quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef MinderMutsig het volgende:[..]
Ik ook niet maar ik ben wel eens benieuwd waarom andere mensen er wel in geloven. Zeker als die mensen verder niet gelovig zijn.
Van geloven in een hemel of een andere vorm van hiernamaals gaat een soort van troost uit maar van een hel niet. Ik snap er dus de meerwaarde niet zo van.
Mensen zijn nou eenmaal geneigd te geloven in 'spookverhalen'. Je ziet het nota bene in het nieuws nu 'blackholes vernietigen de aarde' volgens mij zou de aarde al 20 keer opgeblazen zijn van 1999 totaan nu (de apocalypse etc).
Sommige mensen zijn gewoon wat minder weerbaar voor dit soort praktijken en worden helaas uitgebuit door een stel gewetenloze idioten (die ze shit proberen aan te smeren).
Ik begrijp de anti-religie gedachte wel maar ik persoonlijk vind dat bullshit. Vroeger gebruikte de overheid ook zieke middelen om mensen tot de knieen te dwingen, moeten we dan maar de overheid afschaffen? Neen, natuurlijk niet, de overheid evolueert net als de kerk en net als religie in het algemeen. Ja, er zijn nog steeds gekken die middeleeuwse praktijken willen doorduwen en ik ben het daar ook totaal niet mee eens, sterker nog, die fanatiekelingen moeten opgepakt worden

Anyway, religie vind ik iets persoonlijks, het moet gebruikt worden voor het goede niet voor het kwade, ik geloof zelf dat religie zeker weten nut had en heeft. Vroeger was het gewoon een fucking chaos op de aarde, religie was een manier om die chaos te structueren en vooral om mensen te leren dat we van elkaar horen te houden, niet elkaars kop in moeten slaan met een bijl omdat we verschillend zijn, helaas hebben bepaalde mensen misselijk gebruik gemaakt van de goedgelovigheid om hun eigen machtpositie te vergroten.
Ok, deze post is al veels te lang

ikzelf geloof wel, maar niet in een hel
[ Bericht 55% gewijzigd door Adamo144 op 07-11-2008 11:50:10 ]