abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63092381
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:56 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zonder geld houdt alles op natuurlijk.

Gefeliciteerd met de overwinning.

Wat gaat er met Landzaat gebeuren denken jullie? Op de bank, op de plek van een middenvelder of centraal achterin?
Hoop dat Landzaat op de bank gaat plaatsnemen. Zou niet weten wie hij zou moeten vervangen.Fer misschien?
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_63092385
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat kan Bosz er nou weer aan doen dat er geen geld is .
Bij clubs als Groningen geven ze al 10 miljoen per zomer uit. Als Feyenoord dat na 3 jaar Bosz nog steeds niet op kan brengen dan is ie gewoon niet geschikt.
Cause nobody likes rock anymore!
  maandag 10 november 2008 @ 00:31:19 #203
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63092418
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Bij clubs als Groningen geven ze al 10 miljoen per zomer uit. Als Feyenoord dat na 3 jaar Bosz nog steeds niet op kan brengen dan is ie gewoon niet geschikt.
Groningen heeft veel verdiend met de verkoop van spelers en heeft geen schuld van 20 miljoen.
2000 light years from home
pi_63092445
Bosz is trouwens degene die meer dan 10 miljoen de put in geflikkerd heeft door spelers als Lee en Charisteas te halen. Geld was er wel degelijk, het is alleen in de verkeerde spelers gestoken.
pi_63092468
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Groningen heeft veel verdiend met de verkoop van spelers en heeft geen schuld van 20 miljoen.
Zie m'n reactie hierboven dus.
  maandag 10 november 2008 @ 00:37:22 #206
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63092565
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:32 schreef Crane het volgende:
Bosz is trouwens degene die meer dan 10 miljoen de put in geflikkerd heeft door spelers als Lee en Charisteas te halen. Geld was er wel degelijk, het is alleen in de verkeerde spelers gestoken.
Elke club heeft miskopen, ook FC Groningen. Ik kan zo een fors lijstje opnoemen. Je trapt weer open deuren in helaas.
  maandag 10 november 2008 @ 00:37:31 #207
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63092571
Charisteas heeft nauwelijk iets gekost aangezien hij ook weer voor ¤2 miljoen ofzo is verkocht. Lee was ook niet zo heel duur dacht ik.
  maandag 10 november 2008 @ 00:40:41 #208
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63092632
quote:
Charisteas is met winst verkocht.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_63092661
quote:
Op Charisteas is winst gemaakt, in het geval van Lee hebben ze de aankoopprijs er volgens mij bijna helemaal uit gehaald.

Als we al het geld dat we uit de verkoop van spelers hebben gehaald hadden kunnen gebruiken voor nieuwe spelers dan hadden we veel geld te besteden, maar feit is nu eenmaal dat er een grote schuld ligt (die nog veel groter was). Daar kan Bosz niks aan doen, maar daar heeft hij wel mee te maken.

Bosz gaat trouwens niet over de financiën, dat doet de financieel directeur. Bosz krijgt een bepaald budget, daar zal hij het mee moeten doen.
pi_63092710
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Elke club heeft miskopen, ook FC Groningen. Ik kan zo een fors lijstje opnoemen. Je trapt weer open deuren in helaas.
Klopt, alleen na 3 jaar TD-schap zou die balans positief moeten zijn. Je koopt voor (ik noem maar wat) 20 miljoen 8 spelers in. Daar zitten 3 miskopen bij, 3 redelijke aankopen en 2 'klappers'. Achteraf hou je als alle spelers weg zijn na een 2 a 3 jaar 30 miljoen over. Bij Bosz ontbreken die klappers keer op keer.

Ik snap werkelijk niet dat iedereen hier zo tevreden is over Bosz. Roep een keer "we moeten geen gekke dingen doen" en je hebt het complete Legioen mee blijkbaar.
  maandag 10 november 2008 @ 00:47:11 #211
185115 Juk
Misschien
pi_63092772
Waarom moeten we elke keer dezelfde discussie voeren Crane?
Je komt elke keer weer met dingen die wij óf allang hebben ontkracht óf waar er een meningsverschil is waar we toch niet uitkomen.

Een discussie voeren is sowieso heel moeilijk aangezien je per week je mening over spelers veranderd met als grootste voorbeeld je vergelijking met de selectie van ajax waarop je nu ineens op terugkomt.
quote:
Als die spelers hun 'normale' niveau haalden en de hele selectie fit was, dan deed Feyenoord niets onder aan de bovenste clubs in de eredivisie.
Ik vroeg je waarom jij dan denkt dat ze hun normale niveau niet halen.

Dit bedoel ik met selectief reageren, soms negeer je sommige posts gewoon omdat je daar je stokpaardjes niet op los kunt laten. In die geld discussie heb ik meerdere malen mijn visie gegeven over de situatie waar je dan niet op reageert, maar nu kom je wel weer ineens met het "als er geen geld is moet Bosz eruit" riedeltje.

Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb met mijn interpretatie van de financiële situatie maar als jij elke keer dat soort posts negeert en een week later weer Bosz er de schuld van geeft dat er geen geld is weet ik niet waarom je op een forum komt.
Sterker, ik snap ook niet waarom ik daar dan nog op inga

[ Bericht 56% gewijzigd door Juk op 10-11-2008 00:55:10 ]
The only thing I fear is my MoM
pi_63092827
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:47 schreef Juk het volgende:
Waarom moeten we elke keer dezelfde discussie voeren Crane?
Je komt elke keer weer met dingen die wij óf allang hebben ontkracht óf waar er een meningsverschil is waar we toch niet uitkomen.
Omdat jullie na 2 jaar nog steeds met het "er is geen geeheeeld"-verhaal komen. Dat had er nu wel eens mogen zijn, Bosz heeft tijd genoeg gehad. Je kunt toch niet nog een seizoen met Timmer, Buijs en Greene in de selectie doorgaan?
quote:
Een discussie voeren is sowieso heel moeilijk aangezien je per week je mening over spelers veranderd met als grootste voorbeeld je vergelijking met de selectie van ajax waarop je nu ineens op terugkomt.
Die vergelijking basseerde ik op begin vorig seizoen. Blijkbaar heb ik een aantal spelers overschat.
pi_63092837
Bosz heeft toch al genoeg gesanneerd?
pi_63092856
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:49 schreef Crane het volgende:

[..]

Omdat jullie na 2 jaar nog steeds met het "er is geen geeheeeld"-verhaal komen. Dat had er nu wel eens mogen zijn, Bosz heeft tijd genoeg gehad.
Ja, want 30 miljoen aan schuld poets je zo wel even weg. Bovendien is Bosz natuurlijk verantwoordelijk voor het financiële beleid bij Feyenoord.

Je hebt helemaal gelijk. Wacht even, ik bel Happel even. Kan hij je ook even gelijk komen geven.
pi_63092867
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:50 schreef sjimz het volgende:
Bosz heeft toch al genoeg gesanneerd?
Greene stond vorige week nog in de basis en Buijs kan misschien nog speeltijd krijgen dit seizoen; dus nee.
pi_63092893
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, want 30 miljoen aan schuld poets je zo wel even weg. Bovendien is Bosz natuurlijk verantwoordelijk voor het financiële beleid bij Feyenoord.
Bosz is eindverantwoordelijk ja.
quote:
Je hebt helemaal gelijk. Wacht even, ik bel Happel even. Kan hij je ook even gelijk komen geven.
Wat kan mij Happel schelen? Die heeft al gezegd dat ie het niet zo erg zou vinden als Feyenoord nu nog een aantal jaar moet knokken voor een 5e plek.
pi_63092903
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:51 schreef Crane het volgende:

[..]

Greene stond vorige week nog in de basis en Buijs kan misschien nog speeltijd krijgen dit seizoen; dus nee.
Ze mochten allebei weg maar konden geen club vinden. Wat moet je dan doen? Hun contract ontbinden kost ook geld, en dan krijg je er bovendien niks voor terug waardoor je geen vervanger kunt halen.
  maandag 10 november 2008 @ 00:54:16 #218
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63092905
Bosz heeft weinig met het financiële beleid te maken. De financiële strategie wordt echt niet door Bosz uitgestippeld hoor. Als je geen geld hebt om aankopen te doen kan je ook weinig miskopen doen, daarom is er niet zo veel kritiek op Bosz.
pi_63092907
quote:

[..]

2 van de hoeveel miskopen?
pi_63092943
quote:
Wat kan mij Happel schelen? Die heeft al gezegd dat ie het niet zo erg zou vinden als Feyenoord nu nog een aantal jaar moet knokken voor een 5e plek.
Bron?
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:53 schreef Crane het volgende:

[..]

Bosz is eindverantwoordelijk ja.
quote:
Feyenoord presenteert nieuwe financiële man

Rotterdam - Zojuist werd bekend dat Peter Bosz niet langer alleen technisch directeur is, maar dat hij ook per direct financieel directeur wordt. Hierdoor wordt Bosz ook verantwoordelijk voor het financiële beleid bij Feyenoord.
Bron: Crane.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2008 00:56:23 ]
  maandag 10 november 2008 @ 00:56:42 #221
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63092952
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:44 schreef Crane het volgende:

[..]

Klopt, alleen na 3 jaar TD-schap zou die balans positief moeten zijn. Je koopt voor (ik noem maar wat) 20 miljoen 8 spelers in. Daar zitten 3 miskopen bij, 3 redelijke aankopen en 2 'klappers'. Achteraf hou je als alle spelers weg zijn na een 2 a 3 jaar 30 miljoen over. Bij Bosz ontbreken die klappers keer op keer.

Ik snap werkelijk niet dat iedereen hier zo tevreden is over Bosz. Roep een keer "we moeten geen gekke dingen doen" en je hebt het complete Legioen mee blijkbaar.
Waarom ontbreken die klappers? Omdat we ons hebben gericht op het aankopen van ervaring en zekere kwaliteit met Hofland enzovoorts. Daar is al het geld zo wat aan besteedt. Achteraf was dat niet slim, maar ook jij liep toen de polonaise en elke TD zou precies het zelfde hebben gedaan. Het is logisch met de schulden die Feyenoord heeft dat je spelers haalt die je door en door kent en geen onbekend spelertje uit Uruguay.

Daarom hebben wij niet de klappers die Groningen heeft. Punt.

Dit heb ik je nu al 300 x uitgelegd, maar elke keer leg je het weer naast je weer om de week er na weer de discussie te starten.
pi_63092964
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ze mochten allebei weg maar konden geen club vinden. Wat moet je dan doen?
Twente wilde Buijs, maar meneer wilde geen salaris inleveren. Gewoon een half jaartje bij de beloftes laten wegrotten, dan kruipt ie in de winterstop op z'n knietjes naar Enschede.
  maandag 10 november 2008 @ 00:57:14 #223
185115 Juk
Misschien
pi_63092966
quote:

[..]

Beiden worden ook niet op de goede positie gebruikt.

Hoewel Greene gewoon niet bij Feyenoord thuis hoort zou Buijs als een Gregoor van Dijk op het middenveld denk ik nog wel uit de verf komen.

Overigens heb ik nog een lange edit gemaakt in mijn vorige post
pi_63092994
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:57 schreef Crane het volgende:

[..]

Twente wilde Buijs, maar meneer wilde geen salaris inleveren. Gewoon een half jaartje bij de beloftes laten wegrotten, dan kruipt ie in de winterstop op z'n knietjes naar Enschede.
Nee, dat is goed met je geld omgaan. Dan kun je die 3 ton net zo goed meteen de Maas in tiefen.
  maandag 10 november 2008 @ 01:00:27 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63093028
tvp
Laffe huichelaar
pi_63093059
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:54 schreef Merkie het volgende:
Bosz heeft weinig met het financiële beleid te maken. De financiële strategie wordt echt niet door Bosz uitgestippeld hoor. Als je geen geld hebt om aankopen te doen kan je ook weinig miskopen doen, daarom is er niet zo veel kritiek op Bosz.
Weet je wat het probleem met hem is? Hij doet wat jij en ik ook wel kunnen. Het verschil is dat hij op een positie zit waarop ie juist dingen moet doen en zien die wij niet doen en zien. Je mag dus best eisen stellen aan die man. Bovendien heb ik altijd het idee dat hij de boel niet geheel onder controle heeft.

Groningen stond 4 jaar geleden nog in de degradatiezone en die hadden werkelijk geen cent. In 2 jaar hebben Nijland en Jans die hele club omhoog geduwt aan de hand van goed beleid. Bosz heeft na 3 jaar Feyenoord op geen enkel front beter gemaakt (op een lagere schuld na). Voor zijn komst werden we nog 3e, nu staan we 12e na vorig jaar 6e te zijn geworden en het jaar daarvoor zelfs 7e.
pi_63093091
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:47 schreef Juk het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ik gelijk heb met mijn interpretatie van de financiële situatie maar als jij elke keer dat soort posts negeert en een week later weer Bosz er de schuld van geeft dat er geen geld is weet ik niet waarom je op een forum komt.
Sterker, ik snap ook niet waarom ik daar dan nog op inga
Ik vind 'er is geen geld' na 3 jaar geen reden meer. Wil je dat over 3 jaar nog steeds blijven zeggen?
pi_63093112
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:02 schreef Crane het volgende:

[..]

Groningen stond 4 jaar geleden nog in de degradatiezone en die hadden werkelijk geen cent. In 2 jaar hebben Nijland en Jans die hele club omhoog geduwt aan de hand van goed beleid.
Groningen is in het seizoen 2004/05 als 12e geëindigd. Bovendien had Groningen toen geen schuld van bijna 30 miljoen.
pi_63093128
Als je trouwens wil beweren dat het Feyenoord van 3 jaar geleden beter was dan het Feyenoord van nu heb je echt een plaat voor je kop.
pi_63093160
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Groningen is in het seizoen 2004/05 als 12e geëindigd.
Ik meen me toch te herinneren dat die tegen degradatie hebben gevochten. Misschien een seizoen eerder?
quote:
Bovendien had Groningen toen geen schuld van bijna 30 miljoen.
30 miljoen, zo'n bedrag ontvangt Ajax voor 1 speler. Maar goed, als wij spelers als De Guzman gratis de deur uit laten lopen dan duurt het wel 10 jaar voordat je die schuld afgelost hebt ja.
pi_63093189
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:06 schreef Sloggi het volgende:
Als je trouwens wil beweren dat het Feyenoord van 3 jaar geleden beter was dan het Feyenoord van nu heb je echt een plaat voor je kop.
Er werd beter gepresteerd en daar gaat het om.
pi_63093313
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:08 schreef Crane het volgende:

[..]

Ik meen me toch te herinneren dat die tegen degradatie hebben gevochten. Misschien een seizoen eerder?
[..]

30 miljoen, zo'n bedrag ontvangt Ajax voor 1 speler. Maar goed, als wij spelers als De Guzman gratis de deur uit laten lopen dan duurt het wel 10 jaar voordat je die schuld afgelost hebt ja.
.

Drenthe bracht aardig wat geld op, maar dat geld ging bijna helemaal op aan de aflossing van de schulden. In die glazen bol van jou kan ik niet kijken, dus je De Guzman-'argument' slaat nergens op.
  maandag 10 november 2008 @ 01:17:27 #233
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63093316
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:10 schreef Crane het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het seizoen is nog lang.
pi_63093320
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:10 schreef Crane het volgende:

[..]

Weet jij waar we dit seizoen gaan eindigen dan? Nogmaals: je hebt een glazen bol?

In 03/04 eindigde Groningen als 13e.
pi_63093328
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:17 schreef Merkie het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het seizoen is nog lang.
Als we dit seizoen 3e of 2e worden zal ik m'n woorden over Bosz terugnemen.
pi_63093349
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

.

Drenthe bracht aardig wat geld op, maar dat geld ging bijna helemaal op aan de aflossing van de schulden. In die glazen bol van jou kan ik niet kijken, dus je De Guzman-'argument' slaat nergens op.
Ook hier zeg ik: als Bosz het voor elkaar krijgt om spelers als Biseswar en De Guzman bij te laten tekenen en ze voor een flinke smak geld te verkopen zal ik m'n woorden terugnemen.
pi_63093364
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:18 schreef Crane het volgende:

[..]

Als we dit seizoen 3e of 2e worden zal ik m'n woorden over Bosz terugnemen.
En als we 5e worden? Dan doen we het beter dan vorig jaar. Als we dan weer een stap kunnen zetten het seizoen daarna 3e? En over twee jaar meedoen om het kampioenschap?
  maandag 10 november 2008 @ 01:21:11 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_63093367
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:02 schreef Crane het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem met hem is? Hij doet wat jij en ik ook wel kunnen. Het verschil is dat hij op een positie zit waarop ie juist dingen moet doen en zien die wij niet doen en zien. Je mag dus best eisen stellen aan die man. Bovendien heb ik altijd het idee dat hij de boel niet geheel onder controle heeft.

Groningen stond 4 jaar geleden nog in de degradatiezone en die hadden werkelijk geen cent. In 2 jaar hebben Nijland en Jans die hele club omhoog geduwt aan de hand van goed beleid. Bosz heeft na 3 jaar Feyenoord op geen enkel front beter gemaakt (op een lagere schuld na). Voor zijn komst werden we nog 3e, nu staan we 12e na vorig jaar 6e te zijn geworden en het jaar daarvoor zelfs 7e.
In diezelfde tijd was Gullit bezig zijn Ark van Gullit naar Rotterdam te laten komen waardoor Feyenoord financiëel in de afgrond terecht kwam. Ik vind niet dat je iemand goed kan beoordelen als hij bijna niks kan doen.
pi_63093375
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:19 schreef Crane het volgende:

[..]

Ook hier zeg ik: als Bosz het voor elkaar krijgt om spelers als Biseswar en De Guzman bij te laten tekenen en ze voor een flinke smak geld te verkopen zal ik m'n woorden terugnemen.
Wat een onzin. Je moet iemand beoordelen op wat hij heeft gedaan, niet op wat hij mogelijk wel of niet gaat doen de komende jaren.
  maandag 10 november 2008 @ 01:21:53 #240
185115 Juk
Misschien
pi_63093378
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:04 schreef Crane het volgende:

[..]

Ik vind 'er is geen geld' na 3 jaar geen reden meer. Wil je dat over 3 jaar nog steeds blijven zeggen?
Als je nou eens 1 van die posts gelezen had...

Ik denk dat Bosz er bewust voor heeft gekozen om de oudere, ervaren, zich al bewezen spelers aan te trekken zodat er een continuïteit zou zijn van niveau om ondertussen: De selectie tot een normaal aantal spelers terug te brengen (rond de 50 contractspelers bij het ontslag van Gullit dacht ik) en de schulden weg te werken.
Deze 2 dingen zijn goed gelukt. Van meer dan 30 miljoen schuld naar 10 en de selectie is weer van normale grootte. Dit gedeelte is Bosz dus geslaagd.

Dit jaar is voorzichtig begonnen aan het opbouwen van een nieuw elftal met de routiniers als kern. Omdat er nog voorzichtig gedaan moet worden met het geld is alleen El Ahmadi gehaald. Zoals te zien is dat gewoon een directe versterking en hij is pas 23 dus dit kan die klapper gaan worden waar je het eerder over had.

Daarom wil ik nog even wachten met het beoordelen van Bosz zijn opbouwende kwaliteiten omdat hij die, in mijn mening, nu pas heeft laten zien. Persoonlijk denk ik dat hij pas faalt als hij begin volgend seizoen geen spelers kan halen die de ploeg beter maken, om wat voor reden dat dan ook niet lukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')