Uhm. Als iemand met aids je in je bek hoest heb je geen aids.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:17 schreef luvley het volgende:
En wisten jullie dat het verschil tussen de pest het hiv virus niet zo heel groot is?
Jawel hoor. De pest was zeer besmettelijk en je ging er razendsnel dood aan. Dat geldt allemaal niet voor aids.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:17 schreef luvley het volgende:
En wisten jullie dat het verschil tussen de pest het hiv virus niet zo heel groot is?
Maar helaas wel PMS en ADHD. (denk ik)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Mooie tijd behalve inzake tandarts gebeuren en ziek worden.
Longontsteking ging je gewoon dood aan...
Virusjes idem...![]()
Geen plee geen cv..geen pc...geen fok?
dat werd er toen wel uit geslagen. er word tegenwoordig veel te snel ADHD geconstateerd, als een kind een beetje druk is. En vaak komt die drukte door een slechte opvoeding, door teveel in te geven op de grillen van een kind, die dat onthoud, en elke keer weer druk gaat doen om dingen voor elkaar te krijgen. Dat gecombineerd met een verkeerde voeding (heel veel suiker, kleur geur en smaakstoffen (wat in veel gevallen vies chemisch rommel is, m'n broer werd bijv aggressief van bepaalde kleurstoffen. Je wilt niet weten wat er voor waarschuwingen op flessen kleurstof staat)), wat zorgt voor een zeer snelle stofwisseling (de stofwisseling van een kind is sowieso snel: energie komt bijna direct vrij, kinderen kunnen daadwerkelijk onvermoeibaar zijn), en daarmee een bovengemiddeld druk kind.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:41 schreef cerror het volgende:
[..]
Maar helaas wel PMS en ADHD. (denk ik)
Het lijkt wel een Oost-Afrikaanse Bantu taal?quote:Op maandag 19 januari 2009 21:00 schreef Scaurus het volgende:
Lijkt wel Swahili, daar laat de koning met feestdagen ook wat gevangenen vrij om zijn goodwill te tonen.
Ik bedoelde dat kleine pokkestaatje dat in Zuid-Afrika ligt, waar de koning elk jaar nieuwe vrouwen kiest en de rest van de bevolking aan AIDS lijdt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:07 schreef Zith het volgende:
Het lijkt wel een Oost-Afrikaanse Bantu taal?
Aan de VU ook, 3x moeten herkansen voor ik het haalde.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:16 schreef Knevelt het volgende:
Het eerstejaars tentamen aan de UU was anders wel erg kut, achteraf gezien.
Waarom?quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:51 schreef Scaurus het volgende:
De echte geschiedenis, die begint pas in 1517 met Maarten Luther's 95 stellingen op de kerkdeur van Wittenberg. Al wat daarvoor komt is het bestuderen niet waard.
Daar zeg je wel iets interessants. Ik bedoel, het zou natuurlijk uiterst laf zijn om mijn onvoldoende uitsluitend af te schuiven op het al dan niet zin hebben om feitjes te leren. Maar feitjes leren heb ik een hekel aan. Ik wil ontwikkelingen zien, verbanden leggen en me inleven in een historisch context. Ik wil niet ieder godverlaten lid van dynastieën uit mijn hoofd knallen om ze een maand later alweer vergeten te zijn. Ook wil ik niet de perfecte definitie van een bisschop kunnen geven, zolang ik de grondslagen van zijn betekenis in de Middeleeuwse samenleving maar ken. Ik wil ten slotte ook niet weten in welk jaartal een onbenullig iets heeft plaatsgevonden, zolang ik de chronologie van de grote lijnen ken (daar dient het eerste jaar toch ook toe?!).quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Aan de VU ook, 3x moeten herkansen voor ik het haalde.![]()
Damn you middeleeuwen!
Ok, misschien zegt dat meer over mijn bereidheid feitjes te stampen, maar toch.![]()
Dat is weer zo'n echte boude Scaurusstelling, waar ik het niet mee eens ben.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:51 schreef Scaurus het volgende:
De echte geschiedenis, die begint pas in 1517 met Maarten Luther's 95 stellingen op de kerkdeur van Wittenberg. Al wat daarvoor komt is het bestuderen niet waard.
ik ga er maar even vanuit dat dit niet serieus bedoeld is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:51 schreef Scaurus het volgende:
Onzin natuurlijk, of je moet de parameters erbij noemen die het wel waar maken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:00 schreef Scaurus het volgende:
Wederom complete onzin. Plato is nooit verboden geweest, integendeel: hij werd in de middeleeuwen meer gelezen dan in enige periode daarna.
De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:10 schreef Zith het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, of je moet de parameters erbij noemen die het wel waar maken.
(scaurus heeft het over alle periodes na de middeleeuwen)quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:16 schreef Doffy het volgende:
[..]
De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.
Fout, Europa heeft zich na de middeleeuwen (de zgn "late" periode) ontwikkeld tot het machtigste continent van de wereld. Als je zoals veel geschiedkundigen de Middel Eeuwen laat eindigen rond het jaar 1453, dan zijn de meeste ontdekkingen daarna gedaan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
In de middeleeuwen is Europa opgeklommen van achterlijke uithoek in Verweggistan tot het machtigste continent op deze aardbol, met een bloeiende (ook stedelijke!) economie. Noem dat maar weinig ontwikkeling...
Welke persoon/tijd?quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:02 schreef thabit het volgende:
Uitspraak van een Middeleeuwer, hij was z'n tijd ver vooruit.
He who is ignorant of mathematics cannot know the other sciences and the things of this world . . . Moreover, what is worse, men who arc ignorant of mathematics do not perceive their ignorance, and therefore seek no remedy.
Zou ik nog niet zo zeker van zijn:quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:16 schreef Doffy het volgende:
[..]
De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.
Christelijk Europaquote:Op donderdag 30 december 2010 12:24 schreef ATON het volgende:
[..]
Zou ik nog niet zo zeker van zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Averroes
Ten eerste, dit is een antwoord op volgende bewering:quote:Op donderdag 30 december 2010 12:37 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Christelijk Europa
degene die jij aanhaalt is moeilijk Christen te noemen
Ten tweede, ik doe niet aan vakjes-denken en deze man was een wetenschapper in de eerste plaats. En omdat die klootzakken van het Christendom hem hebben doodgezwegen wil dit nog niet zeggen dat het Grieks en het Platonisch denken niet meer bestond he ! Het is verdomd die katholieke clerus die de middeleeuwen ' donker ' hebben gemaakt.quote:De kennis van het Grieks was (tot en met ongeveer 1300) praktisch uitgestorven in Europa, dus het lezen van Plato werd wat moeilijk. Hooguit werden er Latijnse versies en/of commentaren erop gelezen, maar nooit het origineel.
vergeet niet dat de koningen en andere leiders deden wat ze altijd deden vechten voor eer en macht en niet veel gaven om andere kennisquote:Op donderdag 30 december 2010 13:12 schreef ATON het volgende:
[..]
Ten eerste, dit is een antwoord op volgende bewering:
[..]
Ten tweede, ik doe niet aan vakjes-denken en deze man was een wetenschapper in de eerste plaats. En omdat die klootzakken van het Christendom hem hebben doodgezwegen wil dit nog niet zeggen dat het Grieks en het Platonisch denken niet meer bestond he ! Het is verdomd die katholieke clerus die de middeleeuwen ' donker ' hebben gemaakt.
Maar weer minder kanker, minder stress (denk ik) , minder luchtvervuiling, geen files maar goed alles heeft ook zijn voor en nadelen. Hygiene was slechter, warm stoken van je hut was niet te doen, je had weer zorgen of je oogsten niet mislukten of dat er een inval zou komen van een buurland etc etc.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Mooie tijd behalve inzake tandarts gebeuren en ziek worden.
Longontsteking ging je gewoon dood aan...
Virusjes idem...![]()
Geen plee geen cv..geen pc...geen fok?
Is dat een persoonlijke visie of heb je daar een bron voor ?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:32 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
vergeet niet dat de koningen en andere leiders deden wat ze altijd deden vechten voor eer en macht en niet veel gaven om andere kennis
Er was geen markt voor kennis meer dus de enige filosofen die er nog waren maakte deel uit van de kerk en hielden zich vooral bezig met niet aardse dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |