abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62909101
quote:
"IMF moet goud verkopen, koers naar 500 dollar"

Beleggingsgoeroe Jim Rogers stelt het nogal hard: "Het is onwaarschijnlijk dat het IMF nog veel geld van landen krijgt. Willen ze verder nog wat kunnen doen dan moeten ze hun goud verkopen. De goudprijs zakt dan naar de 500 dollar."

Goud
Over goud is Rogers ook duidelijk. "De bullmarkt voor goud duurt nog minimaal 10 jaar." Rogers is er overigens lang niet van overtuigd dat goud op kórte termijn wel gaat stijgen. "Ik zou namelijk ieder land adviseren geen geld meer naar het IMF over te maken". Rogers denkt ook daadwerkelijk dat IMF in de nabije toekomst geen extra geld meer binnen krijgt. "Wil het IMF dan nog wat kunnen doen, dan moeten ze hun goud verkopen, wat slecht is voor de prijs van het edelmetaal."

"Maar ik heb goud en ik koop goud als de prijs stijgt en als de prijs daalt."
Gecorrigeerd voor inflatie was goud eind jaren '80 zo'n 2000 dollar per ounce. Goud doet nu 700 dollar per ounce.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)_goud_500_dollar.xml

Goudmarkt, op korte termijn verkopen, op lange termijn zeer winstgevend?
pi_62909497
Was dat niet die man die volop goud kocht tegen 900$ per once en hoger. Zijn mening lijkt me erg geloofwaardig ja.
pi_62909546
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:36 schreef Emu het volgende:
Was dat niet die man die volop goud kocht tegen 900$ per once en hoger. Zijn mening lijkt me erg geloofwaardig ja.
Daarom belegt ie ook voor 10, 20 jaar.
  maandag 3 november 2008 @ 15:42:23 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62909640
Da's dezelfde man die zegt dat de dollar minder waard gaat worden... Raar, want je krijgt dus volgens hem wel meer goud voor je dollar... ongeloofwaardig, leuk he, in het nieuws komen!
censuur :O
pi_62909903
van goud kan je nooit teveel hebben.
pi_62923584
Och. Als de dollar tegelijk meekeldert, zou goud voor Europeanen weleens een hele goede investering kunnen blijken.
pi_62923667
Jim. Hij was vorige week donderdag (?) in A'dam.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_62923835
Dat wordt dan een mooi instapmoment. Hopelijk zijn er dan ook weer munten te krijgen tegen een redelijke prijs.
Goud kan je niet bijdrukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')