abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62986761
Die agent op de achtergrond met z'n handen in z'n zakken Hoe typisch

Maar er kunnen zoveel dingen gebeurd zijn.. Als automobilist ben je in zo'n geval altijd de lul, maar oh zo vaak niet de schuldige.. In het donker kan je ook als je netjes 50 rijdt een voetganger te laat zien. En voetgangers willen daar nog wel eens geen rekening mee houden..
  woensdag 5 november 2008 @ 23:33:40 #27
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_62986969
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef waht het volgende:

[..]

Mja, het is soms snel gebeurd. Zit je even een cdtje te wisselen, ligt er opeens een meisje op je motorkap.

Als je aan het rijden bent zou je eigenlijk niks anders moeten doen dan rijden, maarja...
Yep, dat soort handelingen in de auto is niet echt slim, je kan in die ene seconde dat je even iets denkt te pakken iets essentieels missen...
Zeker met die niet verlichte fietsers en hardlopers die op de weg zijn....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_62988612
maar dat ligt meer aan die fietsers dan aan de automobilist.. Een fietser zonder licht zie je pas op een meter of 3 afstand. Dan hoef je niet met cd's oid bezig te zijn om niet meer te kunnen remmen..
pi_63019338
awh wat erg!!!.zat in mijn klas, 1e jaar sociologie. Lina Liu. Kende 'r alleen niet.
Dit is heel triest
veel sterkte aan alle mensen die haar wel goed kende!
  vrijdag 7 november 2008 @ 07:57:54 #30
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_63021932
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:15 schreef Maarten1 het volgende:
grappig

als er een doodgereden is dan is het een 19 jarig meisje, is er een gepakt voor diefstal dan is het een 19 jarige vrouw

maar dat terzijde
Dat is de manier waarop de media alles aandikt. "Meisje" klinkt nou eenmaal kwetsbaarder dan "vrouw".

Ik vraag me af als de automobilist nou een 18-jarige jongen was of de media dan naar hem refereert als "man".
pi_63033523
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Casos het volgende:
Idd, dat zouden voetgangers en fietsers zich eens moeten beseffen. Had het vorige week ook, avondspits, regen, donker. Dan kán je gewoon niet alles zien. Ook voetgangers en fietsers moeten uitkijken, voorrang / zebrapad of niet.
Als je zo slecht ziet, dan moet je gewoon langzamer rijden. Zeker als er ergens zich een situatie voordoet waar een ander voorrang kan hebben (kruispunt, zebrapad oid)
pi_63033897
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:28 schreef The_End het volgende:

[..]

Als je zo slecht ziet, dan moet je gewoon langzamer rijden. Zeker als er ergens zich een situatie voordoet waar een ander voorrang kan hebben (kruispunt, zebrapad oid)
Prachtig, jij rijdt duidelijk geen auto. Ik zie prima, alleen zijn er omstandigheden, waarin je makkelijk iets over het hoofd kan zien. Een fietser die ik niet zie, rem ik ook niet voor. Langzamer rijden maakt het doorgaans niet zichtbaarder. Maar als je zelf auto zou rijden, had je dat wel geweten.

Daarom nogmaals, fietsers / voetgangers beseffen soms te weinig hoe slecht zichtbaar je kan zijn.
pi_63034070
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:42 schreef Casos het volgende:
Prachtig, jij rijdt duidelijk geen auto. Ik zie prima, alleen zijn er omstandigheden, waarin je makkelijk iets over het hoofd kan zien. Een fietser die ik niet zie, rem ik ook niet voor. Langzamer rijden maakt het doorgaans niet zichtbaarder. Maar als je zelf auto zou rijden, had je dat wel geweten.
Ik rijd wel auto en als het heel slecht weer is, dan pas ik mijn snelheid daarop aan.

Als je langzamer rijdt, dan heb je meer tijd om te kijken en heb je dus meer kans om iemand te zien. Daarnaast verkort je je remweg voor het geval je iemand (te) laat ziet en zorg je ervoor dat je het letsel verkleind als je iemand wel raakt.

Ik vind het nogal raar dat je bovenstaand verhaal niet kent. Waarom denk je dat er uberhaupt snelheids beperkingen zijn???

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2008 16:48:14 ]
pi_63034114
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:42 schreef Casos het volgende:

[..]

Prachtig, jij rijdt duidelijk geen auto. Ik zie prima, alleen zijn er omstandigheden, waarin je makkelijk iets over het hoofd kan zien. Een fietser die ik niet zie, rem ik ook niet voor. Langzamer rijden maakt het doorgaans niet zichtbaarder. Maar als je zelf auto zou rijden, had je dat wel geweten.

Daarom nogmaals, fietsers / voetgangers beseffen soms te weinig hoe slecht zichtbaar je kan zijn.
Onzin, ik rij zelf auto en zie zelden een auto die voor me rijd zich aan de maximumsnelheid houden. En al die teringfarizeeërs wel vloeken op fietsers zonder licht, ook als men in een zwart pak op een onverlichte fiets zit Als je je houd aan de snelheid binnen de bebouwde kom (30 km/h of 50 km/h) dan zie je altijd fietsers. De infrastructuur in Nederland is dusdanig goed dat alleen bij een driedubbele fout, auto te snel, fietser zonder licht, één van tweeën maakt voorrangsfout, er gewonden vallen waarbij de autosnelheid de meest gevaarlijke faktor is.
pi_63034310
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik rijd wel auto en als het heel slecht weer is, dan pas ik mijn snelheid daarop aan.

Als je langzamer rijdt, dan heb je meer tijd om te kijken en heb je dus meer kans om iemand te zien. Daarnaast verkort je je remweg voor het geval je iemand (te) laat ziet en zorg je ervoor dat je het letsel verkleind als je iemand wel raakt.

Ik vind het nogal raar dat je bovenstaand verhaal niet kent. Waarom denk je dat er uberhaupt snelheids beperkingen zijn???
Ik pas mijn snelheid ook echt wel aan, maar ben geen God die alles ziet. Iedereen kan wel eens iets over het hoofd zien, aangepaste snelheid of niet. En dat zouden fietsers / voetgangers zich ook wel eens meer mogen beseffen.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:48 schreef schoelje het volgende:

[..]

Onzin, ik rij zelf auto en zie zelden een auto die voor me rijd zich aan de maximumsnelheid houden. En al die teringfarizeeërs wel vloeken op fietsers zonder licht, ook als men in een zwart pak op een onverlichte fiets zit Als je je houd aan de snelheid binnen de bebouwde kom (30 km/h of 50 km/h) dan zie je altijd fietsers. De infrastructuur in Nederland is dusdanig goed dat alleen bij een driedubbele fout, auto te snel, fietser zonder licht, één van tweeën maakt voorrangsfout, er gewonden vallen waarbij de autosnelheid de meest gevaarlijke faktor is.
Ik zou haast zeggen, rijdt eens een rondje mee in een drukke avondspits in de regen. Mag jij als passagier alle voetgangers en fietsers aanwijzen. Ik pas me keurig aan, heb nog nooit iemand aangereden en vele ongelukken voorkomen door MIJN oplettendheid en niet die van de fietser / voetganger. Vaak op het laatste moment, van die situatie dat het net goed gaat, doordat ik mijn snelheid heb aangepast. Maar ook ik heb dan een hoge hartslag en ben me rot geschrokken. Stomme fietsers kunnen automobilisten net zo goed de stuipen op het lijf jagen met achterlijke kamikaze acties!

En ik ben zelf ook vaak fietser / voetganger en waak voor mijn eigen veiligheid en ga er niet vanuit dat alle automobilisten mij zullen zien.
pi_63034321
Feit blijft dat fietsers bij regen/mist/slecht zicht/in de nacht gewoon hun licht aan moeten doen. Ik ga echt niet in de stad 30 rijden omdat andere mensen het vertikken zich enigzins zichtbaar te maken. Je kan ook 100 keer naar rechts kijken of er iets aankomt, maar komt er zo'n droeftoeterende fietser zonder licht aanrijden, dan is het nog maar de vraag of je hem op tijd ziet.
pi_63034856
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:55 schreef Casos het volgende:
Ik zou haast zeggen, rijdt eens een rondje mee in een drukke avondspits in de regen. Mag jij als passagier alle voetgangers en fietsers aanwijzen. Ik pas me keurig aan, heb nog nooit iemand aangereden en vele ongelukken voorkomen door MIJN oplettendheid en niet die van de fietser / voetganger. Vaak op het laatste moment, van die situatie dat het net goed gaat, doordat ik mijn snelheid heb aangepast. Maar ook ik heb dan een hoge hartslag en ben me rot geschrokken. Stomme fietsers kunnen automobilisten net zo goed de stuipen op het lijf jagen met achterlijke kamikaze acties!

En ik ben zelf ook vaak fietser / voetganger en waak voor mijn eigen veiligheid en ga er niet vanuit dat alle automobilisten mij zullen zien.
Dan kunnen we allemaal voorbeeld aan jou nemen.

Maar zeg nou eerlijk, ben je liever geschrokken of heb je liever zo'n knakker op je voorruit liggen? Het blijft gewoon opletten, er zullen altijd lieden zijn die er nog even snel tussen willen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63110489
Aan de foto te zien is dit bij mij aan de overkant.
De zebrapad daar is het enige manier om over te steken, want de kant die je nu ziet is de tramhalte/overloop naar de andere kant van de straat. Hier staan relings ervoor, dus dat meisje liep gewoon op het zebrapad.

Ik ga zelf elke doordeweekse dag naar de Erasmus via deze weg en ik moet zeggen dat de automobilisten hier hard doorheen scheuren. Zelfs als je al op de zebrapad loopt. Maar daarentegen zijn er ook geduldige mensen die je laten oversteken.

Zij had jammer genoeg niet zoveel geluk. Ook al staan er twee zebrapads voor en na de tramhalte, men blijft gewoon hard doorrijden. Anders kan ik er niet van maken. Als ik met de auto of motor rijd, dan stop ik gewoon, maar dan zie je gewoon in je spiegel dat degene achter mij hierdoor gewoon irriteert is. Maar zebrapads staan er voor niets.

ps. Er staan geen stoplichten hier. Dat paal is gewoon een waarschuwingspaal voor het wegverkeerd dat er een tram aankomt.
なんだっけ
  maandag 10 november 2008 @ 20:08:40 #39
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_63111078
Het was een 1e jaars sociologie studente die net van de EUR afkwam, zover ik weet.
Ik heb er al wat berichtjes over gehad maar ik ken haar niet (want ze is 1ejaars).
[KNE]-Mod
pi_63113806
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:52 schreef Crashcat het volgende:

...
1 pad, 2 paden.

Zebrapaden.
pi_63116976
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:08 schreef ThE_ED het volgende:
Het was een 1e jaars sociologie studente die net van de EUR afkwam, zover ik weet.
Ik heb er al wat berichtjes over gehad maar ik ken haar niet (want ze is 1ejaars).
het klopt dat het een eerste jaar sociologie studente was,hiervoor deed ze iets met eco..
Ze had een veelbelovende toekomst
pi_63117018
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:27 schreef dedonkerenicht het volgende:
awh wat erg!!!.zat in mijn klas, 1e jaar sociologie. Lina Liu. Kende 'r alleen niet.
Dit is heel triest
veel sterkte aan alle mensen die haar wel goed kende!
Ze zat in je klas, maar je eknt haar niet??

Maar was altijd al een gesloten meisje,
pi_63117375
Ze rijden daar ook meestal als idioten, verbaast me niks dit ernstige ongeluk.
pi_63117528
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ze rijden daar ook meestal als idioten, verbaast me niks dit ernstige ongeluk.
wel een beetje jammer dat er zoiets moet gebeuren voordat er actie wordt ondernomen
pi_63118623
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:48 schreef schoelje het volgende:

[..]

Onzin, ik rij zelf auto en zie zelden een auto die voor me rijd zich aan de maximumsnelheid houden. En al die teringfarizeeërs wel vloeken op fietsers zonder licht, ook als men in een zwart pak op een onverlichte fiets zit Als je je houd aan de snelheid binnen de bebouwde kom (30 km/h of 50 km/h) dan zie je altijd fietsers. De infrastructuur in Nederland is dusdanig goed dat alleen bij een driedubbele fout, auto te snel, fietser zonder licht, één van tweeën maakt voorrangsfout, er gewonden vallen waarbij de autosnelheid de meest gevaarlijke faktor is.
Lantaarnpaal defect, licht van lantaarnpaal wordt tegengehouden door een boom.. zomaar eens een paar mogelijkheden waardoor fietsers ineens een heel stuk minder goed zichtbaar kunnen zijn. En ja, het komt voor. Fietsers, voetgangers en ook automobilisten zonder licht zijn gewoon slecht zichtbaar, en dat wordt versterkt als er anderen in de buurt zijn die wel licht voeren.

Bij een zebrapad staat meestal ook een lantaarnpaal, zodat het zebrapad als verkeersteken beter zichtbaar is en ook de wachtende / overstekende voetgangers beter zichtbaar zijn. Da's ook hier het geval. Maar dat hoeft geen garantie te zijn. Een voetganger kan ook ineens de straat oprennen, en dan wordt het lastig anticiperen.

Voor de goede orde, ik weet niet wat er gebeurd is en ik wil hier ook niet de schuldvraag beantwoorden.
pi_63118805
Ik denk dat je altijd moet oppassen bij een zebrapad. Overdag of in het donker! Je weet het maar nooit
  maandag 10 november 2008 @ 23:54:43 #47
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63118818
Die agent inderdaad
Laffe huichelaar
pi_63118954
Gelukkig voor de bestuurster (...) reed ze in een Saab.

Die dingen worden zo ontworpen (lage voorruit) dat in Zweden bij het scheppen van een eland het beest niet gelijk op je schoot ligt.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_63119054
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 00:00 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Gelukkig voor de bestuurster (...) reed ze in een Saab.

Die dingen worden zo ontworpen (lage voorruit) dat in Zweden bij het scheppen van een eland het beest niet gelijk op je schoot ligt.
bestuurster had gewoon beter moeten uitkijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')