Klinkt wel als NS. Alsof je mensen op zo'n manier die HST in krijgt...quote:Op zondag 9 november 2008 15:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dat niet, maar ik heb wel ergens gelezen hoe ze die gaan vullen.
De trein AMS Vlissingen gaat dan voortaan over haarlem geloof ik, Verder zullen er geen rechtstreekse treinen AMS (schiphol) Rotterdam meer gereden worden op het normale net, maar zal er altijd ergens ( Den Haag, Leiden) Overgestapt moeten worden
A4 / A13 maar 2 keer zesbaans maken dan?quote:Op zondag 9 november 2008 16:16 schreef Duvel het volgende:
Klinkt wel als NS. Alsof je mensen op zo'n manier die HST in krijgt...
Thanx! Om eerlijk te zijn wist ik het ook niet, we stonden op station Geldermalsen, in afwachting van het besluit om of de Betuweroute op te gaan of naar de Eempolder voor een andere trein. Toen kwam opeens vanuit Utrecht die SLT aangereden. Even gewacht tot ie weer vertrok en zodoende geklikt :-) Daarna dus de Betuweroute opgegaan, waar overigens erg veel wolken hingen. Het eerste half uur langs de Betuweroute was compleet donker, geen zon! Pas 5 min. voor dat de 1e trein langsreed, kwam de zon weer te voorschijn..quote:Op zondag 9 november 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
mooie platen ZugJammer van die open boegdeuren
![]()
Van die SLT had ik ook wel ff willen weten eigenlijk
Hm, ik rij daar nooit meer eigenlijk...quote:Op zondag 9 november 2008 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
A4 / A13 maar 2 keer zesbaans maken dan?
Geen idee. Voorlopig zijn ze nog alles aan het testen en dan verschijnt vanzelf eens in de media wanneer het ding zal gaan rijden.quote:Op zondag 9 november 2008 15:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Een stomme vraag misschien, maar iemand enig idee wanneer de 'snellere' trein tussen Amsterdam en Rotterdam daadwerkelijk gaat rijden?
Bron:quote:Na de start van de hogesnelheidstreinen tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam wil NS de treinenloop op de Oude Lijn volledig herzien. Op de volgende stations gaan meer intercity's stoppen: Hoofddorp, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. De overige, kleinere stations, waaronder Rotterdam Lombardijen, worden met stoptreinen bediend. NS hoopt zoveel mogelijk passagiers te verleiden tot gebruik van de HSL door geen snelle intercity's tussen Amsterdam en Rotterdam meer te laten rijden. Met dezelfde motivatie zullen er geen rechtstreekse treinen Rotterdam - Schiphol via Den Haag meer worden aangeboden.
De intercity Vlissingen / Dordrecht - Amsterdam gaat via Haarlem in plaats van Schiphol rijden. Als gevolg van alle extra stops, wordt de reistijd op de hele route een kwartier langer. De sneltrein Amsterdam - Breda wordt ingekort tot Haarlem - Dordrecht, waardoor op dit deel van de route elk kwartier een intercity zal rijden.
Een kwartierdienst met intercity's tussen Schiphol en Den Haag ligt ook in het verschiet door een combinatie van de sneltrein Amsterdam - Den Haag via de Schiphollijn en verlenging van de intercity Amersfoort - Schiphol via Leiden Centraal naar Den Haag. In de eerste versie van de plannen voor de Dienstregeling 2007, was nog sprake van zes intercity's tussen Den Haag en Schiphol. In latere adviesaanvragen van NSR aan het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) is dit aantal teruggebracht tot vier.
Van de bestaande stoptreinen blijven alleen de treinen Amsterdam Centraal - Hoofddorp, Haarlem - Den Haag en Roosendaal - Den Haag rijden. Nieuw zijn Hoorn - Schiphol - Den Haag en Breda - Den Haag.
Echt belachelijk is dit, hopelijk proberen de consumentenbonden er nog iets aan te doen als het bijna zover is.quote:Op zondag 9 november 2008 17:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2007-2009
Deze betonnen portalen zijn uniek in Nederland. Ze zijn uit beton gegoten omdat de electrificatie van dit baanvak plaatsvond in 1942 en men in die tijd het staal voor andere dingen nodig had. Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.quote:Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude hoefijzer-portalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, zijn nu zelfs een monument!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nee. Maar ik moet er wel een beetje vanquote:Op zondag 9 november 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
Als we het toch over de HSL hebben, herinnert iemand zich deze nog?
quote:Op zondag 9 november 2008 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze betonnen portalen zijn uniek in Nederland. Ze zijn uit beton gegoten omdat de electrificatie van dit baanvak plaatsvond in 1942 en men in die tijd het staal voor andere dingen nodig had. Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.Zet er ook gelijk bij dat de boogjes inmiddels een monumentale status hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Dat had Zug-Chef al vermeld hequote:Op zondag 9 november 2008 23:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet er ook gelijk bij dat de boogjes inmiddels een monumentale status hebben.
Lijkt me nogal Low speed en dan die stofzuigersquote:Op zondag 9 november 2008 21:36 schreef James1988 het volgende:
Als we het toch over de HSL hebben, herinnert iemand zich deze nog?
Volgens de kaartjes op sporenplan.nl was Deventer-Olst nooit dubbelspoor geweest?quote:Op zondag 9 november 2008 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook de reden dat het baanvak Deventer - Olst nog steeds grotendeels enkelsporig is: het andere spoor is opgebroken door de Duitsers en omgesmolten tot oorlogstuig.
Tot Lunetten aan toe?quote:Op zondag 9 november 2008 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zet er dan ook bij dat die hele spoorlijn een monumentale status heeft
Er is WEER EENS sprake van een uitzonderlijke overmachtsituatie waar we nooit op voorbereid hadden kunnen zijnquote:Het treinverkeer heeft last van gladde sporen. Door het hele land kunnen vertragingen optreden als gevolg van de blaadjes op de rails en het regenachtige, winderige weer.
Reizigers moeten rekening houden met vertragingen van een kwartier tot een half uur.
Dat heeft spoorbeheerder ProRail maandag gemeld. "We hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het voorkomen van dit soort problemen", stelt een zegsvrouw. Zo bepaalt een computer tegenwoordig van tevoren waar het spoor moet worden voorzien van Sandite, een gel met zand en metaaldeeltjes die spoorstaven stroever maakt.
"Maar de combinatie van wind en luchtvochtigheid van vandaag vormt de ideale combinatie voor mogelijke problemen."
De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.quote:Op maandag 10 november 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is WEER EENS sprake van een uitzonderlijke overmachtsituatie waar we nooit op voorbereid hadden kunnen zijn![]()
[ afbeelding ]
Nou, drie kraaien wie daar achter zitquote:Op maandag 10 november 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:
De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.
Het is een complot!quote:Op maandag 10 november 2008 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, drie kraaien wie daar achter zit
Ze moeten gewoon eens ophouden met die wauwelkoek verkopen en hopen dat iemand het gelooft. Ze moeten gewoon eens onderkennen dat het 1 grote incompetente pennenlikkerij is daar. De totale onmacht om zich van hun eigen taak te kwijten wordt nogeens een gevaar voor de spoorveiligheid.quote:Op maandag 10 november 2008 09:12 schreef Nightshadow het volgende:
Één voordeel: Die vingerverfers zullen het ook pijnlijk voelen, ik wil niet weten hoe druk de treindienstleiders het hebben
Roestrijden.nlquote:Op maandag 10 november 2008 08:24 schreef Luco het volgende:
Gister reden rond 20:25 twee maal een Plan U door Duivendrecht, in de richting van A'dam Bijlmer Arena. Wat deden deze stellen hier?
U vraagt, wij draaienquote:Op maandag 10 november 2008 09:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
De oorspronkelijke vingerverfsmiley staat op m'n onbereikbare imagehost.
Trek iets warms aanquote:Op maandag 10 november 2008 11:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck gaat vandaag maar eens de baan op , juist in de gebieden waar de puinhoop het ergst is.
Iemand nog tips
Neem een boek mee. Of twee.quote:Op maandag 10 november 2008 11:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
* Darkwing_Duck gaat vandaag maar eens de baan op , juist in de gebieden waar de puinhoop het ergst is.
Iemand nog tips
En een slaapzak. En veertien boterhammen.quote:
Ah, gelukkig!quote:Op maandag 10 november 2008 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien [ afbeelding ]
©Duvel
D'r zijn nog een paar praktische problemen die best veel geld zullen kosten om dat mogelijk te kunnen maken. Eén daarvan is dat het spoor Enschede-Gronau op dit moment fysiek niet aangesloten zit op het spoor verder Nederland in. Dit is een paar jaar terug bij de heropening van die lijn expres zo gedaan zodat het niet nodig was om ingewikkeld te gaan doen met beveligingssystemen aan elkaar knopen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen ze de Prignitzer niet doortrekken naar Hgl?
Ik bedoel locaties...quote:Op maandag 10 november 2008 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een slaapzak. En veertien boterhammen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |