abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85740682
Was wel leuk, maar slecht voorbereid vaak :P. Ik zit in 2. Jij?
pi_85745770
Frank heb je toevallig nog een aantal boeken?

Heb nodig: Beeldtaal - Een praktische cursus kijken (mediawijsheid), E-business en E-commerce (marketing en e-business) en Webdesign - Van concept tot realisatie (webdesign)
pi_85762916
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 17:52 schreef Nashje het volgende:
Welke klas zit jij Scorpie?
Ik ben alumnus :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2010 10:46:04 ]
pi_85763015
ik hoop voor je dat je alumnus bent, ipv meerdere alumni :+
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_85763615
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 10:22 schreef LuNaTiC het volgende:
ik hoop voor je dat je alumnus bent, ipv meerdere alumni :+
Het was nog vroeg :Z
pi_85770274
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:06 schreef Nashje het volgende:
Frank heb je toevallig nog een aantal boeken?

Heb nodig: Beeldtaal - Een praktische cursus kijken (mediawijsheid), E-business en E-commerce (marketing en e-business) en Webdesign - Van concept tot realisatie (webdesign)
Dat E-business en E-commerce boek heb ik in ieder geval liggen. Die kan ik maandag voor je meenemen evt, hoeven we niet moeilijk te doen met verzenden.

Verder heb ik eigenlijk amper boeken gekocht het afgelopen jaar, de helft gebruik je namelijk maar sporadisch. En als we ze dan nodig hadden leende ik ze uit de bieb :P
I am the Milkman! My milk is delicious!
pi_85780619
Godver nu heb ik het al besteld :D. Wilde per se gisteravond mijn boeken bestellen. Is trouwens best een kans dat ik bij je in de klas kom Frank, aangezien ik met m'n verkorte route na een half jaar al naar de 2e ga ;)

Kroegentocht net was wel leuk. Onze klas was uiteraard als langst gebleven.
pi_85782658
Verkorte route heeft aparte klassen. Gaat em niet worden dus :P
pi_85847649
ik had alle intro-dagen gemist, maar via wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat ik in D04 zit
pi_85852207
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:04 schreef Quintar het volgende:
ik had alle intro-dagen gemist, maar via wat speurwerk ben ik erachter gekomen dat ik in D04 zit
Lekker op tijd :P
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:20:10 #161
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_85869532
Oh nieuwelingen!

Ik ga zo maar weer eens de uithof bezoeken voor m'n minor, het gaat me benieuwen hoeveel het er dit jaar zijn.
pi_85870901
Superdruk in de gangen zeg, veeeel drukker dan vorig jaar :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 15:27:56 #163
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_85874006
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:59 schreef Frankii het volgende:
Superdruk in de gangen zeg, veeeel drukker dan vorig jaar :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is gewoon de FCJ ;), verder niets met DC te maken.
Ik ben benieuwd wat voor een figuren ik tegen ga komen op de FEM dit komende half jaar.
En gelukkig is Stef's nog steeds dichtbij. Zometeen maar even opzoeken na m'n college.
pi_85875110
Ben nu al fan van de FEM :9.
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:51:14 #165
301145 MeneerBob
Meneer voor jou.
pi_85881514
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:57 schreef Nashje het volgende:
Ben nu al fan van de FEM :9.
Er loopt op FCJ meer vrouwelijk schoon rond dan in de FEM hoor ;)
pi_85965812
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt :D. Had maandag alleen nog maar wat hoorcolleges bij de FEM.

Het is echt genieten man. Alleen jammer dat dat vrouwelijk schoon zich dan weer niet echt met mannen bezig houden, althans dat lijkt zo.
pi_85980053
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:01 schreef Nashje het volgende:
Dat heb ik inmiddels ook ontdekt :D. Had maandag alleen nog maar wat hoorcolleges bij de FEM.

Het is echt genieten man. Alleen jammer dat dat vrouwelijk schoon zich dan weer niet echt met mannen bezig houden, althans dat lijkt zo.
Das altijd al zo geweest helaas :(
pi_86246045
ik ben vorig jaar afgestudeerd aan deze opleiding aan de HU. ik ben daarna een half jaar als webdeveloper aan het werk geweest. het was een leuke combi tussen de techniek en het ontwerpen van websites. maar na enkele maanden trok het wel heel erg richting de techniek, moest ook ASP.NET e.d. gaan leren. Helaas ben ik geen die-hard programmeur en werkte constant enorm tegen mijn eigen kunnen in. Uiteindelijk moeten stoppen door burnout klachten. Dit was in maart, tot nu toe nog geen nieuwe baan kunnen vinden.

DC is echt een kut opleiding. Je leert kleine beetjes over veel onderwerpen. En probeer dan maar eens een baan te vinden. Ik weet aardig wat van SEO/SEM en heb zelfs de minor E-marketing gedaan aan de FEM hiervoor. Ik probeer daar werk in te vinden. Maar het lukt echt gewoon niet. Of ze eisen commerciele achtergronden of aantoonbare werkervaring. En dat is nou eenmaal moeilijk als je net afgestudeerd bent.

Ik baal er ontzettend van dat ik de opleiding heb afgerond. Ik zou eerder voor een opleiding kiezen waarmee je zeker weet dat je wat kan. Want dit is echt 100x prut. Ik heb zeer veel interesse in het ict-internet gebied. Ik lees me kapot aan trends, webdesign en noem het op. Maar werk vinden? Niet te doen. Ik baal er van dat ik zo dom ben geweest dit niet tijdens de opleiding zelf te zien. Dat het allemaal halfbakken crap is.
pi_86246231
Lekker vooruitzicht dit :P
Nog 1,5 jaar te gaan.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_86246408
Het is geen pretje. Tenzij je van een grafische opleiding komt heb je weinig kans moet ik zeggen. Ik kan aardig webdesignen maar het is niet mijn forte. Zelfde geld voor programmeren. Ik ben zeer geïnteresseerd in media en nieuwe media. Maar kan er geen zak mee blijkbaar. Ik zoek me kapot aan werk. Heb nu al tig keer gesolliciteerd maar nooit raak. Ik had bijna een baan, maar na het 2e gesprek werd iemand anders gekozen omdat hij/zij meer ervaring had. Tja..

Sowieso belachelijk dat elke junior baan bijv. een jaar ervaring vraagt. En ze dan verwachten dat je al super veel kan. Ik heb dan wel mijn stages en dat half jaar werken. Maar het helpt allemaal niet. Echt een bummer.

Ik weet overigens van gekte niet meer wat ik moet doen. Terug de webdesign/programmeer wereld in wil ik liever niet. Maar een 2e opleiding gaan doen kost veel geld en ik moet ondertussen (logischerwijs) wel het huis uit op 23 jarige leeftijd. Het kan vast wel, maar zonder de IB groep.. dunno.

Er staat overigens altidj heel netjes dat je bijv: Communicatie-adviseur nieuwe media kan worden. Ik heb deze functie nog nooit gezien. Had ik gvd maar eerder onderzoek gepleegd. Sorry voor de rant, maar ik moet het even kwijt ;)
pi_86268298
Maar je kunt toch wel meer als communicatie-adviseur nieuwe media?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_86270183
black_spade pm mij eens.
pi_86270853
Je kan uiteraard meer worden dan dat. Maar of ze je op basis van je vooropleiding er ook voor aannemen is een goede vraag. Het is erg moeilijk om te zeggen 'dit kan ik goed' als je van veel onderwerpen een beetje hebt gehad. Ik ben dan nog wel verstandig genoeg om mij zelf in te lezen in bijv. SEO/SEM. Maar ervaring opdoen moet je nou eenmaal bij een werkgever. En dat maakt het zo verdomd moeilijk.

@Scorpie. Je hebt een PM ontvangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door black_spade op 10-09-2010 11:19:47 ]
pi_92664117
Zijn er hier toevallig CMD-ers (of studenten van een andere multimedia/grafische opleiding) die een Master doen/gaan doen/hebben gedaan? Ik zit pas mijn tweede jaar van CMD, maar ben al bezig met het kijken naar Masters. Er lijkt echter weinig goed aan te sluiten en de Masters die aansluiten vereisen vaak toelating op basis van portfolio, waarbij ik het erg lastig vind om in te schatten wat ze precies qua niveau willen en wat ze van je verwachten.

Qua semesters zit ik momenteel vooral in de richting van interactieve multimedia en video, later komt daar ook een semester over games bij, die ik vooral wil volgen vanwege het 3D-modelleren.

Masters die ik momenteel ben tegengekomen zijn:
- Typografie aan Artez in Arnhem
- EMMA aan de HKU (11.000 euro collegegeld, dus kleine kans dat ik dat ga doen)
- MFA Interactive Media and Environments aan de Minerva Accademie te Gronigen (klinkt vrij zweverig van wat ik er nu van zie
- New Media & Digital Culture aan de Universiteit Utrecht (eerst een pre-master, dan de daadwerkelijke Master)

Heeft iemand uit de grafische richting ervaring met een van deze Masters, of überhaupt met Masters?
pi_92673434
DC is geen CMD hé. DCers doen niets met grafisch weergeven, hoogstens concepten. Om je vraag te beantwoorden: Master na CMD (Communication & Multimedia Design)
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')