quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:41 schreef loveislikeakiss het volgende:
Ik maak alvast een omgekeerd lijstje, de dingen die ik allemaal ga weggeven in de maand december ^^
± 20 luxe chocolade letters (je bent zwarte piet voor iets he)
1 fatboy deluxe hangmat (heel de thuiswonende zooi gelukkig)
1 kneipp badset
3 t-shirts
1 kalender
2 puzzles
1 Minnie handtas
4 boeken
1 hard rock cafe global angel pin
2 kippen
en ben nog niet klaar, ik heb te veel familie XD
Maar geven is ook zo veel leuker dan krijgen ^^ Zien dat je iets of iemand gelukkig hebt gemaakt, heerlijk
Bij deze.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat verdient eigenlijk een eigen topic.
quote:Maar geven is ook zo veel leuker dan krijgen ^^ Zien dat je iets of iemand gelukkig hebt gemaakt, heerlijk
Sinterklaas vindt het wel fijn als grote mensen hem een beetje helpen.quote:
Helpt dat ja? Mijn broertje mocht dat vroeger ook maar die was sneller klaar geweest als hij het boekje op een groter papier had geplakt en daar dan een cirkel omheen getrokken had.quote:Ik heb eigenlijk nog geen lijst of planning voor de kids.... Ik laat hen cirkeltjes zetten om speelgoed uit de speelgoedgids van intertoys :-) dan kan ik tegen 5 december wel inkopen gaan doen denk ik.
Waarom nog drie keer bij familie?quote:Ze vieren het trouwens op school, op het werk van papa, bij de familie 3 keer en dan nog eens een keer thuis... beetje overdreven vind ik het wel. Maar ja, pakjesavond is wel erg gezellig...
Minst bedeelde bedoel je?quote:Op woensdag 5 november 2008 00:02 schreef loveislikeakiss het volgende:
Waarom moet alles altijd gelijk voor de allerslechtste zijn?
Dat kan toch het hele jaar door al? Dat hoeft echt niet alleen met kerst/sinterklaas.quote:Wat is er mis met geven om je naasten?
Daarvoor hoef ik toch niet te wachten tot het einde van het jaar? Je kan het hele jaar door mensen laten weten dat ze dankbaar bent voor hun hulp.quote:Je familie je vrienden of iemand die je heeft geholpen laatst?
Waarom überhaupt bezittingen houden? Verkoop alles wat je hebt en geef het aan de arme negertjes in Afrika. Dan maak je anderen écht gelukkig.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:53 schreef Cothen het volgende:
Dit jaar geen gedoe met lootjes en andere goed bedoelde rotzooi met kerst en sinterklaas
Iedereen die zich gek laat maken door de commercie
Bespaar je het geld voor al die rommel uit, bespaar het milieu met al het cadeaupapier dat niet na één keer gebruik wordt weggedonderd.
Als je je ego toch graag wil strelen koop dan voor het geld wat je aan sint/kerst-rommel wil uitgeven aan eten bij de lokale supermarkt en geef dat aan de lokale voedselbank. Dan maak je andere écht gelukkig.
Jij zit niet echt in de belasting hequote:Op woensdag 5 november 2008 00:12 schreef Cothen het volgende:
Daarvoor hoef ik toch niet te wachten tot het einde van het jaar? Je kan het hele jaar door mensen laten weten dat ze dankbaar bent voor hun hulp.
Als we allemaal als kluizenaar gaan leven hebben de minderbedeelden er slechts eenmalig profijt van. Door weg te geven wat je kan missen ben je nog wel in staat om de economie draaiende te houden, zodat je een volgende keer weer kan geven.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:14 schreef MinderMutsig het volgende:
Waarom überhaupt bezittingen houden?
dus eigenlijk doet iedereen die zogenaamd aan anderen denkt het uiteindelijk voorzicht, als het alleen maar om de economie gaat...quote:Op woensdag 5 november 2008 00:19 schreef loveislikeakiss het volgende:
Jij zit niet echt in de belasting heEinde van het jaar moet het geld op zo simpel is het en het is een enorme boost voor de economie en die kunnen we wel gebruiken imo
Hetzelfde als iedere maandquote:Op woensdag 5 november 2008 00:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar wat en hoeveel ga jij dit jaar dus aan de voedselbank geven?
niets meer of minder dan op een andere dag. (Behalve werken dan, aangezien ik verplicht vrij ben)quote:
En doe je verder nog iets aan Sinterklaas/kerst?
Ik ook.quote:
Jammer.quote:[..]
niets meer of minder dan op een andere dag. (Behalve werken dan, aangezien ik verplicht vrij ben)
Gewoon nu al beginnen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:18 schreef EvilMarc het volgende:
Echt waar, iemand die in een feestdagen forum gaat zitten zeuren over het geven van kleine cadeau's aan anderen
Ot: ik weet echt nooit wat ik moet kopen dus ik struin altijd een aantal dagen alle winkels af in d hoop dat ik iets leuks zie. Gaat meestal wel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |