quote:friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
pa·tat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
quote:Op donderdag 6 november 2008 17:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
patatje krediet crisis is een patatje zonder!!!! WAHAHAHAHAHHAAH
zeg waarde medelimburger het is een frietje saté nietwaar?quote:Op donderdag 6 november 2008 17:12 schreef Maikuuul het volgende:
Patat pinda
Wtf gek, zeg toch gewoon sate
quote:Op donderdag 6 november 2008 17:13 schreef DuTank het volgende:
Ik hoorde net dat "friet" officieel tot de benaming voor 'reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd' is geworden.
Ik zeg gewoon altijd:quote:Op donderdag 6 november 2008 17:12 schreef koemleit het volgende:
[..]
zeg waarde medelimburger het is een frietje saté nietwaar?
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:36 schreef Vandav het volgende:
[..]
Patat en friet zijn waarschijnlijk ontstaan in België, de naam is afkomstig van gefrituurde aardappels, in het (oud) Frans patates frites. In het Nederlands maken we ons er makkelijk van af door maar een van beide woorden te gebruiken. Patat betekent dus eigenlijk gewoon aardappel, friet is dus gebakken.
Bron: http://www.food-info.net/nl/national/namen-patat.htm
Als patates frites gefrituurde aardappel betekend, klopt wat jij zegt dus niet,quote:Op donderdag 6 november 2008 17:17 schreef Vandav het volgende:
Patat en friet zijn waarschijnlijk ontstaan in België, de naam is afkomstig van gefrituurde aardappels, in het (oud) Frans patates frites. In het Nederlands maken we ons er makkelijk van af door maar een van beide woorden te gebruiken. Patat betekent dus eigenlijk gewoon aardappel, friet is dus gebakken.
Nee, want patat is aardappelen die niet gefrituurd zijn. Dus als je patat zegt, bedoel je gewoon aardappelen.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als patates frites gefrituurde aardappel betekend, klopt wat jij zegt dus niet,
Wij eten de aardappal (patates)
Jullie de frituur (frites)
Dan klopt patat dus beter
En als je friet zegt, bedoel je gewoon dat het gefrituurd is. Dat hoeven dus geen aardappelen te zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:26 schreef Vandav het volgende:
[..]
Nee, want patat is aardappelen die niet gefrituurd zijn. Dus als je patat zegt, bedoel je gewoon aardappelen.
Maar friet kan dan net zo goed gefrituurde hondedrol zijnquote:Op donderdag 6 november 2008 17:26 schreef Vandav het volgende:
[..]
Nee, want patat is aardappelen die niet gefrituurd zijn. Dus als je patat zegt, bedoel je gewoon aardappelen.
Die 2006-humor van jouquote:
Je hebt de OP niet eens gelezen, kankerdebiel.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:43 schreef Agiath het volgende:
WAT EEN KANKERORGINEEL TOPIC, ECHT!
WAAROM HIER NOG NIET EERDER EEN TOPIC OVER WAS IS MIJ VOLSTREKT ONDERDUIDELIJK
!!!!KANKERVET MAN!!!!
GA ZO DOOR!
Fok!'ers maken het topic. Ik maakte slechts de OP, met daarin een signaal. Namelijk: OPGEKANKERD MET DIE FRIET-PATAT DISCUSSIE, WANT HET IS GEWOON FRIET. KLAAAAAAR. Snappie?quote:Op donderdag 6 november 2008 17:49 schreef timmmmm het volgende:
Dutank, het is ook een kuttopic, geef het nou maar toe
Friet zoervleisquote:Op donderdag 6 november 2008 17:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon altijd:
Doe mij 1 normale ( jeweets de grootte ) friet met zuurvlees+ mayonaise
Ik bestel nooit friet sate
Nee, geen argument. Feit, na enig onderzoek bewezen.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:55 schreef timmmmm het volgende:
Nee, Dutank, in de OP geef jij een argument waarom het volgens jou friet is, en daarmee houd je zelf de discussie in stand, en dat je topic dan faalt, dat is logisch, na het 100ste topic hierover
Dutank, lieve schat, een argument kan ook een feit zijn hoorquote:Op donderdag 6 november 2008 17:59 schreef DuTank het volgende:
[..]
Nee, geen argument. Feit, na enig onderzoek bewezen.
Mooi, bij deze kan dit patattopic dicht en gebakken worden voor verdere frietconsumptiequote:
en hoe noemen ze het in de beschaafde wereld dan idioot?quote:Op donderdag 6 november 2008 18:24 schreef Nobu het volgende:
Geen woord verstaanbaar Nederlands spreken, die Limburgers en Brabanders, maar ondertussen wel denken dat ze het beter weten dan de mensen die wel in de beschaafde wereld wonen.
Als je dat niet weet woon je er duidelijk buiten. Ga gloeilampen in elkaar draaien.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:26 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
en hoe noemen ze het in de beschaafde wereld dan idioot?
Niet als je een onderzoek gebruikt om iets aan te tonen, dan is een discussie dus ten einde. Samenvatting: geen argument, wel feit.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dutank, lieve schat, een argument kan ook een feit zijn hoor
volgens jou indeling val ik inderdaad buiten de beschaafde wereld maar nou weet ik nog steeds niet of het in de beschaafde wereld waar Nobu (quote:Op donderdag 6 november 2008 18:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je dat niet weet woon je er duidelijk buiten. Ga gloeilampen in elkaar draaien.
NIKS KANKERVET, FRITUURVET!!!!quote:Op donderdag 6 november 2008 17:43 schreef Agiath het volgende:
WAT EEN KANKERORGINEEL TOPIC, ECHT!
WAAROM HIER NOG NIET EERDER EEN TOPIC OVER WAS IS MIJ VOLSTREKT ONDERDUIDELIJK
!!!!KANKERVET MAN!!!!
GA ZO DOOR!
Ik geef je een hint: wat zijn de opties en wat zeg je zelf?quote:Op donderdag 6 november 2008 18:34 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
volgens jou indeling val ik inderdaad buiten de beschaafde wereld maar nou weet ik nog steeds niet of het in de beschaafde wereld waar Nobu () woont friet of patat is
ik zeg friet en ik kan geen fatsoenlijk woord nederlands dus dan zal het patat zijn...quote:Op donderdag 6 november 2008 18:35 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik geef je een hint: wat zijn de opties en wat zeg je zelf?
Ik ga mezelf opgeven als vrijwilliger om kindjes les te geven in de derde wereld, ik ben een natuurtalent.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:39 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
ik zeg friet en ik kan geen fatsoenlijk woord nederlands dus dan zal het patat zijn...
zeker doen!quote:Op donderdag 6 november 2008 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik ga mezelf opgeven als vrijwilliger om kindjes les te geven in de derde wereld, ik ben een natuurtalent.
Jij bent niet echt een groot licht he?quote:Op donderdag 6 november 2008 18:45 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
zeker doen!toch nog wat bereikt vandaag......Nobu het land uit
![]()
Dat zijn duidelijk Franse fritesquote:
in de beschaafde wereld eten ze dat......quote:Op donderdag 6 november 2008 18:48 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dat zijn duidelijk Franse frites
Mocht patat uberhaupt bestaan dan zijn het van die dikke frites die melig van binnen zijn en niet krokant. Alsof je rauwe net gekookte aardappel aan het vreten bent dus.
Geef mij maar een krokante frites, ik hou niet zo van die slappe patatquote:Op donderdag 6 november 2008 18:52 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
in de beschaafde wereld eten ze dat......
Retro is cool tegenwoordig. Jij niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |