abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 20:25:48 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63355441
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:54 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Omdat de echte mafia van de suikermafia uit b.v. Brazilie afwilde ?
http://www.illovo.co.za/worldofsugar/internationalSugarStats.htm
Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
pi_63355826
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Leuke stats over het suikergebruik. Wat probeer je er mee te onderbouwen? De mafia handelt in andere 'suiker', het ze een zorg zijn wie er over de sacharosehandel gaat.
Of heb je toevallig ook nog een bron die de belangen van de mafia in suiker aantoont?
Ik dacht dat de term " suikermafia" spreekwoordelijk gebruikt werd. Mafia zit overal toch ?
Denk dat de westerse industrieen zaten te springern om voedseladitieven.
Je kunt "het" beter zelf maken in 'n fabriek dan importeren uit verre landen.
quote:
Congress passes most trade deals in a matter of months, but the administration has struggled to rally support for CAFTA, which has been fiercely opposed by labor organizations that fear the loss of American jobs and by the powerful sugar industry, which contends that CAFTA would open the door to more imported sugar and lead to the demise of the domestic sugar industry. Currently most imported sugar is effectively blocked from entering the United States by tariffs designed to protect U.S. producers, a unique program that enrages free-trade advocates.
http://smussyolay.blogspot.com/2005/06/sugar-mafia.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2008 @ 21:28:31 #203
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_63606121
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_63622705
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:28 schreef moonmovies het volgende:
ik drink lightproducten toch nooit, toch niet te zuipen
Deels mee eens; als je zoals met cola een light versie hebt of eentje met suiker waarvan je tanden wegrotten en je insulineproductie haywire gaat, smaakt die suikerhoudende absoluut veel lekkerder en het lest de dorst ook beter.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
pi_63639260
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:22 schreef ToT het volgende:

[..]

.
Toch zijn er wel zoetstof-houdende dranken die best redelijk door de strot te gieten zijn.
Maar 'waarom' zou je het door je strot gieten?
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_63639373
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

lekker, of niets anders te drinken, ofzo

of je zeurt gewoon niet om ingredienten en drinkt het gewoon
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63640241
Ach van af en toe iets ongezonds eten of drinken ga je ook niet acuut dood.
Een mensch wil af en toe wel eens wat anders.
  zondag 30 november 2008 @ 12:11:22 #208
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63640719
quote:
Op zondag 30 november 2008 09:24 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat mensen roken: ze vinden het lekker.

Als iemand ergens geen kwaad in ziet, voor zichzelf, mag die dat toch gerust drinken.
pi_63651324
Drinken jullie ook weleens wasbenzine? Met wat smaakstoffen kan dat vast ook wel lekker zijn.
Die vergelijking met roken is al helemaal om je te bescheuren, mensen die roken vinden het helemaal niet lekker, hun lichaam is verslaafd aan bepaalde componenten die in de tabak verwerkt zit. Het lijkt alsof het rustgevend is omdat je stress krijgt van de afkickverschijnselen.
Vooral niet zeuren om ingredienten, ik vind het persoonlijk echt vreselijk dat mensen het geen zak interreseert wat ze in hun lichaam stoppen, zoetstoffen, smaakstoffen, kleurstoffen, verslavende stofjes.. niks dat nodig is, alles dat de fabrikant een 2e ferrari schenkt. Je eet en drinkt toch niet voor de lol... man man wat een goed voorbeeld van een westerse geestenziekte ontwikkeld door welvaart (die nu overigens op is dus veel plezier met de volgende jaren voor deze generatie )
Is het voor jullie moeilijk om het hele plaatje te bekijken? Dat vraag ik mij toch echt af tegenwoordig, is het overzicht verdwenen ofzo, dit is toch verdomme gewoon logisch dat je je lichaam voed en niet afbreekt met wat je nuttigt..
don't sleep.
  zondag 30 november 2008 @ 20:51:37 #210
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63651813
Van wasbenzine is tenminste duidelijk dat er schadelijke stoffen inzitten en dat het brandbaar is. Van Aspartaam is helemaal niet duidelijk dat het schadelijk is. Er wordt wel gezegd dat je er vanalles kunt krijgen, maar die kwaaltjes kun je ook wel van andere dingen krijgen en zijn niet 1 op 1 te wijten aan aspartaam.

Als je vind dat mensen zichzelf kwaad doen door het drinken van Aspartaam en dat niet snapt, dan vraag ik mij af hoe jij over straat loopt. Heb jij een zuurstof filter op zodat je de slechte lucht niet inademt? En ben je volledige bedekt met kleding want teveel zon is ook niet goed voor je.

Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
  zondag 30 november 2008 @ 21:28:03 #211
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63652934
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:51 schreef Houtworm het volgende:
Gewoon buiten op straat lopen is heel wat gevaarlijker dan Aspartaam drinken. De kans dat je geschept wordt door een auto of op een andere manier buiten op straat overlijd is heel wat groter dan de kans dat je aan Aspartaam overlijd.
Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
  zondag 30 november 2008 @ 21:39:05 #212
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63653335
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:28 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Gewoon over straat lopen is geen keuze het ondersteunen van een slopende industrie is voor ons nu nog wel een keuze.
Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.
En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
  zondag 30 november 2008 @ 23:56:04 #213
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63657379
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Je kunt de straat vermijden of met een mondkapje op gaan lopen.

Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.
quote:
En als iemand vrijwellig kiest een slopende industrie te steunen, dan is dat ieders goed recht. En zolang niemand duidelijk aan kan tonen dat Aspartaam slecht is, zou ik niet weten waarom ik die keuze niet mag maken.
Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.

Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.

Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
pi_63657443
Als je van aspartaam dood zou kunnen gaan, dan leefde ik nu allang niet meer...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 1 december 2008 @ 11:13:15 #215
225968 Houtworm
I love Wood
pi_63663274
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:56 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Ja, je kunt ook op je handen gaan lopen....keuzes zat als je het zo bekijkt.

[..]

Zoals ik al aangaf heb je idd de keuze. Maar jij geeft eigenlijk aan dat je het verband niet wilt zien tussen jouw gezondheid en het ondersteunen van een gezondheid slopende industrie.
Dat is je goed recht, ook als je het verband wel ziet maar er geen gehoor aan wilt geven, prima.

Wel klagen dat voedsel duurder wordt misschien of een traantje wegpinken bij het zien van uitgehongerde kinderlijkjes. Maar daar je keuzes voor aanpassen gaat idd wel weer wat erg ver. Kunnen het beter eerst een paar keer goed mis laten gaan en dan lekker die bedrijven of het zgn toezicht de schuld geven.

Beetje een sarcastische reactie, maar ja dan zie je ongeveer wat ik bedoel.
Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
pi_63669823
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:58 schreef TNA het volgende:
Onderzoeken die schadelijke effecten aantoonden bleken achteraf vaak statistisch niet te deugen. Meta-analyses en EU-onderzoeken hebben nooit een schadelijk effect aangetoond, behalve bij krankzinnige hoeveelheden, 10 liter per dag oid. Die rat in je foto heeft aspartaam-injecties gekregen, tsja, hoe representatief is dat?

En ja, natuurlijk kun je nu roepen DAT IS DE MACHT VAN DE LIGHTFRISDRANKENINDUSTRIE!!!, maar dat kun je net zo goed zeggen voor de suikerindustrie.

Samenvatting: met mate niets aan de hand.
Waar het mis gaat is dat 1 a 2 glazen per dag geen kwaad kan, maar dat we nu massaal met aspartaam gezoette producten binnen krijgen. En dan geen 10 liter frisdrank, maar 1 liter frisdrank, kauwgum, zoetjes, ...
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 1 december 2008 @ 20:16:01 #217
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63677313
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:13 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik ben best bereid welk verband ook te zien. Maar als niemand mij laat zien wat het verband is tussen aspartaam en de gezondheid slopende industrie, weet ik niet waar ik moet kijken.
Aha, toen ik dat stukje schreef dacht ik dat Monsanto het patent nog steeds had op deze stof. Maar dat patent is in 1994 al verlopen. Ik kwam er achter dat monsanto het in 2000 verkocht heeft. Ik heb nu even geen zin om weer te gaan graven. Weet wel dat die eigenaars ook in "big pharma" zitten.

Onze voedsel veiligheid en aanbod komt iig steeds meer in handen van een handje vol transnationale chemische en biotech companies simpel omdat mensen bereidt zijn troep te eten en drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 01-12-2008 20:21:28 ]
pi_63679399
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
pi_63682674
Ik drink twee liter cola light per dag, 5 kauwgompjes suikervrij, twee bakjes koffie met twee zoetjes per stuk. En dat al een jaartje of 6. Ik leef nog. Sterker nog, mijn hartslag in rust is gedaald van 96 naar 84. Het enige wat vreemd genoeg nog wel hoge waardes aangaf was mijn cholestrol (ik heb een vrijwillige intredekeuring gehad).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:22:20 #220
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63691416
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:19 schreef ToT het volgende:
Ik moet trouwens wel toegeven dat als ik op een verpakking "bevat een bron van fenylalanine" zie staan, ik het eerder laat staan dan bij producten die dat niet hebben.
In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_63691547
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:22 schreef Rasing het volgende:

[..]

In Cola light zit ook dihydromono-oxide. Ze flikkeren er maar van allerlei chemische troep in, ze denken alleen maar aan hun eigen portemonnee

mag het allleen water bevatten ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_63692832
quote:

[..]

Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)
Wat ik trouwens echt erg vind, en daar had ik vandaag nog een gesprek over in de FRS;
Vroeger had je die energie drinkjes op de bovenste plank staan en was het voor 21 jaar en ouder.
Tegenwoordig zijn die dingen 3x zo sterk als toen en kunnen kinderen ze zoveel ze willen in de supermarkt kopen.
Jonge kinderen rond een jaar of 12, de grond ligt bezaait met lege energie drinken blikjes, kinderen lopen rond als house-trippers volledig hyperactief door die troep. En de hulpverlening maar afvragen waarom jongeren zo losgeslagen zijn met als smoesjes van 'volgens de jongeren zelf hebben ze het als jongeren zo zwaar'. Jongeren hebben het in eeuwen niet zo makkelijk gehad. Maar ze drinken en vreten zichzelf compleet de hersennen in de knoop.

Je hoort hier nooit wat over, maar elk keer dat ik boodschappen doe zie ik schoolklasjes aan jonge kinderen met 3 of meer blikjes (bijna pure) caffeine de kassa door komen.

Als ik vroeger een slokje koffie vroeg aan een volwassenen werd ik bijna uitgelachen, dat is voor grote mensen, daar kunnen kinderen niet zo goed tegen die hebben in die jaren zelf genoeg energie.

En straks de GGZ maar weer bijspringen zeker, wanneer de jongeren ouder zijn gaan ze massaal aan de speed. Is dit gewenning aan een staat van geest? Al die extra energie? Zie het overal om mij heen en de samenleving lijkt het zowat te negeren. Tja, ik zou eigenlijk een apparte topics hierover moeten maken om er een debat op te forceren maar daar heb ik de 'natuurlijke' energie niet voor, dat krijg je als je wat ouder wordt.
don't sleep.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:44:55 #223
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_63693317
quote:

[..]

Gewoon overstappen op dideuteriummono-oxide. Dan weten we zeker dat iedereen er dood aan gaat.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_63701995
quote:

[..]

ZO uitgekauwd is die grap!
  woensdag 3 december 2008 @ 11:08:46 #225
41051 Rasing
pi_63720343
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:11 schreef ToT het volgende:
ZO uitgekauwd is die grap!
Men trapt er anders wel in

Jij schrikt zo van het woord 'fenylalanine', terwijl dat voor jou geen enkel probleem oplevert, alleen voor PKU-patiënten.

Stoffen met scheikundige namen zijn niet per se eng. Dhmo.org steekt daar mooi de draak mee.
pi_63730034
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:25 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Vergeet de verslavende stofjes niet. (zit trouwens in zowat al het junk-food en drinken)
Wat ik trouwens echt erg vind, en daar had ik vandaag nog een gesprek over in de FRS;
Vroeger had je die energie drinkjes op de bovenste plank staan en was het voor 21 jaar en ouder.
Tegenwoordig zijn die dingen 3x zo sterk als toen en kunnen kinderen ze zoveel ze willen in de supermarkt kopen.
Blikjes energiedrink zijn nooit 21+ geweest. Anders was thee dat ook wel geweest Drie koppen thee en je zit op het zelfde cafeïne gehalte.
quote:
Jonge kinderen rond een jaar of 12, de grond ligt bezaait met lege energie drinken blikjes, kinderen lopen rond als house-trippers volledig hyperactief door die troep. En de hulpverlening maar afvragen waarom jongeren zo losgeslagen zijn met als smoesjes van 'volgens de jongeren zelf hebben ze het als jongeren zo zwaar'. Jongeren hebben het in eeuwen niet zo makkelijk gehad. Maar ze drinken en vreten zichzelf compleet de hersennen in de knoop.

Je hoort hier nooit wat over, maar elk keer dat ik boodschappen doe zie ik schoolklasjes aan jonge kinderen met 3 of meer blikjes (bijna pure) caffeine de kassa door komen.
0,3 gram cafeïne per liter energiedrink. Dat is 0,03 procent cafeïne en dus verre van bijna puur.

Als ik vroeger een slokje koffie vroeg aan een volwassenen werd ik bijna uitgelachen, dat is voor grote mensen, daar kunnen kinderen niet zo goed tegen die hebben in die jaren zelf genoeg energie.
[/quote]
En ondertussen wel thee er in gieten zeker?
quote:
En straks de GGZ maar weer bijspringen zeker, wanneer de jongeren ouder zijn gaan ze massaal aan de speed. Is dit gewenning aan een staat van geest? Al die extra energie? Zie het overal om mij heen en de samenleving lijkt het zowat te negeren. Tja, ik zou eigenlijk een apparte topics hierover moeten maken om er een debat op te forceren maar daar heb ik de 'natuurlijke' energie niet voor, dat krijg je als je wat ouder wordt.
Ik zou eerder overmaat van suikers en zoetstoffen daar de schuld van geven. Energiedrank is redelijk onschuldig. Relatief weinig suiker (Taurine is mierzoet van zichzelf), cafeïne gehalte is niet gevaarlijk hoog, en taurine is nog een nuttige hulpstof ook.
pi_63730100
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:43 schreef djenneke het volgende:
Ik drink twee liter cola light per dag, 5 kauwgompjes suikervrij, twee bakjes koffie met twee zoetjes per stuk. En dat al een jaartje of 6. Ik leef nog. Sterker nog, mijn hartslag in rust is gedaald van 96 naar 84. Het enige wat vreemd genoeg nog wel hoge waardes aangaf was mijn cholestrol (ik heb een vrijwillige intredekeuring gehad).
Je kan ook rustig 6 jaar lang zonder bescherming asbest verwijderen. Daar is het wachten tot het moment dát het een keer misgaat.

Of in Rusland gekweekte groente eten. Pas na een jaar of 30 zul je daar de problemen van gaan ondervinden
pi_63730588
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Blikjes energiedrink zijn nooit 21+ geweest. Anders was thee dat ook wel geweest Drie koppen thee en je zit op het zelfde cafeïne gehalte.
[..]
Noem jij mij een leugenaar? Ik heb het zelf gezien toen ik in die tijd deze blikjes zag opkomen. Ik zuig dit niet uit mijn duim. Jaren heeft het op de bovenste plank gestaan, sterker nog ik heb het laatst besproken met de eigenaar van de lokale FRS; hij herinnerde het net zo helder en op mijn vraag wat hij er van vond dat kinderen het nu opeens wel konden krijgen kon hij alleen zeggen dat de jeugd toch al naar de klote is en er geen richtlijnen meer op in nederland bestaan.
quote:
0,3 gram cafeïne per liter energiedrink. Dat is 0,03 procent cafeïne en dus verre van bijna puur.
Dat klopt niet, red bull heeft 80mg cafeine alleen al, dat is 3.2x zoveel als thee en dus zelfs sterker dan espresso (77mg caf) (vergeet overigens niet dat espresso in een kopje van maar een paar centimeters gaat.
Get your facts straight vriend.
quote:
En ondertussen wel thee er in gieten zeker?
[..]
1 kopje thee per 2daagse ochtend. Daarbij ben ik volwassen. In tegenstelling drinken deze jonge kinderen 2-3 blikjes per persoon, en jij gaat mij niet vertellen dat ze die blikjes met mate bewaren. Ik zie ook vaak genoeg pubers met hele kratten vol met die blikjes de supermarktband beladen.
quote:
Ik zou eerder overmaat van suikers en zoetstoffen daar de schuld van geven. Energiedrank is redelijk onschuldig. Relatief weinig suiker (Taurine is mierzoet van zichzelf), cafeïne gehalte is niet gevaarlijk hoog, en taurine is nog een nuttige hulpstof ook.
Niet gevaarlijk hoog? Dus jij vind het verantwoord voor jonge kinderen om 8 bakjes koffie te drinken? Want dat is wat het omgerekent is. En dat elke dag overal.
Ik wil jou ook niet horen over 5 jaar wanneer 80% van de samenleving een vaste klant bij de GGZ is of erger op straat rondloopt om mensen te beroven zodat ze speed kunnen kopen. En doe niet alsof ik overdrijf want ik ben er elke dag getuige van hoe dit zich ontwikkeld.
don't sleep.
  donderdag 4 december 2008 @ 10:39:27 #229
41051 Rasing
pi_63749184
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:05 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik wil jou ook niet horen over 5 jaar wanneer 80% van de samenleving een vaste klant bij de GGZ is of erger op straat rondloopt om mensen te beroven zodat ze speed kunnen kopen. En doe niet alsof ik overdrijf want ik ben er elke dag getuige van hoe dit zich ontwikkeld.
Je hebt vast bewijs voor deze groteske stelling. Bijvoorbeeld een link tussen cafeïnegebruik en drugsverslaving. Die zou ik graag zien.
pi_63751193
Och meneer moet een officieel bewijs zien, nou ik heb het iig in een uitgebreide mail naar de politiek doorgestuurd dus ik hoop dat het binnenkort een algemeen vraagstuk wordt.

U moet uw oogkleppen afdoen, het is overal om ons heen en u wilt het blijkbaar gewoon niet zien want men kunt het moeilijk negeren.
don't sleep.
pi_63752081
quote:
Op woensdag 3 december 2008 18:05 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Noem jij mij een leugenaar? Ik heb het zelf gezien toen ik in die tijd deze blikjes zag opkomen. Ik zuig dit niet uit mijn duim. Jaren heeft het op de bovenste plank gestaan, sterker nog ik heb het laatst besproken met de eigenaar van de lokale FRS; hij herinnerde het net zo helder en op mijn vraag wat hij er van vond dat kinderen het nu opeens wel konden krijgen kon hij alleen zeggen dat de jeugd toch al naar de klote is en er geen richtlijnen meer op in nederland bestaan.
[..]

Dat klopt niet, red bull heeft 80mg cafeine alleen al, dat is 3.2x zoveel als thee en dus zelfs sterker dan espresso (77mg caf) (vergeet overigens niet dat espresso in een kopje van maar een paar centimeters gaat.
Get your facts straight vriend.
Komt van de achterkant van het blikje. En komt per consumptiehoeveelheid dus overeen met wat jij aangeeft.

Overigens is die 77mg cafeine van een kopje Espresso dus per liter veel meer.
quote:
[..]

1 kopje thee per 2daagse ochtend. Daarbij ben ik volwassen. In tegenstelling drinken deze jonge kinderen 2-3 blikjes per persoon, en jij gaat mij niet vertellen dat ze die blikjes met mate bewaren. Ik zie ook vaak genoeg pubers met hele kratten vol met die blikjes de supermarktband beladen.
[..]

Niet gevaarlijk hoog? Dus jij vind het verantwoord voor jonge kinderen om 8 bakjes koffie te drinken? Want dat is wat het omgerekent is. En dat elke dag overal.
Jij wil zeggen dat de gemiddelde kantoor-medewerker - die toch iets meer dan 8 koppen koffie per dag drinkt- rond zn pensioen een amfetamine verslaafde is? Grapjas
pi_63752148
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:59 schreef Vedanta_veri het volgende:
Och meneer moet een officieel bewijs zien, nou ik heb het iig in een uitgebreide mail naar de politiek doorgestuurd dus ik hoop dat het binnenkort een algemeen vraagstuk wordt.

U moet uw oogkleppen afdoen, het is overal om ons heen en u wilt het blijkbaar gewoon niet zien want men kunt het moeilijk negeren.
quote:
Geachte meneer Klink,

Nu u de samenleving zoveel veiliger heeft gemaakt met uw paddoverbod, wil ik u ook graag vragen die levensgevaarlijke caffeine drugs te weren uit ons dagelijks leven.

Vele liters energiedrank gaan er doorheen. Elk van die milioenen gebruikers zal eindigen als junk.

Is het u ook opgevallen dat de kerken steeds leger raken? En heeft u ooit een kind in de kerk redbull zien drinken? Kijk! daar schuilt het gevaar! Caffeinegebruikers slaan helemaal los, en dat begint met het verzuim op de zondagen!

Nee meneer klink, dit kan zo niet langer! Verbied de energiedrank, en laat de milioenen junks hun ogen weer openen!

Mvg,

V. _Veri
pi_63753698
Ik wil best mijn mail delen hoor:
quote:

commentaar: Wanneer komen ambtenaren eens in actie tegen de grootschalige vergiftiging van jonge kinderen die elke dag in de supermarkt zonder zelfs maar een frons van de kassiere 3 blikjes energy drink meekrijgen. Energy drink dat 10 jaar geleden op de bovenste plank stond in de FRS en je het als je jonger dan 21 was niet meekreeg. Waarom? Het was sterker dan koffie. Toen al; en nu is het zowat 3 maal zo sterk als destijds. Ik vroeg de huidige FRS eigenaar laatst wat hij daar van vond, hij zei dat er toch niks aan gedaan werd, de jeugd was toch al naar de klote.

Ik wil de politiek over 5 jaar niet horen over hoe het toch heeft kunnen gebeuren dat de dan net volwassen generatie met psychische problemen kampt, en zonder twijfel allemaal ggz klanten zijn.
Het is ook onmogelijk dat dit probleem niet gezien wordt, het is ook zeer duidelijk dat dit in de vroege pubertijd van energy drinks overgaat op speed. Hier in mijn stad, overal om mij heen wordt in speed gedealed door de jeugd. Op televisie zie je ook geregeld hoe makkelijk dit te krijgen is. Het is ook logisch dat dit probleem een oorzaak heeft, en ik zeg niet dat die oorzaak de energy drinks zijn maar het is er wel aan gerelateerd. Er is een kloof tussen samenleving en maatschappij. Twee werelden waarvan de een; de maatschappij zo hardnekkig probeert in te mengen in de samenleving om deze te verkopen, zo letterlijk als dat er staat.

Elk kind verschilt, het is σσk logisch dat kinderen in stress raken. Er is ook totaal geen opvang voor die kinderen, er is tegenwoordig eerder verwaarlozing van die kinderen omdat ouders beiden moeten werken om rondt te komen en het kind maar in georganiseerde oppascentra wordt gesmeten, frustraties van elke dag inbegrepen. Sowieso het probleem dat ouders nieteens meer kunnen omgaan met de rebellie van een kind, dat is wel bewezen in opvoed programmas op tv. En zo wordt het kind in de meeste gevallen maar alles toegezegd en krijgt het de impressie dat alles blije vrijheid moet zijn wat natuurlijk naast dat het een illusie is, ook niet praktisch is gezien waar de vrijheid van een ander begint die van jou op moet houden. Kinderen hebben steeds minder respect voor andere mensen, al helemaal niet voor wat hun niet prikkelt in deze tijden; de ouderen en de omgeving.

De binding is er niet, en slaan ze dus aan middelen om een alternatief bewustzijn te verkrijgen, zogenaamd om te gaan met de problemen van elke dag. Dit begint al heel jong en een groot symptoom hiervan is die energy drinks, artificiele energie die een kind niet nodig zou moeten hebben, toen ik jong was en een slokje koffie wilde werd ik uitgelachen, koffie was voor grote mensen, kinderen waren al druk genoeg.

En nu loop ik de supermarkt door en zie ik schoolklassen vol zich letterlijk druk zuipen, ik zal het maar weer zeggen: 2-3 blikjes per persoon ja. Elke keer weer. Kinderen tussen de 11 en 16.
Het staat notabene op kinderarm hoogte, tussen de frisdrankjes. Sterker nog. Ik heb laatst vernomen dat red bull op scholen reclame maakt door blikjes uit te delen.

Wanneer wordt dit onderwerp eens belicht? Wanneer pakt de politiek eens de echte problemen aan voordat ze een sociale ramp worden.

Ik hoop echt dat jullie dit serieus nemen, denk er over na en laat mij graag weten wat jullie ermee gaan doen.
don't sleep.
pi_63753794
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Jij wil zeggen dat de gemiddelde kantoor-medewerker - die toch iets meer dan 8 koppen koffie per dag drinkt- rond zn pensioen een amfetamine verslaafde is? Grapjas
Het gaat hier niet om de gemiddelde kantoor medewerker maar om jonge kinderen, u moet eens leren lezen.
don't sleep.
  donderdag 4 december 2008 @ 14:26:03 #235
41051 Rasing
pi_63755200
Ik wil graag bewijs voor de stelling dat cafeïne op jonge leeftijd tot psychiatrische problematiek c.q. drugsverslaving op latere leeftijd leidt. Jij neemt dat maar gewoon aan, zonder enige onderbouwing. Ik denk niet dat de excellentie je erg serieus neemt, als hij de mail al onder ogen krijgt.
pi_63755490
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:34 schreef Vedanta_veri het volgende:
Ik wil best mijn mail delen hoor:
[..]
Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne.
De meeste energiedranken bevatten 320 mg cafeïne per liter.
Een kopje koffie is vaak 120cc dus 1000/120= ruwweg 8. 320 mg/8 is 40.

Conclusie. Energiedrank bevat evenveel cafeiene als koffie
pi_63756007
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:35 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Een kopje koffie bevat tussen de 40 - 100 mg cafeïne.
De meeste energiedranken bevatten 320 mg cafeïne per liter.
Een kopje koffie is vaak 120cc dus 1000/120= ruwweg 8. 320 mg/8 is 40.

Conclusie. Energiedrank bevat evenveel cafeiene als koffie
Dus je wilt zeggen dat officiele waardeberichten niet kloppen?
don't sleep.
pi_63756037
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Die waarde die hij aangeeft staan achterop de blikjes. Ik neem aan dat die wel kloppen.
  donderdag 4 december 2008 @ 15:15:26 #239
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_63756611
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Vedanta_veri het volgende:

[..]

Nou, vertel dan Welke waarde gebruik jij en waar komen deze vandaan.
Onikaan ni ov dovah
pi_63756930
Ik bedoel alleen aan te geven dat qua cafeine het niet uitmaakt wat je drinkt. Wat zo funest aan energiedrank is zijn de suikers idd. Kunnen soms zelf verslavings verschijnselen voordoen.
pi_63757090
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik bedoel alleen aan te geven dat qua cafeine het niet uitmaakt wat je drinkt. Wat zo funest aan energiedrank is zijn de suikers idd. Kunnen soms zelf verslavings verschijnselen voordoen.
Suiker is iets lager dan bij cola, dus ook dat kost je de kop niet.
pi_63757757
don't sleep.
pi_63760602
Maar goed; aspartaam dus....
pi_63760717
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:51 schreef ToT het volgende:
yep.......zitten 4 a's in trouwens...
  donderdag 4 december 2008 @ 19:04:17 #245
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_63762169
quote:
Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bull
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 december 2008 @ 19:23:36 #246
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_63762671
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar staat toch echt dat er meer in koffie zit dan in Red Bull
Vroeger zat er in red bull veel meer zooi dan tegenwoordig. Door (europese?) wetgeving is het gereduceert tot minder dan een kopje koffie.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 4 december 2008 @ 20:20:31 #247
41051 Rasing
pi_63764321
Wordt mijn vraag om onderbouwing nu genegeerd? Mag je dan zomaar alles roepen in BNW? Perish the thought!
pi_63766315
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:51 schreef ToT het volgende:
Kan je er geen "hulpstoffen topic" van maken?
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:40:41 #249
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95412226
Aspartaam is absoluut niet zo schadelijk als mensen denken.

Het hele verhaal wordt ongelofelijk opgeblazen! En alle negatieve effecten van Aspartaam berusten op internet roddels en bangmakerij.

Door de enorme hype rondom Aspartaam is Aspartaam één van de meest geteste en bekritiseerde voedselproducten uit ons voedselscala geworden.
Het product is zelfs zoveel meer getest dan andere soorten voedselelementen, zonder hard bewijs voor negatieve effecten op ons lichaam bij een normale dosering, dat het eerder een gezond effect op ons lichaam lijkt te hebben dan een negatief effect.

Kijkend naar de toxicology weten we natuurlijk dat ieder materiaal en ieder element op aarde giftig voor ons is. Water is bij te hoge inname giftig, melk, yoghurt, dropjes, chocolade, appels, noten en ga zo maar door.... alles is boven een bepaalde vastgestelde hoeveelheid giftig voor het lichaam. Vanuit de toxicology weten we ook dat ieder voedsel product kankerverwekkend is. Dit kan statistisch worden uitgezet tegen de inname van een specifiek product in vergelijking met de mate waarin het een carcinogene uitwerking heeft op onze cellen. Dus ja, iedere stof is kankerverwekkend, Aspartaam dus ook.

Deze maximale hoeveelheid is door de Europese regelgeving op ongeveer 40 mg/kg lichaamsgewicht vastgelegd. Dit komt overeen met ongeveer 6 Liter light frisdrank bij een gemiddelde volwassen man per dag. En deze maximale hoeveelheid is ERG laag genomen, want in de USA wordt deze maximale hoeveelheid op ongeveer 50mg/kg geschaald. Onderzoeken hebben aangetoond dat zelfs bij een verhoogde inname van 75 mg/kg geen negatieve effecten vastgesteld konden worden.

Steker nog: Wetenschappers van de Universiteit van Illinois schrijven dat het gebruik van aspartaam het ontstaan van tandbederf tegenwerkt.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1886826?dopt=Abstract

Tot slot, wordt door veel tegenstanders van Aspartaam beweert dat de afbraak van Aspartaam Methanol vrij zet in ons lichaam. En methanol is uiteraard giftig voor ons lichaam.
Echter is inmiddels al lang en breed bekend dat de methanol in het lichaam die ontstaat door de metabolisering van aspartaam na het drinken van een glas light frisdrank minder is dan de hoeveelheid die ingenomen wordt bij het drinken van een glas vruchtensap of melk.
http://www.e-gezondheid.b(...)ge-doder/actueel/480

De afgelopen jaren zijn er veel negatieve bijwerkingen van Aspertaam gemeld bij de FDA zoals o.a. hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere.
Verschillende psychologische en medische studies beweren echter dat dit te wijten kan zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:48:11 #250
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_95412690
Ohja, ook nog een leuk feitje.

Fenylalanine en asparaginezuur die in het lichaam worden gevormd uit aspartaam zijn onmisbare aminozuren voor ons lichaam. Zonder zouden wij niet eens kunnen leven.
Gelukkig worden deze stoffen ook uit ander voedsel gehaald.

^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')