hij wil waarschijnlijk sneeuwvlokjes of lampjes rond de site hebben oid?quote:Op zondag 21 december 2008 11:16 schreef Roy_T het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van "jingle-bells" of "chrsitmas-tree" CSS properties. Met andere woorden: wat heeft dit met CSS te maken
Nou misschien meer met 'opmaak' danquote:Op zondag 21 december 2008 11:16 schreef Roy_T het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van "jingle-bells" of "chrsitmas-tree" CSS properties. Met andere woorden: wat heeft dit met CSS te maken
IE is een ramp met z-index enzo.quote:Op zondag 21 december 2008 @ 17:46 schreef donroyco het volgende:
Hoe kan ik het menu fixen in Internet Explorer? Het menu van 'Tentoonstellingen' loopt daar maar tot net aan de content, dan valt ie erachter..
De site
Bij voorbaat dank!
stylesheet hoort ín de head, niet net eronder.quote:Op maandag 22 december 2008 @ 22:47 schreef Mindstate het volgende:
Ik doe al behoorlijk lang puur ontwerp in photoshop, waarna ik die doorgeef aan een slicer/coder, maar begin dat toch wel zonde te vinden, dus vandaar dat ik nu deze tutorial volgl:
http://css-tricks.com/vid(...)age-1/#comment-43161
Tot min. 15 gaat het prima, maar op een gegeven moment laat hij even als voorbeeldje zien of z'n background image het doet. Bij mij geeft hij echter geen enkele blijk van het ook openen van de CSS.
Mijn site is wel anders opgebouwd dan die van hem en dat was ik van plan daarom een beetje op mijn eigen manier te gaan doen, maar dan zou hij op zijn minst toch gewoon mijn plaatje moeten laten zien, waar ik naar verwijs?
Heb hier een zipje voor wat meer opheldering, heb de PSD er voor de leukigheid even bijgedaan. Heb hem expres simpel gehouden, zodat het niet te ingewikkeld was voor het codeerwerk.
Link:
http://www.megaupload.com/?d=DH9MR7U4
Bij voorbaat dank
Dank voor je antwoordquote:Op maandag 22 december 2008 23:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
IE is een ramp met z-index enzo.
Google eens op haslayout... en geef sowieso #header en # content beide position:relative (zonder daadwerkelijke positie) en een Z-index. #header dan de hoogste natuurlijk.
-edit-
misschien juist position:relative van content weghalen... dat zou wel eens juist kunnen zijn waar IE over struikelt in dit geval...
ooooh, je wilt niet weten hoe lang ik er mee bezig ben geweest om te kijken wat er mis was, bedanktquote:Op maandag 22 december 2008 23:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
stylesheet hoort ín de head, niet net eronder.
Verder is het praktischer als je je voorbeelden ergens online zet (everyoneweb ofzo voor gratis) en als je je HTML duidelijk indent...
1 2 3 4 5 | <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"/> <title>ForumPost.nl - Een kickstart voor je forum!</title> </head> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | /* CSS Document */ /*RESETS AND BASIC PAGE SETUP*/ *{margin: 0; padding: 0; } html {overflow-y: scroll; } body { font: 62,5% Verdana, sans-serif; background: url;(images/bodybg.jpg); top left repeat; } ul {list-style: none inside; } p {font-size: 1.2em; line-height: 1.2em; margin-bottom: 1.2em; } a {outline: none; } a img {border: none; } /* END RESET */ /* TOOLBOX */ .floatleft {float: left; } .floatright {float: right; } .clear {clear: both; } /* END TOOLBOX */ /* STRUCTURE AND STUFF */ #page-wrap { width: 775px; margin: 0 auto; } /* END STRUCTURE */ |
Bij background hoort na url geen ; te staan. De url die je opgeeft is normaal gesproken relatief ten opzichte van het css-bestand. Dat gaat wel goed hier, omdat ze beide in dezelfde directory staan. Het stukje "top left repeat;" is overbodig, omdat het de standaardwaarde is. Als je het wilt specificeren moet er geen puntkomma voor staan, alleen achter.quote:Op maandag 22 december 2008 23:24 schreef Mindstate het volgende:
[..]
ooooh, je wilt niet weten hoe lang ik er mee bezig ben geweest om te kijken wat er mis was, bedankt :D
en met indenten bedoel je het soms gebruiken van tabjes en witregels zodat het duidelijker is om iets op te zoeken?
Ik heb het nu in de head zo staan:
[ code verwijderd ]
en de style.css als:
[ code verwijderd ]
maar wil hem nog steeds niet weergeven :{
1 2 3 4 | font: 10px Verdana, sans-serif; background: url(images/bodybg.jpg); } |
installeer sowieso even de Web Developer firefox addon, maakt het leven een stuk makkelijker!quote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 12:44 schreef Mindstate het volgende:
Oh, het lag dus aan die ;, bedankt.
Ook bedankt voor die CSS Validator, kan nog goed van pas komen
Tenzij je relatieve waarden wilt gebruiken, want dan zou bijvoorbeeld "75%" betekenen dat de <body> een grootte heeft van 75% van de 75% van de <html>.quote:Op dinsdag 23 december 2008 04:01 schreef Light het volgende:
En ik zou html en body altijd samen pakken.
Tenzij je wilt dat de lettergrootte fatsoenlijk te resizen is in IE6quote:Ook zou ik de initiele fontgrootte met een absolute waarde specificeren (dus in px, niet in % of em ofzo). Voor andere elementen kan een relatieve grootte wel.
Een jaar geleden was dat wel een goed punt, maar tegenwoordig heb ik zoiets van als je slecht ziend bent installeer je maar IE7quote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 15:00 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Tenzij je wilt dat de lettergrootte fatsoenlijk te resizen is in IE6
1 2 3 4 | -moz-border-radius: 5px; -webkit-border-radius: 5px; } |
Alle plaatjes samen in een div zetten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 18:16 schreef Mindstate het volgende:
Hoe kun je via css ingeven dat een bepaald plaatje altijd recht onder een ander plaatje staat? Ik doe het nu via het opgeven van het aantal pixels dat alle plaatjes van de randen moeten staan, maar dat is op een gegeven moment geen doen meer. Stel ik wil plaatje B onder plaatje A hebben, hoe stel ik dit in?
Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat border-radius op iframes niet ondersteund worden. Sowieso werkt dit alleen in firefox, safari en chrome, maar dat weet je heh?quote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 18:13 schreef hello_moto1992 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom
[ code verwijderd ]
niet werkt?
Het hoort volgens mij te werken (in firefox natuurlijk) . Ik wil dus elke ifframe op de site ronde hoeken geven
Dan nog. Het gaat er om hoe groot de letters uiteindelijk worden. En of je een effect nou bereikt door 75% of door 87% op te geven, doet dan niet echt ter zake. Daarbij, als je een relatieve fontgrootte opgeeft, wat is dan je uitgangspunt? Relatief is immers altijd ten opzichte van iets anders.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:00 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Tenzij je relatieve waarden wilt gebruiken, want dan zou bijvoorbeeld "75%" betekenen dat de <body> een grootte heeft van 75% van de 75% van de <html>.
Dan gebruik je daar maar een andere browser voor. Ik ga geen rekening houden met alle problemen van alle prehistorische browsers.quote:Tenzij je wilt dat de lettergrootte fatsoenlijk te resizen is in IE6
Ja dat weet ikquote:Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Alle plaatjes samen in een div zetten?
Beetje vaag probleem zo, zonder voorbeeld.
[..]
Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat border-radius op iframes niet ondersteund worden. Sowieso werkt dit alleen in firefox, safari en chrome, maar dat weet je heh?
Heb het geheel even geupload, misschien dat het zo wat duidelijker is:quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Alle plaatjes samen in een div zetten?
Beetje vaag probleem zo, zonder voorbeeld.
[..]
Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat border-radius op iframes niet ondersteund worden. Sowieso werkt dit alleen in firefox, safari en chrome, maar dat weet je heh?
In welke browser heb je dat getestquote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 18:44 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Heb het geheel even geupload, misschien dat het zo wat duidelijker is:
http://www.forumpost.nl/
Ik heb dat eerste plaatje (het logo) in een div gezet en ingesteld dat hij een bep. aantal pixels vanaf de top moet zijn. Nu heb ik nog een plaatje, waarvan ik wil dat hij recht onder dat logo kom, hoe dat dan in te stellen.
Ik zou eerst eens kijken naar je.css, die is namenlijk best een rotzooi.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:44 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Ik heb dat eerste plaatje (het logo) in een div gezet en ingesteld dat hij een bep. aantal pixels vanaf de top moet zijn. Nu heb ik nog een plaatje, waarvan ik wil dat hij recht onder dat logo kom, hoe dat dan in te stellen.
1 2 3 4 | margin: 0; padding: 0; } |
Let ook eens op > als je een <div opent. Zou zomaar kunnen helpen.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:44 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Ben het er mee eens dat je dat 'resetten' beter achterwege kunt laten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 @ 23:14 schreef Spike1506 het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens kijken naar je.css, die is namenlijk best een rotzooi.
Sowieso moet je nooit * { margin: 0; padding: 0; } gebruiken. Beste kun je margin en padding op 0 zetten in je body { }.
Ook moet je <ul> in een aparte div, deze zit nu gewoon los in de div met id: page-wrap. Deze zal dus gewoon bovenaan gezet worden.
Mijn tip(s):
- doe alles wat je op een andere positie wilt hebben een een div en geef deze een herkanbaae naam.
- geef deze divjes een border zodat je beter kunt zien waar ze staan.
- doe alles 1 voor 1 en kijk daarna pas hoe je de elementen in deze divs gaat stylen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |