Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:54 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Omdat de echte mafia van de suikermafia uit b.v. Brazilie afwilde ?
http://www.illovo.co.za/worldofsugar/internationalSugarStats.htm
Ik dacht dat de term " suikermafia" spreekwoordelijk gebruikt werd. Mafia zit overal toch ?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
quote:Congress passes most trade deals in a matter of months, but the administration has struggled to rally support for CAFTA, which has been fiercely opposed by labor organizations that fear the loss of American jobs and by the powerful sugar industry, which contends that CAFTA would open the door to more imported sugar and lead to the demise of the domestic sugar industry. Currently most imported sugar is effectively blocked from entering the United States by tariffs designed to protect U.S. producers, a unique program that enrages free-trade advocates.
http://smussyolay.blogspot.com/2005/06/sugar-mafia.html
Deels mee eens; als je zoals met cola een light versie hebt of eentje met suiker waarvan je tanden wegrotten en je insulineproductie haywire gaat, smaakt die suikerhoudende absoluut veel lekkerder en het lest de dorst ook beter.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:28 schreef moonmovies het volgende:
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:22 schreef ToT het volgende:
[..]
.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
quote:Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
Om dezelfde reden dat mensen roken: ze vinden het lekker.quote:Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.quote:Op zondag 30 november 2008 20:51 schreef Houtworm het volgende:
Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.quote:Op zondag 30 november 2008 21:28 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.quote:Op zondag 30 november 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.quote:En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.quote:Op zondag 30 november 2008 23:56 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.
[..]
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.
Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.![]()
Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
Waar het mis gaat is dat 1 a 2 glazen per dag geen kwaad kan, maar dat we nu massaal met aspartaam gezoette producten binnen krijgen. En dan geen 10 liter frisdrank, maar 1 liter frisdrank, kauwgum, zoetjes, ...quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Aha, toen ik dat stukje schreef dacht ik dat Monsanto het patent nog steeds had op deze stof. Maar dat patent is in 1994 al verlopen. Ik kwam er achter dat monsanto het in 2000 verkocht heeft. Ik heb nu even geen zin om weer te gaan graven. Weet wel dat die eigenaars ook in "big pharma" zitten.quote:Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonneequote:Op maandag 1 december 2008 21:19 schreef ToT het volgende:
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Gewoon overstappen op dideuteriummono-oxide. Dan weten we zeker dat iedereen er dood aan gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
Men trapt er anders wel inquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |