Waarom koop je het dan?quote:Op maandag 10 november 2008 09:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik had wel witlof gekocht, maar ik heb het weggegooid...
Met het oog op, Jen moet alles proeven. M. vindt witlof wel heel lekker. Maar het lag na een week nog in de koelkast, mede omdat M. het druk heeft met het afmaken van Jen haar kamer en dat ik moet koken. Ik weet niet hoe je witlof moet klaarmaken. Dus na een week heb ik het maar weggegooit.quote:Op maandag 10 november 2008 10:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Waarom koop je het dan?
En je kan nu ook nog wel dingen leren eten hoorGewoon beginnen met varieren met dingen die je wel lust!
M. wilde iets van een ovenschotel makenquote:Op maandag 10 november 2008 10:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo kijk eens, 2 minuten googlen
http://www.webchef.nl/recept/groenten/witlof/
Nee wel wat advies over bijvoeding gekregen maar daar stond niks in over vocht...eigenlijk alleen over vast voedsel en zo ...quote:Op zondag 9 november 2008 20:13 schreef Brighteyes het volgende:
Tinny, heb je geen voedingsadvies meegekregen van het cb? Daar staat vaak ook wel het eea op over voeding en vocht.
Kinderen tussen 6 maanden en een jaar moeten een 0,5 liter tot een liter vocht binnenkrijgen. Voor de opvolgmelk geldt inderdaad een minimum van een 0,5 liter in verband met de voedingsstoffen. Voor een kind van 8 maanden geldt een richtlijn van 600 ml opvolgmelk.quote:Op maandag 10 november 2008 11:19 schreef tinny het volgende:
[..]
Nee wel wat advies over bijvoeding gekregen maar daar stond niks in over vocht...eigenlijk alleen over vast voedsel en zo ...
Nou dan gaat er iets niet goed want het enige vocht wat Gabi nu binnen krijgt (6 mnd) zijn drie opvolgmelk flessen van 200/220 ml...Buiten het vocht wat in het fruithapje of avondprakje zit....quote:Op maandag 10 november 2008 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderen tussen 6 maanden en een jaar moeten een 0,5 liter tot een liter vocht binnenkrijgen. Voor de opvolgmelk geldt inderdaad een minimum van een 0,5 liter in verband met de voedingsstoffen. Voor een kind van 8 maanden geldt een richtlijn van 600 ml opvolgmelk.
Het drinkgedrag van kinderen verschilt. Voldoende drinken is belangrijk, maar te veel drinken kan de eetlust verminderen.
Let er op dat u niet te veel melk geeft, de aanbevolen hoeveelheid is voldoende. Geef tevens niet teveel suikerhoudende dranken, want dit geeft een grote kans op cariës. Geschikte dranken zijn kraanwater, mineraal- en bronwater zonder koolzuur, thee zonder suiker, vruchtensap, groentesap en limonade(siroop).
Natuurlijk tel je die erbij. Als je nu 3 flessen van 200ml geeft dan heeft ze in principe genoeg, maar ze mag meer.quote:Op maandag 10 november 2008 12:08 schreef tinny het volgende:
[..]
ohhh ligt er een beetje aan of je die opvolgmelk bij die 0,5 tot 1 liter mag tellen??
check!quote:Op maandag 10 november 2008 12:27 schreef senesta het volgende:
Ticootje?
Zou je even in je PM box willen kijken?
quote:Op maandag 10 november 2008 15:58 schreef E.T. het volgende:
dus....
[ afbeelding ]
Ik kan de inbus van de box niet vinden!![]()
Nee, blijkbaar niet. Ik vroeg ook zoiets (ben zelf ook eigenlijk nooit ziek, dus vind dat mijn ziektedagen dan wel opgenomen mogen worden voor Stella, of zoietsquote:Op maandag 10 november 2008 18:11 schreef freecell het volgende:
Pfff Guuzewuus, ik zou er ook behoorlijkvan worden hoor!
Heb je geen zorgverlof regeling op je werk?
Dat vind ik ook echt gemeen trouwensquote:Op maandag 10 november 2008 18:20 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar niet. Ik vroeg ook zoiets (ben zelf ook eigenlijk nooit ziek, dus vind dat mijn ziektedagen dan wel opgenomen mogen worden voor Stella, of zoiets), maar toen maakte de bazin even de vergelijking met een collega wiens man op sterven lag. Dan voel je je nog lulliger zeg maar...
Van postbus51 site:quote:Op maandag 10 november 2008 18:02 schreef Guuzewuus het volgende:
Nienke, goed zo vrouwke, lekker rechtop.
Hier is het nog steeds niet best. Heb Stella vandaag moeten ophalen van het kdv, en net bij de huisarts bleek een oorontsteking in beide oortjes en een keelontsteking. Alsof rode billen nog niet genoeg was. En nu ben ik zelf ook verdrietig omdat ik op mijn werk merk (onderwijs) dat ze het echt niet de bedoeling vinden dat ik daarvoor naar huis ga en dat ik maar back-up moet regelen. Met mijn ouders op Aruba, vriendinnen die werken, broer die werkt, enz, enz. wordt dat toch knap moeilijk
. En nu voel ik me echt een beetje naar ervan, van het feit dat ik met zoveel belangen te maken heb en niet zomaar gewoon heel simpel en puur voor mijn eigen kindje mag en kan kiezen
![]()
![]()
.
Oh, en Stella en ik hebben al twee nachten slecht geslapen, dus vandaar wellicht de vele-smileys. Bahbah.
Sorry voor deze post. Meestal ben ik opgewekt en vrolijk![]()
.
Beterschap met Stella!quote:Calamiteitenverlof is verlof dat u kunt opnemen als u onverwachts direct vrij moet nemen. Bijvoorbeeld als uw waterleiding is gesprongen, of uw kind plotseling ziek wordt.
Situaties waarin u gebruik kunt maken van calamiteitenverlof: U moet snel een oppas vinden of verzorging regelen voor een ziek familielid.
U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u een thuiswonend ziek kind, uw partner waar u mee samenwoont of uw ouders moet verzorgen. U moet dan wel de enige zijn die de zieke op dat moment kan verzorgen.
Hoeveel kortdurend zorgverlof u kunt opnemen, is afhankelijk van het aantal uren dat u werkt. Per twaalf maanden kunt u opnemen: maximaal tweemaal het aantal uren dat u in een week werkt. Als u bijvoorbeeld 36 uur per week werkt, kunt u per twaalf maanden 72 uur kortdurend zorgverlof opnemen.
Als uw kind, partner of ouder plotseling ziek wordt en u dus onverwacht direct vrij moet nemen, hoeft u geen kortdurend zorgverlof op te nemen. U kunt dan gebruikmaken van een andere vorm van verlof, het calamiteitenverlof. Dit eindigt na één dag. Het kortdurend zorgverlof gaat dan de tweede dag in.
Uw werkgever kan het kortdurend zorgverlof alleen weigeren als door uw verlof het bedrijf of de organisatie in ernstige problemen zou komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |