Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:54 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Omdat de echte mafia van de suikermafia uit b.v. Brazilie afwilde ?
http://www.illovo.co.za/worldofsugar/internationalSugarStats.htm
Ik dacht dat de term " suikermafia" spreekwoordelijk gebruikt werd. Mafia zit overal toch ?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
quote:Congress passes most trade deals in a matter of months, but the administration has struggled to rally support for CAFTA, which has been fiercely opposed by labor organizations that fear the loss of American jobs and by the powerful sugar industry, which contends that CAFTA would open the door to more imported sugar and lead to the demise of the domestic sugar industry. Currently most imported sugar is effectively blocked from entering the United States by tariffs designed to protect U.S. producers, a unique program that enrages free-trade advocates.
http://smussyolay.blogspot.com/2005/06/sugar-mafia.html
Deels mee eens; als je zoals met cola een light versie hebt of eentje met suiker waarvan je tanden wegrotten en je insulineproductie haywire gaat, smaakt die suikerhoudende absoluut veel lekkerder en het lest de dorst ook beter.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:28 schreef moonmovies het volgende:
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:22 schreef ToT het volgende:
[..]
.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
quote:Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
Om dezelfde reden dat mensen roken: ze vinden het lekker.quote:Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.quote:Op zondag 30 november 2008 20:51 schreef Houtworm het volgende:
Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.quote:Op zondag 30 november 2008 21:28 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.quote:Op zondag 30 november 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.quote:En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.quote:Op zondag 30 november 2008 23:56 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.
[..]
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.
Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.![]()
Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
Waar het mis gaat is dat 1 a 2 glazen per dag geen kwaad kan, maar dat we nu massaal met aspartaam gezoette producten binnen krijgen. En dan geen 10 liter frisdrank, maar 1 liter frisdrank, kauwgum, zoetjes, ...quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?
En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.
Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Aha, toen ik dat stukje schreef dacht ik dat Monsanto het patent nog steeds had op deze stof. Maar dat patent is in 1994 al verlopen. Ik kwam er achter dat monsanto het in 2000 verkocht heeft. Ik heb nu even geen zin om weer te gaan graven. Weet wel dat die eigenaars ook in "big pharma" zitten.quote:Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonneequote:Op maandag 1 december 2008 21:19 schreef ToT het volgende:
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Gewoon overstappen op dideuteriummono-oxide. Dan weten we zeker dat iedereen er dood aan gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:
[..]
Men trapt er anders wel inquote:
Blikjes energiedrink zijn nooit 21+ geweest. Anders was thee dat ook wel geweestquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:25 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)
Wat ik trouwens echt erg vind, en daar had ik vandaag nog een gesprek over in de FRS;
Vroeger had je die energie drinkjes op de bovenste plank staan en was het voor 21 jaar en ouder.
Tegenwoordig zijn die dingen 3x zo sterk als toen en kunnen kinderen ze zoveel ze willen in de supermarkt kopen.
0,3 gram cafeïne per liter energiedrink. Dat is 0,03 procent cafeïne en dus verre van bijna puur.quote:Jonge kinderen rond een jaar of 12, de grond ligt bezaait met lege energie drinken blikjes, kinderen lopen rond als house-trippers volledig hyperactief door die troep. En de hulpverlening maar afvragen waarom jongeren zo losgeslagen zijn met als smoesjes van 'volgens de jongeren zelf hebben ze het als jongeren zo zwaar'. Jongeren hebben het in eeuwen niet zo makkelijk gehad. Maar ze drinken en vreten zichzelf compleet de hersennen in de knoop.
Je hoort hier nooit wat over, maar elk keer dat ik boodschappen doe zie ik schoolklasjes aan jonge kinderen met 3 of meer blikjes (bijna pure) caffeine de kassa door komen.
Ik zou eerder overmaat van suikers en zoetstoffen daar de schuld van geven. Energiedrank is redelijk onschuldig. Relatief weinig suiker (Taurine is mierzoet van zichzelf), cafeïne gehalte is niet gevaarlijk hoog, en taurine is nog een nuttige hulpstof ook.quote:En straks de GGZ maar weer bijspringen zeker, wanneer de jongeren ouder zijn gaan ze massaal aan de speed. Is dit gewenning aan een staat van geest? Al die extra energie? Zie het overal om mij heen en de samenleving lijkt het zowat te negeren. Tja, ik zou eigenlijk een apparte topics hierover moeten maken om er een debat op te forceren maar daar heb ik de 'natuurlijke' energie niet voor, dat krijg je als je wat ouder wordt.
Je kan ook rustig 6 jaar lang zonder bescherming asbest verwijderen. Daar is het wachten tot het moment dát het een keer misgaat.quote:Op maandag 1 december 2008 22:43 schreef djenneke het volgende:
Ik drink twee liter cola light per dag, 5 kauwgompjes suikervrij, twee bakjes koffie met twee zoetjes per stuk. En dat al een jaartje of 6. Ik leef nog. Sterker nog, mijn hartslag in rust is gedaald van 96 naar 84. Het enige wat vreemd genoeg nog wel hoge waardes aangaf was mijn cholestrol (ik heb een vrijwillige intredekeuring gehad).
Noem jij mij een leugenaar? Ik heb het zelf gezien toen ik in die tijd deze blikjes zag opkomen. Ik zuig dit niet uit mijn duim. Jaren heeft het op de bovenste plank gestaan, sterker nog ik heb het laatst besproken met de eigenaar van de lokale FRS; hij herinnerde het net zo helder en op mijn vraag wat hij er van vond dat kinderen het nu opeens wel konden krijgen kon hij alleen zeggen dat de jeugd toch al naar de klote is en er geen richtlijnen meer op in nederland bestaan.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Blikjes energiedrink zijn nooit 21+ geweest. Anders was thee dat ook wel geweestDrie koppen thee en je zit op het zelfde cafeïne gehalte.
[..]
Dat klopt niet, red bull heeft 80mg cafeine alleen al, dat is 3.2x zoveel als thee en dus zelfs sterker dan espresso (77mg caf) (vergeet overigens niet dat espresso in een kopje van maar een paar centimeters gaat.quote:0,3 gram cafeïne per liter energiedrink. Dat is 0,03 procent cafeïne en dus verre van bijna puur.
1 kopje thee per 2daagse ochtend. Daarbij ben ik volwassen. In tegenstelling drinken deze jonge kinderen 2-3 blikjes per persoon, en jij gaat mij niet vertellen dat ze die blikjes met mate bewaren. Ik zie ook vaak genoeg pubers met hele kratten vol met die blikjes de supermarktband beladen.quote:En ondertussen wel thee er in gieten zeker?
[..]
Niet gevaarlijk hoog? Dus jij vind het verantwoord voor jonge kinderen om 8 bakjes koffie te drinken? Want dat is wat het omgerekent is. En dat elke dag overal.quote:Ik zou eerder overmaat van suikers en zoetstoffen daar de schuld van geven. Energiedrank is redelijk onschuldig. Relatief weinig suiker (Taurine is mierzoet van zichzelf), cafeïne gehalte is niet gevaarlijk hoog, en taurine is nog een nuttige hulpstof ook.
Je hebt vast bewijs voor deze groteske stelling. Bijvoorbeeld een link tussen cafeïnegebruik en drugsverslaving. Die zou ik graag zien.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik wil jou ook niet horen over 5 jaar wanneer 80% van de samenleving een vaste klant bij de GGZ is of erger op straat rondloopt om mensen te beroven zodat ze speed kunnen kopen. En doe niet alsof ik overdrijf want ik ben er elke dag getuige van hoe dit zich ontwikkeld.
Komt van de achterkant van het blikje. En komt per consumptiehoeveelheid dus overeen met wat jij aangeeft.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Noem jij mij een leugenaar? Ik heb het zelf gezien toen ik in die tijd deze blikjes zag opkomen. Ik zuig dit niet uit mijn duim. Jaren heeft het op de bovenste plank gestaan, sterker nog ik heb het laatst besproken met de eigenaar van de lokale FRS; hij herinnerde het net zo helder en op mijn vraag wat hij er van vond dat kinderen het nu opeens wel konden krijgen kon hij alleen zeggen dat de jeugd toch al naar de klote is en er geen richtlijnen meer op in nederland bestaan.
[..]
Dat klopt niet, red bull heeft 80mg cafeine alleen al, dat is 3.2x zoveel als thee en dus zelfs sterker dan espresso (77mg caf) (vergeet overigens niet dat espresso in een kopje van maar een paar centimeters gaat.
Get your facts straight vriend.
quote:[..]
1 kopje thee per 2daagse ochtend. Daarbij ben ik volwassen. In tegenstelling drinken deze jonge kinderen 2-3 blikjes per persoon, en jij gaat mij niet vertellen dat ze die blikjes met mate bewaren. Ik zie ook vaak genoeg pubers met hele kratten vol met die blikjes de supermarktband beladen.
[..]
Niet gevaarlijk hoog? Dus jij vind het verantwoord voor jonge kinderen om 8 bakjes koffie te drinken? Want dat is wat het omgerekent is. En dat elke dag overal.
Ik wil jou ook niet horen over 5 jaar wanneer 80% van de samenleving een vaste klant bij de GGZ is of erger op straat rondloopt om mensen te beroven zodat ze speed kunnen kopen. En doe niet alsof ik overdrijf want ik ben er elke dag getuige van hoe dit zich ontwikkeld.
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:59 schreef Vedanta_veri het volgende:
Och meneer moet een officieel bewijs zien, nou ik heb het iig in een uitgebreide mail naar de politiek doorgestuurd dus ik hoop dat het binnenkort een algemeen vraagstuk wordt.
U moet uw oogkleppen afdoen, het is overal om ons heen en u wilt het blijkbaar gewoon niet zien want men kunt het moeilijk negeren.
quote:Geachte meneer Klink,
Nu u de samenleving zoveel veiliger heeft gemaakt met uw paddoverbod, wil ik u ook graag vragen die levensgevaarlijke caffeine drugs te weren uit ons dagelijks leven.
Vele liters energiedrank gaan er doorheen. Elk van die milioenen gebruikers zal eindigen als junk.
Is het u ook opgevallen dat de kerken steeds leger raken? En heeft u ooit een kind in de kerk redbull zien drinken? Kijk! daar schuilt het gevaar! Caffeinegebruikers slaan helemaal los, en dat begint met het verzuim op de zondagen!
Nee meneer klink, dit kan zo niet langer! Verbied de energiedrank, en laat de milioenen junks hun ogen weer openen!
Mvg,
V. _Veri
quote:
commentaar: Wanneer komen ambtenaren eens in actie tegen de grootschalige vergiftiging van jonge kinderen die elke dag in de supermarkt zonder zelfs maar een frons van de kassiere 3 blikjes energy drink meekrijgen. Energy drink dat 10 jaar geleden op de bovenste plank stond in de FRS en je het als je jonger dan 21 was niet meekreeg. Waarom? Het was sterker dan koffie. Toen al; en nu is het zowat 3 maal zo sterk als destijds. Ik vroeg de huidige FRS eigenaar laatst wat hij daar van vond, hij zei dat er toch niks aan gedaan werd, de jeugd was toch al naar de klote.
Ik wil de politiek over 5 jaar niet horen over hoe het toch heeft kunnen gebeuren dat de dan net volwassen generatie met psychische problemen kampt, en zonder twijfel allemaal ggz klanten zijn.
Het is ook onmogelijk dat dit probleem niet gezien wordt, het is ook zeer duidelijk dat dit in de vroege pubertijd van energy drinks overgaat op speed. Hier in mijn stad, overal om mij heen wordt in speed gedealed door de jeugd. Op televisie zie je ook geregeld hoe makkelijk dit te krijgen is. Het is ook logisch dat dit probleem een oorzaak heeft, en ik zeg niet dat die oorzaak de energy drinks zijn maar het is er wel aan gerelateerd. Er is een kloof tussen samenleving en maatschappij. Twee werelden waarvan de een; de maatschappij zo hardnekkig probeert in te mengen in de samenleving om deze te verkopen, zo letterlijk als dat er staat.
Elk kind verschilt, het is σσk logisch dat kinderen in stress raken. Er is ook totaal geen opvang voor die kinderen, er is tegenwoordig eerder verwaarlozing van die kinderen omdat ouders beiden moeten werken om rondt te komen en het kind maar in georganiseerde oppascentra wordt gesmeten, frustraties van elke dag inbegrepen. Sowieso het probleem dat ouders nieteens meer kunnen omgaan met de rebellie van een kind, dat is wel bewezen in opvoed programmas op tv. En zo wordt het kind in de meeste gevallen maar alles toegezegd en krijgt het de impressie dat alles blije vrijheid moet zijn wat natuurlijk naast dat het een illusie is, ook niet praktisch is gezien waar de vrijheid van een ander begint die van jou op moet houden. Kinderen hebben steeds minder respect voor andere mensen, al helemaal niet voor wat hun niet prikkelt in deze tijden; de ouderen en de omgeving.
De binding is er niet, en slaan ze dus aan middelen om een alternatief bewustzijn te verkrijgen, zogenaamd om te gaan met de problemen van elke dag. Dit begint al heel jong en een groot symptoom hiervan is die energy drinks, artificiele energie die een kind niet nodig zou moeten hebben, toen ik jong was en een slokje koffie wilde werd ik uitgelachen, koffie was voor grote mensen, kinderen waren al druk genoeg.
En nu loop ik de supermarkt door en zie ik schoolklassen vol zich letterlijk druk zuipen, ik zal het maar weer zeggen: 2-3 blikjes per persoon ja. Elke keer weer. Kinderen tussen de 11 en 16.
Het staat notabene op kinderarm hoogte, tussen de frisdrankjes. Sterker nog. Ik heb laatst vernomen dat red bull op scholen reclame maakt door blikjes uit te delen.
Wanneer wordt dit onderwerp eens belicht? Wanneer pakt de politiek eens de echte problemen aan voordat ze een sociale ramp worden.
Ik hoop echt dat jullie dit serieus nemen, denk er over na en laat mij graag weten wat jullie ermee gaan doen.
Het gaat hier niet om de gemiddelde kantoor medewerker maar om jonge kinderen, u moet eens leren lezen.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:Jij wil zeggen dat de gemiddelde kantoor-medewerker - die toch iets meer dan 8 koppen koffie per dag drinkt- rond zn pensioen een amfetamine verslaafde is?
Grapjas
Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:34 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik wil best mijn mail delen hoor:
[..]
Dus je wilt zeggen dat officiele waardeberichten niet kloppen?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne.
De meeste energiedranken bevatten 320 mg cafeïne per liter.
Een kopje koffie is vaak 120cc dus 1000/120= ruwweg 8. 320 mg/8 is 40.
Conclusie. Energiedrank bevat evenveel cafeiene als koffie
Die waarde die hij aangeeft staan achterop de blikjes. Ik neem aan dat die wel kloppen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat officiele waardeberichten niet kloppen?
Nou, vertel danquote:Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat officiele waardeberichten niet kloppen?
Suiker is iets lager dan bij cola, dus ook dat kost je de kop niet.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bedoel alleen aan te geven dat qua cafeine het niet uitmaakt wat je drinkt. Wat zo funest aan energiedrank is zijn de suikers idd. Kunnen soms zelf verslavings verschijnselen voordoen.
Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bullquote:Op donderdag 4 december 2008 15:57 schreef Vedanta_veri het volgende:
http://www.energyfiend.com/the-caffeine-database
Vroeger zat er in red bull veel meer zooi dan tegenwoordig. Door (europese?) wetgeving is het gereduceert tot minder dan een kopje koffie.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bull
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |