Wel opvallend dat mensen vaak al een hypotheek aangaan als ze elkaar net een jaar ofzo kennen. Jullie wonen wel al samen?quote:Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef sevo1985 het volgende:
we hebben vanaf de zomer 2006 een relatie,
ik zie het niet meer goedkomen omdat; nouja.. het ligt ook aan mezelf, geen gevoel meer bij hem, maar ook meningsverschillen, dingetjes, en veel dingetjes, het is gewoon niet leuk meer. ben tegenwoordig liever alleen dan met hem. en dat suddert nu al een half jaartje zo..
Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:10 schreef Biancavia het volgende:
Na een jaar een huis kopen vind ik op zich niet zo vreemd. Vooral als je samen wilt gaan wonen, om te huren moet je jaren wachten of je betaalt je blauw.
Ik vind het alleen wel 'stom' om na een jaar een huis te kopen wat pas twee jaar later opgeleverd zou gaan worden.
Nou ja goed, als je denkt dat je de hypotheek in je eentje op kunt brengen, met je ouders die garant staan, dan moet je dat natuurlijk gewoon proberen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:11 schreef sevo1985 het volgende:
kopen is sowieso beter dan huren in mijn optiek.
het was een buitenkans, appertement midden in de stad.. dat kon ik niet laten schieten
Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.quote:Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.
Bovenstaande vind ik wel de domste reden om maar te gaan kopen, als je nog nooit samengewoond hebt met elkaar en elkaar zo kort kent. Want TS is nu veeeel duurder uit.
quote:Op maandag 3 november 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.
Ja, alsof die ander daar blij mee is. Als het dan fout gaat staat diegene op straat, of kan terug naar paps en mams.quote:Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef superXmacho het volgende:
[..]
Als je gaat samen wonen en je koopt een huis ,
En je wil gewoon 100 % zeker weten dat mocht de relatie stuk gaan dat je het huis dan kan houden , zonder gesodemieter,
Alleen het huis kopen en de andere er dan bij in laten wonen ,
Maar ja ,
Bijna niemand kan in ze 1tje even het geld voor het huis ophoesten.
Het is de enigste manier om geen gesodemieter om het huis te krijgen ,quote:Op maandag 3 november 2008 11:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, alsof die ander daar blij mee is. Als het dan fout gaat staat diegene op straat, of kan terug naar paps en mams.
Het is me niet geheel duidelijk, maar voor hoeveel heeft je vriend nu meegefinancierd? Ik zie iets staan over garantstelling door zijn ouders, maar wat draagt hij zelf bij?quote:Op maandag 3 november 2008 11:29 schreef sevo1985 het volgende:
nou kijk;
t lullige is dat t allemaal gevoelskwesties zijn en die kunnen je beste raad zijn maar evengoed misleidend.
ik kan het opzich prima opbrengen, de lasten, de aankoop was even een probleempje. de hypotheek hebben we kunnen krijgen op 105% van de executiewaarde. dat zegt wel wat over de populariteit van de appartementen in dat blok. en ja het is een schittterende plek.
wat de relatie betreft. we hebben het er al over gehad en het kwam niet onverwachts bij hem, hij dacht ook wel een beetje t zelfde. maarja.. what to do now... ik voel me ergens een lul, want ik voel gewoon niks meer voor hem, is dat een rede? maar hij heeft ook wel te kennen gegeven niet zo warm meer van mij te worden, wat ik dan weer als positief beschouw, want anders heb ik helemaal t idee dat t allemaal aan mijzelf ligt.
wat betreft de kosten van particulier huren in med Ned, of kopen.. ter vergelijking, ik had een huurappartement wat dik 700 kostte, en nu kost de hypotheek met aftrek 650..
Ok! Wat is de financiele positie van jouw ouders? Als die fatsoenlijk is moet dit toch niet te moeilijk zijn? Gewoon omwisselen zijn ouders voor de jouwe. Maar ga eens praten met een hypotheekadviseur, die kan dit ook narekenenquote:Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef sevo1985 het volgende:
het was 225.000,00, de hypotheek is 241.000
ik heb daar 70% van gefinancierd
zijn ouders 30%.. hijzelf studeerd nog.. daar is moeilijk een hypotheek op te krijgen hmmh..
tis allemaal wel lastig:S
quote:Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef sevo1985 het volgende:
het was 225.000,00, de hypotheek is 241.000
zijn ouders 30%.. hijzelf studeerd nog.. daar is moeilijk een hypotheek op te krijgen hmmh..
Nou ja, hij studeert toch nog?quote:Op maandag 3 november 2008 11:42 schreef sevo1985 het volgende:
die positie van mijn ouders is uitstekend, maar toch vind ik het moeilijk, vind t ergens lullig voor hem.
maar ik zie verder weinig oplossingen
er zijn infeite 2 optie'squote:Op maandag 3 november 2008 11:42 schreef sevo1985 het volgende:
die positie van mijn ouders is uitstekend, maar toch vind ik het moeilijk, vind t ergens lullig voor hem.
Scheiden is altijd lullig, maar dit gaat met weinig financiele kleerscheuren zo te zien. En hij kan het huis toch niet betalen, dus ook voor hem is het beter als jij het huis krijgt.quote:Op maandag 3 november 2008 11:42 schreef sevo1985 het volgende:
Word.quote:
Ik zou dan inderdaad kijken of jouw ouders die 30% over kunnen nemen. Zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Kun je de vaste lasten wel betalen dan?quote:Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef sevo1985 het volgende:
de koop is 225.000,00, de hypotheek is 241.000,00 geworden
Dan zou ik persoonlijk voor die optie gaan. Als je nu de boel weer in de verkoop zou gooien, verlies je er (denk ik) zeker meer op. Ook gezien de tijd waar we nu in leven kredietcrisis enzo.quote:Op maandag 3 november 2008 11:53 schreef sevo1985 het volgende:
ja, ik zou het financieel wel kunnen ophoesten, al is het altijd duurder, natuurlijk...
maar het kan..
Even lezen.quote:Op maandag 3 november 2008 12:28 schreef baskick het volgende:
30% van zijn ouders, dus 70% van jullie samen. Is dit gelijk over jullie verdeeld?
Al denk ik dat TS hier bedoelt dat 30% door de vriend is gefinancierd met een garantstelling van de ouders. Anders gaat het helemaal een leuk verhaal worden. De ouders van de vriend van TS zouden dan een deel van de woning (en de hypotheek) moeten verkopen aan TS.quote:Op maandag 3 november 2008 11:35 schreef sevo1985 het volgende:
de koop is 225.000,00, de hypotheek is 241.000,00 geworden
Sorry, tabje stond te lang openquote:Op maandag 3 november 2008 13:13 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Even lezen.
[..]
Al denk ik dat TS hier bedoelt dat 30% door de vriend is gefinancierd met een garantstelling van de ouders. Anders gaat het helemaal een leuk verhaal worden. De ouders van de vriend van TS zouden dan een deel van de woning (en de hypotheek) moeten verkopen aan TS.
Maar TS moet hier eerst maar eens duidelijkheid verschaffen.
De garantstelling is geen hypotheek.quote:Op maandag 3 november 2008 14:25 schreef sevo1985 het volgende:
eigenlijk zijn er 3 hypotheken:
1e is de garantstelling op naam van de ouders van mijn vriend,
2e is de ¤ 8000 renteverlies,
en als laatste mijn (grootste) deel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |