Natuurlijk kan je dat wel eisen. Hij geeft alleen maar advies, als jij dat advies in de wind wil slaan moet je dat zelf weten. Is jouw leven en jouw gezondheid.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:48 schreef Bamba het volgende:
Jullie bevestigen dus eigenlijk idd wat ik van zoveel mensen heb gehoord.. Maar hoe nu aan te pakken? Kan moeilijk bij m'n internist eisen om een pomp te krijgen?
ja, maar ik neem aan dat de internist toestemming moet geven voor de pomp? Zonder verwijzing kom ik nergens lijkt me? Maar ik ga volgende keer wel weer aandringen!!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat wel eisen. Hij geeft alleen maar advies, als jij dat advies in de wind wil slaan moet je dat zelf weten. Is jouw leven en jouw gezondheid.
Je hebt toch wel type1 he? Bij type2 zijn er soms goede redenen om niet over te stappen op een pompquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:01 schreef Bamba het volgende:
Ik heb net even naar m'n oude dvk van de huisarts gebeld en het verhaal met tegenwerking uitgelegd. Ze gaat deze week naar m'n huidige dvk bellen en vragen waarom ze me niet op de pomp over willen hebben. hopelijk kan zij me verder helpen!
Misschien ben je nog niet volledig (dus echt helemaal 100%) insuline afhankelijk. Hoe vaak en wat spuit je per dag?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:59 schreef Bamba het volgende:
Nee, ik heb type 2, maar de huisarts wil eigenlijk dat ik laat onderzoeken of ik toch geen type 1 heb, ivm de leeftijd waarop ik diabetes kreeg (23).
Wat zijn de argumenten tegen een pomp met type 2 dan?
Kijk, als jouw alvleesklier nog een beetje werkt (vaak het geval bij type2) lijkt me persoonlijk een pompje niet zo handig, maargoed. Het gebeurt schijnbaar wel lees ik net op internetquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:16 schreef Bamba het volgende:
Ik spuit de lantus 42 eenheden en dan is mb nuchtere waarde nog niet onder de 10 te krijgen. Verder spuit ik bij de maaltijden 12 eenheden Novorapid.
Ohja, heel ander verhaal dus, ik had niet goed gelezenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:25 schreef Bamba het volgende:
Ze ziet vooral de insuline resistentie terug in m'n waarde patroon zegt ze.
De pomp wil ik ook voor de zwangerschap hè, mijn zoon heeft een aangeboren afwijking en dat wil ik graag voorkomen deze keer ( zover dat gaat natuurlijk) en ze raden juist tijdens een zwangerschap een pomp aan, behalve in mijn ziekenhuis dus
haha geeft nietquote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:27 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ohja, heel ander verhaal dus, ik had niet goed gelezen![]()
Zeker aanvragen dan
Mag ik vragen welke spierziekte en hoe ze erachter zijn gekomen en welke klachten je had?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:30 schreef denthemen het volgende:
Ik heb een spierziekte waardoor ik al een energie stoornis heb. Het verschil is bij mij niet te merken. Al merkte ik wel nadat ik net ging spuiten dat ik me een stuk beter voelde
Volgens mij wordt een diagnose gesteld over een langere periode van metingen. Dus als je consequent te hoog zit bijvoorbeeld. Mij hebben ze in het begin een paar terug naar huis gestuurd. Pas toen mijn waardes constant te hoog waren en zelfs een keer 28, wisten ze er zeker van dat ik diabetes had.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke spierziekte en hoe ze erachter zijn gekomen en welke klachten je had?
Ohja, en nog een algemene vraag:
Krijg je een diagnose qua diabetes als je boven de 10 zit?
Hoe zit het dan als je onder de 4 zit?
Een behoorlijk onbekende spierziekte: Mitochondriale myopathie. Ze zijn er bij mij per toeval achter gekomen, mijn urine werd bekeken omdat ze dachten dat ik een blaasontsteking had. Vanaf toen een paar keer nuchter meten en zo, en toen kwamen ze er dus achter. Het was bij mijn spierziekte bijna wel zeker dat ik het zou krijgen, wanneer was alleen de vraag. Ik was 19 toen ik het kreeg.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke spierziekte en hoe ze erachter zijn gekomen en welke klachten je had?
Ohja, en nog een algemene vraag:
Krijg je een diagnose qua diabetes als je boven de 10 zit?
Hoe zit het dan als je onder de 4 zit?
Welkom bij de junkenclubquote:Op zondag 23 mei 2010 20:43 schreef Diconnected het volgende:
Heeey gezellig, een diabetestopic
Maar eigenlijk vind ik het helemaal niks, zo'n kastje aan m'n lijfdat maakt dan al helemaal duidelijk dat je wat hebt...
Naja mijn interniste is gewoon een bitch.quote:Op zondag 23 mei 2010 22:21 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Welkom bij de junkenclub![]()
Ik vind zo'n pomp ook niks. En als ik zo goed ingesteld zou staan als jij, zou er al helemaal geen haar op mijn hoofd zijn die eraan dacht om er een te nemen
Ga naar je huisarts.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:58 schreef Mooneyglow het volgende:
Hallo allemaal,
Jullie horen het vast vaak heb ik diabetes? Als ik kon was ik gelijk naar de dokter gegaan maar ivm verhuizing, zorgverzekering etc. etc. kan ik dat nog niet doen.
Sinds een 2 jaar geleden beging ik steeds aan te komen, ik was toen ook begonnen met de pil dus ik dacht dat dat daar door kwam. Ik dronk altijd al veel, maar nu drink ik soms zo 2x een 1,5 liter pak per dag. Eerder hoefde ik misschien maar 1 of 2 keer per dag naar de wc nu moet ik misschien wel 1 x in de 2 uur. Ook valt het mij op dat mijn ontlasting raar(stinkt) ruikt. Ik heb altijd wondjes die slecht genezen, ik heb echter exceem dus dacht altijd dat het daardoor komt maar de laatste tijd word dit steeds erger. Ik heb savonds altijd last van mijn ogen, ze zijn dan erg branderig en heb heel vaak last van traan ogen. In de verte kan ik haast niks zien, dit kan natuurlijk ook komen omdat ik in de verte slecht zicht heb. Ook heb ik erg last van maagzuur. Ook ben ik soms onverklaarbaar moe, dan kom ik van school en ben ik thuis en dan duurt het me 10 min voordat ik weer wat anders kan doen. Ook kan ik soms wel 12 uur op een dag slapen en ben ik nog steeds moe
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik zit hier namelijk erg mee. Mijn ouders/opa's en oma's hebben het niet. Volgens mijn oma hebben enkele familie leden van haar het wel.
Inderdaad, ga naar huisarts zodra dat kan.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:58 schreef Mooneyglow het volgende:
Hallo allemaal,
Jullie horen het vast vaak heb ik diabetes? Als ik kon was ik gelijk naar de dokter gegaan maar ivm verhuizing, zorgverzekering etc. etc. kan ik dat nog niet doen.
Sinds een 2 jaar geleden beging ik steeds aan te komen, ik was toen ook begonnen met de pil dus ik dacht dat dat daar door kwam. Ik dronk altijd al veel, maar nu drink ik soms zo 2x een 1,5 liter pak per dag. Eerder hoefde ik misschien maar 1 of 2 keer per dag naar de wc nu moet ik misschien wel 1 x in de 2 uur. Ook valt het mij op dat mijn ontlasting raar(stinkt) ruikt. Ik heb altijd wondjes die slecht genezen, ik heb echter exceem dus dacht altijd dat het daardoor komt maar de laatste tijd word dit steeds erger. Ik heb savonds altijd last van mijn ogen, ze zijn dan erg branderig en heb heel vaak last van traan ogen. In de verte kan ik haast niks zien, dit kan natuurlijk ook komen omdat ik in de verte slecht zicht heb. Ook heb ik erg last van maagzuur. Ook ben ik soms onverklaarbaar moe, dan kom ik van school en ben ik thuis en dan duurt het me 10 min voordat ik weer wat anders kan doen. Ook kan ik soms wel 12 uur op een dag slapen en ben ik nog steeds moe
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik zit hier namelijk erg mee. Mijn ouders/opa's en oma's hebben het niet. Volgens mijn oma hebben enkele familie leden van haar het wel.
Ik vind het goed dat ze dat zegt. Zij is er nu eenmaal voor om jou te confronteren met je slechte leefgewoontes. Ik vind het ook niet leuk als mijn internist zegt dat ik moet stoppen met roken, maar hij heeft wel gelijk.quote:Op zondag 23 mei 2010 23:04 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Naja mijn interniste is gewoon een bitch.Eerste keer dat ik bij haar kwam was der 2e opmerking: 'je bent wel véél te zwaar he
'.
Ja ik snap best dat ze het zegt, kweet het zelf ook, maar de manier waarop had wel wat aardiger gemogen$.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:45 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat ze dat zegt. Zij is er nu eenmaal voor om jou te confronteren met je slechte leefgewoontes. Ik vind het ook niet leuk als mijn internist zegt dat ik moet stoppen met roken, maar hij heeft wel gelijk.
Zou mooi zijn als hij voor het gesprek zegt: Kom, gaan we eerst ff een sigaretje roken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |