abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68067235
Zo mooie keuken zeg. Veel licht door die ramen/deuren. Erg netjes.
pi_68067411
Thx We hebben een zalig uitzicht (vijver, beestjes, groen, groen en nog eens groen), dus was de beslissing rap genomen om daar met grote ramen te werken. Het zit gewoon zo heerlijk om rustig een boek te lezen in de keuken, gewoon omdat je dan ook naar buiten kunt kijken. En eiland met tafel in één kan ik aan iedereen aanraden: lekker veel werkblad
  donderdag 16 april 2009 @ 12:27:45 #203
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68068216
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef leonieke het volgende:
Een keukentopic Wat fijn, had ik hier nog niet zien passeren

Lades, veel lades
Kleur van de keuken is lichtgrijs, met een zwart granieten werkblad (jasberg). Alleen jammer dat de orchidee niet meer leeft ik weet niet wat het is, maar orchideeën kan ik echt niet houden
[ afbeelding ]

Een paar hoge kasten, met koelkast, oven en microgolfoven
[ afbeelding ]

Het eiland: bewust gekozen voor een 'afwas'eiland omdat we schrik hadden dat de dampkap de ruimte te veel zou breken (en toegegeven: een wanddampkap is een pak goedkoper dan een eilanddampkap )
[ afbeelding ]

Het zicht vanuit de keuken:
[ afbeelding ]

En zo ziet de keuken eruit vanuit de living:
[ afbeelding ]

Ik ben inmiddels overleden
pi_68070287
Schitterende keuken!

De living + keuken wel heel erg kaal/kil..
pi_68070481
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
Schitterende keuken!

De living + keuken wel heel erg kaal/kil..
Ah, maar het is een nieuwbouwwoning en die moet sowieso nog uitdrogen tot augustus 2009. We zouden normaalgezien dan pas kunnen beginnen schilderen.
Er is maar één probleem bijgekomen en dat is de afrekening van de elektricien/loodgieter: zijn totaalfactuur bedraagt het dubbel van zijn offerte, dus nu moeten we nog 'eventjes' 10k euro extra tevoorschijn toveren voor de afrekening. En aangezien er sowieso nog andere dringendere zaken op het lijstje staan, zal het afwerken van de muren nog wat langer moeten wachten, vrees ik. Jammer, maar niets aan te doen.
pi_68070714
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ah, maar het is een nieuwbouwwoning en die moet sowieso nog uitdrogen tot augustus 2009. We zouden normaalgezien dan pas kunnen beginnen schilderen.
Er is maar één probleem bijgekomen en dat is de afrekening van de elektricien/loodgieter: zijn totaalfactuur bedraagt het dubbel van zijn offerte, dus nu moeten we nog 'eventjes' 10k euro extra tevoorschijn toveren voor de afrekening. En aangezien er sowieso nog andere dringendere zaken op het lijstje staan, zal het afwerken van de muren nog wat langer moeten wachten, vrees ik. Jammer, maar niets aan te doen.
Holy f*ck!
Leonieke, hoe komt dat zo? Kan dat zomaar?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_68070980
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:42 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Holy f*ck!
Leonieke, hoe komt dat zo? Kan dat zomaar?
Er waren een aantal zaken bijgekomen, maar dat waren 'kleinigheden' (zei hij), dus ik had sowieso rekening gehouden met een verschil van ongeveer 4.000 euro (incl btw). Afrekening sprak over 11.000 euro (excl btw). Ik viel achterover. Echt, heb er een paar nachten van wakker gelegen. Ondertussen wel in discussie gegaan met die kerel (is ook de persoon die ervoor gezorgd heeft dat onze bouw maaaaaanden is uitgelopen), maar veel gaan we er niet van af krijgen.
Hoe het komt? Zijn uren die hij gewerkt heeft, kloppen in mijn ogen niet (hij beweert bv dat hij 8u nodig heeft gehad voor het plaatsen van een bad ) en een aantal zaken waarvan hij zei dat het 'niet veel kostte' kosten opeens 1500 euro. Veel leugens, veel bedrog, maar ik vrees echt dat we het gaan moeten betalen (en in alle haast hebben we idd niet van alles offertes gevraagd, vooral omdat hij zei dat het niet duur was). Hij moet wel nog alle aankoopfacturen bezorgen van die dingen die niet duur waren. Hij mag er best wat winst op nemen, maar hij mag niet overdrijven.
pi_68071860
Oooooohhh, wat vervelend zeg!!! Altijd makkelijk om achteraf te zeggen, maar zorg altijd dat dit soort afspraken zwart op wit staan! Hoe aardig of vertrouwd ze ook overkomen!

Je kan tegenwoordig nooit meer van een handjeklap woord aan...
pi_68072375
Mja, mijn schoonvader (onze aannemer) werkt al jaar en dag met die man... (was nu wel de laatste keer) op die manier heb je makkelijker vertrouwen in iemand. Totaal verkeerd gedacht dus. Maar daar is nu niet meer veel aan te doen, behalve een aantal zaken (schilderen, trap afwerken, poorten in de garage en berging, huis voegen, ...) uitstellen. En ondertussen kunnen we wel lekker genieten van onze keuken (om weer eventjes ontopic te gaan )
  donderdag 16 april 2009 @ 14:40:26 #210
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68072663
Ik had hem elk gewerkt uur en aangekocht materiaal aan laten tonen, laat hem nu dan ook maar wat doen voor z'n geld. Zo'n enorme verhoging is gewoon onacceptabel.
Dergelijk grote prijswijzigingen en toevoegingen heeft hij ook eerst met je te bespreken!
pi_68072769
Mja, mijn schoonvader heeft me vorige week vrijdag gezegd dat zijn nieuwe afrekening binnen was. We zullen die waarschijnlijk nog dit weekend doornemen. Maar er werd hem alleszins gevraagd om al die zaken te bewijzen. Binnenkort eens zien hoe hij het er vanaf gebracht heeft. (nu nog even kop in het zand steken )
  donderdag 16 april 2009 @ 15:28:55 #212
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68074272
ff ontopic:
onze keuken, hier ook nog niet vertoond....

in de ruwbouw:
  donderdag 16 april 2009 @ 15:58:26 #213
3185 Adelante
To let it go now
pi_68075392
Voor een Duitser heb je geen Duitse (eiken/beuken) keuken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 16 april 2009 @ 16:15:57 #214
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68076008
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:58 schreef Adelante het volgende:
Voor een Duitser heb je geen Duitse (eiken/beuken) keuken

klopt helemaal, al komt hij wel uit Duitsland.
Zelf ontworpen en uitgetekend, keukenzaak hoefde er alleen maar een prijs aan te hangen. Vonden ze geweldig, zo zagen ze het niet vaak
pi_68085531
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:37 schreef Adelante het volgende:

[..]

Superhandig, eentje voor de schone vaat en eentje voor de vuile. Nooit meer je servies en glaswerk in kasten ruimen
klopt
ideaal is dat
pi_68093977
Waar laten jullie de theedoek en handdoek?
Ik zie maar zelden op foto een oplossing hoe handdoek ophanging en keuken blok te combineren.

Gebruiken jullie een ingebouwde haarfohn?

En waar zijn de oude keukens van ooit? Heeft een van jullie nog een opoe keuken zo met van die met verf dichtgeslibte houten deuren verzakt en met facet glas in de buffet kast?
Mensen waren toen veel kleiner dan nu dus weinig kans dat zo'n oudje een fijn kook atelier is.
pi_68096619
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:00 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Waar laten jullie de theedoek en handdoek?
Ik zie maar zelden op foto een oplossing hoe handdoek ophanging en keuken blok te combineren.

Gebruiken jullie een ingebouwde haarfohn?

En waar zijn de oude keukens van ooit? Heeft een van jullie nog een opoe keuken zo met van die met verf dichtgeslibte houten deuren verzakt en met facet glas in de buffet kast?
Mensen waren toen veel kleiner dan nu dus weinig kans dat zo'n oudje een fijn kook atelier is.
Dat mis ik inderdaad in de ontworpen keukens van de keukenboeren en - meneren !
En de plaats waar de afvalbak níet in de weg staat voor een kastdeurtje of keukendeur !

Zelf hou ik de theedoek en handdoek graag gescheiden en niet op een haakje gefrommeld.
En ook hier is dat niet gelukt.
Dat is wel een voordeel van de lange grepen, zodat je daarover een doek kunt hangen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:41:20 #218
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68097714
wij hebben een handdoekrekje aan de radiator hangen die rechts op de bovenste foto naast de muur (is niet te zien)
Werkt prima, vorige huis was precies zo.
Alleen hing hij in het vorige huis links en echt nu elke keer nog draai ik eerst naar links en besef me dan dat daar echt geen handdoek hangt....en dat al 6 weken...
pi_68097857
Nooit bij stil gestaan. Gebrek aan bij keukenontwerp meegedachte handdoek haakjes is natuurlijk de reden dat er zovelen bij mij in de winkel komen vragen om van die verschrikkelijke plakhaakjes.
pi_68112683
Plakhaakjes wilden niet op onze (grondig schone) kasten/ wasmachine. Degelijk haak of rek op/aan zijmuur of muur tegenover aanrecht is ook niet altijd mogelijk (bv afstand )

Handdoek rekje zet me wel aan het denken. Het moet kunnen, of misschien kleine handdoeken....

Ja dan de afvalbak...Had ooit bij iemand een klein kookeiland gezien waar in 1 kast een afbak zat. KLein maar fijn voor 1 persoon. Maar ben je met meer dan is de vuilnisbak al snel een aanslib punt voor vuil, ander afval (oud papier /flessen), een sta in de weg. Zelfs al is vuilnisbak ontworpen door Mondriaan, het blijft een irritant punt in interieur.
pi_68121233
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef leonieke het volgende:
Een keukentopic Wat fijn, had ik hier nog niet zien passeren

Lades, veel lades
Kleur van de keuken is lichtgrijs, met een zwart granieten werkblad (jasberg). Alleen jammer dat de orchidee niet meer leeft ik weet niet wat het is, maar orchideeën kan ik echt niet houden
[ afbeelding ]

Een paar hoge kasten, met koelkast, oven en microgolfoven
[ afbeelding ]

Het eiland: bewust gekozen voor een 'afwas'eiland omdat we schrik hadden dat de dampkap de ruimte te veel zou breken (en toegegeven: een wanddampkap is een pak goedkoper dan een eilanddampkap )
[ afbeelding ]

Het zicht vanuit de keuken:
[ afbeelding ]

En zo ziet de keuken eruit vanuit de living:
[ afbeelding ]
Wauw Leonieke wat is het mooi geworden! Jullie huis is dus eindelijk klaar! Heel erg mooi gedaan!
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:49:24 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68128966
Wij hebben een badkamerdesign radiator formaat groot in de keuken waar we alle vaatdoekjes, theedoeken en handdoeken overheen kunnen hangen .
Bevalt uitstekend .

Qua afvalbak hebben we een knaloranje Wesco Kickboy oid. Best heftig en giga aanwezig, maar staat helemaal top!
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:46:29 #223
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_68130268
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:28 schreef ueberduitser het volgende:
ff ontopic:
onze keuken, hier ook nog niet vertoond....
[ afbeelding ]

in de ruwbouw:
[ afbeelding ]
Mooie keuken , maar waarom zijn de deurtjes (links op de foto ) niet gelijk ?
En waar is je kraan , of heb je zo een uitschuifbare van Damixa ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_68130466
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:46 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Op die bovenste foto staat echt een kraan hoor
De tweede foto is ruwbouw; dus nog niet af
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:56:10 #225
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_68130484
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:46 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Die staat er op de eerste foto wel op, de kraan...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')