Ik heb even jullie hulp nodig.
Mikael speelt op de psz altijd met 2 jongentjes. T en S. Nu word T door de andere kindjes nogal eens geplaagd omdat ie er een beetje "anders" uit ziet. En dan anders in de zin van zijn kleren. Hij heeft bv nu nog sandalen aan. En kleren die hem veel te groot (van oudere broer) of veel te klein zijn. Nu snapt Mikael dat gelukkig allemaal nog niet maar S die bijna 4 word wel. Mikael had vorige week wel een keer gezegd tegen T dat hij geen sandalen meer aan moest doen. Maar dat was omdat Mikael zelf sandalen aan wilde en ik had gezegd dat het nu te koud was voor sandalen. Mikael bedoelde er dus niks mee maar ik kon zien dat T het toch niet zo leuk vond. En ik vind dat vervelend. Zo klein ventje en dan al geplaagd worden.
Maar nu afgelopen maandag. S en Mikael zijn in de gang aan het spelen. Dan komt T erbij maar S zegt: Jij mag niet mee doen want jij ben stom. En Mikael dus ook: Ja jij bent stom!! Waardoor T helemaal zielig weg kroop. De moeder van S hoorde en zag het maar zei niks. Ik dus wel. Ik heb Mikael bij me geroepen en gevraagd wat stom is. Dat wist ie niet. S daarin tegen wel. Stom was als een kindje niet leuk is en dat een kindje stinkt

Ik heb tegen Mikael gezegd dat hij sorry moest zeggen tegen T omdat dat niet zo lief was wat ie zei. Dat heeft ie ook gedaan en daarna gingen hun samen spelen. Kwam even later de moeder van S naar me toe dat ze het raar vond hoe ik dat aangepakt had. Zij vond dat kinderen het zelf op moeten lossen en dan kinderen nou eenmaal gemeen zijn tegen elkaar. En tja ik moest toch ook eerlijk bekennen dat T er niet al te verzorgd bij liep
Jemig T is 2 jaar oud. Daar kan hij toch helemaal niks aan doen. En ik wil mijn kind gewoon niet meegeven dat ie daarom iemand maar mag plagen terwijl ie zelf niet eens weet wat ie doet.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Er wat van zeggen of laat maar gaan want ze weten niet wat ze zeggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole op 19-11-2008 14:13:52 ]
LiefdeRij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!