abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62964105
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht ook altijd dat als het uit zou gaan ik dan diegene was die de relatie zou verbreken want hij aanbad me En je moet altijd van het beste uit gaan

Gaat helemaal goed komen

Moblo (of iemand anders van de RU) enig idee welk gebouw EL2.54 ? op de site staat alleen Erasmuslaan maar welk gebouw niet....
pi_62964136
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben thuis. Een uur eerder dan anders dus .
Ik ga morgen eens kijken of ik tot de tijd dat ik echt werk heb wat vrijwilligerswerk kan doen. Thuiszitten staat ook niet goed op je cv natuurlijk . Bovendien komen de muren binnen 2 dagen op me af als ik thuis blijf rondhangen.

Hebben jullie nog suggesties wat vrijwilligerswerk betreft? Het is het leukst als het iets is wat met mijn opleiding te maken heeft (buitenlanders helpen met hun Nederlands oid), maar iets anders, zoals in een asiel, is ook goed.
[..]

Tussenschoolse opvang is bij ons ook altijd opzoek naar vrijwilligers, ook vaak veel allochtone kinderen dus dan zou je dat kunnen oefenen
pi_62964154
Hmmm wat is dat nou weer voor domme reclame onderin, over afvallen in 7 dagen met een creme.
Ik ben helemaal niet van de poeders, cremepjes en zooi.
pi_62964160
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Moblo (of iemand anders van de RU) enig idee welk gebouw EL2.54 ? op de site staat alleen Erasmuslaan maar welk gebouw niet....
géén idee! Kom daar echt nooit
Ja doei.
pi_62964183
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik en mijn ex hadden ook noooooit ruzie
En ik dacht dat dat iets goeds was
Waarom was dat niet goed dan?
pi_62964214
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

géén idee! Kom daar echt nooit
Heb net maar gewoon op google gezocht en ik ga er vanuit dat het Erasmusgebouw is....(beetje lullig als het tentamen daar niet blijkt te zijn)
  woensdag 5 november 2008 @ 11:20:29 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62964395
Viking, geen idee waar je zit, maar dit kwam ik tegen bij google, is haarlem: http://www.rocnovacollege.nl/Actueel/Persberichten/index.aspx?mId=9249&rId=119

En via http://www.vrijwilligerswerk.nl/ kan je op je eigen regio zoeken. Mss zit daar ook wel wat tussen.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:23:59 #233
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_62964500
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben thuis. Een uur eerder dan anders dus .
Ik ga morgen eens kijken of ik tot de tijd dat ik echt werk heb wat vrijwilligerswerk kan doen. Thuiszitten staat ook niet goed op je cv natuurlijk . Bovendien komen de muren binnen 2 dagen op me af als ik thuis blijf rondhangen.

Hebben jullie nog suggesties wat vrijwilligerswerk betreft? Het is het leukst als het iets is wat met mijn opleiding te maken heeft (buitenlanders helpen met hun Nederlands oid), maar iets anders, zoals in een asiel, is ook goed.
[..]

O wat leuk! . Dan ben je de derde in dit topic. DevilsAndDust studeert ook Nederlands. In welk jaar zit je? En aan welke uni studeer je het?

Ik wil je niet bang praten, maar het is wel een beetje terecht dat je bang bent voor de arbeidsmarkt. De concurrentie is moordend en het is niet zo eenvoudig om als afgestudeerd neerlandicus ergens aan de bak te komen. Dat geldt zeker voor banen die aansluiten op je opleiding. Maar je kunt hier zelf wel wat invloed op uitoefenen. Nml door tijdens je studie al wat onbetaald of betaald schrijfwerk te doen. Probeer ook een stage te regelen, dat kan ook helpen.

Weet je al wat je na je studie zou willen doen? Probeer je vakkenpakket daar dan zoveel mogelijk op af te stemmen. Als je bijvoorbeeld als tekstschrijver of webredacteur aan de slag zou willen gaan, dan moet je kijken of je vakken bij communicatiewetenschap of journalistiek kunt volgen.

Ik zoek overigens ook in de Randstad naar werk, maar ook daar heb ik niet veel succes. Ik heb niet zoveel ervaring en op elke vacature waar ik op reageer, reageren 200 journalisten die meer ervaring hebben dan ik + nog eens zoveel letterenstudenten die in hetzelfde schuitje zitten als ik .
Tweedejaars in Leiden.

Ik vraag me echter af of het alleen op het schrijfvlak is. Ik wil namelijk absoluut de journalistiek niet in en teksten verzorgen past me ook niet. Ik zou heel graag schrijven, maar dan wel romans. Dus dat wil ik na mijn studie zeker gaan proberen, maar daar pin ik me niet op vast. De kans dat ik daar m'n brood mee ga verdienen is miniem. Ik wil in ieder geval de lerarenopleiding erbij gaan doen (moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet echt in verdiept heb hoe dat zit) en het onderwijs in maar dat lijkt me niet iets wat ik m'n hele leven wil doen.

Maar een stage regelen is inderdaad een heel goed plan. Ik denk dat ik toch maar eens goed m'n best ga doen om een netwerk op te bouwen. Misschien dat ik daar later nog wat aan heb.

Ik zie het wel. Ik studeer in ieder geval iets wat ik heel erg leuk vind en daar gaat het me nu om.

Vrijwilligerswerk kan ik zo snel niets verzinnen wat aansluit. Lastig.
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
pi_62964507
Ik dacht dat Isegrim ook Neerlandica was?
pi_62964524
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:
Waarom was dat niet goed dan?
Omdat het blijkbaar geen garantie is dat je bij elkaar blijft.
En het was later wel eens fijn geweest als ik echt boos had kunnen worden, maar het zat er niet in.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 november 2008 @ 11:26:40 #236
173850 ikdenkkris
Spoiled Princess
pi_62964575
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik dacht dat Isegrim ook Neerlandica was?
Kunnen we daaruit concluderen dat Nederlands dus geen goede studie voor de lijn is?
Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
pi_62964577
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:14 schreef Miss_S het volgende:
Heb net maar gewoon op google gezocht en ik ga er vanuit dat het Erasmusgebouw is....(beetje lullig als het tentamen daar niet blijkt te zijn)
Klopt.
E, EL en EH zijn allemaal afkorting voor het Erasmusgebouw.
2.54 is volgens mij bij sociale psychologie?
Of waar in een grijs verleden SP was dan.
Natuurlijk niet, is een heel ander gebouw.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:28:43 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62964638
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat het blijkbaar geen garantie is dat je bij elkaar blijft.
En het was later wel eens fijn geweest als ik echt boos had kunnen worden, maar het zat er niet in.
Been there, done that.
Ze maakten bij hem thuis geen ruzie, dat was zo naar voor de sfeer.
Brrrr...

Gewoon af en toe eens even flink knetteren kan de lucht zo lekker klaren.
Niet dat ik het leuk vind hoor, maar soms is het even niet zo pais en vree.
  Vis een optie? woensdag 5 november 2008 @ 11:29:08 #239
70532 loveli
N
pi_62964656
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb geen 'sips'. Ik vind het altijd wel heel erg sexy en vrouwelijk staan bij anderen!
Vanaf nu kijk ik anders naar airbags...
sips = side impact protection system, zij-airbags
crap in = crap out
pi_62964733
Ik begrijp niet waarom je met WO Nederlandse Taal- en letterkunde geen werk kan vinden. Heeft de opleiding soms een slechte reputatie bij werkgevers?
Ik ken veel broodschrijvers, die hebben nog nooit een dag zonder werk gezeten! Eentje werkt freelance en schrijft o.a. voor een dagblad, Aventura mijn zus werkt als copywriter (beiden HBO journalistiek gestudeerd) en vrienden van me werken inmiddels samen freelance als tekstschrijvers...en die laatsten hebben geeneens Nederlands/journalistiek gestudeerd! Ik heb zelf ook geen Nederlands gestudeerd, maar heb wel eens een tijdje gewerkt als redacteur en heb weleens wat gepubliceerd...

Ik bedoel het niet als aanval, hoor (in de zin van: het ligt aan jou als je geen baan kan vinden).
Maar het verwondert me gewoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door cinnamongirl op 05-11-2008 11:37:50 ]
pi_62964734
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Been there, done that.
Ze maakten bij hem thuis geen ruzie, dat was zo naar voor de sfeer.
Brrrr...

Gewoon af en toe eens even flink knetteren de lucht zo lekker klaren.
Niet dat ik het leuk vind hoor, maar soms is het even niet zo pais en vree.
Ik denk soms weleens dat ik de enige ben die af en toe zo lekker onredelijk allemaal opgekropte frustraties eruit gooit Maar het schijnt helemaal niet ongewoon te zijn en zelfs niet funest voor je relatie (mits niet te vaak ).

Viking, Nederlands geven aan allochtonen is leuk En bij mijn weten is Isegrim geen neerlandica? Of ze doet echt ander werk dan waarvoor ze heeft gestudeerd?
  woensdag 5 november 2008 @ 11:37:05 #242
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62964842
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik begrijp niet waarom je met WO Nederlandse Taal- en letterkunde geen werk kan vinden.
Ik snap het ook niet, maar het is toch zo.
quote:
Ik ken veel broodschrijvers, die hebben nog nooit een dag zonder werk gezeten! Eentje werkt freelance en schrijft o.a. voor een dagblad, Aventura mijn zus werkt als copywriter (beiden HBO journalistiek gestudeerd) en vrienden van me werken inmiddels samen freelance als tekstschrijvers...en die laatsten hebben geeneens Nederlands/journalistiek gestudeerd! Ik heb zelf ook geen Nederlands gestudeerd, maar heb wel eens een tijdje gewerkt als redacteur en heb weleens wat gepubliceerd...
Dat vertelde Aventura idd al eens, maar mijn ervaringen zijn toch anders. Toch denk ik dat ik, als ik eenmaal wat meer ervaring heb opgedaan, wel gemakkelijker aan de bak zal komen. Ervaring is altijd een bitch, welke studie je ook gedaan hebt.

Bedankt voor de tips iedereen (ook via pm). Ik woon in de regio Groningen en ik zou het idd het leukst vinden om iets met mensen te doen, allochtonen helpen met hun Nederlands ofzo. Ik ga morgen uitgebreid op zoek .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 november 2008 @ 11:37:43 #243
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62964860
Bij ons duurde het ook lang voordat de eerste ruzie had plaatsgevonden. Maar dat heb ik allemaal ingehaald inmiddels .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_62964881
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:37 schreef Viking84 het volgende:

Ik woon in de regio Groningen en ik zou het idd het leukst vinden om iets met mensen te doen, allochtonen helpen met hun Nederlands ofzo. Ik ga morgen uitgebreid op zoek .
Ik heb meer richting westen de lands wel contacten in die branche Laat maar weten als je interesse hebt.
pi_62964906
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik begrijp niet waarom je met WO Nederlandse Taal- en letterkunde geen werk kan vinden. Heeft de opleiding soms een slechte reputatie bij werkgevers?
In het westen neem ik aan?

Dat is in het noorden en oosten toch wat anders.
Mijn zus werkt nu in de naschoolse opvang (maar zit ook gedeeltelijk in de WAO), en mijn vriend (literatuurwetenschappen ipv Nederlands) werkt op een helpdesk.
Hij heeft wel een tijdje als freelancer gewerkt, maar de administratie gaf veel te veel stress.
Hij houdt villamedia enzo goed in de gaten, maar er is niet veel te vinden buiten het westen van het land.
pi_62964934
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:39 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

In het westen neem ik aan?
Klopt, dit speelt zich af in de Randstad: Amsterdam, Leiden, 't Gooi.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:37 schreef Viking84 het volgende:

Dat vertelde Aventura idd al eens, maar mijn ervaringen zijn toch anders. Toch denk ik dat ik, als ik eenmaal wat meer ervaring heb opgedaan, wel gemakkelijker aan de bak zal komen. Ervaring is altijd een bitch, welke studie je ook gedaan hebt.
Ze zoeken altijd iemand <25 met minimaal 10 jaar werkervaring

Misschien ziet men de Neerlandicus ook wel als een stoffige onderzoeker, een theoreticus, die eigenlijk niets liever wil dan romans schrijven, en geen kaas heeft gegeten van nieuwe technologieen.
HBO journalistiek heeft toch een wat dynamischer imago (werken met nieuwe media etc.).
  woensdag 5 november 2008 @ 11:41:41 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62964947
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:23 schreef ikdenkkris het volgende:

[..]

Tweedejaars in Leiden.

Ik vraag me echter af of het alleen op het schrijfvlak is. Ik wil namelijk absoluut de journalistiek niet in en teksten verzorgen past me ook niet. Ik zou heel graag schrijven, maar dan wel romans. Dus dat wil ik na mijn studie zeker gaan proberen, maar daar pin ik me niet op vast. De kans dat ik daar m'n brood mee ga verdienen is miniem. Ik wil in ieder geval de lerarenopleiding erbij gaan doen (moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet echt in verdiept heb hoe dat zit) en het onderwijs in maar dat lijkt me niet iets wat ik m'n hele leven wil doen.

Maar een stage regelen is inderdaad een heel goed plan. Ik denk dat ik toch maar eens goed m'n best ga doen om een netwerk op te bouwen. Misschien dat ik daar later nog wat aan heb.

Ik zie het wel. Ik studeer in ieder geval iets wat ik heel erg leuk vind en daar gaat het me nu om.

Vrijwilligerswerk kan ik zo snel niets verzinnen wat aansluit. Lastig.
Haha. Zo begon ik ook met m'n studie Nederlands: "Ik wil later romanschrijfster worden." Maar zoals je zelf al zegt: de kans dat dat lukt is heel klein. Dan moet je wel een groot talent zijn . Slechts een klein percentage van de manuscripten die uitgeverijen krijgen wordt daadwerkelijk uitgegeven.
Volgens mij heb ik helemaal geen inspiratie voor een roman. Ik heb wel ideeën, maar om daar een boek van 150-200 blz mee te vullen? Dat wordt lastig. Dan zouden het eerder korte verhalen worden. Het me nog wel eens leuk om een cursus verhalen schrijven te volgen .

Bij ons doen de meesten na hun maatschappelijke master idd ook nog een lerarenopleiding. Dan kom je altijd wel aan de slag. Maar ja, het leraarschap moet je maar net liggen. Ik ben slechthorend, dus voor mij is het niet weggelegd. Anders had ik misschien ook wel de lerarenopleiding gedaan.

En goed dat je iets doet wat je heel erg leuk vindt . Ik vind het nu, bij het zoeken naar werk, soms moeilijk om aan dit standpunt vast te houden, maar ik blijf ervan overtuigd dat je, als je iets doet wat je leuk vindt en wat bij je past, ook heus wel werk zult vinden dat bij je past .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 november 2008 @ 11:45:39 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62965033
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:40 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt, dit speelt zich af in de Randstad: Amsterdam, Leiden, 't Gooi.
[..]

Ze zoeken altijd iemand <25 met minimaal 10 jaar werkervaring

Misschien ziet men de Neerlandicus ook wel als een stoffige onderzoeker, een theoreticus, die eigenlijk niets liever wil dan romans schrijven, en geen kaas heeft gegeten van nieuwe technologieen.
HBO journalistiek heeft toch een wat dynamischer imago (werken met nieuwe media etc.).
O, dat zal er vast mee te maken hebben . Ik heb wel veel geschreven, maar toch vooral onderzoeksverslagen e.d. En journalisten leren publieksgericht te schrijven, werken met nieuwe media idd, dus het ligt meer voor de hand om een journalist te kiezen voor de functie van tekstschrijver / copywriter .
Maar ik blijf het toch proberen .

Ik ben wel blij dat ik de master taalbeheersing heb gedaan. Ook al had die master inhoudelijk níks te maken met publieksgericht schrijven e.d., dat imago heeft het wel en ik merk wel dat dat scheelt (het komt ook doordat de master aan elke uni weer anders ingevuld wordt; in Utrecht is 'ie erg gericht op tekstontwerp, in Groningen op taalonderwijs).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 5 november 2008 @ 11:54:08 #249
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62965247
Hoera voor Vik!!
En voor Obama
Fok!bejaarde
pi_62965274
@Viking, ik vind een functie als redacteur bij een non-profitinstelling wel wat voor jou. Bij Novib, stichting Doen oid (maar dat zit natuurlijk allemaal in mooie herenhuizen in Amsterdam en Den Haag enzo).

PR- en beleidsmedewerkers bij de (rijks)overheid zijn ook vaak Neerlandici!

Gemeente/rijksambtenaren schrijven nl. wat af, vooral ook naar de burger toe, en dat gaat hen niet altijd even goed af...er zitten 'in-house' dan ook altijd wel een paar Neerlandici.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')