abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63396304
Emma heeft nou ook nog eens een ontstoken oog, beetje lage weerstand geloof ik. En hoesten doet ze ook nog steeds. Naar aanleiding van VIcky en Amber nog maar even in de gaten houden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:59:51 #152
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63397073
Moonah
Heb je jullie ouders nog gevraagd hoe dat bij jullie zelf was op die leeftijd?

Jelief, geef je Emma nog steeds BV eigenlijk? (Zoja, dan is het oogje vast snel over als je erin drupt )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_63397381
haha rocka, dat moet ik dan stiekem doen want ze wilgeen mamamelk in haar oog
misschien wel een goede reden om dan toch maar te stoppen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:23:53 #154
190853 RockabeIIa
pi_63397708
Ja nee, wie wil dat wel! Ze wil vast ook geen theedoek met gekookt water in haar oog
pi_63399922
Moonah, hier was ik maandag met Mikael op het cb (onder andere ook over zijn praten) en de arts bij ons zei dat tegenwoordig de kinderen veel later praten dan vroeger. Ze zei dat de meeste kinderen pas beginnen met als ze naar de psz gaan. Hier is dat zowiezo al met 2 of zelfs al eerder als er plek is. Dus komt allemaal wel goed joh. Praten kan ie nog lang genoeg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63403391
Vanmorgen dus bij de ka geweest. Hele aardige arts die heel lief deed voor Amber. Hij moest d'r helemaal onderzoeken en maakte geintjes enzo, dus ze was helemaal op dr gemak gesteld. Voorlopig moeten we doorgaan met flixotide en dan 2x per dag ipv 1x.
Er is ook een bloed afgenomen om te testen op allergieen. Ik had zo te doen met mijn kleine meisje. Ze moest bij mij op schoot zitten, ik moest haar arm en benen vastklemmen en een verpleegkundige hield haar arm vast, de ander ging prikken. Kind heeft het uitgegild. Ik heb bijna met haar mee gehuild. Gelukkig hoefde ze maar 1 buisje bloed te geven. De uitslag krijgen we volgende week vrijdag. De arts vermoed zelf huisstofmijt allergie en misschien ook allergie voor dieren.
Amber loopt maar met haar arm omhoog en roept maar het doet auw het doet auw... ze ligt nu lekker te slapen.
In januari moeten we terug komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:51:31 #157
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63403562
Ach gos Amber... Vicky ik hoop dat het meevalt en dat als ze straks wakker wordt haar armpje niet meer auw doet.

Hier moeten we 8 januari naar de klinisch geneticus met Kaith om te kijken hoe hoog haar Beightonscore is van het Ehlers Danlos. Ze heeft het dat is duidelijk maar het is ongeveer gelijk aan een soort van Apgarscore zeg maar 9/9 (ikzelf) is de hoogste/zwaarste vorm van type 3. We hebben met de kl.gen. afgesproken dat als ze niet meewerkt we het volgend jaar gewoon een keertje proberen want ze heeft het we weten het en we letten er op als er iets gebeurd en meer of mindere mate is nog niet zo heel belangrijk op dit moment. Niet dat we het niet willen weten maar als je gaat dwingen om haar handen dubbel te laten vouwen doet ze het niet en wij mogen het bij wijze van de hele dag doen want dan ligt ze dubbel van het lachen. Net zoiets als met haar voeten achter haar oren kriebelen (en dan nog steeds met haar heupen/bekken/achterste plat op de tafel bedoel ik dan) haar gewrichten draaien helemaal mee naar boven. De KA krijgt haar niet zover en als we het zelf doen dan mag het wel.
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:53:47 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63405427
Amber op je auw-plek

Mibos, goed dat jullie er zo mee omgaan. Denk dat het voor Kaith ook pretig is om dat gevoel te hebben. Als zij geen druk voelt, wil ze misschien wel juist meewerken aan de onderzoeken. Merk je dat ze er last van heeft, of valt dat juist mee?
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:02:59 #159
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63405658
Mibos, Lotte slaapt ook niet meer elke dag. Ik leg haar wel elke in bed, want ze vind het heerlijk om even daar te liggen en te kletsen en te zingen. Meestal doen we haar er nu om 13:30 in en rond 15:00 als ze da echt nog niet slaapt haal ik haar eruit.
Gister heeft ze ook lang geslapen, vandaag wil ze ook niet, ik ga haar er maar eens uithalen...
snotoogje is trouwens nog steeds niet over...
als ze er maadnag nog last van heeft gaan we maar eens naar de ha.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:35:16 #160
219033 Mibos2
pi_63406670
Chaca voor Kaith werkt dit gewoon het beste. Zij en ik kunnen bijvoorbeeld onze duim plat tegen onze pols aanleggen en onze duim draait zover naar binnen dat als we een vuist maken ons duimtopje uit de vuist steekt. (snap je hem?)...

Last heeft ze er niet echt van maar ze viel een paar weken terug met haar wenkbrauw op de tafel, resultaat een dikke wenkbrauw en een paars oog en ze schudt met d'r hoofd en gaat weer verder. Lastig voor ons om te beoordelen of haar oogkas nog heel is want je kan het ook gewoon aanraken dan. Laatst gleed ze bij manlief van de tweede tree af haar been lag helemaal naar achteren en zij naar voren en alleen 1 been. Dus manlief mij bellen van zo hij niet gebroken/uit de kom/gescheurde spieren kunnen zijn/hebben omdat ze het dus niet voelt en alles als elastiek is maar na een grondige papa controle bleek alles het nog gewoon te doen. Maar ze geeft ook geen kik omdat ze het niet voelt en daar kan ik haarzelf wel in sturen omdat ik hetzelfde heb. Dus we leren haar om als ze valt buiten of struikelt dat ze dan even naar ons toekomt of de oma's en opa want die weten inmiddels allemaal waar ze op moeten letten. En dat doet ze en tot nu toe nog geen echt gekke dingen gehad. Ze kan net als ik ook met haar linkerarm haarzelf een schouderklopje geven
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:10:13 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63407782
Wel fijn dat ze nu oud genoeg is om te weten wat ze moet doen als er iets gebeurd. Dat lijkt me nog het lastigste. Ben benieuwd of ze zich laat onderzoeken...
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:48:23 #162
190853 RockabeIIa
pi_63408815
Vicky, misschien heb ik ergens overheen gelezen (sorry!) maar wat en waarvoor is flixotide? voor Amber.

Jeetje mibos, moeilijk om dat telkens te beoordelen zeg. Moet ze dan een extra controle halfjaarlijks ofzo?
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:54:35 #163
219033 Mibos2
pi_63408984
Iedere 3 maanden gaan we naar de kinderarts en deze heeft vanuit het Westeinde in Den Haag een controlelijst gekregen (Kaith is het eerste EDS patientje wat hij onder behandeling heeft) en mocht hij het niet vertrouwen dan krijgen we een spoedverwijzing voor dezelfde of andere dag naar Den Haag.
  vrijdag 21 november 2008 @ 17:19:17 #164
190853 RockabeIIa
pi_63409621
Goed dat het zo in de gaten gehouden wordt!
Doe nog eens een foto van haar!
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:13:01 #165
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63413647
Jee Mibos, ik heb er nooit bij nagedacht dat het voor zulke problemen kan zorgen. Foed dat ze zo scherp onder controle staat.

Ik heb vandaag de wenochtenden afgsproken. Ik vond het een enorme stap van mezelf. De juf klonk erg lief en Luuke komt bij haar nichtje in de klas. Nu vind ik het eindelijk behalve spannend ook wel erg leuk. De juf was erg begripvol en behulpzaam. Nouja. Goed dus. Op haar verjaardag blijft ze thuis en de 8e januari gaat ze dan toch echt....
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:27:23 #166
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63414090
Ik heb nog niks van Noah's school gehoord... Als het goed is gaat hij direct na de kerstvakantie. Ik weet eigenlijk niet of het de bedoeling is dat ie meteen fulltime gaat, of dat ie ook nog wendagen heeft. Ik weet ook nog niet of de naschoolse opvang al plek heeft of dat er een wachtlijst is. Binnenkort maar eens bellen dus!

Overigens kan ie volgens de rekening van het kdv (zelfde organisatie als nso) op 18 en 19 december daar al niet meer terecht. Want ja dan is ie al 4 natuurlijk. Maar voor de vakantie moet ik ook al dagen opnemen dus wil ik die dagen liever niet ook nog opnemen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:43:32 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63414564
In overleg met de leidster zal er toch wel een mouw aan te passen zijn tex? Heb hier ook zoiets gehad toen Fleur vier werd, maar dan met de PSZ. Achteraf werd dat gewoon teruggedraaid. Eeen beetje flexibiliteit kunne ze toch wel opbrengen lijkt me...
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:25:47 #168
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63415948
Oeh Vicky, huisstofmijtallergie, daar ben je mooi klaar mee als het dat zou zijn zeg...

En Mibos! Joh, ik wist helemaal niet dat Kaith geen pijn voelt! Wat vreemd! En wat lastig idd...
ik vind het ook maar eng zoals je het beschrijft, dat elastieken been enzo...

Luuke! Je gaat al naar school! En Noah ook! Wat spannend voor jullie zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:37:27 #169
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63416307
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:02 schreef ik80 het volgende:
Ik leg haar wel elke in bed, want ze vind het heerlijk om even daar te liggen en te kletsen en te zingen. Meestal doen we haar er nu om 13:30 in en rond 15:00 als ze da echt nog niet slaapt haal ik haar eruit.
Blijft ze rustig anderhalf uur niet slapend in bed?! Ik doe echt iets verkeerd geloof ik

Luuke en Noah ook alweer zowat naar school, wat gaat het hard.
Wij gaan dinsdag op Finn's toekomstige school kijken. Lekker ver vantevoren, maar volgend schooljaar mag ie al naar school (4 weken ofzo )

En Tex, bij ons op het kdv kan een kindje ook gewoon blijven als de verjaardag toevallig net voor een vakantie valt, dus ik zou het gewoon eens navragen. Van de zomer was er zelfs een kindje eind juni jarig en die is gewoon tot eind augustus gebleven.

En wat klinkt dat eng Mibos. Maar wel fijn dat het ook voor haarzelf wat duidelijk wordt nu ze groter wordt. Het helpt toch altijd wel als kindjes zelf ook rekening kunnen gaan houden met een ziekte of allergie.
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:39:40 #170
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63416367
Quote ipv edit geklikt
pi_63416384
Rocka, de werkzame stof in flixotide remt onstekingen van het longslijmvlies. Amber heeft behoorlijke gevoelige luchtwegen en heeft ook regelmatig een luchtweginfectie..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:50:34 #172
190853 RockabeIIa
pi_63416673
Vicky, dat wist ik niet. Maar lijkt me wel verstandig dan geen kat te nemen (zo'n naaktkat is trouwens wel erg sexy schattig!)
pi_63416746
M. is allergisch voor katten.. Geen kat hier helaas..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:01:38 #174
190853 RockabeIIa
pi_63417065
Ja, daarom begon ik er ook over
pi_63418938
Lastig Moonah. Wij moeten natuurlijk ook een keer extra naar het cb. Via mijn werk kom ik regelmatig kinderen tegen die later gaan praten. Soms zijn ze drie en dan komt er bijna niks uit. Meestal gaat het ineens heel hard als ze een extra ochtend komen. Begrijpt Thies wel wat je zelf zegt? (dat is vaak vraag 1 die we krijgen van de wvk als we zo'n kind hebben)
Heb je extra redenen om extra alert te zijn op iets autisme-achtigs?

Wat erg Vicky, om je kind dan zo vast te moeten houden voor een buisje bloed. Ook al snap jezelf wel dat het nodig is.

Daar denk je als buitenstaander helemaal niet bij na Mibos, dat er zoveel mee samenhangt en dat je allemaal extra op moet letten of het wel goed gaat. Jij bent het natuurlijk gewend, maar daar zou ik echt bang van worden, zeker als ik dat niet wist.

Luuke en Noah al naar school, wat zijn ze al groot! Echt een heel andere fase is dat weer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:13:02 #176
219033 Mibos2
pi_63419201
Hier in huis is het een voordeel dat ik hetzelf ook heb en haar dus kan sturen. Ik heb het zelf voornamelijk aan mijn onderstel en als ik mijn voet breek (links en rechts) een totaalscore nu op 12 keer voel ik het meestal niet. Ik zie het maar voelen doe ik het niet. Aan de zwelling en het blauw worden zie ik dat het niet goed zit. Mijn knie idem dito. Als mijn knie het effe niet doet dan kijk ik even en dan staat mijn knieschijf rechts van mijn knie (klein zetje en buigen en hij schiet weer terug). Ik/wij merken het aan ledematen die niet meer meewillen dat het niet goed zit zeg maar. En bij Kaith hebben we alleen nog maar schouderluxatie's gehad die ze zelf door een draai weer terug krijgt erin dus nog geen hoge nood gehad. Mijn lief is het inmiddels na tien jaar ook wel gewend en gaat met Kaith als vanzelf om. Mijn ouders waren het ook al gewend. Vader en zus hebben het zelf ook dus ze gaat met de flow mee en wij zijn er ook mee oud geworden en hebben gelukkig het hypermobiele type waardoor we gaan vaatscheuring kunnen krijgen wel lange bloedingen/nabloeding en heel veel andere dingen.

Verder zijn we allebei gewoon heel soepeltjes zullen we maar zeggen.

Als jullie geinteresseerd zijn www.ehlers-danlos.nl en dan kijken bij type 3. Wij lopen mee in een onderzoek naar de hoge pijngrens.
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:38:50 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63419805
Jeetje Mibos, dat is allemaal niet niets!

Lishe, wat spannend, dat Luuke bijna naar school gaat! En Noah ook al!

YPPY, is Anna nu al uitgehuwelijkt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:51:55 #178
219033 Mibos2
pi_63420039
Weet je wat het rare is eerlijk gezegd of zo zie ik het persoonlijk dan tenminste. Het beheerst mijn leven niet en heeft het ook nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen (op zwangerschapsgebied en bevallingsgebied wel, trouwens) maar ik/wij zijn normaal opgevoed hebben alles mogen doen terwijl ik door de VED dagen ook ouders ontmoet die hun kinderen aan de hand houden en ze terughoudend opvoeden omdat ze anders iets zouden kunnen luxeren/breken of scheuren. En wij zijn gelukkig allebei dezelfde mening toegedaan als mijn ouders dat jede kinderen niet in een hokkie moet stoppen maar ze zelf hun grenzen moet laten ontdekken ook op sportgebied. Ik ben dus een fervent wintersporter en na mijn eerste knie operatie zou ik dat echt niet meer kunnen. Inmiddels schaats en ski ik weer. Boarden is niet verstandig dus doe ik niet meer. Ik had me er ook bij neer kunnen leggen en op een bankje kunnen gaan zitten maar nu verbaas ik mensen dat ik het wel weer kan. Ben te nuchter en te positief ingesteld denk ik... Dus voor Kaith en misschien Eva geld hetzelfde. Zelf je grenzen opzoeken en zo nodig sturen in het ziektebeeld maar een ziekte wil ik het ook niet noemen. Want we zien niet de hele dag groen en geel en dergelijke... We hebben alleen wat meer moe-momenten en zijn een beetje boel te soepel zullen we maar zeggen. Een slaapdagje extra in de maand bijvoorbeeld. Als je daar aan toe geeft kun je je altijd moe voelen maar dat doe ik persoonlijk niet want bij mij is het zo erg niet. Mijn zus daarintegen werkt 4 halve dagen en de andere halve dagen is ze aan het rusten en die kan geen 100 meter mee lopen. Maar dat is een periode zo en dan gaat het weer heel goed. Bij haar schommelt het heel erg en bij Kaith lijkt het tot nu toe heel erg op mijn versie gelukkig.
pi_63420078
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:38 schreef PM-girl het volgende:

YPPY, is Anna nu al uitgehuwelijkt?
Nog niet. En Simon ? Het is echt een schattig jochie. Echt een jongen en ook zo lekker uitprobeerderig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:10:38 #180
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63423692
Get Amber wat vervelend om bloed te moeten geven met die kleintjes logisch dat je dan eenpotje mee wil gaan zitten huilen hoor Vicky Wanneer krijg je de uitslag?

Luuke en Noah al bijna naar school! Wat groot al! En spannend voor moeders én kinderen
Tex ik hoop dat hij nog even op het kdv mag blijven.

Mibos dat behelst wel wat meer dan 'alleen een beetje flexibel zijn zeg' nooit geweten. Fijn dat je ouders er op die manier mee omgegaan zijn. En die hoge pijngrens bij jullie
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:42:23 #181
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63423895
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:53 schreef YPPY het volgende:
Nog niet. En Simon ? Het is echt een schattig jochie. Echt een jongen en ook zo lekker uitprobeerderig.
Dit lees ik terwijl hij de klep van de printer rukt

Dan moeten we maar eens in gesprek gaan over ezels, kamelen en goudstukken

Hij heeft gisteren zo knap meegeholpen met pizza maken! Hij vond de opdrachtjes erg leuk en probeerde stiekem te snoepen, maar dat was natuurlijk niet zo lekker toen hij de ui moest verdelen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63424286
krijgen vrijdag de uitslag saffier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 22 november 2008 @ 10:29:45 #183
141023 ik80
pi_63424397
jojogirl, ze ligt echt minstens 1.5 uur in bed zonder te klagen. Als je gaat luisteren is het echt leuk want ze kletst en zingt wat af. Purk en anderen vliegen het bed door. Vaak wil ze er geeneens uit als je haar op gaat halen.

Mibos, lastig hoor. Maar idd je weet hoe en wat je er mee om moet gaan. Zo moeten wij Lott altijd insmeren ivm een gen wat ze mee kan dragen waardoor ze een verhoogde (lees 65%) kans heeft op huidkanker. ook moeten we haar rug in de gaten houden ivm scoliose. Maar dan vind ik die huidkanker erger. we mogen haar niet laten testen, dat moet ze zef doen (kan pas vanaf 18)

Lotte mag trouwens vanaf februari naar de psz leuk!
  zaterdag 22 november 2008 @ 10:32:34 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63424428
Spannend Vicky. We duimen voor jullie.

Mibos dankjewel voor de uitleg en de link. Maakt een hoop duidelijk.

En nog een voor Anna en Simon

voor alle andere mama's
pi_63444518
Ik heb gister zo gelachen, tranen over mijn wangen. We waren bij mijn ouders en Amber ws lekker aan het mutsen en rondrennen. Het was bijna bedtijd dus ik wilde Amber even vertellen dat ze haar schoen mocht zetten enzo.. Dus ik zeg, kom eens Amber, gaan we even praten.. Ze rent naar mijn vader, gaat op zijn benen liggen, kijkt me aan en zegt Tisser?? Je kon me opvegen.
Het kwam er zo bijdehand uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 23 november 2008 @ 18:02:19 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63455339
Heerlijk als ze je gaan napraten met de juiste betekenis.
pi_63456007
Kim kan soms ook zo bijdehand uit de hoek komen. Dan kun je echt in een deuk liggen.
Maar ook heel lief. Zoals net komt ze zomaar naar me toe en zegt mama jij bent lief. Ik hou van jou.
  maandag 24 november 2008 @ 12:13:22 #188
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63474473
Een typische Tijn-actie om hem in dit topic te introduceren (ok, over een maand pas.. maar stiekem alvast)..

We lopen naar school om Saskia uit school te halen. Tijn loopt aan m'n hand mee (hij moet m'n hand vasthouden, anders is hij echt zo'n tiep die meteen de weg oprent ). Op het schoolplein ligt nog een plas van de gesmolten sneeuw.. Daar mag Tijn wel altijd los rondlopen.. en precies, midden in die ene plas gaat Tijn languit liggen
Z'n broek en schoenen helemaal doorweekt Aangezien het hier vandaar ijzig waterkoud is, andere moeders ingeschakeld om Saskia naar huis te brengen en wij alvast naar huis om Tijn uit z'n natte kleren te halen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63474933
ieuw E.T.! wat een figuur is 't ook he! woon je dicht bij school?
pi_63474965
Voor een ander is het wel grappig E.T. dat ie uitgerekend daar gaat liggen. Maar wat koud zal hij het gehad hebben.

Zaterdag waren Anna en ik op de verjaardag van mijn vader. Hij had 'eens een keer iets anders' in huis: baklava. Ze heeft echt veel gegeten. En 's avonds helemaal hyper van al het suiker (ook nog veel pepernoten van de intocht). Wat had ik te doen met ouders van adhd kindjes.
*OUD heilige*
pi_63475258
Zijn er hier al kindjes die kunnen knippen? Mikael heeft van Sinterklaas een knutselpakket gekregen met daarin een schaar. Maar nu knipt ie met links terwijl ie al het andere met rechts doet. Moet ik hem nu een ander schaartje kopen of toch de schaar in de rechterhand vast laten houden?
Liefde
  maandag 24 november 2008 @ 12:43:58 #192
108648 cattie
lieve moeder
pi_63475299
Oh Tijn! KOUD! Brrrr.

MeNicole, ik heb Ive nog niet met een schaar om laten gaan, maar als ik jou was, zou ik het even afwachten. Misschien wisselt hij nog. Ive lijkt trouwens een voorkeur voor links te hebben, maar volgens mij kun je pas als kinderen een jaar of 4 zijn echt goed zeggen of ze links of rechtshandig zijn.
pi_63475374
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:43 schreef cattie het volgende:
Oh Tijn! KOUD! Brrrr.

MeNicole, ik heb Ive nog niet met een schaar om laten gaan, maar als ik jou was, zou ik het even afwachten. Misschien wisselt hij nog. Ive lijkt trouwens een voorkeur voor links te hebben, maar volgens mij kun je pas als kinderen een jaar of 4 zijn echt goed zeggen of ze links of rechtshandig zijn.
Mikael is wel rechtshandig. Met links houdt ie bv een potlood gewoon in de vuist vast, terwijl ie met rechts gewoon netjes vasthoudt met 3 vingers. Maar hij kan met een rechtshandigschaartje niet goed knippen in de linkerhand. Het lukt wel maar dan moet ie helemaal raar doen. Straks op de psz eens vragen welke schaar hij daar gebruikt.
Liefde
pi_63475424
dat staat inderdaad nog niet zo vast op deze leeftijd menicole. ik zou niet meteen een hele speciale schaar kopen, laat 'm hier maar even mee oefenen. hij merkt dan waarschijnlijk vanzelf dat 't met rechts beter gaat. wel zo gemakkelijk ook als hij daar mee leert omgaan, omdat alle scharen die je gewoonlijk tegenkomt voor rechtshandigen zijn.
  maandag 24 november 2008 @ 12:49:45 #195
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63475436
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:30 schreef bixister het volgende:
ieuw E.T.! wat een figuur is 't ook he! woon je dicht bij school?
Gelukkig wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 24 november 2008 @ 12:49:59 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63475444
Ja, een voorkeur voor een bepaalde hand ontwikkelt pas later. Onze middelste (7) wisselt nog wel van hand als ie aan het kleuren is. Mij lijkt het geen probleem maar op school willen ze nu toch naar één hand toe. Geen idee wat daar de dieperliggende reden voor is... Maar tot voor kort was het geen probleem.
Gewoon lekker laten gaan dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 24 november 2008 @ 13:01:55 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_63475711
Debuurvrouw, het enige wat ik kan bedenken is dat het afwisselen lastig is met schrijven als hij een vulpen heeft (daar kan de punt niet tegen, als hij en linkshandig en rechtshandig wordt gebruikt) en knippen, want dan moet je een andere schaar hebben. Beide niet zo erg lijkt me.

Ive was vanochtend nogal opstandig. Na de lunch heb ik hem zoals gebruikelijk in bed gestopt (wilde hij zelf ook) maar hij is niet gaan slapen en zit nu bij mij op schoot. Ik ben benieuwd naar vanmiddag. Opstandig en geen middag dutje zijn meestal geen ideale combi.
  maandag 24 november 2008 @ 13:09:12 #198
141023 ik80
pi_63475873
debuurvrouw, wss heb je een ambidexter (iemand die zowel rechts- als linkshandig is)
Ik zou ervoor pleiten om hem ook nog te laten gaan, maar dan wel met een potlood danwel balpen te laten schrijven, geen vulpen want dat werkt lastiger.

Lotte is al heel lang erg links, en ook vasthoudend links in alles wat ze doet. Ik denk dat ze wel een linkse blijft.
  maandag 24 november 2008 @ 13:13:37 #199
219033 Mibos2
pi_63475983
Linkse mensen zijn creatiever zeggen ze. Die vlieger gaat hier echt niet op hoor!!! Zo links als wat maar mijn creatieve brein is een achtergelegen gebied.
pi_63476017
Kim doet veel met links, maar begint nu ook rechts veel te gebruiken. Met bijvoorbeeld tekenen wisselt ze vaak af.

Vanmorgen kwam ze naar me toe met een sip gezichtje. Mama, ik mis papa zo. Awww. In het weekend en 's avonds trekt ze sinds een week heel erg naar hem toe. Ik mag dan niks doen en moet kijken. Want zegt ze dan, mama heeft baby in buik, die kan dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')