Dat wilde ik ook zien van je moeder..quote:Van de Vara zou iets dergelijks me niet eens echt verbazen maar van de NOS en NPS mag je toch wel iets meer 'objectiviteit' en 'klasse' verwachten lijkt mij.
Heb ik niet. Het was vandaag bij 'De TV Draait Door' bij DWDD, maar dat staat nog niet online.quote:
Mijn moeder heeft meer klasse dan een school, jwz.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:15 schreef donroyco het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook zien van je moeder..
Die poll ook rechts op de site, echt objectiefquote:Op woensdag 5 november 2008 21:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Heb ik niet. Het was vandaag bij 'De TV Draait Door' bij DWDD, maar dat staat nog niet online.
Je kan de uitzending van NOVA wel terugzien: KLIK (ongeveer bij een 1:00 uur)
Haha, inderdaad. Nog niet eens gezien.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die poll ook rechts op de site, echt objectief
Ik snap ook wel waarom Teeuwen dat doet, ik verbaas me eigenlijk vooral over NOVA.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:20 schreef Devrim_ het volgende:
Hans Teeuwen pakt het gewoon slim aan.
Zo hard mogelijk als een debiel gaan schreeuwen en iedereen hapt.
Het maakt echt niet meer uit wat hij roept..
Soort van schilderijen die honderden miljoenen waard zijn omdat de naam van kunstenaar x er onder staat
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:19 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die poll ook rechts op de site, echt objectief
Dat was nog het meest ironische van alles. Tegen die dominees zeggen: "Bedankt. Hans zingt nog een leuk liedje voor jullie" en vervolgens worden ze tot op het bot gekwetst.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:27 schreef Repeat het volgende:
Wel mooi dat hij het zo nog even aankondigde.
Wellicht, ik zou dat namelijk netzogoed belachelijk en asociaal vinden.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:29 schreef BB-boy het volgende:
Had je dit topic ook geopend als er een kwetsend liedje over (ik noem maar wat) negers werd gezongen en daardoor een niet religieuze gast wegliep?
Als je een Afro-Amerikaan als gast uitnodigt en je gaat dan een kwetsend nummer zingen waren er waarschijnlijk wel meer topics geopend en dan had ik het ook geen stijl gevonden.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:29 schreef BB-boy het volgende:
Had je dit topic ook geopend als er een kwetsend liedje over (ik noem maar wat) negers werd gezongen en daardoor een niet religieuze gast wegliep?
Nou! Nou..quote:Op woensdag 5 november 2008 21:35 schreef Devrim_ het volgende:
En die poll is inderdaad erg slecht.
Zo slecht hebben we ze op de FP nog niet gehad_!
Leuk visitekaartje van Nederland.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat was nog het meest ironische van alles. Tegen die dominees zeggen: "Bedankt. Hans zingt nog een leuk liedje voor jullie" en vervolgens worden ze tot op het bot gekwetst.
Oh, ik kan best om Hans Teeuwen lachen hoor, op zijn tijd. Maar soms ook niet en vind ik hem nogal overrated (zoals dat overschatte "Meiden van Halal' fragment)quote:
Ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh, ik kan best om Hans Teeuwen lachen hoor, op zijn tijd. Maar soms ook niet en vind ik hem nogal overrated (zoals dat overschatte "Meiden van Halal' fragment)
Het punt is dat, ongeacht of je dat nummer nou grappig vind of niet, het zeer onbeschoft is om je genodigde gasten nog even met een flinke klap in hun gezicht naar huis te sturen. Dat vind ik asociaal. Helemaal voor "objectieve" publieke omroepen als de NOS en de NPS.
Objectiviteit van de publieke omroep... het is dat je het zelf al tussen aanhalingstekens schrijft, al betwijfel ik of het om de reden is die ik hoop.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:13 schreef koningdavid het volgende:
Van de Vara zou iets dergelijks me niet eens echt verbazen maar van de NOS en NPS mag je toch wel iets meer 'objectiviteit' en 'klasse' verwachten lijkt mij.![]()
Klacht 1: Nova![]()
Klacht 2: Hans Teeuwen.
Lezen is moeilijk voor je of niet?quote:Op woensdag 5 november 2008 22:17 schreef Emimich het volgende:
Bekrompen christenen (inderdaad, een pleonasme) die Hans Teeuwen niet kunnen waardereren!
Ik ben van mening dat objectiviteit eigenlijk niet echt bestaat. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat landelijke omroepen als de NOS toch proberen een bepaalde 'objectiviteit' uit te stralen. De NOS hoort actualiteiten redelijk kleurloos te becommentariëren zonder een duidelijke voorkeur naar voren te brengen. De NOS hoort voor iedereen te zijn: blanken, zwarten, moslims, atheïsten, christenen, ouderen, jongeren, etc. Dat maakt het des te belachelijker dat ze op zo'n manier omgaan met een aanzienlijke Nederlandse bevolkingsgroep, namelijk: christenen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Objectiviteit van de publieke omroep... het is dat je het zelf al tussen aanhalingstekens schrijft, al betwijfel ik of het om de reden is die ik hoop.![]()
Elaboreer.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:24 schreef koningdavid het volgende:
Lezen is moeilijk voor je of niet?
Ik ben het vaak oneens met je, maar ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:28 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat objectiviteit eigenlijk niet echt bestaat. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat landelijke omroepen als de NOS toch proberen een bepaalde 'objectiviteit' uit te stralen. De NOS hoort actualiteiten redelijk kleurloos te becommentariëren zonder een duidelijke voorkeur naar voren te brengen. De NOS hoort voor iedereen te zijn: blanken, zwarten, moslims, atheïsten, christenen, ouderen, jongeren, etc. Dat maakt het des te belachelijker dat ze op zo'n manier omgaan met een aanzienlijke Nederlandse bevolkingsgroep, namelijk: christenen.
En buiten dat is het ook gewoon onbeschoft en asociaal om zo om te gaan met je studiogasten.
quote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 22:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Oh, ik kan best om Hans Teeuwen lachen hoor, op zijn tijd. Maar soms ook niet en vind ik hem nogal overrated (zoals dat overschatte "Meiden van Halal' fragment)
Het punt is dat, ongeacht of je dat nummer nou grappig vind of niet, het zeer onbeschoft is om je genodigde gasten nog even met een flinke klap in hun gezicht naar huis te sturen. Dat vind ik asociaal. Helemaal voor "objectieve" publieke omroepen als de NOS en de NPS.
Ik vind het in dit geval ook niet heel handig om het zo in te plannen (niet gezien, dus op basis van jouw verhaal) en het lijkt me ook weinig respectvol. Toch heb ik altijd wel het idee dat gelovigen meer respect moeten krijgen en meer kunnen zeggen dan dat andersom geldt voor atheïsten of andere niet-gelovigen. Respect is geen eenrichtingsverkeer. Waarom mag een Christen wel zeggen dat zij zondaars zijn, homo's verketteren etc, terwijl je andersom de groep niet op een soortgelijke manier mag benaderen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:28 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben van mening dat objectiviteit eigenlijk niet echt bestaat. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat landelijke omroepen als de NOS toch proberen een bepaalde 'objectiviteit' uit te stralen. De NOS hoort actualiteiten redelijk kleurloos te becommentariëren zonder een duidelijke voorkeur naar voren te brengen. De NOS hoort voor iedereen te zijn: blanken, zwarten, moslims, atheïsten, christenen, ouderen, jongeren, etc. Dat maakt het des te belachelijker dat ze op zo'n manier omgaan met een aanzienlijke Nederlandse bevolkingsgroep, namelijk: christenen.
En buiten dat is het ook gewoon onbeschoft en asociaal om zo om te gaan met je studiogasten.
Nogal selectief gequote.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:33 schreef koningdavid het volgende:
quote:Op woensdag 5 november 2008 21:13 schreef koningdavid het volgende:
Wat een treurnis zeg.
Even een korte samenvatting voor wie het niet gezien hebben:
NOVA nodigt twee Amerikaanse dominees uit om te discussieren over de verkiezingen. Na een, in mijn ogen, vrij onboeiend gesprek wat volgens mij nogal buiten het referentiekader van de gemiddelde Nederlander ligt, bedankt Twan Huys beide heren en zegt dat Hans Teeuwen nog een leuk lied voor ze in petto heeft genaamd "Halleluja".
Vervolgens gaat onze nationale pretentieuze psuedo-intellectuele schreeuwlelijk (Hans Teeuwen dus)een "grappige" verbastering zingen van 'Hallelujah' met, zeker voor de dominees, shockerende en vrij respectloze teksten. Erg stijlvol om zo met je gasten om te gaan.![]()
Van de Vara zou iets dergelijks me niet eens echt verbazen maar van de NOS en NPS mag je toch wel iets meer 'objectiviteit' en 'klasse' verwachten lijkt mij.![]()
Klacht 1: Nova![]()
Klacht 2: Hans Teeuwen.
Ik ervaar het vaak ook als eenrichtingsverkeer, maar omgekeerd.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:35 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Toch heb ik altijd wel het idee dat gelovigen meer respect moeten krijgen en meer kunnen zeggen dan dat andersom geldt voor atheïsten of andere niet-gelovigen. Respect is geen eenrichtingsverkeer.
Ik snap wel dat je dat stukje niet kon waarderen omdat daar de vinger op de zere plek werd gelegd wat betreft gelovigen. Het fundamenteel verkeerde uitgangspunt dat een sprookjesboek en dito verzonnen 'hogere macht' je respect zouden moeten opleveren. Ik dacht het niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:02 schreef koningdavid het volgende:
Oh, ik vind hem zeker een pretentieuze schreeuwlelijk. Dat neemt niet weg dat ik af en toe wel om zijn grappen kan lachen.quote:
Ik zal de opmerking over sprookjesboek negeren, die discussie wil je niet met mij aangaan.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:41 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je dat stukje niet kon waarderen omdat daar de vinger op de zere plek werd gelegd wat betreft gelovigen. Het fundamenteel verkeerde uitgangspunt dat een sprookjesboek en dito verzonnen 'hogere macht' je respect zouden moeten opleveren. Ik dacht het niet.
Het gaat niet alleen om 'belachelijk' maken. Het gaat om het opleggen van regels aan mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Een voorbeeld dat landelijk geldt is bijvoorbeeld de winkels die niet op zondag open kunnen in veel steden/dorpen. Verder zit het in heel veel kleine dingen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:40 schreef koningdavid het volgende:
Ik ervaar het vaak ook als eenrichtingsverkeer, maar omgekeerd.
Laten we het even tot Nederland beperken.
Hoe vaak zie je atheïsten belachelijk gemaakt worden voor TV? Hoe vaak zie je de EO respectloos omgaan met een niet-gelovige gast? Hoeveel topics op christelijke Nederlandse fora kan je vinden waarin ongelovigen belachelijk worden gemaakt?
Over het algemeen is christelijk Nederland zeker respectvol t.o.v. niet-gelovigen. Andersom is dat nou eenmaal veel minder het geval helaas.
Whatever floats your boat.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef koningdavid het volgende:
Ik zal de opmerking over sprookjesboek negeren, die discussie wil je niet met mij aangaan.
Ten eerste schreef ik niet dat jij specifiek meer respect verwachtte en ten tweede schreef ik niet dat gelovigen meer respect verwachten. Ik schreef enkel en alleen dat gelovigen respect willen van rationeel denkende mensen t.o.v.hun geloof, terwijl hun geloof op geen enkele manier rationeel onderbouwd kan worden. Een zaak die zich dus uitstekend leent om bespot te worden, wat dan weer door vele gelovigen als een gebrek aan respect wordt beschouwd.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:45 schreef koningdavid het volgende:
Het is ronduit bullshit dat ik verwacht meer respect zou krijgen omdat ik gelovig ben, waar haal je dat vandaan?
Een aantal punten:quote:Op woensdag 5 november 2008 22:35 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Waarom mag een Christen wel zeggen dat zij zondaars zijn, homo's verketteren etc, terwijl je andersom de groep niet op een soortgelijke manier mag benaderen.
Wat een belachelijke vergelijking. Wat is er respectloos of asociaal aan het democratisch verkregen recht om winkels te sluiten op zondag?quote:Op woensdag 5 november 2008 22:48 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om 'belachelijk' maken. Het gaat om het opleggen van regels aan mensen die daar helemaal niet op zitten te wachten. Een voorbeeld dat landelijk geldt is bijvoorbeeld de winkels die niet op zondag open kunnen in veel steden/dorpen. Verder zit het in heel veel kleine dingen.
Ik hoef helemaal niet jouw of iemand anders' respect voor mijn geloof. Het gaat erom dat je mensen respecteert en met respect behandelt. Wat duidelijk niet gebeurt bij NOVA in dit geval.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:49 schreef Emimich het volgende:
Ten eerste schreef ik niet dat jij specifiek meer respect verwachtte en ten tweede schreef ik niet dat gelovigen meer respect verwachten. Ik schreef enkel en alleen dat gelovigen respect willen van rationeel denkende mensen t.o.v.hun geloof
Weer een behoorlijke miskleun. Geloof valt niet te bewijzen maar wel degelijk rationeel te onderbouwen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:49 schreef Emimich het volgende:
terwijl hun geloof op geen enkele manier rationeel onderbouwd kan worden.
Waarom zou je mensen moeten respecteren en met respect behandelen? Wat is respect überhaupt?quote:Op woensdag 5 november 2008 22:53 schreef koningdavid het volgende:
Ik hoef helemaal niet jouw of iemand anders' respect voor mijn geloof. Het gaat erom dat je mensen respecteert en met respect behandelt. Wat duidelijk niet gebeurt bij NOVA in dit geval.
Voel totaal geen schroom om die stelling te onderbouwen.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:53 schreef koningdavid het volgende:
Weer een behoorlijke miskleun. Geloof valt niet te bewijzen maar wel degelijk rationeel te onderbouwen.
Dat is een vraag die je jezelf moet stellen.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:00 schreef Emimich het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen moeten respecteren en met respect behandelen?
Ik heb weinig zin om te gaan definitieneuken hier, ik neem aan dat je wel een redelijk beeld kan vormen van wat 'respect' inhoudt?quote:Op woensdag 5 november 2008 23:00 schreef Emimich het volgende:
Wat is respect überhaupt?
Er zijn zat geloofsvraagstukken waar je rationeel over kunt redeneren.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:00 schreef Emimich het volgende:
Voel totaal geen schroom om die stelling te onderbouwen.
Ik begrijp je punt, het gaat ook niet zozeer om respectloos aswel om het opleggen van regels aan anderen. Of de beslissingen altijd democratisch zijn is vraag één. Ten tweede betekent democratie niet dat de recht van de sterkste zegeviert zonder rekening te houden met kleinere groeperingen. Het een verbod gebaseerd op religieuze gronden, dat opgelegd wordt aan een gehele bevolking. Daarmee dring je andere mensen jouw waarden op. Als de winkels gesloten zouden worden op rationele basis, dan zou het anders zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:51 schreef koningdavid het volgende:
Wat een belachelijke vergelijking. Wat is er respectloos of asociaal aan het democratisch verkregen recht om winkels te sluiten op zondag?
Zeer mager antwoord op iets wat je stellig beweert. Elke vraag kan je namelijk rationeel benaderen. Het gaat er om of je bepaalde zaken rationeel kunt verklaren of niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:06 schreef koningdavid het volgende:
Er zijn zat geloofsvraagstukken waar je rationeel over kunt redeneren.
- Bestaat er een God?
- etc.
Allemaal vraagstukken waar ik op een rationele manier mee omga. Rationaliteit en mijn geloof, zijn voor mij onlosmakelijk verobnden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |