twee uur wel uitgewerkt. Toch heeft het eten van pasta minimaal vier uur effect. Dan heb je dus na twee uur een tekort aan insuline en begin je alsnog flink te stijgen.
Ik heb het over diabetespatienten en niet over gezonde mensen, zoals ik al schreef.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Waarom raadt het diabetesfonds dan zoveel mogelijk volkoren gerechten aan?
http://www.diabetesfonds.(...)s-op-diabetes-type-2
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:09 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ik heb het over diabetespatienten en niet over gezonde mensen, zoals ik al schreef.
quote:Beter Leven met diabetes type 2
Voorlichtingsmateriaal voor mensen met diabetes type 2
Tip3 Neem dagelijks 3 hoofdmaaltijden met koolhydraten: brood (bij voorkeur volkoren), aardappelen, ontbijtgranen (bij voorkeur volkoren), volkoren rijst of pasta ... Eventuele tussendoortjes en een laatavond snack zijn afhankelijk van je diabetesmedicatie. Bespreek dit met je arts of diëtist(e).
bron
Eh nee, je reageert op mij en IK heb diabetes type II en bij diabetes type II wordt dus gewoon zoveel mogelijk volkoren meuk aangeraden.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:13 schreef Dastan het volgende:
En over diabetes type I, want waarschijnlijk spuiten die mensen over wie jij het hebt niet eens insuline.
Ja, en ik type I, en nu? Hoe kon ik nu weten dat jij het over type II had?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, je reageert op mij en IK heb diabetes type II
Door iets pas als stelling te poneren als je weet wat de situatie is. In het bericht recht boven jouw 'snelle koolhydraten zijn beter' geneuzel had je al kunnen zien dat ik metformine slik, dus zo gruwelijk moeilijk was het niet.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:17 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, en ik type I, en nu? Hoe kon ik nu weten dat jij het over type II had?
Ben nu ongeveer 2 weken aan de Metformine (1x 500 gr). Heb geen bijwerkingen gelukkig, ik was erg bang voor darmproblemen en misselijkheid. Heb inderdaad wel aardig wat hoofdpijn gehad maar dat was denk ik meer PMSquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee of hoofdpijn een bijwerking is. Staat niet in de bijsluiterEn succes maandag!
Há, dat zei ik toen. En in December is het bij mij geconstateerd.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:17 schreef Xantalien het volgende:
Ik ga dit topic toch even volgen, beide ouders hebben diabetes.
Ja stuk verbetert. 12 Januari zat ik op glucose nuchter 6.7mmol/l en Hb1Ac 52mmol/mol. Ik was toen een dikke 25 kilo afgevallen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:07 schreef Silmarwen het volgende:
En hoe gaat het met Swets? Al verbeteringen?
Bedankt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:16 schreef Silmarwen het volgende:
Over het prikken.
Het handigst is 7 keer per dag checken. En helaas, in je vingers. Went vanzelf hoor.
's ochtends als je wakker wordt, voor het ontbijt prik je, dan anderhalf a twee uur na je ontbijt.
Dan voor de lunch en anderhalf a twee uur na de lunch.
Dan voor het avondeten en anderhalf a twee uur na het avondeten.
En de laatste keer is 's avonds voor het slapen gaan.
Om gewoon een keer te prikken, zou ik 's ochtends nuchter prikken. Die uitslag gebruiken de artsen over het algemeen. Moet tussen de 4 en de 7.7 zijn. Tussen 7.7 en 10 is een gestoorde waarde, 11 en hoger diabetes. Maar ga met je uitslag naar de huisarts als hij afwijkend is!
Wat is dat voor een kerel/vrouw? Volgens mij heb ik me er vorige keer ook over op zitten winden, maar als jij al die tijd al diabetes hebt en dus hoge bloedsuikers, dan heeft dat gevolgen voor jou op latere leeftijd en nu. Ik prik met mijn meter voor de lol mijn collega's als ze een keer veel hebben gegeten of hard hebben gefietst en nieuwsgierig zijn; en die huisarts doet moeilijk?quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:08 schreef 08gnoT. het volgende:
Omdat de huisarts nog steeds niet wilde prikken, heb ik een gratis bloedsuikermeter op internet aangevraagd (gewoon voor m'n eigen -hopelijk- geruststelling) die eergisteren binnenkwam.
Glucose 6.1mmol/l en Hb1Ac 43mmol/mol. We gaan het nu zónder metformine proberen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja stuk verbetert. 12 Januari zat ik op glucose nuchter 6.7mmol/l en Hb1Ac 52mmol/mol. Ik was toen een dikke 25 kilo afgevallen.
Afgelopen woensdag heb ik weer geprikt. Ik ben nu ruim 40 kilo afgevallen, dus ik hoop dat glucose nu ook normaal is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |