abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62902681
beste allen,

ik schrijf dit omdat ik denk ik bestwel een groot probleem heb en ik er eventjes niet helemaal uit kom.

er wordt hier vanalles geschreven, en iedereen heeft wel bepaalde ideen, wellicht zit er straks voor mij ook een goed idee tussen.

-het is namelijk zo; ik en mijn vriend hebben vorig jaar een huis gekocht, het betreft nieuwbouw, dus er ging nog wel een tijd over heen voordat er uberhaupt gewoond kan worden. het wordt nu waarschijnlijk maart 2009 opgeleverd. de hypotheek hebben we destijds op beider naam gezet, aangezien mijn inkomen niet geheel toerijkend was. ongeveer 30% staat op zijn ouders naam.. die dus garant staan.
ter aanvullende informatie, we hebben geen NHG kunnen krijgen en we hebben ook geen samenlevingscontrakt, die zat wel in de pen, maar door de omstandigheden is dat elke keer verschoven..

nu is het zo dat onze relatie op t punt staat dood te gaan. ik vind het heel erg, we hebben meerdere malen gepraat maar er treden geen verbeteringen op. ik ben ook gewoon uitgekeken op hem, ik zie het niet meer goedkomen iig!

wat moet ik/we doen? t liefst hou ik de woning aan, door de garantsteling door te schuiven naar derden, bijv mijn eigen ouders.. maar werkt dat ook zo? en hoe krijg ik hem uberhaupt bereid.
ik geloof dat ik in een bijzonder lastige situatie terrecht ben gekomen.

hoop wat te horen,

pi_62902728
Da's behoorlijk kut inderdaad.
Waarom zie je het nu niet meer goedkomen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 3 november 2008 @ 11:02:55 #3
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_62902763
Hoe lang hebben jullie een relatie?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_62902792
Ik denk dat je met je ouders moet gaan praten als je de garantstelling naar je ouders wilt schuiven.
Wat vreemd dat je geen samenlevingscontract hebt afgesloten met je vriend, ik dacht dat dat een verplichting is als je samen een huis koopt.
pi_62902803
Sowieso had je idd een samenlevingscontract moeten hebben, maar daar heb je nu niks meer aan.

Maar goed, als je het niet meer goed ziet komen, zou ik met je ouders en hypotheekverstrekker om de tafel gaan zitten, kijken wat zij voor je kunnen doen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  maandag 3 november 2008 @ 11:05:03 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62902812
dat gaat je een flinke som geld kosten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62902816
we hebben vanaf de zomer 2006 een relatie,

ik zie het niet meer goedkomen omdat; nouja.. het ligt ook aan mezelf, geen gevoel meer bij hem, maar ook meningsverschillen, dingetjes, en veel dingetjes, het is gewoon niet leuk meer. ben tegenwoordig liever alleen dan met hem. en dat suddert nu al een half jaartje zo..
pi_62902839
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:05 schreef sevo1985 het volgende:
we hebben vanaf de zomer 2006 een relatie,

ik zie het niet meer goedkomen omdat; nouja.. het ligt ook aan mezelf, geen gevoel meer bij hem, maar ook meningsverschillen, dingetjes, en veel dingetjes, het is gewoon niet leuk meer. ben tegenwoordig liever alleen dan met hem. en dat suddert nu al een half jaartje zo..
Wel opvallend dat mensen vaak al een hypotheek aangaan als ze elkaar net een jaar ofzo kennen. Jullie wonen wel al samen?
pi_62902867
ja.. nou over dat samenlevingscontrakt is niet zoveel gerept tijdens de koop, misschien ook wel vreemd.

en nu is het net alsof dat huis het enige is dat ons bij mekaar houdt.. en dan kies ik toch liever voor mezelf, uiteraard. ongeacht de consequenties. hoe kut ook. maar dit is ook geen doen eigenlijk.
pi_62902923
ja het lullige is dat door liefde heel veel dingen (overhaast) gebeuren?

alles is goed, mogelijkheden zijn er, je benut ze,
ik ben het er ook volkomen mee eens, dat dingen te snel gegaan zijn, maar dat is dan de flow, zo gaat dat. en daar zit ik nu zelf mee opgescheept..
pi_62902930
Na een jaar een huis kopen vind ik op zich niet zo vreemd. Vooral als je samen wilt gaan wonen, om te huren moet je jaren wachten of je betaalt je blauw.
Ik vind het alleen wel 'stom' om na een jaar een huis te kopen wat pas twee jaar later opgeleverd zou gaan worden.
pi_62902979
kopen is sowieso beter dan huren in mijn optiek.

het was een buitenkans, appertement midden in de stad.. dat kon ik niet laten schieten
pi_62902985
Ik zou er nog energie in steken en het een keer proberen. Dat je je gaat ergeren aan je partner als de vlinders weg zijn is normaal, iedereen heeft ook minder leuke eigenschappen.
Denk ook nu goed na en neem geen overhaaste beslissingen.

Straks zit jij met een schuld en zonder huis en mis je hem ineens weer...
  maandag 3 november 2008 @ 11:12:36 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62902999
Is dit niet eerder wat voor WGR?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 3 november 2008 @ 11:13:13 #15
224798 superXmacho
Hou je bek! Ken je plek!
pi_62903018
Voor zo ver ik hier uit kan halen is dat het huis samen gekocht is.

Dus dan wordt het meestal :

- elkaar uit kopen,

Conclusie:
Jij en eventueel een derde moet(ten) het het geld ophoesten.

-Hij of jij kan zeggen :''laat maar je mag hem hebben''.

Conclusie:
De een is zijn of haar geld kwijt of een deel er van.

-Geld lenen

Conclusie:

Mischien kan een derde bijv. je ouders een 2de hypotheek op het huis nemen?
Of jij een 2de hypotheek er bij?
(zit je ook weer met je inkommen , ik weet niet of dat verbeterd is)

- verhuren

Conclusie:

Moet je hem echt heel lang huren wil je je geld er uit hebben,

Deze optie wordt het meeste gedaan:

- verkopen.

Conclusie:

Allebei geld terug,

Wel het gevaar dat hij lang te koop staat of dat de prijs wat zakt.
Don't hate me because I am a blonde!
  maandag 3 november 2008 @ 11:13:43 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62903030
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Copycat het volgende:
eigenlijk wel ja
  maandag 3 november 2008 @ 11:14:13 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62903046
schopje naar WGR... daar zitten de huizen experts
pi_62903047
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:10 schreef Biancavia het volgende:
Na een jaar een huis kopen vind ik op zich niet zo vreemd. Vooral als je samen wilt gaan wonen, om te huren moet je jaren wachten of je betaalt je blauw.
Ik vind het alleen wel 'stom' om na een jaar een huis te kopen wat pas twee jaar later opgeleverd zou gaan worden.
Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.
Bovenstaande vind ik wel de domste reden om maar te gaan kopen, als je nog nooit samengewoond hebt met elkaar en elkaar zo kort kent. Want TS is nu veeeel duurder uit.
pi_62903068
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:11 schreef sevo1985 het volgende:
kopen is sowieso beter dan huren in mijn optiek.

het was een buitenkans, appertement midden in de stad.. dat kon ik niet laten schieten
Nou ja goed, als je denkt dat je de hypotheek in je eentje op kunt brengen, met je ouders die garant staan, dan moet je dat natuurlijk gewoon proberen.

Je eerste zorg op dit moment lijkt me echter het uitspreken van je gevoel om te stoppen met de relatie.
Heb je enig idee hoe hij erover denkt?
pi_62903148
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kopen is ook heel duur. Dan kun je beter eerst nog even een jaartje (particulier) huren, en rustig kijken om iets te gaan kopen.
Bovenstaande vind ik wel de domste reden om maar te gaan kopen, als je nog nooit samengewoond hebt met elkaar en elkaar zo kort kent. Want TS is nu veeeel duurder uit.
Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.
  maandag 3 november 2008 @ 11:21:43 #21
224798 superXmacho
Hou je bek! Ken je plek!
pi_62903250
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk is dat zo. Het is echter wel de praktijk die ik om mij heen zie, mensen willen gaan samenwonen en gaan dus kopen. En ik heb het bijna net zo vaak ook weer fout zien gaan.

Als je gaat samen wonen en je koopt een huis ,
En je wil gewoon 100 % zeker weten dat mocht de relatie stuk gaan dat je het huis dan kan houden , zonder gesodemieter,

Alleen het huis kopen en de andere er dan bij in laten wonen ,

Maar ja ,
Bijna niemand kan in ze 1tje even het geld voor het huis ophoesten.
Don't hate me because I am a blonde!
pi_62903335
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:21 schreef superXmacho het volgende:

[..]

Als je gaat samen wonen en je koopt een huis ,
En je wil gewoon 100 % zeker weten dat mocht de relatie stuk gaan dat je het huis dan kan houden , zonder gesodemieter,

Alleen het huis kopen en de andere er dan bij in laten wonen ,

Maar ja ,
Bijna niemand kan in ze 1tje even het geld voor het huis ophoesten.
Ja, alsof die ander daar blij mee is. Als het dan fout gaat staat diegene op straat, of kan terug naar paps en mams.
pi_62903343
Ik zou niet mijn slechte relatie in stand houden voor een huis. Ongeacht hoe leuk dat huis wel niet is.
pi_62903377
Voor welk bedrag is gefinancierd en voor welk bedrag kun je evt verkopen? Dan weet je wat de restschuld is. Ik zou er niet op rekenen dat er geen schuld overblijft, en zelfstandig het huis financieren lijkt me ook een tamelijk onhaalbare kaart gezien het al aan de zeer krappe kant was met zijn tweeen.
pi_62903457
quote:
Op maandag 3 november 2008 11:12 schreef Copycat het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')