abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63016998

Vroeger was vooral hollen, rennen en draven geblazen, nu ben ik geduldiger en kies ik beter mijn momenten en acties uit.’’

1
2
3
4
5
6
7
Volledige naam:  Eljero Elia 
Geboortedatum:   13 februari 1987 
Geboorteplaats:  Voorburg, Nederland 
Been:            Rechts 
Rugnummer:       15 
Positie:         Aanvaller / Vleugelspeler 
Contract tot:    2010 

Volgens sommige mensen bij ADO Den Haag zou hij bij FC Twente louter op de maandag bij de beloften spelen.

De Elia van nu lijkt in weinig op de zielloze speler die in de zomer van 2007 door FC Twente bij ADO Den Haag werd weggeplukt. ,,Je mag wel zeggen dat ik een metamorfose heb ondergaan,’’ zegt hij. Als regisseur van de ‘make-over’ noemt hij zijn ex-trainer Fred Rutten. ,,Hij zocht vaak de confrontatie en pakte me keihard aan. Op een dag - ik had weer eens twintig keer ‘wild’ op doel geschoten - kwam hij naar me toe zei: ‘Als je nog één keer zonder idee op het doel vuurt, kun je vertrekken.’ Vanaf dat moment ben ik bewust een hoek gaan uitzoeken en heb ik me ook zijn andere adviezen aangetrokken.’’

Bij FC Twente is het jongetje een man geworden. ''Hier geloven ze in me. Ik ben ook volwassener geworden, zowel in als buiten het veld.’’ Elia heeft echter nog altijd de speelse trekjes van de straatvoetballer, maar kent én pakt zijn verantwoordelijkheid. Al kan het nog beter, slimmer vooral. ,,Tegen Ajax werd ik in het strafschopgebied aangetikt, maar was ik zo gefocust op een doelpunt, dat ik doorging en schoot. Dom, achteraf. Als ik tegen de grond was gegaan, hadden we een penalty gehad en de wedstrijd waarschijnlijk gewonnen.’’

Ook in het buitenland maakt de jonge buitenspeler furore, zowel in Marca als in het collega-tabloid AS zijn de verslaggevers lyrisch over FC Twente-aanvaller Eljero Elia. Volgens AS deed de linkerspits ‘bij vlagen denken aan Thierry Henry’ en maakte hij verdediger Pinillos ‘tot een zwakzinnige’ met zijn wervelende acties.

Vanavond bij vlagen weer onnavolgbaar tegen Manchester City.

Column Jan Mulder op EL: 'Eljero Elia is Flankengott'

Volg hier de ontwikkelingen van de beste Nederlandse buitenspeler in de eredivisie op de voet. Fantastische speler.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blawh op 07-11-2008 00:05:06 ]
pi_63017063
Nooit verwacht dat hij zo goed zou worden, ik snapte eigenlijk niet zo goed wat hij bij FC Twente moest toen ze hem aantrokken. Ik heb het helemaal fout gezien, grandioze speler. Ik ben fan.
pi_63017107
Goede speler.

Nu Robben weer geblesseerd is ( ) hoop ik dat hij toch een keer aan Oranje mag ruiken.
pi_63017152
Geweldige wedstrijd van Elia tegen City. Hij speelde 2 verdedigers van Premier League niveau soms helemaal zoek.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_63017167
Oranje komt er zeker een keer aan. Wat Blawh zegt had ik ook, ik heb deze potentie niet gezien. Toen PSV interesse had dacht ik: huh, die gast van Den Haag is maar matig. Ik vond hem toen een gevalletje Rajcomar en dat is niet positief.
That's all folks!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:06:13 #6
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_63017206
Vanavond weer onhoudbaar voor zijn tegenstander.

Die is niet meer te houden voor Twente !!!
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
pi_63017299
cultheld gaat gelijk krijgen
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  donderdag 6 november 2008 @ 23:09:23 #8
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63017349
hij heeft alleen een tattoo in zn nek, dat is minder
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:10:31 #9
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_63017392
Hij heeft zich uitermate goed ontwikkeld en eerlijk gezegd had ik dat ook niet verwacht. Bij ADO was het al een belofte, maar daar had hij moeite met het inlossen er van. Nu lijkt hij eindelijk los te zijn.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_63017413
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:09 schreef Fortitudo het volgende:
hij heeft alleen een tattoo in zn nek, dat is minder
Ja joh, foei zeg
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_63017591
Hij was destijds transfervrij toch? Dan kan het een lekkere klapper worden. Joop zei dat hij goede hoop had dat FC Twente deze week nog rond zou komen met Elia, ik hoop voor ze dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Hij ligt nu nog tot 2010 vast, maar een verlenging tot 2012 zou nog wat lekkerder cashen zijn.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:47:05 #12
176521 Grulez
rasgroninger
pi_63018471
Hier gaan ze veel geld aan verdienen.
pi_63018596
Goede spelert.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_63018689
Had cultheld toch goed gezien dan.

Groot talent.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63018715
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:15 schreef Blawh het volgende:
Hij was destijds transfervrij toch? Dan kan het een lekkere klapper worden. Joop zei dat hij goede hoop had dat FC Twente deze week nog rond zou komen met Elia, ik hoop voor ze dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Hij ligt nu nog tot 2010 vast, maar een verlenging tot 2012 zou nog wat lekkerder cashen zijn.
Zolang er maar geen gelimiteerde transfersom word opgenomen in zijn contract.
Anders misschien wel in de winterstop een paar miljoen cashen, dan aan het eind van het seizoen 1.5 miljoen chashen..(Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat Elia ons brengt...Als hij de winnende maakt in de Uefa-cup finale word het een andere verhaal )
pi_63018754
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:00 schreef RobbieT het volgende:

[..]

Zolang er maar geen gelimiteerde transfersom word opgenomen in zijn contract.
Joop had toch beloofd niet meer met gelimiteerde clausules te werken?
pi_63018979
Zal na vanavond wel naar City gaan. Die kijken niet op een miljoentje meer of minder.
pi_63019044
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:02 schreef Blawh het volgende:

[..]

Joop had toch beloofd niet meer met gelimiteerde clausules te werken?
Nee..En exacte bedragen weet je dus niet..Maar volgens de geruchten had een Luke dat ook..
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:20:33 #19
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_63019158
Fenomeen gaat iets te ver. Wel een ontzettend groot talent...
pi_63019801
Zou me niets verbazen als ie deze winter voor een hoop geld naar Engeland vertrekt.
Die gekke arabieren van ManCity zijn vast onder de indruk .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_63019912
OE A ELIA!
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_63019962
quote:
Volgens AS deed de linkerspits ‘bij vlagen denken aan Thierry Henry’
Dit gaat wel erg ver.

Desondanks ik 'm kan uitkotsen is ie tot dusver wel lekker op dreef ja. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 01:40:12 #23
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_63020409
Hij was vanavond erg goed. Pablo Zabaleta had een kutavond.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_63020773
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 01:05 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Dit gaat wel erg ver.

Desondanks ik 'm kan uitkotsen is ie tot dusver wel lekker op dreef ja. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
AFC AJAX
pi_63022875
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Oranje komt er zeker een keer aan. Wat Blawh zegt had ik ook, ik heb deze potentie niet gezien. Toen PSV interesse had dacht ik: huh, die gast van Den Haag is maar matig. Ik vond hem toen een gevalletje Rajcomar en dat is niet positief.
Rajcomar is nu wel held in IJland .

Maar Elia heeft mij in positieve zin verbaasd bij Twente. Benieuwd hoeveel hij er nog gaat inleggen dit seizoen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')