abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63072936
De weersverwachting beloofde eindelijk weer eens een aardige zonnige dag. Dit in combinatie met enkele omgeleide treinen en de laatste herfstkleuren, brengen mij naar het karakteristieke traject Hilversum - Utrecht. Via een tussenstop op het station van Geldermalsen beland ik uiteindelijk voor het eerst langs de Betuweroute, iets wat ik 's ochtends nog niet in de planning had. Alle foto's zijn zoals altijd klikbaar voor een grotere versie.


Door werkzaamheden op het vier sporige baanvak Amsterdam-Utrecht was er op dit weekend aldaar geen treinverkeer mogelijk. Om die reden werden onder andere de ICE's op de relatie Amsterdam - Frankfurt(Main) omgeleid via Hilversum, over de Oosterspoorbaan. Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude hoefijzer-portalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, zijn nu zelfs een monument! DB ICE 4604 heeft enkele mankementen, aangezien de boegdeur weer eens openstond en ook nog eens een van beide frontseinen out of order was (...). De trein passeert als ICE 123 hier door de bossen nabij Hollandsche Rading.


Naast de internationale treinen moesten ook enkele goederentreinen omgeleid worden. In een fraai herfstzonnetje passeert de RN 6405 met Kalktrein 57751, bestaande uit 12 nieuwe DB Schenker Talns'en en 4 oude B-Cargo Falns'en het fraaie herfstbos ter hoogte van Hollandsche Rading. Die nieuwe rode DB Schenker Talns'en waren een maand geleden nog blinkend rood, maar daar is steeds minder van te zien. Leuk goedje, dat kalk


Ter hoogte van het dorp Groenekan zijn NSR's Plan T 527 en Plan V 875 als "Intercity" onderweg van Almere Oostvaarders naar Utrecht.


Ook ter hoogte van het dorp Groenekan, nabij Blauwkapel/Utrecht Overvecht, is de omgeving ook nog prachtig, als de RD 189 065, ook wel Tulpenlok genaamd, passeert met Staaltrein 45741 naar Hagen Vorhalle. Het heeft bijna een jaar geduurd, maar eindelijk heb ik dan de mooiste 189'er in de zon op de foto, en nog wel op een unieke locatie ook!


Door de al eerder vermeldde werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht, is het ook onmogelijk voor goederentreinen om het stuk Abcoude - Breukelen te bereiken, wat normaal gesproken de gangbare route is voor de treinen vanuit Amersfoort naar de Rotterdamse Haven. Zodoende zijn ACTS 1254 en 6703 omgeleid en passeren hier het oude stationsgebouw van Geldermalsen.


De nieuwe sprinters van NSR, ook wel SLT's genaamd, maken vandaag proef/testritten tussen Utrecht en Geldermalsen. Zojuist is SLT 2401 vertrokken uit Geldermalsen op de weg terug naar Utrecht.


We nemen vervolgens nog een kijkje langs de Betuweroute. Steeds meer goederentreinen kiezen voor deze snellere weg tussen Duitsland en de Rotterdamse Haven, terwijl er ook steeds meer capaciteit beschikbaar is. In een al snel zakkende zon verschijnt de RD 189 023 met een Huckepacktrein 43662 ter hoogte van het dorp Deil, op weg naar de Kijfhoek.


Nog geen 10 minuten later kwam datgene waar we op stonden te wachten: Veolia's 189 093 is met lege kolentrein 47718 over de Betuweroute op weg van Werdohl-Elverlingsen naar de Rotterdamse Maasvlakte, als de Raststätte bij Deil gepasseerd wordt.

Dat er langs de Betuweroute dus geen foto's gemaakt kunnen worden, is een fabeltje. Er zijn, zoals op bovenstaande foto's te zien is, zelfs plekken waar helemaal geen geluidschermen staan! Een auto is wel aan te raden, vele plekken zijn slecht tot niet bereikbaar met het OV of per fiets.
  zondag 9 november 2008 @ 14:34:16 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63073760
Mooie herfstkleuren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 9 november 2008 @ 14:43:02 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63073963
Mooie Foto's!
pi_63074478
Prachtexemplaren!
pi_63074660
Een stomme vraag misschien, maar iemand enig idee wanneer de 'snellere' trein tussen Amsterdam en Rotterdam daadwerkelijk gaat rijden?
  zondag 9 november 2008 @ 15:45:11 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63075997
Dat niet, maar ik heb wel ergens gelezen hoe ze die gaan vullen.

De trein AMS Vlissingen gaat dan voortaan over haarlem geloof ik, Verder zullen er geen rechtstreekse treinen AMS (schiphol) Rotterdam meer gereden worden op het normale net, maar zal er altijd ergens ( Den Haag, Leiden) Overgestapt moeten worden
pi_63076141
mooie platen Zug Jammer van die open boegdeuren

Van die SLT had ik ook wel ff willen weten eigenlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 november 2008 @ 16:16:10 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63076990
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat niet, maar ik heb wel ergens gelezen hoe ze die gaan vullen.

De trein AMS Vlissingen gaat dan voortaan over haarlem geloof ik, Verder zullen er geen rechtstreekse treinen AMS (schiphol) Rotterdam meer gereden worden op het normale net, maar zal er altijd ergens ( Den Haag, Leiden) Overgestapt moeten worden
Klinkt wel als NS. Alsof je mensen op zo'n manier die HST in krijgt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63077133
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:16 schreef Duvel het volgende:
Klinkt wel als NS. Alsof je mensen op zo'n manier die HST in krijgt...
A4 / A13 maar 2 keer zesbaans maken dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63077613
Thanx voor de complimenten Duvel, Arthur en Socios!
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
mooie platen Zug Jammer van die open boegdeuren

Van die SLT had ik ook wel ff willen weten eigenlijk
Thanx! Om eerlijk te zijn wist ik het ook niet, we stonden op station Geldermalsen, in afwachting van het besluit om of de Betuweroute op te gaan of naar de Eempolder voor een andere trein. Toen kwam opeens vanuit Utrecht die SLT aangereden. Even gewacht tot ie weer vertrok en zodoende geklikt :-) Daarna dus de Betuweroute opgegaan, waar overigens erg veel wolken hingen. Het eerste half uur langs de Betuweroute was compleet donker, geen zon! Pas 5 min. voor dat de 1e trein langsreed, kwam de zon weer te voorschijn..
  zondag 9 november 2008 @ 16:44:04 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63077862
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

A4 / A13 maar 2 keer zesbaans maken dan?
Hm, ik rij daar nooit meer eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2008 @ 17:09:34 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63078533
Mooie platen Zug
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2008 @ 17:10:33 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63078556
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Een stomme vraag misschien, maar iemand enig idee wanneer de 'snellere' trein tussen Amsterdam en Rotterdam daadwerkelijk gaat rijden?
Geen idee. Voorlopig zijn ze nog alles aan het testen en dan verschijnt vanzelf eens in de media wanneer het ding zal gaan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 november 2008 @ 17:39:49 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63079355
Vandaag maakte de "Kameel" weer eens een rit, en ik kwam 'm tegen in Houten. Het spoor waar deze hier op reed is trouwens de laatste week ingegaan, over een week verhuizen te treinen richting Geldermalsen naar het nieuwe hooggelegen spoor.

  zondag 9 november 2008 @ 17:42:23 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63079417
Ik loop mezelf stuk te bijten waar ik dat nou gelezen heb van die spoorveranderingen, ik denk nog.. FF delen met de jongens op fok.. maarja
  zondag 9 november 2008 @ 17:46:41 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63079521
quote:
Na de start van de hogesnelheidstreinen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam wil NS de treinenloop op de Oude Lijn volledig herzien. Op de volgende stations gaan meer intercity's stoppen: Hoofddorp, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. De overige, kleinere stations, waaronder Rotterdam Lombardijen, worden met stoptreinen bediend. NS hoopt zoveel mogelijk passagiers te verleiden tot gebruik van de HSL door geen snelle intercity's tussen Amsterdam en Rotterdam meer te laten rijden. Met dezelfde motivatie zullen er geen rechtstreekse treinen Rotterdam - Schiphol via Den Haag meer worden aangeboden.
De intercity Vlissingen / Dordrecht - Amsterdam gaat via Haarlem in plaats van Schiphol rijden. Als gevolg van alle extra stops, wordt de reistijd op de hele route een kwartier langer. De sneltrein Amsterdam - Breda wordt ingekort tot Haarlem - Dordrecht, waardoor op dit deel van de route elk kwartier een intercity zal rijden.
Een kwartierdienst met intercity's tussen Schiphol en Den Haag ligt ook in het verschiet door een combinatie van de sneltrein Amsterdam - Den Haag via de Schiphollijn en verlenging van de intercity Amersfoort - Schiphol via Leiden Centraal naar Den Haag. In de eerste versie van de plannen voor de Dienstregeling 2007, was nog sprake van zes intercity's tussen Den Haag en Schiphol. In latere adviesaanvragen van NSR aan het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) is dit aantal teruggebracht tot vier.
Van de bestaande stoptreinen blijven alleen de treinen Amsterdam Centraal - Hoofddorp, Haarlem - Den Haag en Roosendaal - Den Haag rijden. Nieuw zijn Hoorn - Schiphol - Den Haag en Breda - Den Haag.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2007-2009
pi_63080556
quote:
Echt belachelijk is dit, hopelijk proberen de consumentenbonden er nog iets aan te doen als het bijna zover is.

Dus straks is de reistijd via het normale spoor 1.20 ipv 1 uur en doet de IC via de HSL er 45 min over ofzo.
Ook betaal je straks voor een normaal retour 26.40 (2e klas met ov-chip 2.80 duurder) en zeker via de HSL kost een retour 40 euro(2de klas) en die moet je van te voren reserveren/kopen.
............................
pi_63083576
Nette platen Zug!

Het was jammer dat ik ziek was, anders was ik ook nog op pad gegaan
pi_63084683
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude hoefijzer-portalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, zijn nu zelfs een monument!
Deze betonnen portalen zijn uniek in Nederland. Ze zijn uit beton gegoten omdat de electrificatie van dit baanvak plaatsvond in 1942 en men in die tijd het staal voor andere dingen nodig had. Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 november 2008 @ 21:36:13 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63086034
Als we het toch over de HSL hebben, herinnert iemand zich deze nog?

pi_63086310
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
Als we het toch over de HSL hebben, herinnert iemand zich deze nog?

Nee. Maar ik moet er wel een beetje van

Sorry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 november 2008 @ 23:11:27 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63090129
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze betonnen portalen zijn uniek in Nederland. Ze zijn uit beton gegoten omdat de electrificatie van dit baanvak plaatsvond in 1942 en men in die tijd het staal voor andere dingen nodig had. Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zet er ook gelijk bij dat de boogjes inmiddels een monumentale status hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63090174
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zet er ook gelijk bij dat de boogjes inmiddels een monumentale status hebben.
Dat had Zug-Chef al vermeld he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2008 @ 23:14:01 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63090246
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
Als we het toch over de HSL hebben, herinnert iemand zich deze nog?

Lijkt me nogal Low speed en dan die stofzuigers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63090740
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.
Volgens de kaartjes op sporenplan.nl was Deventer-Olst nooit dubbelspoor geweest?
  zondag 9 november 2008 @ 23:30:09 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63090781
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat had Zug-Chef al vermeld he
Zet er dan ook bij dat die hele spoorlijn een monumentale status heeft
  maandag 10 november 2008 @ 06:59:10 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63094425
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zet er dan ook bij dat die hele spoorlijn een monumentale status heeft
Tot Lunetten aan toe?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 10 november 2008 @ 08:24:42 #78
164283 Luco
Buongiorno!
pi_63094782
Gister reden rond 20:25 twee maal een Plan U door Duivendrecht, in de richting van A'dam Bijlmer Arena. Wat deden deze stellen hier?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_63094811
Het is weer een ramp, iig in het oosten.. Meer treinen vertraging dan op tijd, om dan maar niet te spreken over uitgevallen treinen. Hier de vertrektijden van Hengelo, het is al weer een beetje bijgetrokken, toen ik keek via mijn mobiel vielen 3 intercity's uit.



[ Bericht 29% gewijzigd door Nightshadow op 10-11-2008 08:37:55 ]
  maandag 10 november 2008 @ 08:50:58 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63094981
+83, +66, holy shit. Liggen er soms blaadjes op de rails? xD

Edit: het is overal een chaos. Ieder station wat ik invulde gaf zulke resultaten wel. Vooral Asd vond ik lollig, een extra THA met +15, een metro i.p.v. trein, enz.

[ Bericht 59% gewijzigd door James1988 op 10-11-2008 08:56:44 ]
  maandag 10 november 2008 @ 08:59:33 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63095068
Ja, het schijnt wat glad te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63095093
quote:
Het treinverkeer heeft last van gladde sporen. Door het hele land kunnen vertragingen optreden als gevolg van de blaadjes op de rails en het regenachtige, winderige weer.
Reizigers moeten rekening houden met vertragingen van een kwartier tot een half uur.
Dat heeft spoorbeheerder ProRail maandag gemeld. "We hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het voorkomen van dit soort problemen", stelt een zegsvrouw. Zo bepaalt een computer tegenwoordig van tevoren waar het spoor moet worden voorzien van Sandite, een gel met zand en metaaldeeltjes die spoorstaven stroever maakt.
"Maar de combinatie van wind en luchtvochtigheid van vandaag vormt de ideale combinatie voor mogelijke problemen."
Er is WEER EENS sprake van een uitzonderlijke overmachtsituatie waar we nooit op voorbereid hadden kunnen zijn

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63095221
Één voordeel: Die vingerverfers zullen het ook pijnlijk voelen, ik wil niet weten hoe druk de treindienstleiders het hebben
  maandag 10 november 2008 @ 09:15:53 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63095271
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is WEER EENS sprake van een uitzonderlijke overmachtsituatie waar we nooit op voorbereid hadden kunnen zijn

[ afbeelding ]
De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63095410
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:

De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.
Nou, drie kraaien wie daar achter zit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 november 2008 @ 09:23:47 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63095421
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, drie kraaien wie daar achter zit
Het is een complot!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63095435
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Één voordeel: Die vingerverfers zullen het ook pijnlijk voelen, ik wil niet weten hoe druk de treindienstleiders het hebben
Ze moeten gewoon eens ophouden met die wauwelkoek verkopen en hopen dat iemand het gelooft. Ze moeten gewoon eens onderkennen dat het 1 grote incompetente pennenlikkerij is daar. De totale onmacht om zich van hun eigen taak te kwijten wordt nogeens een gevaar voor de spoorveiligheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 november 2008 @ 10:02:50 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63096096
quote:
Op maandag 10 november 2008 08:24 schreef Luco het volgende:
Gister reden rond 20:25 twee maal een Plan U door Duivendrecht, in de richting van A'dam Bijlmer Arena. Wat deden deze stellen hier?
Roestrijden.nl
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 november 2008 @ 10:49:59 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63096984
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.
U vraagt, wij draaien

©Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 november 2008 @ 11:01:52 #90
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63097239
* Darkwing_Duck gaat vandaag maar eens de baan op , juist in de gebieden waar de puinhoop het ergst is.

Iemand nog tips
  maandag 10 november 2008 @ 11:05:30 #91
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 november 2008 @ 11:10:09 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63097402
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck gaat vandaag maar eens de baan op , juist in de gebieden waar de puinhoop het ergst is.

Iemand nog tips
Trek iets warms aan
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 november 2008 @ 11:12:02 #93
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63097443
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck gaat vandaag maar eens de baan op , juist in de gebieden waar de puinhoop het ergst is.

Iemand nog tips
Neem een boek mee. Of twee.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63097524
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Neem een boek mee. Of twee.
En een slaapzak. En veertien boterhammen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 november 2008 @ 11:17:57 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63097568
*pingel*

"Dames en heren, de internationale hogesnelheidstrein naar Antwerpen en Brussel vertrekt over ongeveer 2 jaar. Herhaling... de internationale hogesnelheidstrein naar Antwerpen en Brussel vertrekt over ongeveer 2 jaar."
  maandag 10 november 2008 @ 11:28:06 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63097771
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Roestrijden.nl
Welk een tof initiatief!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63097821
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:28 schreef Duvel het volgende:
Welk een tof initiatief!
Is niet nieuw op zich hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 november 2008 @ 11:31:07 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63097834
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien [ afbeelding ]

©Duvel
Ah, gelukkig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63097835
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen ze de Prignitzer niet doortrekken naar Hgl?
D'r zijn nog een paar praktische problemen die best veel geld zullen kosten om dat mogelijk te kunnen maken. Eén daarvan is dat het spoor Enschede-Gronau op dit moment fysiek niet aangesloten zit op het spoor verder Nederland in. Dit is een paar jaar terug bij de heropening van die lijn expres zo gedaan zodat het niet nodig was om ingewikkeld te gaan doen met beveligingssystemen aan elkaar knopen.

Maar misschien wordt het in de toekomst wel haalbaarder. Ze gaan redelijk binnenkort namelijk op het gehele traject Enschede - Gronau - Münster het beveiligingssysteem upgraden zag ik gisteren op station Enschede op een poster hangen.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  maandag 10 november 2008 @ 11:37:34 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63097945
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En een slaapzak. En veertien boterhammen.
Ik bedoel locaties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')