abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63053877
Wow wat een mooie taarten

Vanmorgen voor het eerst cupcakes gemaakt!

De vanille zijn lekker, de chocolade niet
pi_63053926
Too bad.. Oefening baart kunst Ik vind chocoladecupcakes altijd lekker met stukjes chocolade erdoorheen

Ik ga straks ook cupcakes bakken en versieren! Ben benieuwd wat ik er van maak haha!
pi_63054022
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
pi_63054094
Misschien wat melk toevoegen?
pi_63054155
Dat kan inderdaad....Ik had een beslag waar sowieso helemaal geen melk in voorkwam...Dus het verbaasde me eigenlijk dat de vanille zo luchtig waren
Volgende keer maar een ander recept met melk proberen inderdaad
pi_63055848
Oe die chocoladetaart ziet er lekker uit

ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
pi_63058546
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
Bedankt voor de tip, volgende keer maar proberen
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:49:02 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63059364
mijn lemoncurd is gaan schiften; wat heb ik verkeerd gedaan?

te hoog vuur?
pi_63060162
Dat lijkt me wel. Ingredienten zijn boter, suiker, eieren en citroen, neem ik aan? Als je dat te snel verwarmt kan het gaan schiften inderdaad.

Ik heb vorige week een potje kant-en-klare lemoncurd gekocht . Voor het geval ik ook een bakaanval zou krijgen. Nog niet gebeurd trouwens
Eeuwig vijfentwintig
pi_63060295
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
pi_63060570
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
Ik heb maar 1 theelepel cacao gebruikt voor die 8 cupcakes dus te veel cacao zal het niet geweest zijn denk ik
De volgende keer probeer ik fijngehakte chocola, bedankt voor de tip
pi_63061270
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Een extra eidooier toevoegen
pi_63062074
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:50 schreef Trusten het volgende:

[..]

Een extra eidooier toevoegen
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
pi_63069279
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:24 schreef VegaKip het volgende:
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
pi_63069469
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:25 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
Ik had er ook nog gesmolten chocola doorgedaan he, niet alleen die theelepel cacao

Hopelijk heb ik volgend weekend tijd om het te proberen
pi_63070054
Vraagje; Ik wil dinsdag weer aan de slag met een taartje met 2 lagen kapsel. Ik ga hiervoor het recept uit mn 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw?' gebruiken. Daarstaat alleen dat je de 2 lagen apart in vormen moet gieten en bakken. Ik heb echter maar vorm en 2 lagen achter elkaar bakken neemt weer dubbel zoveel tijd in beslag en 1 portie een tijd buiten de oven laten wachten doet de sturctuur ook niet veel goed meestal. Ok, dé vraag; kan ik ook een dubbele portie bakken en deze dan doormidden snijden of loop ik dan teveel risico op een droge verbrande buitenkant en een natte binnenkant? Het is een kleine springvorm van 22 cm of zoiets.
pi_63070465
Kun je niet een tweede vorm uit aluminiumfolie maken?
pi_63071094
Ik bak altijd maar 1 vorm die ik dan doormidden snij.
pi_63072536
Ik bak ook maar 1 vorm en afhankelijk van de hoogte snij ik hem 1, 2 of 3 keer door
Saartje
pi_63078221
Dankjulliewel! Dan ga ik dat maar eens proberen denk ik!
pi_63078560
SHE: Heb je het al met marsepein geprobeerd? Marsepein is ook wel zoet, maar het smaakt tenminste nog ergens naar en fondant is echt alleen maar ranzig zoet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maeghan op 09-11-2008 17:16:36 ]
Sanity is (not) statistical
pi_63079254
Zo-is-dat, je bedoelt gewoon dat je laagjes in de taart wil? Gewoon doorsnijden hoor, wel wachten tot hij koud is, dat gaat prima en ik vind het mooier dan taarten op elkaar, smaakt ook beter!
pi_63079374
Trouwens, Kings, wat voor vloeibare kleurstof bedoel jij? Ik heb ook vloeibare, maar dat zal dan wel andere zijn als jij bedoelt!
pi_63080569
Misschien bedoelt Kings echt helemaal vloeibare kleurstof, voor taarten gebruik je toch meestal van die pasta.
Sanity is (not) statistical
pi_63081167
Ik heb zowel druppels als pasta in gebruik, de druppels zijn toch echt vloeibaar, vandaar, maar ik krijg mat fondant.. Daarom ben ik benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')