abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63114859
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je zet je fiets ook op slot met een touwtje met dubbele knoop? Het gaat namelijk om gradatie, en de eenvoud van het kraken van de OV chip maakt de drempel wel érg laag. Dat is het hele punt.
Volgens mij is het klonen van de chip niet vergelijkbaar met het losmaken van een dubbele knoop.
We kunnen lang gaan soebatten over een vergelijkbare gradatie, ik denk niet dat we daar uitkomen.

Het is ook weinig zinvol. Ik wilde alleen maar zeggen dat we zoveel dingen gebruiken die niet 100% beveiligd zijn tegen hacken of inbreken.
pi_63114868
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 21:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat een kul. Het mag dan weinig kosten maar je hebt er wel een speciaal apparaat voor nodig.

Ik zou eerder het huidige systeem vergelijken met een touwtje en een dubbele knoop, en de chipkaart met een kabelslot (kun je ook prima open krijgen met een geschikte kniptang).
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Alleen heb je het nu wel over een fiets waar het framenummer in cijfers van 5 cm hoog in gegraveerd is.
Dat ook nog eens.
  maandag 10 november 2008 @ 21:57:20 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63114937
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:52 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wat een kul. Het mag dan weinig kosten maar je hebt er wel een speciaal apparaat voor nodig.

Ik zou eerder het huidige systeem vergelijken met een touwtje en een dubbele knoop, en de chipkaart met een kabelslot (kun je ook prima open krijgen met een geschikte kniptang).
Met het huidige systeem, 'doe je die fiets in je binnenzak', en kan niemand bij je data.

Maar, goed, als jij de vergelijking wil maken dat de OV chip zo 'goed' beveiligd is als een fiets met kabelslot, ga je gang. Een persoon die met een kabelslot een slot openknipt valt op, iemand die met een scannertje in zijn laptoptas loopt, niet.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 10 november 2008 @ 21:59:42 #204
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63115031
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Volgens mij is het klonen van de chip niet vergelijkbaar met het losmaken van een dubbele knoop.
We kunnen lang gaan soebatten over een vergelijkbare gradatie, ik denk niet dat we daar uitkomen.

Het is ook weinig zinvol. Ik wilde alleen maar zeggen dat we zoveel dingen gebruiken die niet 100% beveiligd zijn tegen hacken of inbreken.
Het punt is inderdaad dat de OV chip te hacken is op afstand, zonder dat de reiziger dat op dat moment door heeft. Bij het huidige systeem zou eerst de passagier beroofd moeten worden (wat hij dan door heeft, wat anderen ook doorhebben, wat de pakkans vergroot).
pi_63115126
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 21:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Met het huidige systeem, 'doe je die fiets in je binnenzak', en kan niemand bij je data.

Maar, goed, als jij de vergelijking wil maken dat de OV chip zo 'goed' beveiligd is als een fiets met kabelslot, ga je gang. Een persoon die met een kabelslot een slot openknipt valt op, iemand die met een scannertje in zijn laptoptas loopt, niet.
Mja een zwerver die met een laptoptas sjouwt valt niet op
pi_63115150
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het punt is inderdaad dat de OV chip te hacken is op afstand, zonder dat de reiziger dat op dat moment door heeft. Bij het huidige systeem zou eerst de passagier beroofd moeten worden (wat hij dan door heeft, wat anderen ook doorhebben, wat de pakkans vergroot).
Een goede zakkenroller zorgt ervoor dat het slachtoffer er niks van merkt.

Ik verwijs je ook even terug naar mijn eerdere uitleg over de effectiviteit van dat hacken van jou. Volgens mij moet je daar veel moeite voor doen en is de kans op succes niet verzekerd.
pi_63115390
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik verwijs je ook even terug naar mijn eerdere uitleg over de effectiviteit van dat hacken van jou. Volgens mij moet je daar veel moeite voor doen en is de kans op succes niet verzekerd.
Die moeite valt behoorlijk mee. Het wordt al in de praktijk toegepast. Is verderop wel te lezen.

Maar het is wel duidelijk dat er een hoop lui zijn die een kooi van faraday voor hun kop hebben. Wat een blinde idioten.

Hier laat ik het bij, tot ziens bij het loket als jullie staan te huilen dat je kaart niet meer werkt. .
  maandag 10 november 2008 @ 22:11:03 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63115475
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Mja een zwerver die met een laptoptas sjouwt valt niet op
Hoezo rijden alleen zwervers zwart in jouw perceptie? Een hoogopgeleide IT'er kan toch ook zwart gaan rijden? Scheelt hem, op een eenmalige investering van 50 euro, zomaar 200 euro per maand.

Kun je toch leuk bier van drinken.
pi_63115499
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:09 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Die moeite valt behoorlijk mee. Het wordt al in de praktijk toegepast. Is verderop wel te lezen.

Maar het is wel duidelijk dat er een hoop lui zijn die een kooi van faraday voor hun kop hebben. Wat een blinde idioten.

Hier laat ik het bij, tot ziens bij het loket als jullie staan te huilen dat je kaart niet meer werkt. .
Goed zo, ga maar met je aluminium hoedje naar BNW ofzo, daar mag je ongestoord roepen dat we allemaal naar de tering gaan zonder dat je dat hoeft te onderbouwen.
pi_63115560
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoezo rijden alleen zwervers zwart in jouw perceptie? Een hoogopgeleide IT'er kan toch ook zwart gaan rijden? Scheelt hem, op een eenmalige investering van 50 euro, zomaar 200 euro per maand.

Wel eens een IT'er zonder vervoersbewijs gezien in de trein of metro?

99% van de zwartrijders zijn zwervers en ander gespuis. Als die groep de kop ingedrukt kan worden, dan kan ik me prima voorstellen dat ze die 5 nerds die graag moeilijk doen met zo'n apparaatje voor lief nemen.
pi_63115588
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:09 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Als je niet van mening bent dat OV kaarten massaal gehackt worden ben je meteen een blinde idioot...
Als je zo een discussie moet winnen is het wel triest met je gesteld.

Ik zie nergens een bericht staan dat het hacken van kaarten al makkelijk en veel gebeurd.
pi_63115633
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

200 euro de maand? Ik betaal 635 per jaar, en daarvoor kan ik bijna heel Rotterdam door scheuren.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_63115674
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En de kans dat je gepakt wordt op zwartrijden blijft, dus het loont simpelweg niet.

Daarnaast is er ook nog de pakkans voor de vervalsing. En de investering in geld. En de benodigde kennis.
pi_63115693
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

200 euro de maand? Ik betaal 635 per jaar, en daarvoor kan ik bijna heel Rotterdam door scheuren.
Psssst. 50 Euro investeren, een leven lang door heel NL scheuren. .
pi_63115749
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:17 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Die 635 euro betaald mn werkgever en haal ik er privé bij lange na niet uit (al is het wel erg prettig dat de optie er is).
pi_63115753
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:17 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

pssst. 50 euro investeren en je bent net zo ver als dat je nu bent behalve dat je ook nog op jacht moet naar kaarten om te kopiëren.

Waarom zouden mensen die nu niet zwart reizen dat ineens wel doen als je er een extra apparaat voor nodig hebt?
pi_63115760
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En de kans dat je gepakt wordt op zwartrijden blijft, dus het loont simpelweg niet.

Daarnaast is er ook nog de pakkans voor de vervalsing. En de investering in geld. En de benodigde kennis.
Pakkans nihil. En als ze je pakken, gebeurt er vrijwel niks. Een boete voor op die dag zwartrijden, that's it. Ervaringsdeskundige hier. Zoals ik al eerder zei, ze gaan ook geen gevangenisstraffen eisen voor lui die Flippo's of DE-spaarpunten vervalsen. Nu moet ik echt een nieuwe pamper om.
pi_63115769
Werkt ook voor geen meter die poortjes in Rotterdam bij de Metro.
Ik kon zo doorlopen
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_63115794
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef mcDavid het volgende:

[..]

pssst. 50 euro investeren en je bent net zo ver als dat je nu bent behalve dat je ook nog op jacht moet naar kaarten om te kopiëren.

Waarom zouden mensen die nu niet zwart reizen dat ineens wel doen als je er een extra apparaat voor nodig hebt?
Je hebt niet goed gelezen. Blanco kaart opwaarderen... Nu nog geen lampje?
pi_63115802
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:19 schreef Canisfire het volgende:
Ik kon zo doorlopen
Joh
pi_63115836
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef Canisfire het volgende:
Ik kon zo doorlopen
Joh dat komt omdat je nu nog alles wat je wilt er in kunt stoppen en het poortje gaat open

Iets met strippenkaart en overgangsfase
  maandag 10 november 2008 @ 22:22:06 #222
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63115852
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:13 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wel eens een IT'er zonder vervoersbewijs gezien in de trein of metro?

99% van de zwartrijders zijn zwervers en ander gespuis. Als die groep de kop ingedrukt kan worden, dan kan ik me prima voorstellen dat ze die 5 nerds die graag moeilijk doen met zo'n apparaatje voor lief nemen.
Fascinerend.

Hoe niemand zwartrijders in kaart kan brengen, omdát ze zwart rijden, maar jij toch op de een of andere manier weet te bepalen wat voor mensen dat zijn.

Fascinerend.
pi_63115871
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:20 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen. Blanco kaart opwaarderen... Nu nog geen lampje?
...die ging je toch niet laten zien bij een controle? Ofwel het enige verschil is dat je straks een apparaatje nodig hebt en een hoop gedoe moet doen om door de poortjes te komen zonder geldig vervoersbewijs.

En nu je luier verschonen jij, je stinkt.
pi_63115905
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Pakkans nihil. En als ze je pakken, gebeurt er vrijwel niks. Een boete voor op die dag zwartrijden, that's it. Ervaringsdeskundige hier. Zoals ik al eerder zei, ze gaan ook geen gevangenisstraffen eisen voor lui die Flippo's of DE-spaarpunten vervalsen. Nu moet ik echt een nieuwe pamper om.
Oké, je snapt het nog niet helemaal:

Waarom een investering doen, om alsnog zwart te rijden?

En dus alsnog 2 maal per maand (voor de metro, Trein nog veel vaker) 60 euro mogen lappen? Voor 120 euro per maand heb je een streek abonnement van Hoek van Holland tot aan Barendrecht, dus waarom dan die 50 euro + 120 euro boetes per maand + risico opgepakt te worden voor diefstal (Wat het is, itt. DE punten vervalsen) + moeite doen om te kopieren?
pi_63115935
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Fascinerend.

Hoe niemand zwartrijders in kaart kan brengen, omdát ze zwart rijden, maar jij toch op de een of andere manier weet te bepalen wat voor mensen dat zijn.

Fascinerend.
Je hebt nog nooit een controle in de trein, tram of metro meegemaakt? Maar weet hier wel te vertellen dat het OV-systeem niet deugt?
  maandag 10 november 2008 @ 22:26:20 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63116028
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Psst. Omdat ik dat al eerder uitlegde. Daarom.
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Omdat de zwartrijder niet de moeite wil nemen om dicht achter iemand te lopen. Omdat de zwartrijder wel een geldig vervoersbewijs wil kunnen tonen tijdens controle. Zodat de zwartrijder nooit tegen de lamp zal lopen. Waardoor de zwartrijder weer in zijn vuistje lacht, als hij binnen een paar tellen zijn OV chip oplaadt. Daarom.
[..]
je valt in herhaling.
pi_63116062
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

je valt in herhaling.
Omdat jij je achterhaalde standpunten ook blijft herhalen.
  maandag 10 november 2008 @ 22:27:33 #228
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63116073
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:24 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit een controle in de trein, tram of metro meegemaakt? Maar weet hier wel te vertellen dat het OV-systeem niet deugt?
Natuurlijk is het eenvoudiger om te denken 'alleen die zwervers, die andere mensen, rijden zwart'. Misschien is het ook in je opgekomen dat ook je medestudenten hun OV opzeggen, 70 euro extra krijgen van de IB en ondertussen zwart gaan rijden. Misschien.
  maandag 10 november 2008 @ 22:28:27 #229
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63116106
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:27 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Omdat jij je achterhaalde standpunten ook blijft herhalen.
Weerleg ze dan? Het is op jaarbasis gezien toch echt financieel aantrekkelijk om het op z'n minst te proberen. Zwartrijden, maar dan zonder pakkans. Zonder nerveus te worden als je een controleur ziet. Ideaal, voor de zwartrijder, toch?
pi_63116167
Mijn god, hoe leg je die mongolen uit dat ze de plank finaal misslaan?! Het is nog makkelijker om een aap te leren fietsen... Werkelijk...
pi_63116231
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Weerleg ze dan? Het is op jaarbasis gezien toch echt financieel aantrekkelijk om het op z'n minst te proberen. Zwartrijden, maar dan zonder pakkans. Zonder nerveus te worden als je een controleur ziet. Ideaal, voor de zwartrijder, toch?
Ja alleen die pakkans blijft. Je hebt immers geen ORIGINELE chipkaart waarmee je ingecheckt bent. Dat blijk je nog steeds niet in te zien.
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Natuurlijk is het eenvoudiger om te denken 'alleen die zwervers, die andere mensen, rijden zwart'. Misschien is het ook in je opgekomen dat ook je medestudenten hun OV opzeggen, 70 euro extra krijgen van de IB en ondertussen zwart gaan rijden. Misschien.
Och, het wordt wel eens geopperd ja. Maar van de grofweg 1000 studenten met OV die ik ken heeft nog nooit iemand dat daadwerkelijk gedaan. Dat het kán wil niet zeggen dat iedereen het maar doet. Dat schijnen doemdenkers zoals jij ook niet echt in te willen zien.
pi_63116256
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:30 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Mijn god, hoe leg je die mongolen uit dat ze de plank finaal misslaan?! Het is nog makkelijker om een aap te leren fietsen... Werkelijk...
Argumenten op -> schelden. Jullie beginnen steeds meer op die vaste BNW'ers te lijken
pi_63116286
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Zo hee, wat laat jij je kennen zeg. Mensen die anders denken dat jij voor blinde idioten en mongolen uitmaken.

Heb je ze zelf wel op een rijtje?
pi_63116443
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:34 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Zo hee, wat laat jij je kennen zeg. Mensen die anders denken dat jij voor blinde idioten en mongolen uitmaken.

Heb je ze zelf wel op een rijtje?
Bij het openen van dit topic wel. Maar ik word horendol van die idioten die ik 20x moet uitleggen dat ze het niet snappen.
pi_63116449
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nog een keer:

de pakkans is gelijk

Dus waarom investeren?
  maandag 10 november 2008 @ 22:40:34 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63116522
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:32 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja alleen die pakkans blijft. Je hebt immers geen ORIGINELE chipkaart waarmee je ingecheckt bent. Dat blijk je nog steeds niet in te zien.
[..]

Och, het wordt wel eens geopperd ja. Maar van de grofweg 1000 studenten met OV die ik ken heeft nog nooit iemand dat daadwerkelijk gedaan. Dat het kán wil niet zeggen dat iedereen het maar doet. Dat schijnen doemdenkers zoals jij ook niet echt in te willen zien.
Welke pakkans? Je laat tijdens die ene controle een geldig vervoersbewijs zien. Vervolgens moet de conducteur de moeite nemen om hem te lezen (vraag is of dat überhaupt gaat gebeuren, controleurs in Rotterdam snappen nu al niet dat een kaartje uit Amsterdam ook geldig kan zijn).

Vervolgens, als ze hem lezen, zien ze 'passagier niet incheckt, of iets dergelijks'. En dan verwacht je dat de controleur een boete uitdeelt wegens zwartrijden? Ik denk het niet. Het vervoersbewijs is immers geldig, het is slechts niet ingecheckt.
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nog een keer:

de pakkans is gelijk

Dus waarom investeren?
Nog een keer, dat is niet juist.
pi_63116542
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Bij het openen van dit topic wel. Maar ik word horendol van die idioten die ik 20x moet uitleggen dat ze het niet snappen.
Ik kan van jou hetzelfde zeggen.
Jij wilt maar niet snappen dat het kraken van die kaarten niet perse gemeengoed gaat worden. Aangezien het niet gegarandeerd effectief is en niet zoveel zal opbrengen.

En er is niks verkeerds aan een andere mening hebben, ook al heb jij het 20 keer uitgelegd. Als je er moeite mee hebt dat mensen dingen anders zien dan jij moet je geen topics openen.
pi_63116672
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Vervolgens, als ze hem lezen, zien ze 'passagier niet incheckt, of iets dergelijks'. En dan verwacht je dat de controleur een boete uitdeelt wegens zwartrijden? Ik denk het niet. Het vervoersbewijs is immers geldig, het is slechts niet ingecheckt.
Als je niet bent ingechecked heb je géén geldig vervoersbewijs. Het vervoersbewijs wordt pas geldig als je incheckt. Net zoals bijvoorbeeld een ongestempelde strippenkaart. Krijg je gewoon een boete voor. Tenzij je hele grote ogen en een heel groot decolleté hebt, maar daar zal geen enkel systeem echt iets tegen kunnen doen.
pi_63116743
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nog een keer, dat is niet juist.
Bron?
  maandag 10 november 2008 @ 22:48:02 #240
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63116794
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:44 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Als je niet bent ingechecked heb je géén geldig vervoersbewijs. Het vervoersbewijs wordt pas geldig als je incheckt. Net zoals bijvoorbeeld een ongestempelde strippenkaart. Krijg je gewoon een boete voor. Tenzij je hele grote ogen en een heel groot decolleté hebt, maar daar zal geen enkel systeem echt iets tegen kunnen doen.
Onjuist. De reiziger kan nu zelf op zijn strippenkaart zien dat hij is ingecheckt. Hij kan niet zeggen 'ik dacht dat ik gestempeld had' terwijl er niets staat.

Een reiziger kan dat straks wel zeggen. De reiziger wordt namelijk niet in staat gesteld om -eenvoudig, waar dan ook- te kijken of het inchecken correct is verlopen, wat een van de grote zwaktes is binnen het systeem.

Natuurlijk is een niet ingecheckt vervoersbewijs geen geldig vervoersbewijs. Maar maak maar eens als controleur hard dat een reiziger, met een geldig vervoersbewijs in zijn handen, zwart zou willen rijden.
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:46 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Bron?
Dezelfde post, nota bene. En wat logica.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 10-11-2008 22:53:09 ]
pi_63117014
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Onjuist. De reiziger kan nu zelf op zijn strippenkaart zien dat hij is ingecheckt. Hij kan niet zeggen 'ik dacht dat ik gestempeld had' terwijl er niets staat.

Een reiziger kan dat straks wel zeggen. De reiziger wordt namelijk niet in staat gesteld om te kijken of het inchecken correct is verlopen, wat een van de grote zwaktes is binnen het systeem.

Natuurlijk is een niet ingecheckt vervoersbewijs geen geldig vervoersbewijs. Maar maak maar eens als controleur hard dat een reiziger, met een geldig vervoersbewijs in zijn handen, zwart zou willen rijden.
[..]

Dezelfde post, nota bene. En wat logica.
De reiziger kan bij het inchecken heel duidelijk zien of dat gelukt is of niet. Dan klinkt er een piepsignaal, gaat een groen lampje branden en verschijnt een tekst in het scherm.
Als dat niet duidelijk genoeg is, dan moet de reiziger toch een manier verzinnen om zijn zintuigen te verbeteren.
pi_63117015
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:40 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik kan van jou hetzelfde zeggen.
Jij wilt maar niet snappen dat het kraken van die kaarten niet perse gemeengoed gaat worden. Aangezien het niet gegarandeerd effectief is en niet zoveel zal opbrengen.

En er is niks verkeerds aan een andere mening hebben, ook al heb jij het 20 keer uitgelegd. Als je er moeite mee hebt dat mensen dingen anders zien dan jij moet je geen topics openen.
Er is een user voorbij gekomen die het heel netjes even heeft laten zien en onderbouwd. Om niet teveel slapende honden wakker te maken zwaaien ze er hier ook niet te hard mee. Zoek even goed en je ziet vanzelf dat het doodsimpel is voor de wat gevorderde soldeerder en doodsimpel wordt voor iemand die Microsoft Word beheerst.
pi_63117060
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:53 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Er is een user voorbij gekomen die het heel netjes even heeft laten zien en onderbouwd. Om niet teveel slapende honden wakker te maken zwaaien ze er hier ook niet te hard mee. Zoek even goed en je ziet vanzelf dat het doodsimpel is voor de wat gevorderde soldeerder en doodsimpel wordt voor iemand die Microsoft Word beheerst.
Die user zegt zelf dat die geen misbruik gaat maken van dat systeem.
Dat iets kan, wil nog niet zeggen dat het ook (op grote schaal) gaat gebeuren. Nu kan ook iedereen proberen zonder strippenkaart in de metro te stappen, dat gebeurd ook niet.
  maandag 10 november 2008 @ 22:58:29 #244
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63117176
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:53 schreef Houtworm het volgende:

[..]

De reiziger kan bij het inchecken heel duidelijk zien of dat gelukt is of niet. Dan klinkt er een piepsignaal, gaat een groen lampje branden en verschijnt een tekst in het scherm.
Als dat niet duidelijk genoeg is, dan moet de reiziger toch een manier verzinnen om zijn zintuigen te verbeteren.
Een piepje. Net zoals dat piepje wat uit die 9 poortjes naast hem klinkt. Dat is dus niets.
Een signaal, terwijl de reiziger liever op het deurtje zelf let, of deze wel open gaat. Dat is dus ook niets.

Daarnaast, de reiziger kan het alleen bij de poort checken. Als de reiziger dan tegen de controleur zegt: 'meneer, het poortje ging open, ik hoorde vele piepjes op dat moment, dus ik dacht dat mijn poortje ook wel piepte, en ik sta hier nota bene met een geldig vervoersbewijs met krediet, hoe kunt u dan zeggen dat ik zwart rijd?'..... Dan kan de controleur daar vrij weinig tegen in brengen. De controleur kan niet zeggen 'had dan alsnog even, nadat u door het poortje bent gelopen, even op uw kaartje gekeken of het écht écht geldig is'. Want die mogelijkheid is er niet.

Je legt de schuld bij de reiziger, terwijl deze absoluut geen blaam treft bij een systeem wat meer gebreken vertoont dan het huidige, op het gebied van het verifiëren van de geldigheid van het vervoersbewijs.
pi_63117206
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:48 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Omdat dat dus de nieuwe manier van zwartrijden is, en al veel gebeurt. En geloof mij maar, die worden bij een controlle allemaal het voertuig uit gesleept.
pi_63117258
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]
De controleur kan niet zeggen 'had dan alsnog even, nadat u door het poortje bent gelopen, even op uw kaartje gekeken of het écht écht geldig is'. Want die mogelijkheid is er niet.

Je legt de schuld bij de reiziger, terwijl deze absoluut geen blaam treft bij een systeem wat meer gebreken vertoont dan het huidige, op het gebied van het verifiëren van de geldigheid van het vervoersbewijs.
Je kan zelf even op het scherm kijken wat er staat of het klopt. Sterker nog, als je zo paranoia bent als jullie zijn, dan moet dat haast wel.

Daarnaast: Het gebeurt al! mensen met zwakke excusen worden al bekeurd! De kaarten worden al massaal gebruikt!
  maandag 10 november 2008 @ 23:03:25 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63117351
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Omdat dat dus de nieuwe manier van zwartrijden is, en al veel gebeurt. En geloof mij maar, die worden bij een controlle allemaal het voertuig uit gesleept.
Oh, de nieuwe manier van het zwartrijden, heb je hem nu eindelijk door?

En waarom zouden die zwartrijders, die 2 pagina's geleden nog niet eens bestonden, ineens de metro uitgesleept worden? Omdat ze een geldig kaartje zonder geldige checkin hebben? Van een systeem wat ernstige gebreken vertoont? Laat me niet lachen, zo'n conducteur kan nooit op zo'n manier een boete uitdelen.
pi_63117354
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 22:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een piepje. Net zoals dat piepje wat uit die 9 poortjes naast hem klinkt. Dat is dus niets.
Een signaal, terwijl de reiziger liever op het deurtje zelf let, of deze wel open gaat. Dat is dus ook niets.

Daarnaast, de reiziger kan het alleen bij de poort checken. Als de reiziger dan tegen de controleur zegt: 'meneer, het poortje ging open, ik hoorde vele piepjes op dat moment, dus ik dacht dat mijn poortje ook wel piepte, en ik sta hier nota bene met een geldig vervoersbewijs met krediet, hoe kunt u dan zeggen dat ik zwart rijd?'..... Dan kan de controleur daar vrij weinig tegen in brengen. De controleur kan niet zeggen 'had dan alsnog even, nadat u door het poortje bent gelopen, even op uw kaartje gekeken of het écht écht geldig is'. Want die mogelijkheid is er niet.
Die mogelijkheid is er wel, hij kan het op het display bekijken! Als iemand dat niet doet is dat zijn eigen falen, niet van het systeem.

En nogmaals, een niet ingechekte kaart is GEEN geldig vervoersbewijs. Ook niet een beetje. Gewoon helemaal niet. Net zo niet als helemaal geen kaart. En dat weet iedere reiziger dondersgoed.
pi_63117426
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 23:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Oh, de nieuwe manier van het zwartrijden, heb je hem nu eindelijk door?

En waarom zouden die zwartrijders, die 2 pagina's geleden nog niet eens bestonden, ineens de metro uitgesleept worden? Omdat ze een geldig kaartje zonder geldige checkin hebben? Van een systeem wat ernstige gebreken toont? Laat me niet lachen, zo'n conducteur kan nooit op zo'n manier een boete uitdelen.
Een kaartje zonder checkin IS NIET GELDIG! Dat is juist het punt! Je gáát niet allemaal toeren uithalen met RFID scanners om alsnog zwart te reizen!
Nu wordt ík een beetje moe van het herhalen.
  maandag 10 november 2008 @ 23:05:53 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63117433
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is er wel, hij kan het op het display bekijken! Als iemand dat niet doet is dat zijn eigen falen, niet van het systeem.

En nogmaals, een niet ingechekte kaart is GEEN geldig vervoersbewijs. Ook niet een beetje. Gewoon helemaal niet. Net zo niet als helemaal geen kaart. En dat weet iedere reiziger dondersgoed.
Ohja, natuurlijk, het zwevende display wat altijd bij de reiziger zweeft...

Nee dus. Ik zeg tevens nergens dat een niet-ingecheckt kaartje geldig zou zijn. Ik zeg het maar even, ter herhaling.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 10-11-2008 23:09:16 (ook ik maak foutjes...) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')