abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63299111
Paniek net: ze wilde niet maar bed: "Thies belluh! Thies belluh", en maar herrie maken met d'r Ernie telefoon. Dus Thies, als je oproepen hebt gemist, dan was het Anna.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 17 november 2008 @ 20:48:24 #102
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63299148
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef YPPY het volgende:
Paniek net: ze wilde niet maar bed: "Thies belluh! Thies belluh", en maar herrie maken met d'r Ernie telefoon. Dus Thies, als je oproepen hebt gemist, dan was het Anna.
Leuk he, dat ze zich andere kindjes kunnen herinneren.
We leren simon momenteel nogal wat onzinnige dingen zoals: wie is de president van Frankrijk. Simon zegt dan, mét accent: Anna!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63299522
Dat is wel knap.

Als we 's ochtends vertellen dat ze naar het kdv gaat, roept ze alleen maar: "vlokken etuh, hakelslak op!!"
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 17 november 2008 @ 21:11:06 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63299853
Anna! Wat leuk zeg!

En PM, ik lees nu pas dat je mij 'Bloem' wilde gaan noemen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 november 2008 @ 21:36:42 #105
94046 PM-girl
pi_63300643
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:11 schreef Moonah het volgende:
En PM, ik lees nu pas dat je mij 'Bloem' wilde gaan noemen...
Moenah blijkt bloem te betekenen. Klopt stiekem ook wel een beetje toch!
*
  maandag 17 november 2008 @ 22:16:20 #106
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63302123
Hihi, die Anna.

Ik moest je trouwens een dikke kuuus doorgeven van Maud. Tenminste ze was de kaart aan het zoenen. Anna..kroel...kroel.

PM en Simon

Maud heeft vanavond gekeken hoe papa tandenpoetst en dat deed ze dus ook meteen na... niet zo zeer het poetsen, maar wel het drinken uit de kraan, het gorgelend geluid en met geluid uitspugen van het water... om vervolgens naar d'r pyama te kijken en heel beteuterd te melden... nat.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:01:11 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_63309492
Ook hier op de psz is hand/mond/voetziekte opgedoken.
ontdekt door moi herkenning van fok!

hoop niet dat max t krijgt hij eet al zo slecht. zn velletje hangt zo vreselijk los
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:24:12 #108
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63310008
Oei Pinquit dat is niet zo mooi. Hopelijk vangt Max het niet.

Vanochtend naar de tandarts geweest met de meiden. Maud heeft ter kennismaking bij me op schoot gezeten, maar ze wilde d'r mondje niet open doen. Geeft niets over een half jaartje proberen we het weer. En op weg naar school even langs de peuterspeelzaal gegaan. Fleur wilde even met de juffen kroelen. Maud deed meteen d'r jas uit en ging aan tafel zitten puzzelen. Toen ik wilde gaan, gaf ze me een kus en ging zwaaien, maar toen we echt de deur uit dreigde te lopen, wist ze toch wel snel d'r jas te vinden en ging ze mee. Maar gezellig vond ze het wel. Nog een paar maandjes dan mag ze voor het echie.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:30:25 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_63310163
ohja, de tandarts... Tijd om weer een afspraak te maken. De vorige keer brulde hij het uit alleen al bij de machteloze aanblik van zijn moeder in die grote stoel en dit keer is ie zelf ook aan de beurt
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:33:33 #110
190853 RockabeIIa
pi_63310231
Vannacht was trouwens weer een drama. Nauwelijks van de antibiotica af en hij begint weer te rochelen en vreselijk te hoesten. Hopelijk gaat het vanzelf over anders wacht ik dit keer niet te lang voor we naar de dok gaan.
pi_63317527
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:46 schreef YPPY het volgende:
Wat is Mika toch een groot jochie. Weet hij al dat je zwanger bent en hoe gaat hij daar dan mee om?
Ja hij weet dat er een baby in mama's buik groeit en dat die nog eerst heel groot moet worden voordat die bij ons komt wonen. En tis een beetje behelpen nu omdat ik net als bij hem weer behoorlijk ziek ervan ben. Nu kan ik het wel een beetje onderdrukken maar eind van de middag stort ik helemaal in en dan komt de zorg van hem toch een beetje op zijn papa, of opa en oma neer. Gelukkig pakt ie dat allemaal goed op. Soms is er niet direct iemand die hem op kan vangen en dan leg ik hem uit dat ik ff moet gaan liggen en dan komt ie met zijn tut gewoon lekker bij me liggen. En dan maakt het 's avonds goed door lekker met hem bezig te zijn. Gewoon naar de eendjes of bij slecht weer thuis extra stoeien enzo.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:58:56 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63329843
Och, het zit Brent ook niet mee zeg.
Hier niets bijzonders te melden. Alles gaat heerlijk zijn gangetje.
pi_63344651
Ik heb even jullie hulp nodig.

Mikael speelt op de psz altijd met 2 jongentjes. T en S. Nu word T door de andere kindjes nogal eens geplaagd omdat ie er een beetje "anders" uit ziet. En dan anders in de zin van zijn kleren. Hij heeft bv nu nog sandalen aan. En kleren die hem veel te groot (van oudere broer) of veel te klein zijn. Nu snapt Mikael dat gelukkig allemaal nog niet maar S die bijna 4 word wel. Mikael had vorige week wel een keer gezegd tegen T dat hij geen sandalen meer aan moest doen. Maar dat was omdat Mikael zelf sandalen aan wilde en ik had gezegd dat het nu te koud was voor sandalen. Mikael bedoelde er dus niks mee maar ik kon zien dat T het toch niet zo leuk vond. En ik vind dat vervelend. Zo klein ventje en dan al geplaagd worden.
Maar nu afgelopen maandag. S en Mikael zijn in de gang aan het spelen. Dan komt T erbij maar S zegt: Jij mag niet mee doen want jij ben stom. En Mikael dus ook: Ja jij bent stom!! Waardoor T helemaal zielig weg kroop. De moeder van S hoorde en zag het maar zei niks. Ik dus wel. Ik heb Mikael bij me geroepen en gevraagd wat stom is. Dat wist ie niet. S daarin tegen wel. Stom was als een kindje niet leuk is en dat een kindje stinkt Ik heb tegen Mikael gezegd dat hij sorry moest zeggen tegen T omdat dat niet zo lief was wat ie zei. Dat heeft ie ook gedaan en daarna gingen hun samen spelen. Kwam even later de moeder van S naar me toe dat ze het raar vond hoe ik dat aangepakt had. Zij vond dat kinderen het zelf op moeten lossen en dan kinderen nou eenmaal gemeen zijn tegen elkaar. En tja ik moest toch ook eerlijk bekennen dat T er niet al te verzorgd bij liep
Jemig T is 2 jaar oud. Daar kan hij toch helemaal niks aan doen. En ik wil mijn kind gewoon niet meegeven dat ie daarom iemand maar mag plagen terwijl ie zelf niet eens weet wat ie doet.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Er wat van zeggen of laat maar gaan want ze weten niet wat ze zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MeNicole op 19-11-2008 14:13:52 ]
Liefde
pi_63344890
Lastig MeNicole.. denk niet dat je er zo veel aan kan doen.. het blijven kinderen. Je kan tegen Mika zeggen dat je het niet leuk vind dat hij T plaagt, maar het blijft lastig om uti te leggen.. ook omdat hij nog zo jong is.

Ik ga vrijdag mt Amber naar de kinderarts. Ze hoest nog steeds heel erg en dat is nu al 2 maanden zo. Daarnaast heeft ze al vanaf juni 2006 een puffer. De huisarts vond toch ook wel dat 2 maanden hoesten wat te veel van het goed was en vond het een goed idee als Amber eens gezien wordt door de kinderarts. Ben benieuwd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63345030
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt MeNicole.
Ongeacht of -ie er veel van mee krijgt of niet is het toch ook een taak als ouder je kind te sturen in de omgang met anderen? En daar hoort niet alleen 'niet slaan/schoppen/knijpen' bij, maar ook 'niet plagen/pesten'.

Erg zielig voor T. dat de andere kindjes zo tegen -em doen. Alleen ligt jouw taak er niet in dat op te lossen, maar in ervoor te zorgen dat Mikael op een aardige manier met anderen omgaat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63345118
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:14 schreef Webkim het volgende:
Ik vind dat je het goed hebt aangepakt MeNicole.
Ongeacht of -ie er veel van mee krijgt of niet is het toch ook een taak als ouder je kind te sturen in de omgang met anderen? En daar hoort niet alleen 'niet slaan/schoppen/knijpen' bij, maar ook 'niet plagen/pesten'.

Erg zielig voor T. dat de andere kindjes zo tegen -em doen. Alleen ligt jouw taak er niet in dat op te lossen, maar in ervoor te zorgen dat Mikael op een aardige manier met anderen omgaat.
Nee ik bemoei me ook alleen met mijn eigen zoon. Al word ik wel een beetje kriegelig als ik zoiets hoor van een ander kindje. Maar toen die moeder later tegen me zei dat T er niet zo verzorgd uit zag toen dacht ik: Tja tis ook niet raar dat haar zoontje dat dan zegt.
Liefde
pi_63345488
Was de kaart nog op tijd chacama? Ik weet niet of ik hem op tijd gepost heb, net-wel of net-niet.

Dat is niet leuk pinquit, bij ons op het kdv heerste het ook al vorige week. Nu weer de 5e ziekte. Anna heeft wat lichte vlekjes, dus ben benieuwd of ze dat krijgt. Blijft het eten de hele tijd zo slecht pinquit?

Ik vind je dat je het goed het opgelost MeNicole, ook door alleen tegen Mika iets te zeggen. Het is misschien te snappen dat een kind zoiets zegt, maar dan alsnog hoort het niet.
*OUD heilige*
  woensdag 19 november 2008 @ 20:45:04 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63356063
MeNicole, ik vind ook dat je goed hebt gereageerd. De houding van die andere moeder komt een beetje gemakzuchtig op me over. Ja, kinderen moeten idd leren onderling dingen op te lossen. maar daarvoor zullen wij volwassenen hen eerst de grenzen en normen en waarden moeten aanleren.
Overigens is er een essentieel verschil tussen plagen en pesten. Bij plagen heb je allebei plezier, bij pesten dus niet.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:56:24 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63356417
Kaart kwam op maandag.... dus op tijd, want op zondag levert de TNT nog steeds niet

Ik vind dat je het goed hebt opgelost MeNicole. Ik zou er ook was van zeggen... En Moonah... dat is een duidelijke uitleg... tussen plagen en pesten. En ik kan me er ook nog eentje van je herrineren over geheimpje, maar weet alleen nog maar de strekking... kun je hem nog eens geven..
  woensdag 19 november 2008 @ 20:58:25 #120
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_63356485
Wat erg dat kinderen op die leeftijd al worden beoordeeld op hun kleding/uiterlijk...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 19 november 2008 @ 21:01:31 #121
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63356592
Chacama, nare geheimen hoef je nooit geheim te houden.
  woensdag 19 november 2008 @ 21:11:24 #122
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63358169
Wie heeft er ervaring met kleine meisjes en blaasontsteking?
Emma heeft pijn aan haar plasser en durft niet te plassen, ondanks alle uitleg van ons.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 19 november 2008 @ 21:51:08 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63358266
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:48 schreef Jelief het volgende:
Wie heeft er ervaring met kleine meisjes en blaasontsteking?
Emma heeft pijn aan haar plasser en durft niet te plassen, ondanks alle uitleg van ons.
Oh, wat zielig Jelief. Ik heb het één keer gehad, en het doet zeeeeeeer....
Sterkte voor je grietje...
  woensdag 19 november 2008 @ 22:11:08 #125
94046 PM-girl
pi_63359063
Jelief, ik zou bij het minste vermoeden een potje urine opvangen (als dat lukt) en even naar de huisarts gaan daarmee. Ik heb het een keer of drie gehad en ik kijk het geen uur meer aan, zo akelig.
Evt. medicatie helpt vrij vlug, cranberrysap op de langere termijn ook wel.
*
  woensdag 19 november 2008 @ 22:22:58 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63359524
Wat PMgirl zegt doen! Ik heb als klein meisje erg vaak blaasontsteking gehad en als ik het nu soms nog krijg dan voel ik meteen ook weer die pijn van toen Als je wat urine kunt opvangen kun je het vaak ook zien als het blaasontsteking is, dan is het troebel, ruikt het soms wat anders en kan er bloed inzitten. Bel de huisartsenpost gewoon even op. Het is namelijk met een paar pilletjes zo weer over!

[ Bericht 0% gewijzigd door sjak op 19-11-2008 22:40:32 ]
Lekker douchen!
  woensdag 19 november 2008 @ 22:38:21 #127
190853 RockabeIIa
pi_63360107
Arme Emma. Dat vind ik nou een nadeel aan meisjes, die inwendige dingesjes...
pi_63363086
maar blaasontsteking is toch niet alleen aan meisjes voorbehouden?
pi_63365105
meisjes(vrouwen), hebben wel veel sneller blaasonsteking dan jongens en mannen.
Dat komt om dat de urinebuis van een vrouw korter is waardoor bacterien sneller in de blaas zitten. Ook is de afstand tussen anus en urinebuis ingang kleiner dan bij jongen/mannen waardoor je makkelijker bacterien vanuit de anus daarheen veegt.
pi_63366601
Gisteravond om 11 uur werd ze huilend wakker dat ze moest plassen. Met veel moeite hebben we haarop een potje gekregen, terwijl ik haar knuffelde heeft ze geplast. pfff. Meteen maar wat in een potje gedaan en in de koelkast gezet (op advies van infolijn van de zorgverzekering).
Vanmorgen zijn we naar de huisarts geweest, het is een schimmel (en ze heeft de sint niet eens een handje gegeven ) Urine is nog gecontroleerd, die van gisteren want tot nu toe heeft ze nóg niet geplast, en die was gewoon goed.
Nu maar héél veel drinken er in pompen.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:38:21 #131
190853 RockabeIIa
pi_63369665
Krijgt ze er tabletjes ofzo voor, Jelief?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:00:15 #132
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63371590
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:01 schreef Moonah het volgende:
Chacama, nare geheimen hoef je nooit geheim te houden.
Daar krijg ik meteen tranen van in mijn ogen. Wat goed gezegd.

Sterkte voor Emma en jou, Jelief!

Hier gaat alles gewoon hartstikke goed. Storm kan heel veel en is heel gezellig en soms dwars. Ik moet er vooral om lachen stiekem, het is zo'n leuke strijd eigenlijk.
Gisteren was hij op het kdv zo vervelend voorover gekukeld (bij het krúipen nog wel, hij was KruipPiet, zoals hij zelf had gezegd, inclusief pietenmuts), dat hij een bloedneus had waar het bloed een hele tijd echt uitspóót. Rot voor hem natuurlijk, ze hadden ook een hele tijd moeten knijpen om het te stoppen. Gelukkig was hij het snel weer vergeten en is er verder ook niks aan de hand.

En hij praat zo goed!
Hoort hij Maria iets zeggen over haar gordeltje van het fietsstoeltje, zegt hij: "Moete wew vast zitte, anders vaw je!" Slim vind ik, dat ie iets hoort en er wat over vertelt en ook nog oorzaak en gevolg kan formuleren.

En toen oma hem laatst hielp met zijn jas, zei hij waarderend: "Goedzo oma! Tien punten voor jou!" (écht!)
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63371821
Storm

Grappig is dat, net alsof die 2e kindjes zoveel sneller wijs zijn

En beterschap voor Emma!!

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 20-11-2008 13:21:14 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63371909
Arme Emma, zoiets is niet leuk.

Wat een grappig jochie is Storm toch.
*OUD heilige*
  donderdag 20 november 2008 @ 13:53:01 #135
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63373035
Beterschap voor Emma, Jelief...

Storm is een bijdehandje volgens mij.

Even aan de ervaren peutermoeders:

hoe oud waren jullie peuters toen ze stopte met slapen in de middag. Hier is het nu al bijna een week een strijd met 's middags slapen dus komt ze weer uit bed om dan om half 8 echt in te storten. Doet ze normaal met een dutje ook wel maar minder. Ik vind het niet zo erg dat ze niet meer slaapt alleen lijkt me zo vroeg of lijkt dat echt maar zo??? Ze is nu net 2.
pi_63373434
Storm wat lief al dat geklets.

Emma, veel beterschap... kreeg spontaan steken in mijn buik toen ik het las.... dikke

Mibos. Elk kindjes is anders (ha, lekkere dooddoener). Maar als ze echt niet wil zou ik het gewoon proberen. En kijk dan of ze bijvoorbeeld om 7 uur lekkerder naar bed gaat, dan met instorten om half 8. Maud slaapt overigens wel nog steeds 2-3 uur per middag. Maar, goed is wrs. een kind van d'r moeder. Veel slaap nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
pi_63373568
mibos, 't hoeft toch niet meteen defnitief afgelopen te zijn? ik zou eens beginnen met om de dag ofzo. en ik heb anna heel lang toch nog naar bed gebracht, al sliep ze nauwelijks meer. even een uurtje in haar kamer bracht haar ook tot rust. als ik 't eens een keer niet deed was ze echt veel vermoeider aan 't eind van de dag/middag.

storm 10 punten voor oma! . echt om op te vreten zo'n leuk en lekker kind. sneu van die bloedneus! maar 't is er ook wel weer zoeen die daar dan helemaal niet over doormekkert, he. heerlijk hoor!

oh en beterschap voor emma. sneu! heb je er zalf voor gekregen? hopelijk is 't snel weg!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:12:39 #138
219033 Mibos2
pi_63373609
Ja dat was tot vorige week namelijk ook nog zo echt 2-3 uur en nu helemaal niets daarom vind ik de overgang zo groot zeg maar. Misschien is het ook wel weer een fase hoor dat kan ook. Nu hobbelt ze hier weer in de rondte met haar poppenwagentje. We zien het wel maar om haar nu helemaal over de kook te laten gaan vind ik niet echt nodig dan vanavond maar wat eerder naar bed.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:14:07 #139
219033 Mibos2
pi_63373649
Bix dat vind ik ook nog wel een goede uitprobeerder. Gaan we morgen eens proberen want nu is ze al beneden en ik zal er wel met geen tien paarden nu weer terugkrijgen denk ik...
pi_63378157
-we hadden nog miconazolzalf in huis dat mochten we gaan smeren.

terugleest....
Mibos, volgens slaapt amber van Vicky al heel lang niet meer 's middags. Emma slaapt meestal nog twee uur gelukkig en dat heeft ze ook echt nodig. Dat uurtje rustig op haar kamer is een goed idee!

En Menicole goed opgelost hoor! Ik zit er hier ook bovenop. Emma heeftnogalde neiging om te zeggen dat iets stom is,dat mag maar iemand mag ze niet stom of stommerd noemen.
pi_63378462
Vanmiddag waren we weer op het CB. Alles was in orde, dat wist ik wel.
Alleen willen ze Thies zijn spraak extra in de gaten houden. Hij zou nu toch écht 2-woordzinnen moeten zeggen, en dat doet hij niet (nou ja, ik heb het 2x gehoord, "Mama, daa"). Hij spreekt met éénlettergreepwoorden (tei=trein, af=giraffe, ar=vrachtwagen). Nu moeten we over een half jaar terug en hij krijgt een indicatie voor een vervroegde psz-plaats (zo snel mogelijk).

Gek. Met mijn verstand weet ik dat ik me geen zorgen moet maken. Doe ik ook niet (echt). Ik ben ook erg blij dat ze eea goed in de gaten willen houden en dat hij (hopelijk) een vervroegde plek krijgt op de psz. Maar in mijn gevoel zit het toch niet helemaal lekker.... Ik wil dat het gewoon helemaal goed gaat met mijn menneke. En ja, dat gaat het ook, maar toch...
Bovendien zit er dichtbij in de familie iets autismeverwants (vertraagde spraakontwikkeling kan daarvan een symptoom zijn) en dat maakt me ook een beetje alert....
  donderdag 20 november 2008 @ 17:12:21 #142
219033 Mibos2
pi_63378803
Jelief ik hoop dat het met Emma snel beter gaat ook qua plassen...

Moonah ik snap je bezorgdheid helemaal en het is inderdaad wel fijn dat hij dan alvast versneld naar de psz gaat. Niet om het eea maar ik heb een neefje van 4 precies 2 jaar ouder dan Kaith en die zit nu bij een logopedist en begint nu pas met praten en daar zal de school ook een handje bij helpen dus misschien met Thies alleen even op gang geholpen worden. Die zei nog niet eens iets wat Thies al wel zegt. Die hield gewoon zijn kaken op elkaar. Poosje door de malle molen gegaan voor gevreesde doofheid maar alles leek prima en nu pas zegt hij papa en mama en oe is Sjoerd en meer nog niet...

Ja ik vond dat rustuurtje echt een uitprobeermomentje waard of meerdere uitprobeermomentjes inderdaad...
pi_63379434
Och moonah het is ook zo dubbel aan de ene kant wil je gewoon dat alles goed is, aan de andere kant is het ook goed dat ze aan de bel trekken voordat het écht mis is. En wie weet gaat hij ineens in volzinnen praten als hij eenmaal naar de psz gaat
pi_63380362
Fons praat ook nog niet echt, Moonah. 'tIs te zeggen, hij bootst nu wel klanken na en zegt zo zinnen. Wij verstaan hem wel, maar vrees dat we de enigen zijn...
Maar ik maak me er niet echt zorgen in omdat ik toch wel merk dat er vooruitgang in zit.
pi_63383040
Ohh Moonah. Ik snap je zorgen. Maar, gelukkig klopt je verstand ook nog steeds. Want het is goed dat ze het signaleren en het is goed dat jij ziet dat het goed is met Thies. Het kan zijn dat ie gewoon rustig wacht tot ie het echt nodig heeft om zich duidelijk te maken. Want niets ten nadele van mama'en papa's... die snappen hun kroost namelijk altijd. Of het nu duh, dah, of daaah is. Wij weten wat ze zeggen/bedoelen.

Anekdote uit de oude doos: ik ben twee jaar jonger dan mijn zus en ben pas begonnen met praten toen zij naar school ging. Tot die tijd zei ik niet meer dan die, dah en dahhh. En als mijn moeder dan zei: zeg eens koekje... dan was het standaard antwoord van mijn zus: Dat zegt ze toch.... Daarna kletste ik de oren van iederen zijn hoofd.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:01:03 #146
94046 PM-girl
pi_63383189
Och Moonah! Ik denk (maar ik ben natuurlijk niet jouw cb-arts) dat het net zoiets is als met Simons lengte. Een ietsiepietsie afwijking van het gemiddelde, waardoor het protocol in werking treedt van een extra controle.
Maar ik snap je gevoel, niet leuk!
*
  donderdag 20 november 2008 @ 20:09:11 #147
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_63383398
He get Moonah, wat voel je je dan toch vervelend na zo'n gesprekje he? Óók al wordt het niet naar bedoeld en alleen maar als voorzorg, je wil gewoon dat alles goed gaat en soepeltjes voor en met je kind. Negen van de tien keer gaan ze als een speer op de psz!

Vicky hoe laat moet je morgen met Amber bij de KA zijn? Al zo lang verkouden ondanks een puffer is niks hoor.

Emma beterschap, schimmels kunnen ook zó pijnlijk zijn
Mibos Tobias sliep 2 weken voor zijn 2e verjaardag nog 2 keer op eendag en nu gewoon nog 2 tot 3 uur 's middags, meneertje is 3 en heeft zijn slaap gewoon heel hard nodig. Elk kindje is weer anders
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_63383475
Moeten er om 11.15 uur zijn, Saffier. Thanx for asking

Emma, beterschap met de schimmeltjes! Hopelijk zijn ze snel weg!

Amber slaapt de ene keer wel tussen de middag, en de andere keer niet. Vanmiddag was ze doodmoe, maar slapen wilde ze niet. Gister bij mijn ouders heeft ze 2,5 uur geslapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63384732
Tnx voor jullie lieve reacties. ik heb het er ook nog met J over gehad, ik kan het nu wel weer relativeren.
pi_63385054
Heh, Moonah, toch rot als er op- aanmerkingen zijn over je kind (ik weet er alles van), maar ik zou me vooralsnog geen zorgen maken.
Een wat late spraakontwikkeling komt best vaak voor en dat halen de meeste prima in.

kleine anekdote: mijn neefje sprak met 4 jaar nog heel slecht. Hele toestanden waren daarom. Hij is midden 20 en gepromoveerd aan de TU in Delft. Hij hield een presentatie voor 10-tallen mensen in het Engels notabene. De hele familie viel van zijn stoel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')