abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:16:02 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87115741
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:04 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hba1c bedoel je?
Nee die is in mmol per mol HB.
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:09 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Yep anderhalve week, max twee en een halve week. En ik hoop het van harte.

Trouwens Swets, dan was jouw Hb1aC dus 9.1. Dat is volgens mij best hoog toch? Hoop dat je niet teveel last heb van de medicijnen. Ben je ook al bij een dietist geweest?
IN oude waarde 9.1 ja. Ja das best hoog. Maar m'n glucose was dus al 1 punt gezakt met mijn zelf gefabriceerde dieet. Dus das bestpositief.

Nee heb wel een verwijzing voor een diëtiste. Sowieso is afvallen nu het belangrijkst dus ik zorg gewoon dat ik niet teveel calorieën binnen krijg en probeer complexe koolhydraten binnen te krijgen.

Met de medicijnen begin ik dus over 2 weken.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:21:48 #202
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_87115905
Ik vond dat de dieetist wel goede tips had zodat je iig nog wel lekker kon blijven eten. Ik gooi overal maar tomaten en komkommer op zodat het meer vult. :D Maar ook niet gewoon fruit, maar fruit met yoghurt en als ik trek heb wat cashewnootjes. En idd, volkoren brood, zilvervliesrijst, volkorenpasta. Een tip die ik kreeg was ook olijfmayonaise. Iets zuurder, maar bijna alleen maar goede vetten voor af en toe enzo.

En een punt gezakt lijkt me heel niet slecht nee. Schrok je dat je diabetes had, of voelde je het al aankomen? Moet je trouwens vaak reizen? Dat lijkt me namelijk echt lastig met diabetes. Je eettijden en alles staan ineens op z'n kop.

En ja... ik kijk ook niet uit naar een bevalling van een 10 ponder ofzo. :D Meloe door je neusgat enzo. Keizersnede had ik bij de eerst, maar dat was omdat het een stuit was. :+
pi_87115994
quote:
En ja... ik kijk ook niet uit naar een bevalling van een 10 ponder ofzo. :D Meloe door je neusgat enzo. Keizersnede had ik bij de eerst, maar dat was omdat het een stuit was. :+
Dat las ik van de week idd in OUD, en ik begrijp je gevoel t.o.v. de keizersnede ook helemaal, ik voel er namelijk precies hetzelfde over. Nare bijkomstigheid van de keizersnede bij mij is dat ik heel veel littekenweefsel heb en 3 weken per maand erge pijn in m'n buik heb ;(
And so the lion fell in love with the lamb
pi_87116027
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee die is in mmol per mol HB.
[..]

Ik bedoelde ook hba1c dat die in mmol aangegeven worden tegenwoordig. Alleen als je zelf prikt zijn de waardes in %.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:29:06 #205
54772 Silmarwen
pi_87116096
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:25 schreef Bamba het volgende:

[..]

Dat las ik van de week idd in OUD, en ik begrijp je gevoel t.o.v. de keizersnede ook helemaal, ik voel er namelijk precies hetzelfde over. Nare bijkomstigheid van de keizersnede bij mij is dat ik heel veel littekenweefsel heb en 3 weken per maand erge pijn in m'n buik heb ;(
Oei... Bij mij is het 1 week per maand, dan trekt het en kan ik er niets tegen aan tollereren. Uiteraard zit al je ondergoed precies met dat randje op het litteken.

Jij had al diabetes voor de zwangerschap toch? Was dat moeilijk in toom te houden?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:35:47 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87116275
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vond dat de dieetist wel goede tips had zodat je iig nog wel lekker kon blijven eten. Ik gooi overal maar tomaten en komkommer op zodat het meer vult. :D
:D Ik ook. En rucolosla, zit er een beetje smaak aan.

quote:
Maar ook niet gewoon fruit, maar fruit met yoghurt en als ik trek heb wat cashewnootjes. En idd, volkoren brood, zilvervliesrijst, volkorenpasta. Een tip die ik kreeg was ook olijfmayonaise. Iets zuurder, maar bijna alleen maar goede vetten voor af en toe enzo.
Hmz, goede tip

quote:
En een punt gezakt lijkt me heel niet slecht nee. Schrok je dat je diabetes had, of voelde je het al aankomen?
Mijn opa was type 1, mijn moeder al een jaar of 5 type 2 en mijn broer sinds een half jaar type 2. Samen met m'n overgwicht kan je er dan op wachten eigenlijk. Maar toch had ik niet verwacht het nu al te hebben. Zeker omdat ik bewgingsgewijs dit jaar al wel goed bezig was.

quote:
Moet je trouwens vaak reizen? Dat lijkt me namelijk echt lastig met diabetes. Je eettijden en alles staan ineens op z'n kop.
Minimaal 3 keer per jaar naar Taiwan zoals het er nu uitziet. Daarnast dan nog een stuk of 5 korte tripjes binnen Europa dus die zijn wel te doen. Maar 'jetlag reizen' zijn wel lastig ja. Sowieso zijn alle zakenreisjes lastig omdat je dan zelden gezond eet helaas.

quote:
Je herstelt sneller van een normale bevalling dan van een keizersnee he ;)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:47:22 #207
54772 Silmarwen
pi_87116630
Hehe, daarom juist! Ik wil graag een normale bevalling!

Toch wel zwaar klote dat je de uitslag diabetes krijgt lijkt me. Bij mij komt het echt amper voor, ik was dan ook echt stom verbaasd. Je bent toch ook nog niet zo oud? Ergens in de 30 toch? Ik hoop iig dat je het snel onder controle kunt krijgen. En ik zou wel een keertje langs de dieetist gaan. Die kan je ook dingen uitleggen. Zoals dat je bijvoorbeeld heel lange hoge waarde houdt door patatje, pizza, pannenkoeken en pasta. Of door alcohol. En ze gaf mij gewoon tips waardoor ik niet het idee kreeg dat ik mezelf uit moest hongeren.
Heb ineens allemaal rare dingen in de kast staan. Vitalu crackers, cashewnoten, olijfmayonaise, gedroogde abrikozen voor door de yoghurt, selleriesalade, tonijn in blik (met beetje olijfmayo op je brood, is echt verbazend lekker!) en zonnatura muesli...

Anyways, tijd om mijn, onderhand blauwe, vingertopjes weer te pijnigen!
pi_87116732
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:29 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Oei... Bij mij is het 1 week per maand, dan trekt het en kan ik er niets tegen aan tollereren. Uiteraard zit al je ondergoed precies met dat randje op het litteken.

Jij had al diabetes voor de zwangerschap toch? Was dat moeilijk in toom te houden?
Bij mij begint het precies met de menstruatie en werkt het nog 3 weken na ;( . Dan gaat het branden en opstaan en lopen doen dan enorm zeer. Je voelt ook een hele bult zitten. Ik heb al diverse echo's en foto's gehad, maar ze kunnen niks vinden. Vandaar dat ze het op littekenweefsel gooien. We hadden eerst nog een kinderwens, dus stelde de gyn voor om het tijdens de keizersnede (alweer ja :') ) meteen het littekenweefsel weg te halen. Maar we hebben een maand geleden besloten het bij 1 kindje te houden, doordat mijn gezondheid door de diabetes dusdanig slecht is dat we het niet nog een keer aandurven ;( . Dus ik ga binnekort maar weer eens naar de gyn :7 . Want ik blijf hier niet de rest van m'n leven mee rondlopen :N .
  zondag 3 oktober 2010 @ 07:56:29 #209
111260 Charmian
a little joy
pi_87124526
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:07 schreef Silmarwen het volgende:
http://www.nieuwediabeteswaarde.nl/hoe-reken-ik-de-waarde-om

HA! Dit zou het makkelijker moeten maken...
Ik ga die link gelijk opslaan :)
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 oktober 2010 @ 08:33:40 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87124639
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:47 schreef Silmarwen het volgende:
Hehe, daarom juist! Ik wil graag een normale bevalling!

Toch wel zwaar klote dat je de uitslag diabetes krijgt lijkt me. Bij mij komt het echt amper voor, ik was dan ook echt stom verbaasd. Je bent toch ook nog niet zo oud? Ergens in de 30 toch? Ik hoop iig dat je het snel onder controle kunt krijgen. En ik zou wel een keertje langs de dieetist gaan. Die kan je ook dingen uitleggen. Zoals dat je bijvoorbeeld heel lange hoge waarde houdt door patatje, pizza, pannenkoeken en pasta. Of door alcohol. En ze gaf mij gewoon tips waardoor ik niet het idee kreeg dat ik mezelf uit moest hongeren.
Heb ineens allemaal rare dingen in de kast staan. Vitalu crackers, cashewnoten, olijfmayonaise, gedroogde abrikozen voor door de yoghurt, selleriesalade, tonijn in blik (met beetje olijfmayo op je brood, is echt verbazend lekker!) en zonnatura muesli...

Anyways, tijd om mijn, onderhand blauwe, vingertopjes weer te pijnigen!
Ik ben net 2 weken 40 ;)
Ja ik ga ook zeker naar de diëtist. Veel dingen wist ik al, maar van pasta wist ik niet. Maakt zeker wel uit of je volkoren pasta of normale pasta gebruikt?

Daarnaast let ik al jaren redelijk op mijn eten omdat ik overal dik van word. Dus denk ik dat het wel mee gaat vallen. Ik maak me meer zorgen over mogelijke complicaties. Zeker omdat ik nog zo jong ben en ik dus meer tijd heb om nare gevolgen te ontwikkelen.

-edit- Ja normale pasta zijn eenvoudige koolhydraten en volkoren pasta zijn gecompliceerde koolhydraten.
pi_87127761
prik je wel in de zijkanten van de je vingertopjes sil? die tip kreeg ik :) schijnt minder zeer te doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:26:02 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87601473
Zo, sinds gisteren aan de metformine. Behalve knallende koppijn merk ik niet veel.
pi_87601642
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben net 2 weken 40 ;)
Ja ik ga ook zeker naar de diëtist. Veel dingen wist ik al, maar van pasta wist ik niet. Maakt zeker wel uit of je volkoren pasta of normale pasta gebruikt?

Daarnaast let ik al jaren redelijk op mijn eten omdat ik overal dik van word. Dus denk ik dat het wel mee gaat vallen. Ik maak me meer zorgen over mogelijke complicaties. Zeker omdat ik nog zo jong ben en ik dus meer tijd heb om nare gevolgen te ontwikkelen.

-edit- Ja normale pasta zijn eenvoudige koolhydraten en volkoren pasta zijn gecompliceerde koolhydraten.
Nee, alle soorten pasta zijn langzame koolhydraten, wat betekent dat je tot vier-vijf uur na het eten nog kan doorstijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:00:14 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87602417
Langzame koolhydraten zijn goed of in ieder geval beter dan snelle koolhydraten. Volkoren pasta is langzamer dan normale pasta, dus lijkt volkoren pasta me een betere keuze toch?
pi_87602532
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Langzame koolhydraten zijn goed of in ieder geval beter dan snelle koolhydraten. Volkoren pasta is langzamer dan normale pasta, dus lijkt volkoren pasta me een betere keuze toch?
Niet als je diabetes hebt. Stel je spuit Novorapid, die insuline is na twee uur wel uitgewerkt. Toch heeft het eten van pasta minimaal vier uur effect. Dan heb je dus na twee uur een tekort aan insuline en begin je alsnog flink te stijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:07:37 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87602622
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:05 schreef Dastan het volgende:

[..]

Niet als je diabetes hebt. Stel je spuit Novorapid, die insuline is na twee uur wel uitgewerkt. Toch heeft het eten van pasta minimaal vier uur effect. Dan heb je dus na twee uur een tekort aan insuline en begin je alsnog flink te stijgen.
:? Waarom raadt het diabetesfonds dan zoveel mogelijk volkoren gerechten aan?

http://www.diabetesfonds.(...)s-op-diabetes-type-2
pi_87602685
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:? Waarom raadt het diabetesfonds dan zoveel mogelijk volkoren gerechten aan?

http://www.diabetesfonds.(...)s-op-diabetes-type-2
Ik heb het over diabetespatienten en niet over gezonde mensen, zoals ik al schreef.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:12:38 #218
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87602784
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:09 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ik heb het over diabetespatienten en niet over gezonde mensen, zoals ik al schreef.
:{

quote:
Beter Leven met diabetes type 2
Voorlichtingsmateriaal voor mensen met diabetes type 2

Tip3 Neem dagelijks 3 hoofdmaaltijden met koolhydraten: brood (bij voorkeur volkoren), aardappelen, ontbijtgranen (bij voorkeur volkoren), volkoren rijst of pasta ... Eventuele tussendoortjes en een laatavond snack zijn afhankelijk van je diabetesmedicatie. Bespreek dit met je arts of diëtist(e).
bron
pi_87602803
En over diabetes type I, want waarschijnlijk spuiten die mensen over wie jij het hebt niet eens insuline.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:13:33 #220
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_87602807
Ik heb sinds november 2003 diabetes type 2. Ben toen 22 kilo afgevallen en had tot afgelopen mei de waardes goed onder controle. Sinds mei is het veel hoger, laatst nuchter een keer 13.7. Dat baart zorgen maar er kan een oorzaak zijn. Het laatste jaar diverse ontstekingen gehad aan kaak en arm. Die kunnen van invloed zijn volgens de huisarts. De laatste tijd vaak het gevoel niet helemaal fit te zijn en ben helemaal binneste buitengekeerd maar er is niks gevonden. Wel zin hebben in eten maar na één hap al genoeg hebben. Ook 's ochtends ontbijten is lastig. Ik vroeg me af of mensen dit herkennen.
Binnie noe helemoale van god los
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:16:13 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87602900
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:13 schreef Dastan het volgende:
En over diabetes type I, want waarschijnlijk spuiten die mensen over wie jij het hebt niet eens insuline.
Eh nee, je reageert op mij en IK heb diabetes type II en bij diabetes type II wordt dus gewoon zoveel mogelijk volkoren meuk aangeraden.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:17:24 #222
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_87602944
Ik ga dit topic toch even volgen, beide ouders hebben diabetes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xantalien op 16-10-2010 13:22:35 ]
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
pi_87602960
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee, je reageert op mij en IK heb diabetes type II
Ja, en ik type I, en nu? Hoe kon ik nu weten dat jij het over type II had?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:20:02 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87603022
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:17 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ja, en ik type I, en nu? Hoe kon ik nu weten dat jij het over type II had?
Door iets pas als stelling te poneren als je weet wat de situatie is. In het bericht recht boven jouw 'snelle koolhydraten zijn beter' geneuzel had je al kunnen zien dat ik metformine slik, dus zo gruwelijk moeilijk was het niet.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:40:50 #225
54772 Silmarwen
pi_87603704
Ik spuit insuline vanweg de zwangerschap, heb dus wel diabetes II, en ook mij zijn volkoren producten, en dus langzame koolhydraten, aangeraden, ondanks dat ik dus insuline spuit. En ik heb daar qua waardes ook geen problemen mee eigenlijk, het is hoogstens ietsjes verhoogd.

Oh DE, ik prik idd in de zijkant van mijn vingers, maar er komt dan bijna geen bloed meer uit.
Maandag ingeleid, mag die dag geen insuline meer spuiten tenzij ik 's ochtends nuchter boven de 6 uit kwam, krijg die dag zelf een infuus en moet dan nog controlen. Dag erna ook en dan de donderdag, als die waardes goed zijn, ben ik diabetes vrij. Wel elk jaar laten controleren omdat de kans wel veel groter is dat ik uiteindelijk diabetes II krijg.

Balen Swets, hoofdpijn als bijwerking, altijd fijn. Hopelijk dalen je waardes iig wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:56:37 #226
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_87604187
Ik heb eigenlijk geen idee of hoofdpijn een bijwerking is. Staat niet in de bijsluiter :) En succes maandag!
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:33:44 #227
111260 Charmian
a little joy
pi_87605272
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee of hoofdpijn een bijwerking is. Staat niet in de bijsluiter :) En succes maandag!
Ben nu ongeveer 2 weken aan de Metformine (1x 500 gr). Heb geen bijwerkingen gelukkig, ik was erg bang voor darmproblemen en misselijkheid. Heb inderdaad wel aardig wat hoofdpijn gehad maar dat was denk ik meer PMS :D Of het van invloed is op mijn waarden? Ik weet het niet, volgens mij schommelt het als een idioot. Nou ja in december zien we verder, dan ga ik weer voor de HBa1c.

@ Silmarwen: Sterkte voor maandag en ik hoop dat daarna de diabetes ellende verdwijnt en er een klein wondertje voor terugkrijgt :)

Btw mij is ook volkorenproducten aangeraden boven witte meelproducten.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:56:04 #228
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_87609086
Ik slik nu 1 jaar al metformine en spuit daarbij 4x per dag. Slik nu 2 keer per dag 1000mg... In het begin had ik ook last van hoofdpijn... Maar nu nergens meer last van gelukkig :Y.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:07:24 #229
54772 Silmarwen
pi_95533809
Het lijkt toch niet goed te gaan na de zwangerschap. Sinds een week of 3 heb ik ineens wat vage klachten. Veel dorst, erg moe, slechte concentratie (2 keer schade gereden met de auto). Schildklier/suiker/nieren etc getest met bloed. Nuchtere waarde was iets verhoogd 6,8 maar niet dramatisch dus.

Deze week voelde ik me dinsdag ineens heel erg niet ok. Trillen, hartkloppingen, misselijk, duizelig, het voelde als een hypo. Ik at wat en voelde me weer ok. Volgende dag gebeurde het weer, toen toch even geprikt. 3.8 maar 2 uur na het eten. Dokter gebeld en die wil dat ik nu 2 dagen een 7 punts curve doe.
Ik heb nu in 4 dagen tijd 5 hypo's gehad, maar spuit geen insuline of iets dergelijks. Vanochtend was het nuchter 4.2, na ontbijt (cornflakes klein bakje en een rijstwafel met een klein beetje pure hagelslag) 7.8 en nog geen 3 uur na het ontbijt, 3.7. Weer trillen, weer rot voelen.

De waardes vind ik niet perse op diabetes duiden, maar waarschijnlijk wel een voorfase? Ik sport tegenwoordig 3 keer per week, eet gezond, ben ruim 7 kilo kwijt dus ik baal wel. -.- Maandag naar de huisarts met de curves.

Iemand enig idee hoe het zit met steeds te lage waarde en diabetes ipv steeds te hoge waarden?

En hoe gaat het met Swets? Al verbeteringen?
pi_95537437
Vage klachten inderdaad; lijkt meer op een overijverige alvleesklier die flink aan het werk gaat na het ontbijt dan andersom... Ik weet niet hoe lang het na de zwangerschap is, maar tijdens de zwangerschap ben je natuurlijk voor twee bezig; misschien dat dit de na-weën ( :') )van je zwangerschap zijn.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:39:42 #231
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_95537526
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2010 13:17 schreef Xantalien het volgende:
Ik ga dit topic toch even volgen, beide ouders hebben diabetes.
Há, dat zei ik toen. En in December is het bij mij geconstateerd. :')_!
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2011 @ 12:51:14 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_95537991
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:07 schreef Silmarwen het volgende:

En hoe gaat het met Swets? Al verbeteringen?

Ja stuk verbetert. 12 Januari zat ik op glucose nuchter 6.7mmol/l en Hb1Ac 52mmol/mol. Ik was toen een dikke 25 kilo afgevallen.

Afgelopen woensdag heb ik weer geprikt. Ik ben nu ruim 40 kilo afgevallen, dus ik hoop dat glucose nu ook normaal is.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:08:47 #233
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_95538737
Toevallig dat dit topic weer bovenkomt, had hem willen kicken maar ik was hem kwijt. Ik postte hier een aantal maanden geleden al een keer, sindsdien heb ik alleen meer dorst gekregen (ben net een half uur wakker en nu al ruim twee liter om m'n hart te kalmeren). Ik heb me expres niet te veel ingelezen over diabetes, maar de meeste symptomen herken ik wel (slechtgenezende wondjes, wazig zien, obstipatie).

Omdat de huisarts nog steeds niet wilde prikken, heb ik een gratis bloedsuikermeter op internet aangevraagd (gewoon voor m'n eigen -hopelijk- geruststelling) die eergisteren binnenkwam. Dit weekend wil ik een keer prikken, is nuchter het beste? En 2 uur na een maaltijd las ik, maar ik eet elke twee uur omdat ik anders te flauw word. Hoe kan ik dat het beste doen?

Het is een freestyle lite, moet dat per se in een vinger of mag het ook in een arm of been? Ik haat in m'n eigen vinger prikken :@
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:16:33 #234
54772 Silmarwen
pi_95539043
Wow, Swets! 40 kilo, congrats, dat is al een hele achievement hey! Fijn dat het goed gaat!

Het is niet alleen na het ontbijt, ik heb gewoon nu tussen alle maaltijden een hypo, en zie nu langzaamaan de waarde ook stijgen. Ik ben erg benieuwd. En nee, na je zwangerschap moet het gewoon klaar zijn, diezelfde dag zelfs al. Bij mij duurde het nog een week voor het ok was, was ook al buiten gewoon.

Over het prikken.

Het handigst is 7 keer per dag checken. En helaas, in je vingers. Went vanzelf hoor. ;)

's ochtends als je wakker wordt, voor het ontbijt prik je, dan anderhalf a twee uur na je ontbijt.
Dan voor de lunch en anderhalf a twee uur na de lunch.
Dan voor het avondeten en anderhalf a twee uur na het avondeten.
En de laatste keer is 's avonds voor het slapen gaan.

Om gewoon een keer te prikken, zou ik 's ochtends nuchter prikken. Die uitslag gebruiken de artsen over het algemeen. Moet tussen de 4 en de 7.7 zijn. Tussen 7.7 en 10 is een gestoorde waarde, 11 en hoger diabetes. Maar ga met je uitslag naar de huisarts als hij afwijkend is!
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:27:35 #235
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_95539582
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:16 schreef Silmarwen het volgende:
Over het prikken.

Het handigst is 7 keer per dag checken. En helaas, in je vingers. Went vanzelf hoor. ;)

's ochtends als je wakker wordt, voor het ontbijt prik je, dan anderhalf a twee uur na je ontbijt.
Dan voor de lunch en anderhalf a twee uur na de lunch.
Dan voor het avondeten en anderhalf a twee uur na het avondeten.
En de laatste keer is 's avonds voor het slapen gaan.

Om gewoon een keer te prikken, zou ik 's ochtends nuchter prikken. Die uitslag gebruiken de artsen over het algemeen. Moet tussen de 4 en de 7.7 zijn. Tussen 7.7 en 10 is een gestoorde waarde, 11 en hoger diabetes. Maar ga met je uitslag naar de huisarts als hij afwijkend is!
Bedankt. :) Dan ga ik vanavond eens uitvogelen hoe dat apparaat werkt en morgenochtend prikken.

Hij is trouwens een ruimte 4 jaar terug een keer geprikt en toen was hij 2of 3, in ieder geval te laag volgens de HA zelf (en omdat ik snel flauw en trillerig word en dan echt opknap van druivensuiker of een glas cola, heb ik het idee dat hij dat vaker is). Maar daar is toen verder ook niks mee gedaan.

Mocht het afwijkend zijn, ga ik uiteraard wel. :Y Of ik meld het gelijk aan de MDL-arts waar ik onder behandeling ben.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_95545671
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:08 schreef 08gnoT. het volgende:

Omdat de huisarts nog steeds niet wilde prikken, heb ik een gratis bloedsuikermeter op internet aangevraagd (gewoon voor m'n eigen -hopelijk- geruststelling) die eergisteren binnenkwam.
Wat is dat voor een kerel/vrouw? Volgens mij heb ik me er vorige keer ook over op zitten winden, maar als jij al die tijd al diabetes hebt en dus hoge bloedsuikers, dan heeft dat gevolgen voor jou op latere leeftijd en nu. Ik prik met mijn meter voor de lol mijn collega's als ze een keer veel hebben gegeten of hard hebben gefietst en nieuwsgierig zijn; en die huisarts doet moeilijk?

En trouwens je kan ook direct prikken; als je een waarde van 24 hebt, dan weet je genoeg... :-)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2011 @ 08:36:56 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_95701943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja stuk verbetert. 12 Januari zat ik op glucose nuchter 6.7mmol/l en Hb1Ac 52mmol/mol. Ik was toen een dikke 25 kilo afgevallen.

Afgelopen woensdag heb ik weer geprikt. Ik ben nu ruim 40 kilo afgevallen, dus ik hoop dat glucose nu ook normaal is.
Glucose 6.1mmol/l en Hb1Ac 43mmol/mol. We gaan het nu zónder metformine proberen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:05:52 #238
54772 Silmarwen
pi_95702487
Wat fijn Swets!

Mijn hypo's komen waarschijnlijk omdat ik zo ben afgevallen, verder waren mijn waardes verder goed en moet ik de hypo's opvangen met een glas roosvicee ofzo. Mijn dieet mankeerde verder niets aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')