Wel opvallend dat mensen vaak al een hypotheek aangaan als ze elkaar net een jaar ofzo kennen. Jullie wonen wel al samen?quote:Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef sevo1985 het volgende:
we hebben vanaf de zomer 2006 een relatie,
ik zie het niet meer goedkomen omdat; nouja.. het ligt ook aan mezelf, geen gevoel meer bij hem, maar ook meningsverschillen, dingetjes, en veel dingetjes, het is gewoon niet leuk meer. ben tegenwoordig liever alleen dan met hem. en dat suddert nu al een half jaartje zo..
Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:10 schreef Biancavia het volgende:
Na een jaar een huis kopen vind ik op zich niet zo vreemd. Vooral als je samen wilt gaan wonen, om te huren moet je jaren wachten of je betaalt je blauw.
Ik vind het alleen wel 'stom' om na een jaar een huis te kopen wat pas twee jaar later opgeleverd zou gaan worden.
Nou ja goed, als je denkt dat je de hypotheek in je eentje op kunt brengen, met je ouders die garant staan, dan moet je dat natuurlijk gewoon proberen.quote:Op maandag 3 november 2008 11:11 schreef sevo1985 het volgende:
kopen is sowieso beter dan huren in mijn optiek.
het was een buitenkans, appertement midden in de stad.. dat kon ik niet laten schieten
Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.quote:Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.
Bovenstaande vind ik wel de domste reden om maar te gaan kopen, als je nog nooit samengewoond hebt met elkaar en elkaar zo kort kent. Want TS is nu veeeel duurder uit.
quote:Op maandag 3 november 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.
Ja, alsof die ander daar blij mee is. Als het dan fout gaat staat diegene op straat, of kan terug naar paps en mams.quote:Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef superXmacho het volgende:
[..]
Als je gaat samen wonen en je koopt een huis ,
En je wil gewoon 100 % zeker weten dat mocht de relatie stuk gaan dat je het huis dan kan houden , zonder gesodemieter,
Alleen het huis kopen en de andere er dan bij in laten wonen ,
Maar ja ,
Bijna niemand kan in ze 1tje even het geld voor het huis ophoesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |