Jammer dat Erasmus nog niet op het beoogde niveau zit.quote:Op dinsdag 4 november 2008 17:35 schreef methodmich het volgende:
Een weer wat representatiever Jong Feyenoord, met minder A1-spelers dan vorige week, won met 1-3 van Jong RKC. Goals van Janota, Derijck en wederom Pedro.
Vrij offensief met Pattinama en Pedro op de flanken in een offensieve 4-4-2 en Janota met Erasmus in de spits. Theo Lucius deed ook mee als rechtsback.
Toch niet in Weert he? Anders heeft ie bij mij voor de deur staan knokken!quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hofs heeft afgelopen weekend een nachtje in de cel doorgebracht na een een vechtpartij op de Korenmarkt
Hij is gehaald voor de toekomst. Als je dan in het 2de regelmatig je doelpunten maakt doe je het niet slecht toch?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:00 schreef dill het volgende:
[..]
Jammer dat Erasmus nog niet op het beoogde niveau zit.
je gaat toch niet serieus zeggen dat wij als Ajacieden onze spelers zo noemen? Er is ooit 1 iemand geweest die het zei. Net als nu hier gingen mensen er met opzet over beginnen. Vooral serieus nemen dus !quote:
Ik zeg toch ook niet dat ie t slecht doet? Vind t gewoon jammer dat ie nog niet in t eerste speelt, that's all.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:47 schreef Juk het volgende:
[..]
Hij is gehaald voor de toekomst. Als je dan in het 2de regelmatig je doelpunten maakt doe je het niet slecht toch?
Hij krijgt mondjesmaat zijn kans. Denk dat hij nog genoeg speeltijd zal krijgen dit seizoen..quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:56 schreef dill het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ie t slecht doet? Vind t gewoon jammer dat ie nog niet in t eerste speelt, that's all.
Dat geloof ik ook wel, het is ook geen klacht of wat dan ook.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij krijgt mondjesmaat zijn kans. Denk dat hij nog genoeg speeltijd zal krijgen dit seizoen..
quote:Feyenoord wil nieuwe Kuip aan Maas
Door GERT ONNINK & MARCEL POTTERS
ROTTERDAM - De nieuwe Kuip in Rotterdam-Zuid moet aan de Nieuwe Maas komen te staan. Dat vinden althans de directies van voetbalclub Feyenoord en de Kuip. Zij hebben dat aan de gemeentelijke plannenmakers voor het Stadionpark laten weten.
afbeelding vergroten Het meest in het oog springende plan: de Kuip in het water van de Nieuwe Maas, het Eiland van Brienenoord moet flink ruimte inleveren.
,,Wij kiezen voor de Maas-variant,’’ zegt directeur Jan van Merwijk van de Kuip namens Feyenoord en het stadion. ,,Op die plek kan de nieuwe Kuip uitgroeien tot een icoon. In die variant hebben we ook meer ruimte voor trainingsaccommodatie bij het stadion.’’
Medio december hakt het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam een knoop door over de plek van het toekomstige stadion. Het complex direct aan de rivier scoort hoog. Lezers van deze krant gaven in een verkiezing ook al massaal aan voor de optie aan de Nieuwe Maas te zijn.
In de onder ondernemers en omwonenden populaire optie ’United’, met het stadion op sportcomplex Varkenoord, moet de trainingsaccommodatie elders worden ondergebracht. Ook is de ruimte voor de recreatieve sport beperkter dan in de Maas-variant.
De nieuwe Kuip (voor maximaal 80.000 toeschouwers) zou in 2016 klaar moeten zijn. Dat heeft te maken met het WK voebal, dat Nederland en België in 2018 willen houden. Met de bouw van het mega-stadion zal tussen de 400 en 500 miljoen euro gemoeid zijn.
Het beoogde niveau haalt hij wel en jij beweerde van nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:56 schreef dill het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ie t slecht doet? Vind t gewoon jammer dat ie nog niet in t eerste speelt, that's all.
Ik ga er niet meer op inquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:10 schreef Juk het volgende:
[..]
Het beoogde niveau haalt hij wel en jij beweerde van niet
Deze column stond vorige week al in de VI, maar vond het wel aardig om deze hier ook even te plaatsen.quote:'Geld repareert alles, ook wanbeleid'
04/11/2008 13:30
De eerste maanden na zijn overgang had hij het er moeilijk mee. Salomon Kalou (foto) speelde al regelmatig mee in de hoofdmacht van Chelsea en had dus eigenlijk weinig te klagen, maar tegelijkertijd liep hij verloren rond. Hij trainde wat in de ochtenduren en liep de rest van de dag met de ziel onder zijn arm. Er was niet veel te doen in de buitenwijk waar de meeste spelers van de Londense club waren gehuisvest.
Dat maakte niet veel uit, Kalou was gekomen om te slagen als voetballer, maar het voetbal vond hij eigenlijk ook niet veel. Veel lange hoge ballen naar voren. Hij was meer aan het koppen en kwam niet toe aan wat hij het liefst deed: tegenstanders uitspelen en adembenemende doelpunten maken. Hij vond het eigenlijk helemaal niet leuk bij Chelsea. Zou Feyenoord hem niet terugwillen?
Het was een wat verbazingwekkend verhaal van een speler die al was doorgedrongen op het hoogste niveau en in feite al een voorbeeld was voor andere voetballers. Iemand naar wie anderen opkijken, iedereen zou graag in zijn schoenen willen staan. Tegelijkertijd bracht het alles terug naar de essentie. Salomon Kalou was nog twintig jaar en vooral een enorme liefhebber. Iemand die nog het liefst met zijn vrienden op straat voetbalde, op zoek naar de ultieme actie.
Maar het was vooral ook een aanklacht aan de club die daar in feite niets mee deed. Chelsea had miljoenen uitgetrokken voor een aanvaller, maar dat was het dan. De speler werd aan zijn lot overgelaten, zonder enige begeleiding. De uren die hij nu over had, doodde hij soms in de middag door met vrienden wat te gaan voetballen. Diezelfde uren had hij ook op de club kunnen doorbrengen met een trainer die hem nóg beter maakte. De liefhebber Kalou schreeuwde er eigenlijk om, maar de topclub deed daar niets mee.
Kalou is inmiddels door de moeilijke periode heen gekomen, geheel op eigen kracht. Het is een merkwaardig mechanisme. Als hij ten onder was gegaan, dan hadden de beleidsbepalers van Chelsea waarschijnlijk alleen hun schouders opgehaald. Dan had hij niet de topmentaliteit gehad die nodig was. Strik erom en een nieuwe aankoop. Topkwaliteit selecteert zichzelf nu eenmaal, zo luidt de redenering dan. Nooit zou dan de analyse of evaluatie hebben plaatsgehad wat de club nu had gedaan met haar investering van vele miljoenen. Wat had zij gedaan om die investering te beschermen en te laten slagen? Het is de macht van het geld dat al het wanbeleid maskeert en gewoon nieuw succes koopt. Voetbal kan wat dat betreft een onrechtvaardige sport zijn.
Feyenoord investeert bijvoorbeeld in al die randvoorwaarden, omdat het beseft dat op die manier het verschil te maken is. Die noodzaak wordt vaak ook geboren uit een gebrek aan geld. Het is de realiteit van het voetbal: we niet rijk is, moet beleid maken. Als spelers niet kunnen worden gekocht, dan moet je ze beter maken. In het opportunistische voetbal wil dat echter niet zeggen dat zoiets wordt beloond. Helaas duurt het laatste namelijk wat langer en tijd is in het voetbal een schaars begrip. Het beleid en de randvoorwaarden kunnen nóg zo goed zijn, de bal die tegen de paal of in het doel belandt is uiteindelijk het verschil tussen goed en slecht beleid. Voor veel voetbalbestuurders is de keuze voor beleid dan ook veel te riskant. Het kopen van een nieuwe goede speler is gewoon veel eenvoudiger.
Taco van den Velde
bron: vi.nl
hier idem.quote:
¤ 22 per wedstrijd vind ik wel meevallen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hier idem.
ben er ook niet bij, moet het einde van de maand nog halen. Vind het ook echt bizar duur.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:55 schreef denthemen het volgende:
[..]
je gaat toch niet serieus zeggen dat wij als Ajacieden onze spelers zo noemen? Er is ooit 1 iemand geweest die het zei.
Ik heb weer 's verkeerd gekeken, valt idd wel mee. Moet alleen nu ff kijken of ik morgen nog vrij kan krijgen van me werk dan...quote:Op woensdag 5 november 2008 17:17 schreef Luni het volgende:
[..]
¤ 22 per wedstrijd vind ik wel meevallen.
Nee, 2e ring gesloten.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:55 schreef Wopper1 het volgende:
Zijn beide ringen morgen open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |