Volgens mij is het klonen van de chip niet vergelijkbaar met het losmaken van een dubbele knoop.quote:Op maandag 10 november 2008 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je zet je fiets ook op slot met een touwtje met dubbele knoop? Het gaat namelijk om gradatie, en de eenvoud van het kraken van de OV chip maakt de drempel wel érg laag. Dat is het hele punt.
quote:Op maandag 10 november 2008 @ 21:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat een kul. Het mag dan weinig kosten maar je hebt er wel een speciaal apparaat voor nodig.
Ik zou eerder het huidige systeem vergelijken met een touwtje en een dubbele knoop, en de chipkaart met een kabelslot (kun je ook prima open krijgen met een geschikte kniptang).
Dat ook nog eens.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 21:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen heb je het nu wel over een fiets waar het framenummer in cijfers van 5 cm hoog in gegraveerd is.
Met het huidige systeem, 'doe je die fiets in je binnenzak', en kan niemand bij je data.quote:Op maandag 10 november 2008 21:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wat een kul. Het mag dan weinig kosten maar je hebt er wel een speciaal apparaat voor nodig.
Ik zou eerder het huidige systeem vergelijken met een touwtje en een dubbele knoop, en de chipkaart met een kabelslot (kun je ook prima open krijgen met een geschikte kniptang).
Het punt is inderdaad dat de OV chip te hacken is op afstand, zonder dat de reiziger dat op dat moment door heeft. Bij het huidige systeem zou eerst de passagier beroofd moeten worden (wat hij dan door heeft, wat anderen ook doorhebben, wat de pakkans vergroot).quote:Op maandag 10 november 2008 21:54 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Volgens mij is het klonen van de chip niet vergelijkbaar met het losmaken van een dubbele knoop.
We kunnen lang gaan soebatten over een vergelijkbare gradatie, ik denk niet dat we daar uitkomen.
Het is ook weinig zinvol. Ik wilde alleen maar zeggen dat we zoveel dingen gebruiken die niet 100% beveiligd zijn tegen hacken of inbreken.
Mja een zwerver die met een laptoptas sjouwt valt niet opquote:Op maandag 10 november 2008 @ 21:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Met het huidige systeem, 'doe je die fiets in je binnenzak', en kan niemand bij je data.
Maar, goed, als jij de vergelijking wil maken dat de OV chip zo 'goed' beveiligd is als een fiets met kabelslot, ga je gang. Een persoon die met een kabelslot een slot openknipt valt op, iemand die met een scannertje in zijn laptoptas loopt, niet.
Een goede zakkenroller zorgt ervoor dat het slachtoffer er niks van merkt.quote:Op maandag 10 november 2008 21:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het punt is inderdaad dat de OV chip te hacken is op afstand, zonder dat de reiziger dat op dat moment door heeft. Bij het huidige systeem zou eerst de passagier beroofd moeten worden (wat hij dan door heeft, wat anderen ook doorhebben, wat de pakkans vergroot).
Die moeite valt behoorlijk mee. Het wordt al in de praktijk toegepast. Is verderop wel te lezen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Een goede zakkenroller zorgt ervoor dat het slachtoffer er niks van merkt.
Ik verwijs je ook even terug naar mijn eerdere uitleg over de effectiviteit van dat hacken van jou. Volgens mij moet je daar veel moeite voor doen en is de kans op succes niet verzekerd.
Hoezo rijden alleen zwervers zwart in jouw perceptie? Een hoogopgeleide IT'er kan toch ook zwart gaan rijden? Scheelt hem, op een eenmalige investering van 50 euro, zomaar 200 euro per maand.quote:Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Mja een zwerver die met een laptoptas sjouwt valt niet op
Goed zo, ga maar met je aluminium hoedje naar BNW ofzo, daar mag je ongestoord roepen dat we allemaal naar de tering gaan zonder dat je dat hoeft te onderbouwen.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:09 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Die moeite valt behoorlijk mee. Het wordt al in de praktijk toegepast. Is verderop wel te lezen.
Maar het is wel duidelijk dat er een hoop lui zijn die een kooi van faraday voor hun kop hebben. Wat een blinde idioten.
Hier laat ik het bij, tot ziens bij het loket als jullie staan te huilen dat je kaart niet meer werkt..
Wel eens een IT'er zonder vervoersbewijs gezien in de trein of metro?quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoezo rijden alleen zwervers zwart in jouw perceptie? Een hoogopgeleide IT'er kan toch ook zwart gaan rijden? Scheelt hem, op een eenmalige investering van 50 euro, zomaar 200 euro per maand.
Kun je toch leuk bier van drinken.
Tuurlijk joh. Als je niet van mening bent dat OV kaarten massaal gehackt worden ben je meteen een blinde idioot...quote:Op maandag 10 november 2008 22:09 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Die moeite valt behoorlijk mee. Het wordt al in de praktijk toegepast. Is verderop wel te lezen.
Maar het is wel duidelijk dat er een hoop lui zijn die een kooi van faraday voor hun kop hebben. Wat een blinde idioten.
Hier laat ik het bij, tot ziens bij het loket als jullie staan te huilen dat je kaart niet meer werkt..
200 euro de maand? Ik betaal 635 per jaar, en daarvoor kan ik bijna heel Rotterdam door scheuren.quote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoezo rijden alleen zwervers zwart in jouw perceptie? Een hoogopgeleide IT'er kan toch ook zwart gaan rijden? Scheelt hem, op een eenmalige investering van 50 euro, zomaar 200 euro per maand.
Kun je toch leuk bier van drinken.
En de kans dat je gepakt wordt op zwartrijden blijft, dus het loont simpelweg niet.quote:Op maandag 10 november 2008 22:02 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Een goede zakkenroller zorgt ervoor dat het slachtoffer er niks van merkt.
Ik verwijs je ook even terug naar mijn eerdere uitleg over de effectiviteit van dat hacken van jou. Volgens mij moet je daar veel moeite voor doen en is de kans op succes niet verzekerd.
Psssst. 50 Euro investeren, een leven lang door heel NL scheuren.quote:Op maandag 10 november 2008 22:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
200 euro de maand? Ik betaal 635 per jaar, en daarvoor kan ik bijna heel Rotterdam door scheuren.
Die 635 euro betaald mn werkgever en haal ik er privé bij lange na niet uit (al is het wel erg prettig dat de optie er is).quote:Op maandag 10 november 2008 22:17 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Psssst. 50 Euro investeren, een leven lang door heel NL scheuren..
pssst. 50 euro investeren en je bent net zo ver als dat je nu bent behalve dat je ook nog op jacht moet naar kaarten om te kopiëren.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:17 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Psssst. 50 Euro investeren, een leven lang door heel NL scheuren..
Pakkans nihil. En als ze je pakken, gebeurt er vrijwel niks. Een boete voor op die dag zwartrijden, that's it. Ervaringsdeskundige hier. Zoals ik al eerder zei, ze gaan ook geen gevangenisstraffen eisen voor lui die Flippo's of DE-spaarpunten vervalsen. Nu moet ik echt een nieuwe pamper om.quote:Op maandag 10 november 2008 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En de kans dat je gepakt wordt op zwartrijden blijft, dus het loont simpelweg niet.
Daarnaast is er ook nog de pakkans voor de vervalsing. En de investering in geld. En de benodigde kennis.
Je hebt niet goed gelezen. Blanco kaart opwaarderen... Nu nog geen lampje?quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
pssst. 50 euro investeren en je bent net zo ver als dat je nu bent behalve dat je ook nog op jacht moet naar kaarten om te kopiëren.
Waarom zouden mensen die nu niet zwart reizen dat ineens wel doen als je er een extra apparaat voor nodig hebt?
Johquote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:19 schreef Canisfire het volgende:
Werkt ook voor geen meter die poortjes in Rotterdam bij de Metro.
Ik kon zo doorlopen
Joh dat komt omdat je nu nog alles wat je wilt er in kunt stoppen en het poortje gaat openquote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef Canisfire het volgende:
Werkt ook voor geen meter die poortjes in Rotterdam bij de Metro.
Ik kon zo doorlopen
Fascinerend.quote:Op maandag 10 november 2008 22:13 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Wel eens een IT'er zonder vervoersbewijs gezien in de trein of metro?
99% van de zwartrijders zijn zwervers en ander gespuis. Als die groep de kop ingedrukt kan worden, dan kan ik me prima voorstellen dat ze die 5 nerds die graag moeilijk doen met zo'n apparaatje voor lief nemen.
...die ging je toch niet laten zien bij een controle? Ofwel het enige verschil is dat je straks een apparaatje nodig hebt en een hoop gedoe moet doen om door de poortjes te komen zonder geldig vervoersbewijs.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:20 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gelezen. Blanco kaart opwaarderen... Nu nog geen lampje?
Oké, je snapt het nog niet helemaal:quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Pakkans nihil. En als ze je pakken, gebeurt er vrijwel niks. Een boete voor op die dag zwartrijden, that's it. Ervaringsdeskundige hier. Zoals ik al eerder zei, ze gaan ook geen gevangenisstraffen eisen voor lui die Flippo's of DE-spaarpunten vervalsen. Nu moet ik echt een nieuwe pamper om.
Je hebt nog nooit een controle in de trein, tram of metro meegemaakt? Maar weet hier wel te vertellen dat het OV-systeem niet deugt?quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Fascinerend.
Hoe niemand zwartrijders in kaart kan brengen, omdát ze zwart rijden, maar jij toch op de een of andere manier weet te bepalen wat voor mensen dat zijn.
Fascinerend.
Psst. Omdat ik dat al eerder uitlegde. Daarom.quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef mcDavid het volgende:
[..]
pssst. 50 euro investeren en je bent net zo ver als dat je nu bent behalve dat je ook nog op jacht moet naar kaarten om te kopiëren.
Waarom zouden mensen die nu niet zwart reizen dat ineens wel doen als je er een extra apparaat voor nodig hebt?
je valt in herhaling.quote:Op maandag 10 november 2008 21:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat de zwartrijder niet de moeite wil nemen om dicht achter iemand te lopen. Omdat de zwartrijder wel een geldig vervoersbewijs wil kunnen tonen tijdens controle. Zodat de zwartrijder nooit tegen de lamp zal lopen. Waardoor de zwartrijder weer in zijn vuistje lacht, als hij binnen een paar tellen zijn OV chip oplaadt. Daarom.
[..]
Natuurlijk is het eenvoudiger om te denken 'alleen die zwervers, die andere mensen, rijden zwart'. Misschien is het ook in je opgekomen dat ook je medestudenten hun OV opzeggen, 70 euro extra krijgen van de IB en ondertussen zwart gaan rijden. Misschien.quote:Op maandag 10 november 2008 22:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een controle in de trein, tram of metro meegemaakt? Maar weet hier wel te vertellen dat het OV-systeem niet deugt?
Weerleg ze dan? Het is op jaarbasis gezien toch echt financieel aantrekkelijk om het op z'n minst te proberen. Zwartrijden, maar dan zonder pakkans. Zonder nerveus te worden als je een controleur ziet. Ideaal, voor de zwartrijder, toch?quote:Op maandag 10 november 2008 22:27 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Omdat jij je achterhaalde standpunten ook blijft herhalen.
Ja alleen die pakkans blijft. Je hebt immers geen ORIGINELE chipkaart waarmee je ingecheckt bent. Dat blijk je nog steeds niet in te zien.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Weerleg ze dan? Het is op jaarbasis gezien toch echt financieel aantrekkelijk om het op z'n minst te proberen. Zwartrijden, maar dan zonder pakkans. Zonder nerveus te worden als je een controleur ziet. Ideaal, voor de zwartrijder, toch?
Och, het wordt wel eens geopperd ja. Maar van de grofweg 1000 studenten met OV die ik ken heeft nog nooit iemand dat daadwerkelijk gedaan. Dat het kán wil niet zeggen dat iedereen het maar doet. Dat schijnen doemdenkers zoals jij ook niet echt in te willen zien.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Natuurlijk is het eenvoudiger om te denken 'alleen die zwervers, die andere mensen, rijden zwart'. Misschien is het ook in je opgekomen dat ook je medestudenten hun OV opzeggen, 70 euro extra krijgen van de IB en ondertussen zwart gaan rijden. Misschien.
Argumenten op -> schelden. Jullie beginnen steeds meer op die vaste BNW'ers te lijkenquote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:30 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Mijn god, hoe leg je die mongolen uit dat ze de plank finaal misslaan?! Het is nog makkelijker om een aap te leren fietsen... Werkelijk...
Zo hee, wat laat jij je kennen zeg. Mensen die anders denken dat jij voor blinde idioten en mongolen uitmaken.quote:Op maandag 10 november 2008 22:30 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Mijn god, hoe leg je die mongolen uit dat ze de plank finaal misslaan?! Het is nog makkelijker om een aap te leren fietsen... Werkelijk...
Bij het openen van dit topic wel. Maar ik word horendol van die idioten die ik 20x moet uitleggen dat ze het niet snappen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zo hee, wat laat jij je kennen zeg. Mensen die anders denken dat jij voor blinde idioten en mongolen uitmaken.
Heb je ze zelf wel op een rijtje?
Nog een keer:quote:Op maandag 10 november 2008 22:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Weerleg ze dan? Het is op jaarbasis gezien toch echt financieel aantrekkelijk om het op z'n minst te proberen. Zwartrijden, maar dan zonder pakkans. Zonder nerveus te worden als je een controleur ziet. Ideaal, voor de zwartrijder, toch?
Welke pakkans? Je laat tijdens die ene controle een geldig vervoersbewijs zien. Vervolgens moet de conducteur de moeite nemen om hem te lezen (vraag is of dat überhaupt gaat gebeuren, controleurs in Rotterdam snappen nu al niet dat een kaartje uit Amsterdam ook geldig kan zijn).quote:Op maandag 10 november 2008 22:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja alleen die pakkans blijft. Je hebt immers geen ORIGINELE chipkaart waarmee je ingecheckt bent. Dat blijk je nog steeds niet in te zien.
[..]
Och, het wordt wel eens geopperd ja. Maar van de grofweg 1000 studenten met OV die ik ken heeft nog nooit iemand dat daadwerkelijk gedaan. Dat het kán wil niet zeggen dat iedereen het maar doet. Dat schijnen doemdenkers zoals jij ook niet echt in te willen zien.
Nog een keer, dat is niet juist.quote:Op maandag 10 november 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog een keer:
de pakkans is gelijk
Dus waarom investeren?
Ik kan van jou hetzelfde zeggen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Bij het openen van dit topic wel. Maar ik word horendol van die idioten die ik 20x moet uitleggen dat ze het niet snappen.
Als je niet bent ingechecked heb je géén geldig vervoersbewijs. Het vervoersbewijs wordt pas geldig als je incheckt. Net zoals bijvoorbeeld een ongestempelde strippenkaart. Krijg je gewoon een boete voor. Tenzij je hele grote ogen en een heel groot decolleté hebt, maar daar zal geen enkel systeem echt iets tegen kunnen doen.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Vervolgens, als ze hem lezen, zien ze 'passagier niet incheckt, of iets dergelijks'. En dan verwacht je dat de controleur een boete uitdeelt wegens zwartrijden? Ik denk het niet. Het vervoersbewijs is immers geldig, het is slechts niet ingecheckt.
Bron?quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nog een keer, dat is niet juist.
Onjuist. De reiziger kan nu zelf op zijn strippenkaart zien dat hij is ingecheckt. Hij kan niet zeggen 'ik dacht dat ik gestempeld had' terwijl er niets staat.quote:Op maandag 10 november 2008 22:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als je niet bent ingechecked heb je géén geldig vervoersbewijs. Het vervoersbewijs wordt pas geldig als je incheckt. Net zoals bijvoorbeeld een ongestempelde strippenkaart. Krijg je gewoon een boete voor. Tenzij je hele grote ogen en een heel groot decolleté hebt, maar daar zal geen enkel systeem echt iets tegen kunnen doen.
Dezelfde post, nota bene. En wat logica.quote:
De reiziger kan bij het inchecken heel duidelijk zien of dat gelukt is of niet. Dan klinkt er een piepsignaal, gaat een groen lampje branden en verschijnt een tekst in het scherm.quote:Op maandag 10 november 2008 22:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Onjuist. De reiziger kan nu zelf op zijn strippenkaart zien dat hij is ingecheckt. Hij kan niet zeggen 'ik dacht dat ik gestempeld had' terwijl er niets staat.
Een reiziger kan dat straks wel zeggen. De reiziger wordt namelijk niet in staat gesteld om te kijken of het inchecken correct is verlopen, wat een van de grote zwaktes is binnen het systeem.
Natuurlijk is een niet ingecheckt vervoersbewijs geen geldig vervoersbewijs. Maar maak maar eens als controleur hard dat een reiziger, met een geldig vervoersbewijs in zijn handen, zwart zou willen rijden.
[..]
Dezelfde post, nota bene. En wat logica.
Er is een user voorbij gekomen die het heel netjes even heeft laten zien en onderbouwd. Om niet teveel slapende honden wakker te maken zwaaien ze er hier ook niet te hard mee. Zoek even goed en je ziet vanzelf dat het doodsimpel is voor de wat gevorderde soldeerder en doodsimpel wordt voor iemand die Microsoft Word beheerst.quote:Op maandag 10 november 2008 22:40 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik kan van jou hetzelfde zeggen.
Jij wilt maar niet snappen dat het kraken van die kaarten niet perse gemeengoed gaat worden. Aangezien het niet gegarandeerd effectief is en niet zoveel zal opbrengen.
En er is niks verkeerds aan een andere mening hebben, ook al heb jij het 20 keer uitgelegd. Als je er moeite mee hebt dat mensen dingen anders zien dan jij moet je geen topics openen.
Die user zegt zelf dat die geen misbruik gaat maken van dat systeem.quote:Op maandag 10 november 2008 22:53 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Er is een user voorbij gekomen die het heel netjes even heeft laten zien en onderbouwd. Om niet teveel slapende honden wakker te maken zwaaien ze er hier ook niet te hard mee. Zoek even goed en je ziet vanzelf dat het doodsimpel is voor de wat gevorderde soldeerder en doodsimpel wordt voor iemand die Microsoft Word beheerst.
Een piepje. Net zoals dat piepje wat uit die 9 poortjes naast hem klinkt. Dat is dus niets.quote:Op maandag 10 november 2008 22:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De reiziger kan bij het inchecken heel duidelijk zien of dat gelukt is of niet. Dan klinkt er een piepsignaal, gaat een groen lampje branden en verschijnt een tekst in het scherm.
Als dat niet duidelijk genoeg is, dan moet de reiziger toch een manier verzinnen om zijn zintuigen te verbeteren.
Omdat dat dus de nieuwe manier van zwartrijden is, en al veel gebeurt. En geloof mij maar, die worden bij een controlle allemaal het voertuig uit gesleept.quote:Op maandag 10 november 2008 22:48 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Natuurlijk is een niet ingecheckt vervoersbewijs geen geldig vervoersbewijs. Maar maak maar eens als controleur hard dat een reiziger, met een geldig vervoersbewijs in zijn handen, zwart zou willen rijden.
[..]
Je kan zelf even op het scherm kijken wat er staat of het klopt. Sterker nog, als je zo paranoia bent als jullie zijn, dan moet dat haast wel.quote:Op maandag 10 november 2008 22:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De controleur kan niet zeggen 'had dan alsnog even, nadat u door het poortje bent gelopen, even op uw kaartje gekeken of het écht écht geldig is'. Want die mogelijkheid is er niet.
Je legt de schuld bij de reiziger, terwijl deze absoluut geen blaam treft bij een systeem wat meer gebreken vertoont dan het huidige, op het gebied van het verifiëren van de geldigheid van het vervoersbewijs.
Oh, de nieuwe manier van het zwartrijden, heb je hem nu eindelijk door?quote:Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Omdat dat dus de nieuwe manier van zwartrijden is, en al veel gebeurt. En geloof mij maar, die worden bij een controlle allemaal het voertuig uit gesleept.
Die mogelijkheid is er wel, hij kan het op het display bekijken! Als iemand dat niet doet is dat zijn eigen falen, niet van het systeem.quote:Op maandag 10 november 2008 @ 22:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een piepje. Net zoals dat piepje wat uit die 9 poortjes naast hem klinkt. Dat is dus niets.
Een signaal, terwijl de reiziger liever op het deurtje zelf let, of deze wel open gaat. Dat is dus ook niets.
Daarnaast, de reiziger kan het alleen bij de poort checken. Als de reiziger dan tegen de controleur zegt: 'meneer, het poortje ging open, ik hoorde vele piepjes op dat moment, dus ik dacht dat mijn poortje ook wel piepte, en ik sta hier nota bene met een geldig vervoersbewijs met krediet, hoe kunt u dan zeggen dat ik zwart rijd?'..... Dan kan de controleur daar vrij weinig tegen in brengen. De controleur kan niet zeggen 'had dan alsnog even, nadat u door het poortje bent gelopen, even op uw kaartje gekeken of het écht écht geldig is'. Want die mogelijkheid is er niet.
Een kaartje zonder checkin IS NIET GELDIG! Dat is juist het punt! Je gáát niet allemaal toeren uithalen met RFID scanners om alsnog zwart te reizen!quote:Op maandag 10 november 2008 @ 23:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Oh, de nieuwe manier van het zwartrijden, heb je hem nu eindelijk door?
En waarom zouden die zwartrijders, die 2 pagina's geleden nog niet eens bestonden, ineens de metro uitgesleept worden? Omdat ze een geldig kaartje zonder geldige checkin hebben? Van een systeem wat ernstige gebreken toont? Laat me niet lachen, zo'n conducteur kan nooit op zo'n manier een boete uitdelen.
Ohja, natuurlijk, het zwevende display wat altijd bij de reiziger zweeft...quote:Op maandag 10 november 2008 23:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is er wel, hij kan het op het display bekijken! Als iemand dat niet doet is dat zijn eigen falen, niet van het systeem.
En nogmaals, een niet ingechekte kaart is GEEN geldig vervoersbewijs. Ook niet een beetje. Gewoon helemaal niet. Net zo niet als helemaal geen kaart. En dat weet iedere reiziger dondersgoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |