abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 20:25:48 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63355441
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Omdat de echte mafia van de suikermafia uit b.v. Brazilie afwilde ?
http://www.illovo.co.za/worldofsugar/internationalSugarStats.htm
Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
pi_63355826
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
Ik dacht dat de term " suikermafia" spreekwoordelijk gebruikt werd. Mafia zit overal toch ?
Denk dat de westerse industrieen zaten te springern om voedseladitieven.
Je kunt "het" beter zelf maken in 'n fabriek dan importeren uit verre landen.
quote:
Congress passes most trade deals in a matter of months, but the administration has struggled to rally support for CAFTA, which has been fiercely opposed by labor organizations that fear the loss of American jobs and by the powerful sugar industry, which contends that CAFTA would open the door to more imported sugar and lead to the demise of the domestic sugar industry. Currently most imported sugar is effectively blocked from entering the United States by tariffs designed to protect U.S. producers, a unique program that enrages free-trade advocates.
http://smussyolay.blogspot.com/2005/06/sugar-mafia.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2008 @ 21:28:31 #203
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_63606121
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_63622705
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:28 schreef moonmovies het volgende:
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Deels mee eens; als je zoals met cola een light versie hebt of eentje met suiker waarvan je tanden wegrotten en je insulineproductie haywire gaat, smaakt die suikerhoudende absoluut veel lekkerder en het lest de dorst ook beter.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
pi_63639260
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:22 schreef ToT het volgende:

[..]

.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_63639373
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

lekker, of niets anders te drinken, ofzo

of je zeurt gewoon niet om ingredienten en drinkt het gewoon
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63640241
Ach van af en toe iets ongezonds eten of drinken ga je ook niet acuut dood.
Een mensch wil af en toe wel eens wat anders.
  zondag 30 november 2008 @ 12:11:22 #208
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63640719
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat mensen roken: ze vinden het lekker.

Als iemand ergens geen kwaad in ziet, voor zichzelf, mag die dat toch gerust drinken.
pi_63651324
Drinken jullie ook weleens wasbenzine? Met wat smaakstoffen kan dat vast ook wel lekker zijn.
Die vergelijking met roken is al helemaal om je te bescheuren, mensen die roken vinden het helemaal niet lekker, hun lichaam is verslaafd aan bepaalde componenten die in de tabak verwerkt zit. Het lijkt alsof het rustgevend is omdat je stress krijgt van de afkickverschijnselen.
Vooral niet zeuren om ingredienten, ik vind het persoonlijk echt vreselijk dat mensen het geen zak interreseert wat ze in hun lichaam stoppen, zoetstoffen, smaakstoffen, kleurstoffen, verslavende stofjes.. niks dat nodig is, alles dat de fabrikant een 2e ferrari schenkt. Je eet en drinkt toch niet voor de lol... man man wat een goed voorbeeld van een westerse geestenziekte ontwikkeld door welvaart (die nu overigens op is dus veel plezier met de volgende jaren voor deze generatie )
Is het voor jullie moeilijk om het hele plaatje te bekijken? Dat vraag ik mij toch echt af tegenwoordig, is het overzicht verdwenen ofzo, dit is toch verdomme gewoon logisch dat je je lichaam voed en niet afbreekt met wat je nuttigt..
don't sleep.
  zondag 30 november 2008 @ 20:51:37 #210
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63651813
Van wasbenzine is tenminste duidelijk dat er schadelijke stoffen inzitten en dat het brandbaar is. Van Aspartaam is helemaal niet duidelijk dat het schadelijk is. Er wordt wel gezegd dat je er vanalles kunt krijgen, maar die kwaaltjes kun je ook wel van andere dingen krijgen en zijn niet 1 op 1 te wijten aan aspartaam.

Als je vind dat mensen zichzelf kwaad doen door het drinken van Aspartaam en dat niet snapt, dan vraag ik mij af hoe jij over straat loopt. Heb jij een zuurstof filter op zodat je de slechte lucht niet inademt? En ben je volledige bedekt met kleding want teveel zon is ook niet goed voor je.

Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
  zondag 30 november 2008 @ 21:28:03 #211
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63652934
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:51 schreef Houtworm het volgende:
Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
  zondag 30 november 2008 @ 21:39:05 #212
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63653335
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:28 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.
En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
  zondag 30 november 2008 @ 23:56:04 #213
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63657379
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.

Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.
quote:
En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.

Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.

Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
pi_63657443
Als je van aspartaam dood zou kunnen gaan, dan leefde ik nu allang niet meer...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 1 december 2008 @ 11:13:15 #215
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63663274
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:56 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.

[..]

Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.

Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.

Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
pi_63669823
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?

En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.

Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Waar het mis gaat is dat 1 a 2 glazen per dag geen kwaad kan, maar dat we nu massaal met aspartaam gezoette producten binnen krijgen. En dan geen 10 liter frisdrank, maar 1 liter frisdrank, kauwgum, zoetjes, ...
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 1 december 2008 @ 20:16:01 #217
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63677313
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
Aha, toen ik dat stukje schreef dacht ik dat Monsanto het patent nog steeds had op deze stof. Maar dat patent is in 1994 al verlopen. Ik kwam er achter dat monsanto het in 2000 verkocht heeft. Ik heb nu even geen zin om weer te gaan graven. Weet wel dat die eigenaars ook in "big pharma" zitten.

Onze voedsel veiligheid en aanbod komt iig steeds meer in handen van een handje vol transnationale chemische en biotech companies simpel omdat mensen bereidt zijn troep te eten en drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 01-12-2008 20:21:28 ]
pi_63679399
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
pi_63682674
Ik drink twee liter cola light per dag, 5 kauwgompjes suikervrij, twee bakjes koffie met twee zoetjes per stuk. En dat al een jaartje of 6. Ik leef nog. Sterker nog, mijn hartslag in rust is gedaald van 96 naar 84. Het enige wat vreemd genoeg nog wel hoge waardes aangaf was mijn cholestrol (ik heb een vrijwillige intredekeuring gehad).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:22:20 #220
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63691416
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:19 schreef ToT het volgende:
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_63691547
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:

[..]

In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee

mag het allleen water bevatten ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63692832
quote:

[..]

Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)
Wat ik trouwens echt erg vind, en daar had ik vandaag nog een gesprek over in de FRS;
Vroeger had je die energie drinkjes op de bovenste plank staan en was het voor 21 jaar en ouder.
Tegenwoordig zijn die dingen 3x zo sterk als toen en kunnen kinderen ze zoveel ze willen in de supermarkt kopen.
Jonge kinderen rond een jaar of 12, de grond ligt bezaait met lege energie drinken blikjes, kinderen lopen rond als house-trippers volledig hyperactief door die troep. En de hulpverlening maar afvragen waarom jongeren zo losgeslagen zijn met als smoesjes van 'volgens de jongeren zelf hebben ze het als jongeren zo zwaar'. Jongeren hebben het in eeuwen niet zo makkelijk gehad. Maar ze drinken en vreten zichzelf compleet de hersennen in de knoop.

Je hoort hier nooit wat over, maar elk keer dat ik boodschappen doe zie ik schoolklasjes aan jonge kinderen met 3 of meer blikjes (bijna pure) caffeine de kassa door komen.

Als ik vroeger een slokje koffie vroeg aan een volwassenen werd ik bijna uitgelachen, dat is voor grote mensen, daar kunnen kinderen niet zo goed tegen die hebben in die jaren zelf genoeg energie.

En straks de GGZ maar weer bijspringen zeker, wanneer de jongeren ouder zijn gaan ze massaal aan de speed. Is dit gewenning aan een staat van geest? Al die extra energie? Zie het overal om mij heen en de samenleving lijkt het zowat te negeren. Tja, ik zou eigenlijk een apparte topics hierover moeten maken om er een debat op te forceren maar daar heb ik de 'natuurlijke' energie niet voor, dat krijg je als je wat ouder wordt.
don't sleep.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:44:55 #223
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_63693317
quote:

[..]

Gewoon overstappen op dideuteriummono-oxide. Dan weten we zeker dat iedereen er dood aan gaat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_63701995
quote:

[..]

ZO uitgekauwd is die grap!
  woensdag 3 december 2008 @ 11:08:46 #225
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63720343
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:11 schreef ToT het volgende:
ZO uitgekauwd is die grap!
Men trapt er anders wel in

Jij schrikt zo van het woord 'fenylalanine', terwijl dat voor jou geen enkel probleem oplevert, alleen voor PKU-patiënten.

Stoffen met scheikundige namen zijn niet per se eng. Dhmo.org steekt daar mooi de draak mee.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')