1: je denkt nog met de logica van het oude systeem, de zwartrijders binnen het OV-chip systeem reizen op een andere manier zwart. Door achter iemand aan te lopen, een trap tegen het poortje aan te geven of door bij hun lokale dealer aan te kloppen voor een illegaal abonnementje. Zwartrijden wordt niet voorkomen, zwartrijden wordt anders.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1. Zodra de strippenkaart niet meer geaccepteerd wordt, heb je veel minder zwartrijders ivm gesloten poortjes.
2. Niet zo zeer goedkoper, maar het huidige systeem kost ook miljoenen. Je huidige abbokaart niet zo zeer nee, maar de stempelautomaten in de trams zijn erg duur en kosten veel onderhoud, op alle grote stations staan strippenkaart automaten welke geld kosten, distributie strippenkaarten, ..)
3. ja, ook dit argument pleit voor de OV chipkaart.
4. De poortjes moeten er hoe dan ook komen. Dus je papieren abo zou dan op een andere manier bij betreden perron gecontrolleerd worden. Dus de handeling (hand heen en weer bewegen) heb je toch wel.
5. Neem je een anonieme chipkaart.
Je kan van alles met de kaart doen, maar goed, je kan ook strippenkaarten zakken rollen. Lagere pakkans.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:41 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Het is gewoon mogelijk, daar gaat het om. En wat ook leuk is, je kunt de pas van iemand naast je resetten. Al dat soort dingen, best geinig.
En dat jij hier samen met de 'ov-chipkaart-afhankelijke partijen' loopt te blazen dat het systeem hartstikke veilig is etc. is voor mij nog meer reden om het te wantrouwen.
Elke reisactie wordt gelogged op de kaart. Dus bij melding van fraude, zal de kaart gevolgd worden, en kan je dus op de camerabeelden terug zien wie er zo sneu was voor die 4 euro gratis reizen.quote:Nee, dat belang voor de consument wordt me teveel aangehaald als motivatie. Ik geloof echt niet dat er zo ontzettend veel geld wordt uitgegeven aan een systeem omdat het voor de consument makkelijker wordt.
Ik ben dit soort dingen gewoon spuugzat en als er iets mee mogelijk is, dan maak ik daar gebruik van. Het gebeurt gewoon steeds weer dat ambtenaren dat soort dingen in theorie prachtig weten te brengen, maar dat het in praktijk werkelijk ontzettend groots faalt. Fuserende gemeentes met 'ligging-van-het-stadhuisperikelen', tunnels bij autosnelwegen, tunnels van de metro, spoorwegverbindingen, id-plichten (en bijbehorende chipshit/vingerafdrukken/dna-profielen). Ik zit ongeduldig te draaien op mijn stoel tot ze eindelijk beginnen aan de tunnel onder Maastricht door! Zou die wel meteen toegankelijk zijn, of blijft die ook eerst 10 jaar dicht (zoals de A73). De hoge heren in Den Haag komen dat wel even fixen hier, terwijl ze nog nooit met hun achterlijke elite-kop in een trein hebben gezeten.
Nee, ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen en ik zal mij zeer zeker niet laten afschrikken door "ER HANGEN CAMERA'S DUS ER KAN NIKS GEBEUREN!!!". Je moet toch wel een IQ lager dan 70 hebben om alles maar klakkeloos en zonder twijfel aan te nemen van wie dan ook.
Jij gelooft echt dat ze dat gaan doenquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan van alles met de kaart doen, maar goed, je kan ook strippenkaarten zakken rollen. Lagere pakkans.
[..]
Elke reisactie wordt gelogged op de kaart. Dus bij melding van fraude, zal de kaart gevolgd worden, en kan je dus op de camerabeelden terug zien wie er zo sneu was voor die 4 euro gratis reizen.
Ik krijg een strippenkaart niet blanco als ik naast iemand zit in de trein...quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan van alles met de kaart doen, maar goed, je kan ook strippenkaarten zakken rollen. Lagere pakkans.
Voor die 4 euro gaan ze echt geen opsporingsbericht de deur uit doen. Of denk je van wel? En daarbij kan ik een nepsnor plakken, meen je werkelijk dat je op zo'n camera kunt zien wat gaande is? Je kijkt teveel films.quote:[..]
Elke reisactie wordt gelogged op de kaart. Dus bij melding van fraude, zal de kaart gevolgd worden, en kan je dus op de camerabeelden terug zien wie er zo sneu was voor die 4 euro gratis reizen.
http://cplus.about.com/b/(...)ard-with-crapto1.htmquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij is het systeem hoe we dat in Londen hebben, juist profitable!
Prettige kaart.quote:The fuss over this was because the chip (basically a sophisticated RFID) is in the Oyster Card in London Underground and several other cards.
In de bus en de tram heb je geen poortjes.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1. Zodra de strippenkaart niet meer geaccepteerd wordt, heb je veel minder zwartrijders ivm gesloten poortjes.
2. Niet zo zeer goedkoper, maar het huidige systeem kost ook miljoenen. Je huidige abbokaart niet zo zeer nee, maar de stempelautomaten in de trams zijn erg duur en kosten veel onderhoud, op alle grote stations staan strippenkaart automaten welke geld kosten, distributie strippenkaarten, ..)
3. ja, ook dit argument pleit voor de OV chipkaart.
4. De poortjes moeten er hoe dan ook komen. Dus je papieren abo zou dan op een andere manier bij betreden perron gecontrolleerd worden. Dus de handeling (hand heen en weer bewegen) heb je toch wel.
5. Neem je een anonieme chipkaart.
Het verschil met de Underground is dat je daar je kaartje insteekt, het poortje open gaat en je gewoon in een normaal tempo door kan lopen en aan de andere kant je kaartje eruit kan halen. En dat er altijd gewoon personeel in de buurt staat voor het geval er iets mis gaat, iemand klem zit in een poortje, iemand met een boodschappentrolley, grote kinderwagen of wat dan ook komt. Dat, en die kaartjes werken ook gewoon goed. Hier niet, hier zetten ze gewoon poortjes neer, personeel is nergens te bekennen. Mijn kaart hapert af en toe, al schijn in de enige te zijn die er last van heeft. Verder moet je hier je kaart voor een lezer langshalen, dus je kunt niet doorlopen en zelfs als je dan je kaart weer voor die lezer weghaalt en doorloopt, loop je tegen een gesloten deur aan omdat het poortje te langzaam open gaat. Hadden ze het maar gedaan zoals in London, maar ze moesten hier weer zo nodig het wiel opnieuw uitvinden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil met de Oyster in engeland? Ik woon zelf in londen, en heb geen idee hoe dat OV kaart gebeuren werkt, maar heb zo'n idee dat het identiek is aan de oyster die we kennen in de UK.
[En dat werkt uitstekend]
Sprint je echt op het poortje af in de hoop dat hij opengaat ofzo?quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het verschil met de Underground is dat je daar je kaartje insteekt, het poortje open gaat en je gewoon in een normaal tempo door kan lopen en aan de andere kant je kaartje eruit kan halen.
Komt hij weer met zijn situatie... De man die dingen klakkeloos van de overheid aanneemt. Zonder na te denken gelooft hij wat ze hem vertellen... Ja voor hem werken de poortjes wel, we moeten allemaal maar zo worden als hem! De poortjes gaan dan voor ons open en dan mogen we ons vrij begeven op de route die de overheid voor ons heeft uitgestippeld!quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sprint je echt op het poortje af in de hoop dat hij opengaat ofzo?
Ik loop flink door, en ik kan gewoon doorlopen bij het inchecken.
Ik ben overgestapt op het chipding omdat ik het gekut met strippenkaarten zat was. Heb er nog 1 voor als ik de regio uit ga, maar thats it. Dagelijks heen en weer naar mn werk, de stad in, boodschappen doen bij de jumbo, ..quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:00 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Komt hij weer met zijn situatie... De man die dingen klakkeloos van de overheid aanneemt. Zonder na te denken gelooft hij wat ze hem vertellen... Ja voor hem werken de poortjes wel, we moeten allemaal maar zo worden als hem! De poortjes gaan dan voor ons open en dan mogen we ons vrij begeven op de route die de overheid voor ons heeft uitgestippeld!
Wat een achterlijke debiel...
Ah, dus voor jou moeten anderen maar luxe inleveren?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben overgestapt op het chipding omdat ik het gekut met strippenkaarten zat was. Heb er nog 1 voor als ik de regio uit ga, maar thats it. Dagelijks heen en weer naar mn werk, de stad in, boodschappen doen bij de jumbo, ..
Inmiddels dus ook een 2 ster abbo, wat het helemaal makkelijk maakt. Ik zie geen reden waarom een ontevreden reizigersvereniging + een hand vol gebruikers die er niet mij om kunnen gaan mij deze luxe af moeten nemen
Welke luxe, die hell die strippenkaart heet?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:43 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Ah, dus voor jou moeten anderen maar luxe inleveren?
Dat is jouw persoonlijke ervaring ermee, probeer die niet door mijn strot te rammen. Als jij die kaart zo fijn vindt, prima, maar waarom mag die strippenkaart er dan niet gewoon naast?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Welke luxe, die hell die strippenkaart heet?
Het stempelen in de tram / bus is meer werk dan het inchecken met chipkaart, en met de metro is de handeling ook niet veel zwaarder geworden (met dat verschil dat je daar met een abbo in de toekomst dus in moet checken, waar dit met de tram ook niet eens noodzakelijk is).
Dat is luxe. Je hebt een IQ lager dan 70 als je niet ziet dat dat luxe is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:51 schreef xminator het volgende:
Vandaag ook z'n man in de bus met zo een chipkaart, hij moest zijn kaart ongeveer 5 keer heen en weer bij het boxje doen totdat het werkte.
Tssk, heb je je aardige bui vandaag?quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:00 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Komt hij weer met zijn situatie... De man die dingen klakkeloos van de overheid aanneemt. Zonder na te denken gelooft hij wat ze hem vertellen... Ja voor hem werken de poortjes wel, we moeten allemaal maar zo worden als hem! De poortjes gaan dan voor ons open en dan mogen we ons vrij begeven op de route die de overheid voor ons heeft uitgestippeld!
Wat een achterlijke debiel...
Er is me iets teveel door de strot geschoven de afgelopen weken. Excuses. Ik had geen brief gekregen over het EPD (of dat heeft een huisgenoot weggeflikkerd of ik heb het zelf gedaan omdat ik geen naam op de post zag staan), dus ook dat lees ik allemaal vandaag pas.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tssk, heb je je aardige bui vandaag?
Stalin was IRL ook een aardige jongen, als je maar dezelfde denkwijze had als hem. LHO zal vast een aardige jongen zijn, maar hij heeft blijkbaar nog niet erg veel ervaring met nadenken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:15 schreef Maeghan het volgende:
Daar kan LHO niks aan doen en irl is het best een aardige jongen hoor![]()
Ja, dat EPD heb ik nog niet eens naar gekeken. Ik heb die brief nog ergens liggen, onder een stapel rekeningen of zo.
Kijk! Zo hoort het. Oprecht respect voor mensen die het systeem zo te kakken zetten. Ik hoop dat er een tutorial voor de leek komt, zodat het rap gedaan is met de incapabele beleidsmakers.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:43 schreef Remake het volgende:
Leuk topic
Ben er zelf al bijna 3 maandjes mee bezig ( met succes )
Screenshotje, scherm geblurred natuurlijk.
[ afbeelding ]
Laptop: 300,-
RFID R/W: 50,-
Bekabeling: 10,-
RFID R/W Pas: 5,-
OV-Chipkaart, Priceless
Ja, de "OV-chipkaart kraken voor dummies"!quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:55 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Kijk! Zo hoort het. Oprecht respect voor mensen die het systeem zo te kakken zetten. Ik hoop dat er een tutorial voor de leek komt, zodat het rap gedaan is met de incapabele beleidsmakers.
Noem jij het inderdaad hell, ik vind het huidige papieren systeem, mét abo, perfect. Ik kan nu altijd zo de tram instappen, zonder mijn portemonnee voor een poortje te houden. Ideaal.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Welke luxe, die hell die strippenkaart heet?
Het stempelen in de tram / bus is meer werk dan het inchecken met chipkaart, en met de metro is de handeling ook niet veel zwaarder geworden (met dat verschil dat je daar met een abbo in de toekomst dus in moet checken, waar dit met de tram ook niet eens noodzakelijk is).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |